Jaargang 5 | editie 109 | 15 november 2022
 
[Interview] Yvette Belt en Eddy Salfischberger over Alfred en Freddy

Yvette Belt-Beekman wordt per 1 januari Managing Director van Alfred. CEO Eddy Salfischberger gaat Freddy leiden. Wij spreken hen.

YVETTE

Een stap van adverteerder naar bureau, dat zie je niet vaak. Volg je met deze keuze je hart en jouw plezier?

Absoluut! Vanaf het moment dat Eddy mij vroeg of ik dit wilde doen, voelde ik eigenlijk al gelijk dat het een goed idee was. Wat een eer om deze rol te vervullen voor zo een mooi bureau als Alfred. Daarbij is mijn liefde voor het vak begonnen aan bureauzijde, dus de beweging terug naar het bureau is eigenlijk een hele logische stap voor mij. Maar, kiezen voor...

Lees Meer

 
[Interview] Dennis van Vugt: Born05 helpt klanten bouwen op een sterker eigen fundament

In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Dennis van Vugt, Managing Director van Born05.

Kun jij Born05 introduceren?

Born05 is een digital-first branding agency. Wij gaan altijd voor de optelsom en bouwen blijvende connecties tussen merken en mensen. We zijn dus ook op ons allersterkst als we kunnen werken aan de lange termijn. We werken het liefst...

Lees Meer

 
[Interview] Koen Aartman: Partners zijn essentieel bij het voorzetten van de legacy van Johan Cruijff

MarketingReport houdt een reeks interviews met partners van Value Zipper, de grootste onafhankelijke aanbieder van mediaruimte. We voelen Koen Aartman, manager Partnerships van de Cruyff Foundation aan de tand.

Kun je de Cruyff Foundation en wellicht ook jezelf introduceren?

De Cruyff Foundation steunt en ontwikkelt wereldwijd impactvolle sport- en spelprojecten. Hierbij focussen we ons op kinderen en jongeren voor wie sport niet vanzelfsprekend is. Dit doen we met sportprojecten voor kinderen met een handicap, door het inrichten van de sportieve buitenruimte...

Lees Meer

 

Iris de Graaf is Harper's Bazaars Woman of the Year 2022

Harper's Bazaar heeft Rusland-correspondent Iris de Graaf uitgeroepen tot Women of the Year 2022. De andere prijzen gingen naar Gloria Wekker, Nazmiye Oral, Naomi van der Linden en Katrin Ley. Het thema: wie maakte dit jaar impact?

Tijdens een exclusieve gala-avond in de Posthoornkerk in Amsterdam maakte het tijdschrift de winnares bekend van de verkiezing. Dit zijn alle winnaressen...

Lees Meer

 
[Podcast] &.media group ADNIGHT 2022: Jonathan de Jong en Maxime van de Groep

Tijdens ADNIGHT 2022 opende &.media group de deuren. Op deze feestelijke avond werden in samenwerking met Marketing Report drie ramvol bezochte sessies georganiseerd over het vak. Elk van deze sessies is verwerkt in een podcast.

In deze aflevering gaat Peter Wybenga in gesprek met Jonathan de Jong (Documentary filmmaker bij NPO, RTL, Videoland & SBS) en Maxime van de Groep (Creative bij &.format). Ze vertellen je alles over het vinden van inspiratie en over de huidige trends in formatland. Jonathan de Jong...

Lees Meer

 
OHRA-campagne van Joe Public draait om keuzevrijheid

Joe Public ontwikkelde een campagne voor verzekeraar OHRA die onder de aandacht brengt dat klanten 100 procent keuzevrijheid hebben in fysiotherapeut, ziekenhuis en specialistische kliniek.

Weer staat het paniekerige koppel Roos en Matthijs in de schijnwerpers. Vrij letterlijk, want ze belanden in de professionele muziekindustrie. Dit keer slaat Matthijs aan het doemdenken. Hij  maakt zich zorgen als hij pijn aan zijn knie heeft en naar de fysiotherapeut moet. Met alle gevolgen van...

Lees Meer

 

 
 
René Mioch presenteert Content Marketing | The Awards 2022

Na twee jaar afwezigheid van contentmarketing-awards in Nederland, is het award-initiatief van Platform Content Marketing enthousiast door de sector omarmd.

Met in totaal 160 inschrijvingen door een 40-tal verschillende bureaus en bedrijven maakt de 2022-editie van de CMTA haar naam Content Marketing | The Awards volledig waar: een brede vertegenwoordiging van contentmarketeers die trots hun werk delen en laten meten met dat van collega’s. De jury van Content Marketing | The Awards 2022 heeft uit de...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio - 15 november 2022] Marjolein Vendrig | Michael Versélewel de Witt Hamer | Tamara Couperus | Marieke van Balen

Luister dinsdag 15 november om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt.

Onze gasten:

  • Marjolein Vendrig | Bever
  • Michael Versélewel de Witt Hamer | Revitalize
  • Tamara Couperus | Crocodile
  • Marieke van Balen | Mora | Van Geloven...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fiction Valley zoekt een Post-Production Supervisor

Ben jij onze nieuwe post production supervisor?! Krijg jij energie van de technische kant van de post productie en heb je interesse in veranderende technologie?

Heb je oog voor detail, affiniteit met budgetteren en werk je graag in de dynamische omgeving van Fiction Valley waar onder andere series als Mocro Maffia worden gemaakt...

Lees Meer

 
[Vacatures] ZIGT zoekt een Social Advertising Consultant

Jou maken ze niks wijs. Na meerdere jaren ervaring kent social media geen geheimen meer voor je. Je kunt uit de voeten met alle leading social media platformen. Je adviseert, zet tactisch doordachte campagnes op, optimaliseert en evalueert.

Onze klanten, en dat zijn niet de minsten, kunnen op jou rekenen voor een doordacht media advies met een kanaal overstijgende strategie en goed gekozen KPI’s. Met jouw kennis, ervaring en bevlogenheid kun je bovendien je...

Lees Meer

 
[Vacatures] Natwerk zoekt een Creatief

Wij zijn op zoek naar Creatieven voor onze (Niet normaal effectieve) klantenteams. In deze rol bedenk je en voer je creatieve ideeën en concepten uit.  Hierbij moet je zorgen dat je het productie/ realisatieproces begeleidt om te waarborgen dat het wordt gemaakt zoals je het hebt bedacht.

Dit op basis van de klantvraag en strategische uitgangspunten geformuleerd door afdeling strategie. Hierbij is het belangrijk dat de creatieve concepten oplossingen of producten spraakmakend genoemd kunnen worden en dat de Natwerk...

Lees Meer

 
[Vacatures] Maxlead zoekt een Head of Social

Als Head of Social ben je verantwoordelijk voor het social domein binnen het digitale team van Maxlead. Je geeft leiding aan het team van social leads en consultants, waarbij je nauw samenwerkt met de andere digitale Head ofs, de accountteams en de Chief Growth Officer (CGO).

Hierbij ben je een directe manager, inspirator, sparringpartner en coach voor jouw team. Door jou weet iedereen wat er moet gebeuren en werkt iedereen aan zijn persoonlijke doelstellingen én aan die van de klant. Naast de mensen ben...

Lees Meer

 
[Vacatures] NOSUCH zoekt een Channel Manager Educatie

Krijg jij energie van het bouwen van relaties en heb je affiniteit met het onderwijs? Grijp dan nu je kans en ga aan de slag voor ons Microsoft account. Hoe? Via NOSUCH On-Site, onderdeel van het marketingcommunicatiebureau NOSUCH. Voor ons Microsoft account zoeken we een Channel Manager Educatie.

Als Channel Manager Educatie ben je onderdeel van het Educatie team binnen Microsoft. Je beheert partnerrelaties en je bent de ‘go to’ persoon voor vragen en ondersteuning. Je richt je op het verhogen van de partnerverkopen van de...

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een (Digital) Campaign Planner

Wij zijn op zoek naar een (Digital) Campaign Planner. Een Pietje Precies die het team Campaign Planning komt versterken.

Je bent een kei in planning en organisatie die zich niet snel gek laat maken. Een multitasker die feilloos kan schakelen tussen onze verschillende (digitale) producten. Een aanpakker die altijd beter wil dan de vorige keer en nooit genoegen...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


Scrambled onthult een frisse look voor de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 10:55:00
Het doel? De take-away producten van HEMA laten opvallen en een breder publiek aanspreken, terwijl het authentieke HEMA-gevoel behouden blijft


[Vacatures] DPG Media zoekt een Seller Support Specialist 18-04-2024 | 10:42:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Seller Support Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels 18-04-2024 | 10:17:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels -Rotterdam


fritz-kola introduceert vernieuwd design en is verkrijgbaar bij Albert Heijn 18-04-2024 | 10:16:00
Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen


[Vacatures] De Combinatie van Factoren zoekt een Allround-DTP’ER 18-04-2024 | 09:58:00
De Combinatie van Factoren (DCVF) is per direct op zoek naar een Allround-DTP’ER


DPG Media ontwikkelt contentcampagne voor PLUS en Stichting Thuisgekookt 18-04-2024 | 09:18:00
PLUS kenmerkt zich al jaren door een sterke maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid in de buurten waarin ze gevestigd zijn


Embassy of Dutch Creativity opent bar tijdens Cannes-festival 17-04-2024 | 16:17:00
Van 17 tot 21 juni zal de bar van de Embassy of Dutch Creativity fungeren als een tijdelijk hoofdkwartier van verschillende Nederlandse creatieve partijen



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -