Jaargang 5 | editie 110 | 17 november 2022
 
[Interview] Anne Stokvis (N=5): Pijnlijke realiteit dat de reclamewereld wordt gedomineerd door mannen

In Nederland is minder dan 10 procent van de creatief directeuren vrouw. Hoe kijken zij daar zelf naar? Marketing Report publiceert een serie interviews met vrouwelijke creatief directeuren. Het spits wordt afgebeten door Anne Stokvis, Creative Director bij N=5.

Hoe kom jij bij N=5 terecht?

Een paar jaar geleden ben ik door Monique Bergers gevraagd om met haar het label N=Content te starten bij N=5. Zij was destijds al enorm vooruitstrevend in de adverteerderswereld met content en ik was daar ook mee bezig vanuit creatie...

Lees Meer

 
Global wint aanbesteding digitale reclameschermen NS stations

Global heeft de aanbesteding gewonnen van de 75-inch- en grootformaat digitale reclameschermen op NS-stations. Dit melden goed ingevoerde bronnen van Marketing Report.

Een woordvoerder van NS zegt desgevraagd dat de ingezette aanbesteding nog niet is afgerond, maar verwacht in de loop van december uitsluitsel te geven en wil tot die tijd geen commentaar geven. Global wilde ook geen commentaar geven. De in juni 2022 uitgezette aanbesteding gaat over een contract van drie jaar met de mogelijkheid van...

Lees Meer

 
[Interview] Thijs van Grieken over Hockey.nl

MarketingReport publiceert een serie interviews over special interest-websites. Vandaag spreken wij Thijs van Grieken, sponsormanager bij de KNHB, over Hockey.nl.

Dag Thijs, kun jij Hockey.nl introduceren en toelichten welke rol deze site speelt binnen de KNHB?

Hockey.nl is het community-platform van de KNHB. Het geheel bestaat uit een website, een app en diverse socialmediakanalen. De KNHB vindt het belangrijk dat het een platform is voor alle hockeyers. De redactie opereert daarom onafhankelijk. De site en app biedt een standenmotor met alle uitslagen, programma’s en standen van alle (inter)nationale...

Lees Meer

 
[Budi & Thijs] Merkvoorkeur

Elke maand mailen Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer, oprichters van het bureau Bijvoorkeur, elkaar over wat ze opvalt in het marketingvak.

Hi Thijs,

Ik ga jou eens even lekker verwennen met wat fijn onderzoek, ouwe bofkont. Wist jij dat het vooraanstaande Amerikaanse Marketing Accountability Standards Board (MASB) onderzoek heeft gedaan naar de relatie tussen merkvoorkeur en marktaandeel? Zoals de naam van de MASB al doet vermoeden, doen ze onderzoek naar de accountability van...

Lees Meer

 

[Column] Joyce Lopulalan: Fake news

Nieuwe technologieën hebben de wereld aan onze voeten gelegd. Zo kunnen we realtime praten met iemand aan de andere kant van de wereld en genieten we met wifi thuis èn onderweg van onze favoriete muziek.

Zonder dat we nog langer gebonden zijn aan de lengte van het snoer in het stopcontact dat de vroegere de radio stroom leverde. Helaas blijken alle nieuwe mogelijkheden ook een downside te hebben en daar is in alle gevallen de...

Lees Meer

 
[Interview] Paul Jansen (De Telegraaf): personaliseren nieuws gaat vlucht maken

Paul Jansen is sinds 1 september 2015 hoofdredacteur van De Telegraaf, de krant waar hij al 26 jaar voor werkt. We spreken met hem over hoe het gaat met De Telegraaf, digitale en mobiele ontwikkelingen alsmede de NPO.

Hoe gaat het met de oplage?

We zijn wat betreft de printoplage nog steeds de grootste krant. De manier van rapporteren is gewijzigd in de loop der tijd. Hoewel de oplage van het AD aanzienlijk kleiner is, komt deze hoger voor in het printbereik van NOM omdat daar met een steekproef gewerkt wordt. Ik kom er zelf op uit dat we...

Lees Meer

 
Ocean breidt uit met digitale masten in Limburg en Friesland

Ocean Outdoor heeft twee nieuwe digitale masten, één refurbished mast en vier nieuwe digitale totems in gebruik genomen.

Het gaat om de roadside locaties A32 Leeuwarden Grou en A73 Venlo-Noord, een refurbished mast langs de A16 bij Dordrecht, en vier tweezijdige totems in Westfield Mall of the Netherlands. Ocean Outdoor telt hiermee nu in totaal 340 (grootformaat) digitale schermen op 195 locaties. Langs de rijksweg A73 tussen Venlo en Nijmegen, bij Horst, staat...

Lees Meer

 
Start-ups Quan, audvice en TRADESNESTwinnen 100 duizend euro tijdens HearstLab pitch-event

Start-ups audvice, Quan en TRADESNEST zijn de grote winnaars van het HearstLab Europe 100k Pitch Day-event dat voor het eerst is georganiseerd in Europa, in Amsterdam. Het event richt zich op bedrijven die geleid worden door vrouwen.

De winnaar krijgen elk 100.000 euro aan groeikapitaal, waarmee ze kunnen groeien en zich ontwikkelen. Ook krijgen zij toegang tot het zakelijke netwerk van Hearst Corporation, met experts op het gebied van onder meer technologie, data...

Lees Meer

 
Wouter Glaser Managing Director van Blauw Gras

Wouter Glaser volgt Erjon Tuenter op als Managing Director van Blauw Gras. Na elf jaar ondernemen slaat hij een andere weg in.

Als oprichter van Glasnost en Fitzgerald is Wouter Glaser ervaren in het opzetten en uitbouwen van bureaus. Daarnaast heeft hij veel affiniteit met het social vak, onder andere aan klantzijde bij TomTom en Hyves. Erjon Tuenter: “Na 11 jaar voorwaartse drang, smeden van een topteam en prachtig werk voor geweldige merken, is het voor mij tijd voor een nieuwe...

Lees Meer

 

 
 
René Mioch presenteert Content Marketing | The Awards 2022

Na twee jaar afwezigheid van contentmarketing-awards in Nederland, is het award-initiatief van Platform Content Marketing enthousiast door de sector omarmd.

Met in totaal 160 inschrijvingen door een 40-tal verschillende bureaus en bedrijven maakt de 2022-editie van de CMTA haar naam Content Marketing | The Awards volledig waar: een brede vertegenwoordiging van contentmarketeers die trots hun werk delen en laten meten met dat van collega’s. De jury van Content Marketing | The Awards 2022 heeft uit de...

Lees Meer

 
[Vacatures] NRC Media zoekt een Data-analist

Heb je passie voor data en journalistiek, maak je graag de vertaalslag naar inzichten en adviezen op basis van die data en wil je werken in een gedreven en enthousiast team in hartje Amsterdam? Dan is dit de baan waar jij naar op zoek bent!

Functieomschrijving

Wij willen dat onze verhalen zoveel mogelijk de juiste mensen bereiken. Daarnaast willen we leren van onze journalistieke keuzes. Deelden we onze artikelen op het juiste moment op de juiste kanalen en leiden onze inhoudelijke keuzes tot...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fiction Valley zoekt een Post-Production Supervisor

Ben jij onze nieuwe post production supervisor?! Krijg jij energie van de technische kant van de post productie en heb je interesse in veranderende technologie?

Heb je oog voor detail, affiniteit met budgetteren en werk je graag in de dynamische omgeving van Fiction Valley waar onder andere series als Mocro Maffia worden gemaakt...

Lees Meer

 
[Vacatures] ZIGT zoekt een Social en Content Specialist

Laten we eerlijk zijn: werkelijk niemand houdt echt van advertenties op Facebook en Instagram. Jij telt liever de likes op je recent gedeelde foto. Waar wij wel blij van worden: het werkt!

Kies je voor een collection ad, video ad of instant experience? Deze keuzes zal je dagelijks maken voor je klanten. Maar binnen ZIGT gaan we nog een stap verder. Zo zetten wij o.a. de gaafste influencer samenwerkingen op. Ben je al enthousiast? ‘Social & Content Specialist’ klinkt sowieso al...

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een (Digital) Campaign Planner

Wij zijn op zoek naar een (Digital) Campaign Planner. Een Pietje Precies die het team Campaign Planning komt versterken.

Je bent een kei in planning en organisatie die zich niet snel gek laat maken. Een multitasker die feilloos kan schakelen tussen onze verschillende (digitale) producten. Een aanpakker die altijd beter wil dan de vorige keer en nooit genoegen...

Lees Meer

 
[Vacatures] NOSUCH zoekt een Channel Manager Educatie

Krijg jij energie van het bouwen van relaties en heb je affiniteit met het onderwijs? Grijp dan nu je kans en ga aan de slag voor ons Microsoft account. Hoe? Via NOSUCH On-Site, onderdeel van het marketingcommunicatiebureau NOSUCH. Voor ons Microsoft account zoeken we een Channel Manager Educatie.

Als Channel Manager Educatie ben je onderdeel van het Educatie team binnen Microsoft. Je beheert partnerrelaties en je bent de ‘go to’ persoon voor vragen en ondersteuning. Je richt je op het verhogen van de partnerverkopen van de...

Lees Meer

 
[Vacatures] Natwerk zoekt een Creatief directeur

Wij zijn op zoek naar Creatief directeur(en) voor onze (Niet normaal effectieve) klantenteams. In deze rol kun jij grote klanten zelfstandig bedienen en stuur jij de creatieven in ons NNE(niet normaal effectieve) team.

Je bent verder verantwoordelijk voor grote creatieve concepten, behoudt het overzicht over het gehele proces en werkt een (groot) creatief concept uit van klantvraag tot productie. Verder ben je leidend in het creatieve proces, heb je een eigen visie op creatie en houdt zicht op de...

Lees Meer

 
[Vacatures] Maxlead zoekt een Head of Social

Als Head of Social ben je verantwoordelijk voor het social domein binnen het digitale team van Maxlead. Je geeft leiding aan het team van social leads en consultants, waarbij je nauw samenwerkt met de andere digitale Head ofs, de accountteams en de Chief Growth Officer (CGO).

Hierbij ben je een directe manager, inspirator, sparringpartner en coach voor jouw team. Door jou weet iedereen wat er moet gebeuren en werkt iedereen aan zijn persoonlijke doelstellingen én aan die van de klant. Naast de mensen ben...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien


Lemon Scented Tea en Cortina introduceren De Reflection Ride 25-04-2024 | 11:25:00
Cortina opent het fietsseizoen met een 10 meter lange spiegel, die als eerst te zien was op de eerste lentedag in Amsterdam


SuperRebel ontwikkelt duurzaamheidscampagne voor DCB Energy 25-04-2024 | 11:06:00
SuperRebel en DCB Energy lanceren een campagne die de voordelen van Vooruit Tanken benadrukt - het proactief kiezen voor duurzame mobiliteit


Auping kiest voor N=5 als lead agency 25-04-2024 | 10:38:53
Na een bureau-oriëntatie heeft Auping voor N=5 gekozen als partner op het gebied van merkcommunicatie en campagnes


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een PHP developer Laravel 25-04-2024 | 09:39:00
AudienceFirst part of ZUID Agency Group is per direct op zoek naar PHP developer Laravel -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group HQ Tilburg


Natwerk ontwikkelt Koningsdag-campagne voor Nespresso 25-04-2024 | 09:32:45
Met de Travel Mug houd je niet alleen je cappuccino warm, maar ook je cocktails koud. Om Koningsdag door te komen met minder single-use bekers


Fitzroy ontwikkelt OOH-campagne Heinz: Helping reduce food waste since 1869 25-04-2024 | 09:19:00
In de AI-visuals van de campagne word je meegenomen door drie verschillende tijdsperioden waarin eten wordt geconsumeerd dat anders zou zijn weggegooid


[Vacatures] NPB Media zoekt een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam) 25-04-2024 | 08:53:00
NPB Media is per direct op zoek naar een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam)


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een Frontend developer Nextjs 25-04-2024 | 08:31:00
AudienceFirst (part of ZUID Agency Group) is per direct op zoek naar Frontend developer (Next.js) -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group (HQ Tilburg)


[Vacancy] TBWA\X has a position for a Mid-Senior Digital Designer 25-04-2024 | 08:05:00
TBWA\X is directly looking for a Mid-Senior Digital Designer -Full-time  \  Amsterdam


Publicis, Le Pub en Boomerang organiseren samen met ADCN ADsterdam 24-04-2024 | 19:06:00
Publicis Groupe Nederland, Le Pub en Boomerang organiseren op 5 juli 2024 bij LIEF Amsterdam in samenwerking met ADCN | Club for Creativity ADsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -