Jaargang 5 | editie 113 | 24 november 2022
 
[MarketingReport Radio] Tamara Couperus over Crocodile Agency

Tamara Couperus is oprichter van Crocodile Agency. Eerder deed ze management van mensen als Anno Nooshin en Geraldine Kemper. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt ze over haar bureau.

Tamara Couperus: “Drie jaar geleden ben ik Crocodile Agency begonnen en heb alle frustraties en alles wat ik tegenkwam in de business in het bedrijf gestopt om te kijken hoe we het anders kunnen doen. Inmiddels werken we samen met mooie klanten als Unilever en L’Oréal. We werken ook met...

Lees Meer

 
Ad Alliance & Ster: gemiddeld 20 procent tariefstijgingen in 2023

De tarieven van Ad Alliance en de Ster gaan met gemiddeld 20 procent omhoog. De basisjaarprijs van de Ster is met 14 procent verhoogd; die van Ad Alliance is 4 procent hoger dan 2022; die van Talpa Media Solutions is met 3 procent verhoogd.

Talpa Media Solutions verhoogt gemiddeld de prijzen met 12 procent. Dit blijkt uit informatie van doorgaans goed gevoerde bronnen en reacties van de Ster en Talpa Media Solutions...

Lees Meer

 
[Onderzoek] Mediaplus: Twittergebruik in Nederland nog niet dalende

Met de overname van Twitter door ondernemer Elon Musk nam de negatieve berichtgeving over Twitter in binnen- en buitenland snel toe.

Buiten de personele problemen die al snel ontstonden na de overname, ging het daarbij steeds over de toenemende zorg over de stabiliteit van het platform en de verwachte exodus van gebruikers naar andere platformen. Vooral Mastodon werd veel genoemd. De socialmedia-experts van mediabureau Mediaplus stellen dat deze berichtgeving nog geen groot...

Lees Meer

 

Momkai lanceert designpodcast en -publicatie bij 20-jarig bestaan

Ontwerpbureau Momkai bestaat twintig jaar. Om dat te vieren, lanceren Harald Dunnink en zijn team Memberful Design: een nieuwe internationale publicatie en podcast voor de Europese creatieve community.

De eerste gasten zijn Priscilla Chomba-Kinywa, global CTO van Greenpeace; Avery Trufelman van 99 procent invisible en de hitserie Articles of Interest en Eddie Opara, partner bij Pentagram in New York. Harald Dunnink, oprichter van Momkai: “Het project kwam voort uit een door velen...

Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Tunnelvisie

Het waren interessante weken in communicatieland. Eerst moest Jumbo gehaast een tv-commercial van de buis halen vanwege een scene met dansende en juichende bouwvakkers in de context van het zeer omstreden WK in Qatar, waar duizenden bouwvakkers een gruwelijke dood vonden bij het bouwen van de WK-stadions.

Daarnaast lag het Sinterklaasjournaal onder vuur vanwege het zinken van de Stoomboot en de aankomst van de Sint per privéjet. Allemaal ongepaste acties volgens ouders die huilende kinderen moesten troosten en daarna uitleggen...

Lees Meer

 
[Interview] Anke Braams over Denksport

MarketingReport houdt een reeks interviews met partners van Value Zipper, de grootste onafhankelijke aanbieder van mediaruimte. We spreken Anke Braams, Managing Director Benelux bij Keesing Media Group B.V., bekend van onder meer Denksport.

Kun je Denksport introduceren?

Denksport is het oudste en bekendste puzzelmerk van Nederland en België. Bijna iedereen kent ons wel van de puzzelboekjes in de supermarkt of boekwinkels of van de puzzelpagina’s in kranten en tijdschriften. En sinds 2020...

Lees Meer

 

 
 
Val extra op in een luchtkussen envelop!

Moet je regelmatig een breekbaar of kwetsbaar object versturen en vraag je je af hoe je dat het beste kunt doen? Grote kans dat je dan uitkomt bij noppenfolie.

Want dankzij de bijzondere eigenschappen van dit schokbestendige materiaal bescherm je je spullen optimaal. Sterker nog: om het je makkelijker te maken, kun je ook gebruikmaken van kant-en-klare luchtkussen enveloppen. Dan heb je een verzendenvelop en een perfecte bescherming in één. Wel zo efficiënt! In dit artikel vertellen we je graag...

Lees Meer

 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Client Lead

Megawatt Advertising en Digital groeien hard en zijn per direct op zoek naar een talentvolle en energieke Client Lead. Megawatt Advertising, onderdeel van Megawatt Group, is een high-energy creative agency dat concepten oplevert die ertoe doen.

Onze expertise; branding-uitdagingen, zoals (her)positionering en het design van een visuele identiteit, merkportfolio-vraagstukken en ontwikkeling van merknamen. Communicatiecampagnes vormen de brandstof van een...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Videoredacteur, De Telegraaf

De Telegraaf is één van de belangrijkste mediamerken van Nederland. Een instituut in het medialandschap dat met ruim 50% van de Nederlandse bevolking in contact staat. In duidelijke taal, dichtbij de lezer. Via papier, maar ook digitaal doormiddel van video.

Dagelijks produceren en publiceren wij video’s op Telegraaf.nl, youtube, Telesport, Prive en De Financiele Telegraaf. Wil jij aan de slag bij een groot landelijk nieuwsmerk en heb je affiniteit met video? Dan is dit je kans! Wij openen graag onze...

Lees Meer

 

[Vacatures] Fightclub zoekt een Performance Strategist
[Vacatures] Fightclub zoekt een Performance Strategist

Word jij het performance talent dat de online marketing doelstellingen van o.a. Verfwinkel.nl, DELTA Energie, Mercedes Benz Trucks en DPD vertaalt naar ongekend slimme strategieën? Stap dan nu in de ring als Performance Strategist bij Fightclub!

Klaar voor de volgende stap als online strateeg? Als performance strategist interpreteer je vraag van de klant en vertaalt deze in een solide strategie t.b.v. briefing richting specialisten. Je bent de brug tussen strategie en digital...

Lees Meer

 

[Vacatures] Fama Volat zoekt een Account Executive


[Vacatures] Fama Volat zoekt een Account Executive

Account executive Fama Volat Fama Volat is een creatief netwerk dat prijswinnend werk maakt, ofwel een marketingcommunicatiebureau met vier vestigingen. En ons team groeit!! Daarom zoeken wij een account executive.

Fama Volat is een creatief netwerk dat prijswinnend werk maakt, ofwel een marketingcommunicatiebureau met vier vestigingen. En ons team groeit!! Daarom zoeken wij een account executive, eentje die klanten voorop stelt en zijn/haar energie niet kwijt kan op één project, maar het liefst...

Lees Meer

 

[Vacatures] Towel Media zoekt een Senior Creative

Krijg jij energie van het ontwikkelen van visuele merkstrategieën voor uiteenlopende merken en zet je deze met gemak om in concrete concepten voor videoproducties? Wil je werken in een creatieve en bruisende omgeving met makers? Look no further! 

Bij Towel Media focussen wij op het maken van branded video content. Van realityseries met influencers, commercials en social content tot aan documentaires. Content die jij als Creative gaat bedenken, ontwikkelen én regelmatig gaat...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Gorillas lanceert limited-edition wijnflessen voor de feestdagen 08-12-2022 | 15:58:00
Speciaal voor de feestdagen lanceert Gorillas drie wijnflessen in samenwerking met kunstenares Andrea van Nieuwenhuizen en urban winery Chateau Amsterdam


[DPG Grow] Zo shoppen de verschillende generaties anno 2022 08-12-2022 | 15:18:45
Om jouw doelgroep goed te kunnen bedienen, is het noodzakelijk te weten waar ze zich online bevinden en hoe zij hun tijd besteden


Amazon.nl opent grootste online foute-kersttruienwinkel van Nederland 08-12-2022 | 12:56:00
Amazon.nl opent de grootste online foute-kersttruienwinkel van Nederland, met verschillende foute kersttruien waaronder een limited edition foute kersttrui van Dries Roelvink


Patritia Pahladsingh benoemd tot CEO Accenture Song Nederland  08-12-2022 | 11:57:02
Patritia Pahladsingh is per 1 februari 2023 benoemd tot CEO & Managing Director van Accenture Song Nederland. Accenture Song helpt bedrijven te transformeren met creatieve oplossingen en belooft growth through relevance at the speed of life. In deze rol zal Patritia Pahladsingh tevens zitting nemen in het Nederlands Leiderschapsteam van Accenture


Coca-Cola lanceert kerstcampagne Christmas Always Finds Its Way 08-12-2022 | 10:48:00
De Coca-Cola kersttruck is voor velen het startsein van de feestdagen. De afgelopen twee jaar was de kersttruck vanzelfsprekend niet zichtbaar in het Nederlandse straatbeeld, maar dit jaar gaan de Kerstman en zijn kerstelfjes weer op pad om de kerstgedachte naar de mensen te brengen


Rebranding voor FEMMEFAB Influencer Marketing Agency 08-12-2022 | 10:22:00
Influencer Marketing Agency Femmefab introduceert een vernieuwde huisstijl, logo en website. Het agency heeft het afgelopen jaar een sterke ontwikkeling doorgemaakt waar een vernieuwde branding volledig bij aansluit


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Algemeen Verslaggever Alkmaar/Beverwijk 08-12-2022 | 10:11:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Algemeen Verslaggever Alkmaar/Beverwijk


Patritia Pahladsingh verlaat TBWA\NEBOKO 08-12-2022 | 09:52:29
Na ruim 16 jaar gaat Managing Director Patritia Pahladsingh TBWA\NEBOKO verlaten. Op 1 februari vervolgt ze haar carrière als CEO van Accenture Song Amsterdam


[Vacatures] LVB zoekt een Traffic Manager 08-12-2022 | 09:21:00
LVB is per direct op zoek naar een Traffic Manager


[Vacatures] No Pictures Please zoekt een Redacteur 112 Vandaag 08-12-2022 | 09:01:00
No Pictures Please is per direct op zoek naar een Redacteur 112 Vandaag


[Vacatures] No Pictures Please zoekt een Online producer/redacteur 112 Vandaag 08-12-2022 | 08:54:00
No Pictures Please is per direct op zoek naar een Online producer/redacteur 112 Vandaag


[Vacatures] Fightclub zoekt een Campagne & Merk Strateeg 08-12-2022 | 08:01:00
Fightclub is per direct op zoek naar een Campagne & Merk Strateeg


[Interview] Berrit Blok (Endeavour): meer ruimte voor boss ladies in ons creatieve landschap 06-12-2022 | 14:05:00
In Nederland is minder dan 10 procent van de creatief directeuren vrouw. Hoe kijken zij daar zelf naar? Marketing Report publiceert een serie interviews met vrouwelijke creatief directeuren. In deze reeks een interview met Berrit Blok die Creative Director en partner is bij Endeavour


Joe Public verzorgt kerstcampagne: Lidl is er voor iedereen 06-12-2022 | 14:02:00
Lidl’s kerstcampagne staat in het teken van enerzijds luxe voor iedereen, en anderzijds heeft Lidl als boodschap er voor iedereen te zijn


AMARU presenteert whitepaper over de toekomst van creativiteit en merken 06-12-2022 | 13:42:00
Om beter te begrijpen waar onze snel veranderende samenleving naartoe gaat, deed AMARU onderzoek naar technologie en cultuur



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -