Jaargang 5 | editie 111 | 22 november 2022 |
|
Videoland komt begin 2023 met een gratis versie waar het uitzending gemist-deel van RTL XL zal worden ondergebracht. Eerder kondigde RTL Nederland aan dat RTL XL begin 2023 zou stoppen.
Het onderdeel zal TV Gemist heten en (net als RTL XL) 7 dagen lang de mogelijkheid bieden om uitzendingen van RTL4, RTL5, RTL7, RTL8 en RTL Z terug te zien met reclame. Ad Aliance, de reclameverkoopmaatschappij van RTL Nederland kondigde dit aan in een presentatie voor mediabureaus...
|
|
|
|
Klaas Dijkhoff is sinds de zomer interim voorzitter van brancheorganisatie Screenforce. Hij heeft daarmee Frank Volmer (directeur/bestuurder van de Ster) opgevolgd die overigens statutair wel voorzitter blijft.
Achtergrond van de benoeming van een extern voorzitter is het proces rondom de komst van het kijkonderzoek bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Michel van der Voort (algemeen directeur van Screenforce) zegt dat het hele proces en de governance rondom het NMO ingewikkelde...
|
|
|
|
Bureau LifeHunters wordt het bureau voor de social campagnes van Calvé Pindakaas. Dit betekent dat ze zich gaan inzetten voor de ontwikkeling van content die wordt gepubliceerd op de eigen kanalen van het Nederlandse populaire pindakaas-merk.
De vaste samenwerking met LifeHunters is het gevolg van een langere, positieve samenwerking tussen bureau en merk. Zo was LifeHunters ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het social format Leeuwinnen Academy, op het...
|
|
|
|
Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer van RTL Nederland en CEO van reclameverkoopbedrijf Ad Alliance is positief over 2022 en 2023, verwacht positieve ontwikkelingen uit streamingreclame, addresssable advertising en innovatie. Dit bleek uit een presentatie voor mediabureaus.
Ton Rozestraten verwacht dit jaar 6 tot 8 procent meer omzet in de totale televisiespotmarkt bovenop de 21,6 procent die Screenforce rapporteerde in 2021; destijds als coronaherstel. Ad Alliance hanteert in het kader van de overname en fusie...
|
|
|
|
Toe aan wat afleiding waar je wat aan hebt? Dan is deze tweewekelijkse column precies wat je nodig hebt. Bij Fransz Finds krijgt creativiteit het podium dat het verdient. Wat maakt een goed idee goed? En wat kun jij daarmee als nieuwsgierige marketeer? De antwoorden vind je hier. Gecureerd door Daryl Fransz, Senior Creative bij MIX.
#1 The Economist - The coming food catastrophe
Er zijn nogal wat dingen gaande in de wereld. De meest schokkende nieuwsitems zijn binnen 24 uur al vergeten, omdat het volgende schandaal voor de deur staat. Maar dat maakt de individuele onderwerpen niet minder belangrijk...
|
|
|
|
Margriet viert dit jaar haar 20ste jubileumjaar van de Margriet Winterfair in de Brabanthallen, Den Bosch. Margriet-hoofdredacteur Helene van Santen en schrijfster en presentatrice Daphne Deckers zorgen op vrijdag 25 november voor de Grand Opening op Margriet Winterfair.
Zij zullen terugblikken op de afgelopen jaren, op de maatschappelijke initiatieven waar Margriet zich voor heeft ingezet en ze geven aandacht aan de Internationale Dag tegen Geweld tegen Vrouwen. Voor de 20ste editie van Margriet...
|
|
|
|
De Ster zal in 2022 en 2023 40 miljoen euro aan extra inkomsten aan het ministerie van OCW kunnen afdragen. Dit stelt staatssecretaris Gunay Uslu (D66) van OCW in haar mediabegrotingsbrief 2023.
Volgens Uslu zal de ster in 2023 174,5 miljoen euro afdragen, terwijl eerder gesteld was dat het om slechts 134,23 miljoen zou gaan. In 2022 verwachtte toenmalig minister Arie Slob (ChristenUnie) nog 168,15 miljoen euro aan Ster-inkomsten. Als dit 40 miljoen meer zou worden komt de Ster in 2022...
|
|
|
|
MediaLab is een mediamanagementplatform dat met name is gespecialiseerd in grote videobestanden. Hans de Heus is CEO en aandeelhouder. We spreken hem over zijn bedrijf en ontwikkelingen in het vakgebied van media en opslag.
Niet iedereen kent jullie bedrijf. Kan je kort uitleggen wat jullie doen?
Wij bieden onze klanten een veilig en professioneel mediamanagementplatform om wereldwijd grote mediabestanden te delen op elk apparaat. Zo stellen we mediabedrijven, maar ook corporates en agencies in staat om snel grote mediabestanden te delen, reviewen en...
|
|
|
|
René van Leeuwen is creatief producer, strateeg en presentator bij Dumpert. Wij spraken hem over zijn rol en ontwikkelingen bij Dumpert.
Kan je de niet-kenners uitleggen wat Dumpert is?
Dumpert is het grootste online videoplatform van Nederlandse bodem. In onze apps, op onze site en via onze socialmedia vinden Dumpert gebruikers (in jargon: reaguurders) iedere dag hun portie geweldige content, gecureerd door onze moderators in plaats van een algoritme. Daarnaast produceert DumpertTV eigen premium en branded content voor het...
|
|
|
|
Paul van Merrienboer is Managing Director van het in 2019 opgerichte scooterdeelplatform Check. We spreken hem over hoe hij zijn bedrijf op de kaart heeft gezet en zijn ambities.
Hoe ben je op het idee gekomen van een scooterdeelplatform?
Voordat ik bij Check werkte heb ik bij Greenwheels gewerkt. Een van de grootste deelautobedrijven in Nederland. Daar ben ik gefascineerd geraakt hoe inefficient we in steden omgaan met ruimte. In die tijd zag je ook diverse micromobility initiatieven ontstaan: het delen van stepjes, fietsen en...
|
|
|
|
Hearst Netherlands organiseerde op dinsdag 15 november 2022 een goed bezochte internationaal HearstLab Europe 100k Pitch Day-event in Kanteen25 op het Marineterrein in Amsterdam.
De dag werd gepresenteerd door Miluska van’t Lam, hoofdredacteur Harper’s Bazaar en Paul van Riessen, hoofdredacteur van Quote. De missie van HearstLab is om de investeringskloof tussen door mannen geleide startups en door vrouwen geleide startups te overbruggen. Eve Burton...
|
|
|
|
Minister Micky Adriaansens (VVD) wil de frequentienetwerken die Sublime, Slam! en Radio Veronica thans gebruiken en die een clausulering bevatten, ongeclausuleerd maken en veilen bij de algehele herverdeling van landelijke commerciële radiofrequenties.
Er zouden alleen kavels voor Nederlandstalige muziek (thans door 100% NL gebruikt) en nieuws/actualiteiten (thans door BNR Nieuwsradio gebruikt) overblijven als geclausuleerde frequentiepakketten. Dat zou betekenen dat 7 van de 9...
|
|
|
|
If you enjoy working with creative people, making incredible campaigns happen and being the organizational center in film, photo and digital productions, we’d love for you to join us.
Who are you?
- You have 2+ years of relevant experience at an advertising agency or production company.
- You’re driven, with a keen eye for detail, and used to working in a fast-paced creative environment.
- You have the ability to translate a creative idea into a production plan...
|
|
|
|
We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.
Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door menselijkheid, creativiteit en technologie samen te brengen...
|
|
|
|
Krijg jij energie van het ontwikkelen van visuele merkstrategieën voor uiteenlopende merken en zet je deze met gemak om in concrete concepten voor videoproducties? Wil je werken in een creatieve en bruisende omgeving met makers? Look no further!
Bij Towel Media focussen wij op het maken van branded video content. Van realityseries met influencers, commercials en social content tot aan documentaires. Content die jij als Creative gaat bedenken, ontwikkelen én regelmatig gaat...
|
|
|
|
Als designer ben je leip van design en heb je een grote liefde voor all things digital. Jij weet hoe je elegante functionaliteiten en esthetiek samen laat komen in je ontwerpen. Je wordt opgenomen in ons veelbekroonde design-team dat je met open armen ontvangt.
Samen met collega-designers en altijd in nauwe samenwerking met developers en andere creatieven werk je aan uiteenlopende digital branding-trajecten en product designs voor toonaangevende merken in Nederland en...
|
|
|
|
We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.
Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door menselijkheid, creativiteit en technologie samen te brengen...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Aad Kuijper vaste adviseur van Hotel L'Amour
28-03-2024 | 14:59:00
Aad Kuijper heeft zijn dienstverband bij Hotel L’Amour per 1 maart 2024 omgewisseld voor een vast adviseurschap. Peter van Rij heeft aangegeven dat de aandelen van Aad Kuijper in Hotel L’Amour zullen worden verkocht aan mede-oprichters Martijn van Marle en Peter van Rij
[The List] Vandevorm
28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.
[The List] Springbok
28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland
Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem
27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|