Jaargang 5 | editie 108 | 14 november 2022
 
[M]media-case: Suzuki Marine op Autoblog.nl

Iedereen kent Suzuki wel van de auto’s, maar wist je ook dat Suzuki al veertien jaar marktleider in Nederland is van buitenboordwatermotoren? Het bedrijf schakelde het netwerk van [M]media in om extra aandacht te genereren voor dit bijzondere gegeven.

Autoblog, een premium platform op het gebied van Automotive met een uniek bereik van ruim twee miljoen bezoekers, was de juiste plek om de doelgroep te bereiken. De redactie van Autoblog heeft een branded content artikel geschreven. Het artikel heeft in totaal 5101 quality visits...

Lees Meer

 
Monique Pennings verlaat Jumbo

Monique Pennings, Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo verlaat na ruim 16 jaar de supermarktketen. Dit kondigde zij aan via LinkedIn.

Monique Pennings: "Sinds 2006 werk ik bij Jumbo. Destijds een regionale speler met 70 winkels, nu de landelijke nummer 2 met meer dan 700 winkels. Ik ben trots dat ik vanuit Marketing mee heb kunnen bouwen aan deze klantgerichte succesformule. Ruim 16 jaar werk ik met ziel en zaligheid voor dit prachtige familiebedrijf en ben ik gevormd door een...

Lees Meer

 
[Interview] Martijn Brons: &.agency zorgt voor zoveel mogelijk impact onder de doelgroep van campagnes

In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Martijn Brons, Strategy Director bij &.agency.

Kun jij &.agency introduceren?

&.agency is een datadriven storytelling agency die middels strategie, insights en data creatieve campagnes opzet. Onze expertise is digital, waarbij onze strategieën veelal bestaan uit influencermarketing, branded content, pr en social media...

Lees Meer

 
DCVF lanceert campagne voor Bosch: verlaag zelf je energierekening!

Door de torenhoge inflatie en sterk gestegen prijzen voor gas en stroom zijn consumenten massaal op zoek naar manieren om snel geld te besparen.

Het isoleren van je huis ligt dan voor de hand, zeker omdat twee op de drie huizen in Nederland nog niet goed geïsoleerd zijn. Maar professioneel isoleren is peperduur en bij gespecialiseerde bedrijven ben je volgend jaar pas aan de...

Lees Meer

 

Abri’s JC Decaux krijgen andere portretten en teksten van Streetart Frankey

Vijf Amsterdamse abri’s van JC Decaux worden voorzien van extra portretten en songteksten gemaakt door Streetart Frankey. In 2019 heeft de kunstenaar in vijf tram- en bushaltes portretten en songteksten geplaatst van grootheden als André Hazes en Ramses Shaffy.

Ditmaal gaat het onder meer om Johnny Jordaan maar ook hedendaagse artiesten. De tijdloze portretten vertellen het muzikale verhaal van de stad. De songteksten hebben een directe relatie met de buurt rond de haltes. Ook voegen de...

Lees Meer

 
Nederlands product bij streamingdiensten: verdeelde meningen, samenwerking gewenst

De regering is bezig om bij wet een investeringsverplichting in te stellen voor streamingdiensten die meer dan 30 miljoen euro omzetten van abonnees in Nederland.

Als het parlement akkoord gaat, zouden zij minstens 4,5 procent in culturele audiovisuele producties moeten investeren (er zijn overigens wel ontheffingen mogelijk). Hierover discusseerden Sven Sauvé (CEO van RTL Nederland), Youssef Louakili (directeur Media & Creative Industrie bij het ministerie van OCW), Kaja Wolffers (Amazon Prime Video), Georgette...

Lees Meer

 
Creative Result Communication trekt Raymond Ros aan

Reclamebureau Creative Result Communication uit Leusden is volop in beweging en ontwikkelt naast de bestaande 360 graden creativiteit een steeds sterkere focus op digitale tools, dataoplossingen en online platforms.

Onveranderd is de diepgewortelde expertise van het bureau op het gebied van retail- en automotive merken. CRC meldt dat Raymond Ros per 1 November is aangesteld als Business Development Director. In deze rol gaat Ros de propositie van het bedrijf meer vormgeven en deze verder uitdragen naar...

Lees Meer

 

 
 
[Marketing Report Radio - 15 november 2022] Marjolein Vendrig | Michael Versélewel de Witt Hamer | Tamara Couperus | Marieke van Balen

Luister dinsdag 15 november om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt.

Onze gasten:

  • Marjolein Vendrig | Bever

  • Michael Versélewel de Witt Hamer | Revitalize

  • Tamara Couperus | Crocodile

  • Marieke van Balen | Mora | Van Geloven

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een (Digital) Campaign Planner

Wij zijn op zoek naar een (Digital) Campaign Planner. Een Pietje Precies die het team Campaign Planning komt versterken.

Je bent een kei in planning en organisatie die zich niet snel gek laat maken. Een multitasker die feilloos kan schakelen tussen onze verschillende (digitale) producten. Een aanpakker die altijd beter wil dan de vorige keer en nooit genoegen...

Lees Meer

 
[Vacatures] ZIGT zoekt een Social en Content Specialist

Laten we eerlijk zijn: werkelijk niemand houdt echt van advertenties op Facebook en Instagram. Jij telt liever de likes op je recent gedeelde foto. Waar wij wel blij van worden: het werkt! Kies je voor een collection ad, video ad of instant experience?

Deze keuzes zal je dagelijks maken voor je klanten. Maar binnen ZIGT gaan we nog een stap verder. Zo zetten wij o.a. de gaafste influencer samenwerkingen op. Ben je al enthousiast? ‘Social & Content Specialist’ klinkt sowieso al...

Lees Meer

 
[Vacatures] NOSUCH zoekt een Channel Manager Educatie

Krijg jij energie van het bouwen van relaties en heb je affiniteit met het onderwijs? Grijp dan nu je kans en ga aan de slag voor ons Microsoft account. Hoe? Via NOSUCH On-Site, onderdeel van het marketingcommunicatiebureau NOSUCH. Voor ons Microsoft account zoeken we een Channel Manager Educatie.

Als Channel Manager Educatie ben je onderdeel van het Educatie team binnen Microsoft. Je beheert partnerrelaties en je bent de ‘go to’ persoon voor vragen en ondersteuning. Je richt je op het verhogen van de partnerverkopen van de...

Lees Meer

 
[Vacatures] Natwerk zoekt een Project Manager

Wij zijn op zoek naar Projectmanagers voor onze (Niet normaal effectieve) klantenteams. Als Projectmanager bij Natwerk overzie je projecten en zorg je voor een perfecte uitvoer, inclusief het bewaken van planningen en budgetten, van briefing tot executie ben je eindverantwoordelijke.

Je bouwt daarnaast aan een goede werkrelatie met onze klanten om een goede uitvoering te waarborgen. Als projectmanager ben je de spin in het web richting de klant, mediabureaus, leveranciers en je collega’s. In een van onze multidisciplinaire klantenteams werk je samen met onze...

Lees Meer

 
[Vacatures] Maxlead zoekt een Head of Social

Als Head of Social ben je verantwoordelijk voor het social domein binnen het digitale team van Maxlead. Je geeft leiding aan het team van social leads en consultants, waarbij je nauw samenwerkt met de andere digitale Head ofs, de accountteams en de Chief Growth Officer (CGO).

Hierbij ben je een directe manager, inspirator, sparringpartner en coach voor jouw team. Door jou weet iedereen wat er moet gebeuren en werkt iedereen aan zijn persoonlijke doelstellingen én aan die van de klant. Naast de mensen ben...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Activatie van Knorr brengt mensen bij elkaar op Ramadan Markt 28-02-2024 | 15:26:00
Om het halal assortiment van Knorr onder de aandacht te brengen, lanceert het merk, in samenwerking met influencerduo Healthy Sisters, een Ramadan Markt en een stedentour


[Interview] Sjef Kerkhofs en Twan van Empelen over de overname van DUNKD door Positive/Candid 28-02-2024 | 15:15:00
Positive (Candid Platform) heeft onlangs het (short) video bureau DUNKD overgenomen. We spreken Sjef Kerkhofs, Managing Director van Positive en Twan van Empelen, de oprichter van DUNKD over deze overname


Kult&Ace introduceert website en Gen Z kennisspel Kulture Seconds 28-02-2024 | 12:22:00
Dit interactieve kennisspel is ontworpen om andere generaties en bedrijven te stimuleren Gen Z beter te begrijpen


Zeeman lanceert virtuele brandstore in Roblox tijdens Fashion Week 28-02-2024 | 12:00:54
Zeeman biedt tegengeluid aan dure digitale mode met betaalbare basics in virtuele brandstore


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior Projectmanager Wayne Parker Kent 28-02-2024 | 11:52:00
Mediahuis is per direct op zoek naar:Senior Projectmanager Wayne Parker Kent


Eigen Fabrikaat wordt DDB Retail 28-02-2024 | 11:44:00
In de praktijk waren we al één voor klanten als Kruidvat en Veilig Verkeer Nederland. Daar geven we in- en extern nu nog meer duidelijkheid over


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Business Development Manager Wayne Parker Kent 28-02-2024 | 10:57:00
Mediahuis is per direct op zoek naar: Business Development Manager Wayne Parker Kent


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Concepter & Designer 28-02-2024 | 10:12:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Concepter & Designer-Fulltime/Parttime


[Vacatures] Markteffect zoekt een Medior Research Expert 28-02-2024 | 09:25:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Medior Research Expert-Eindhoven


The Family Amsterdam maakt eerste merkcampagne van Van Wijngaarden's Zaanse Mayonaise 28-02-2024 | 08:48:00
Van Wijngaardens Zaanse Mayonaise lanceert haar eerste merkcampagne. Hiervoor klopte het familiebedrijf aan bij The Family Amsterdam.


[Vacatures] Markteffect zoekt een Senior Research Expert 28-02-2024 | 08:47:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Senior Research Expert-Eindhoven


Budi en Thijs bundelen hun Marketing Report-columns in boekvorm 27-02-2024 | 13:28:00
Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer van bureau Bijvoorkeur hebben hun columns die zijn verschenen bij Marketing Report gepubliceerd in boekvorm


[Interview] Michiel Verstraten: LinkedIn als alternatief voor cold calling in de B2B 27-02-2024 | 13:16:00
Zorg voor een steengoed CRM-systeem. Je volgende nieuwe klant zit al in je netwerk en je moet dus zorgen dat je top of mind bent


ASICS lanceert campagne Move Her Mind in aanloop naar International Women's Day 27-02-2024 | 13:04:00
Vrouwen die regelmatig bewegen voelen zich 52 procent gelukkiger, 48 procent zelfverzekerder en 50 procent energieker


[Vacatures] Fiction Valley zoekt een Development Coördinator 27-02-2024 | 11:48:00
Fiction Valley is per direct op zoek naar een development Coördinator - Full-time / Part-time



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -