Jaargang 5 | editie 116 | 29 november 2022
 

Content Marketing Awards 2022 | De Winnaars!

Onder het genot van de virtuoze presentatie van René Mioch zijn op 28 november in Beeld en Geluid in Hilversum de winnaars van Content Marketing | The Awards 2022 bekendgemaakt.

Een gedenkwaardige avond waarop trotse winnaars na twee jaar eindelijk weer het beste werk uit de contentmarketing toonden. Met 160 inschrijvingen van 40 verschillende bureaus en bedrijven uit Nederland en België deed Content Marketing | The Awards de naam in zowel kwaliteit als kwantiteit eer...

Lees Meer

 
Mickey Adriaansens bepaalt regels radioveiling: maximaal 3 radiostations en alleen Nederlandstalig- en nieuwskavel

Minister Micky Adriaansens (VVD) heeft de ontwerp veilingregeling voor de landelijke commerciële radiofrequenties bekend gemaakt. Daaruit blijkt dat de clausuleringen zoals de ACM al bekend maakte, voor 7 van de 9 landelijke FM-frequentienetten via een veiling zullen worden verdeeld waarbij geen programmaverplichtingen gelden.

Drie radiostations per eigenaar

De minister volgt daarnaast het ACM-advies om maximaal drie radiostations per eigenaar toe te staan. Thans zijn dat er vier sinds toenmalig minister Henk Kamp (VVD) dat sinds 1 januari 2016 mogelijk maakte na een toenmalige kamermotie...

Lees Meer

 
Natwerk ontwikkelt campagne sportcollectie Ace & Tate

Ace & Tate, het duurzame en innovatieve merk dat sinds 2013 brillen en accessoires maakt, heeft een sportcollectie gelanceerd. Alle brillen worden volledig in Amsterdam ontworpen, zo kunnen de brillen van hoogwaardige kwaliteit zijn met transparante prijzen.

De lancering van de sportlijn is een logische stap in de groei van het bedrijf. Waar sportbrillen meestal functie boven fashion stellen, biedt Ace & Tate nu een praktische en modieuze bril voor tijdens het sporten. Met een strak...

Lees Meer

 
[MarketingReport Radio] Marieke van Balen over AirFryday

Marieke van Balen is Marketing & Innovation Director Benelux bij snackmerk Van Geloven, bekend van onder meer Mora. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt ze over de Mora-campagne rondom AirFryday.

Marieke van Balen: "Ik ben verantwoordelijk voor marketing en innovatie voor retail en de foodservicemarkt. Dat doen we met merken als Mora. Met Mora zijn we al langer actief met een assortiment dat geschikt is voor airfryer-bereiding. We willen daar verder in groeien en zien daar mogelijkheden...

Lees Meer

 

Josephine Kay hoofdredacteur van JAN Magazine

Hearst Netherlands heeft Josephine Kay benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van JAN Magazine. Per 1 februari 2023 zal zij aan het roer komen te staan van hét authentieke Nederlandse feelgoodmerk voor 30+-vrouwen.

Josephine Kay is op dit moment nog hoofdredacteur van Cosmopolitan. Ze leidde de afgelopen vier jaar dit grootste young Millennial- en Gen Z-merk van Nederland en heeft meerdere successen op haar naam staan. Eerder was Josephine Kay hoofdredacteur van Bedrock.nl en werkte ze...

Lees Meer

 
Kaliber ontwikkelt internationale positionering voor Bavaria en Rodenbach

Royal Swinkels Family Brewers (SFB) heeft Kaliber gevraagd de internationale positionering van Bavaria en Rodenbach aan te scherpen. Hiermee leggen zij de fundering voor verdere internationale groei van deze twee belangrijke merken uit het portfolio van de familiebrouwer.

Het Belgische biermerk Rodenbach – dat recent haar 200-jarige bestaan vierde – maakt zich klaar voor haar internationale doorbraak. Het bier valt in de smaak bij liefhebbers van zuurbier en jury’s van wereldwijde...

Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: B'wana he no home

Soms achtervolgen bedrijven je. Alsof je de laatste persoon op aarde bent aan wie zij hun diensten kunnen verkopen. Als dat gebeurt weet je dat het bedrijf onbetrouwbaar is.

Laatst vroeg mijn zoon me wat ik vond van een bedrijf dat je gegarandeerd bitcoin-winsten kon laten maken. Hij had het gezien in een AD-artikel, op Facebook. Nou, dan weet je al op voorhand: een flinke korrel zout. Die winsten ontstonden middels een algoritme dat het juiste aan- en verkoopmoment zou voorspellen. De jongens die het hadden bedacht...

Lees Meer

 
Born05 lanceert digitaal high-fashion merk Reveals

Born05 lanceert high-fashion merk Reveals. Het modemerk trapt af met een eerste statement-piece, dat digitale personalisatie toevoegt aan kleding: de Reveals-sjaal. Elke sjaal is uniek en onthult persoonlijke informatie van degene die hem draagt.

Met de lancering van Reveals gaat een langgekoesterde wens van Born05 in vervulling. Al meer dan 15 jaar zet het bureau zijn creativiteit in voor de bekendste merken van Nederland. Vanaf vandaag brengen zij voor het eerst ook een eigen...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)
M100 Event | Woensdag 7 december 2022 | Kromhouthal Amsterdam

Het M100 Event komt eraan! De nieuwe naam voor wat afgelopen jaar nog ietwat omslachtig met Media100 | Marketing100 Event werd aangeduid. De naam is nieuw, gebleven is de status van beste media - marcom netwerk event van het jaar...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)
WhitePaper Sessions 2022 | N=5 | Towel Media | Alfred International | Havas Media | Mediahuis

Voorafgaand aan het M100 Event 2022 organiseert Media Meetings & Magazines - op dezelfde locatie - de derde editie van de WhitePaper Sessions.

Een kleinschalig, interactief event dat in het kader staat van hoogwaardige kennistransfer...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)

Hearst Netherlands telt 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor topmerken als ELLE, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, JAN, Women’s Health, Quote, National Geographic, Quest, Men’s Health, Runner’s World, Bicycling, Flying Dutchman en Holland Herald.

Voor deze merken wordt toonaangevende, hoogwaardige en betekenisvolle (branded) content gecreëerd die inspireert en mensen in beweging brengt. We innoveren, informeren en...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fightclub zoekt een Creative Designer

Sta mee aan de basis van het succes van merken zoals Snow World, Kasteelbier, Luikse siroop, ZEB, Porsche, Goodyear en Jupiler? Stap nu in de ring als Creative Designer bij Fightclub!

Wat zoeken wij?

Fightclub België is in volle ontwikkeling! Klanten vinden meer en meer de weg naar ons fantasierijke creatieve team en dus hebben we dringend nood aan versterking! We zijn op zoek naar een ervaren designer / art director (bij ons is dat dezelfde persoon; stijl is het antwoord op alles) om de doelen van de klant te vertalen naar spectraal werk dat vooruit gaat...

Lees Meer

 
[Vacatures] Axioma zoekt een Clientmanager

Ben jij een regelneef en neem je graag het initiatief? Dan zijn wij op zoek naar jou….Meneer/Mevrouw Clientmanager.

Profiel

Wij zoeken iemand die:

  • Graag de rol van kartrekker op zich neemt binnen een klantteam
  • Die het leuk vindt om ontwikkelingen in de gaten te houden
  • Die goed kan luisteren en klantpolitiek interessant vindt
  • De regie voert op het proces dat we doorlopen met onze klanten: van concept tot uitvoering...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blue Circle zoekt naar een Freelance redacteur RTL Boulevard Online

Ben jij helemaal thuis in de wereld van entertainment en maak jij waanzinnige content? Wil jij onderdeel zijn van één van Nederlands’ sterkste entertainmentmerken? Wij zijn op zoek naar een freelance redacteur die verder meebouwt aan het online platform van RTL Boulevard.

We zoeken iemand die helemaal thuis is in de wereld van entertainment en dat nieuws samen met het team als allereerste wil brengen. Iemand die nieuws over Ronnie Flex en Famke Louise als eerste wil brengen. Iemand die snapt...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fightclub zoekt een Campaign & Brand Strategist

Word jij het nieuwe Fightclub talent die de merk en campagne strategieën van o.a. DELTA, Just, Mora en Mercedes Benz Trucks naar nieuwe hoogtes brengt? Stap dan nu in de ring als Campaign & brand strategist bij Fightclub!

Wie zoeken wij?

Impact maak jij door te fungeren als brug tussen creatie, media, digital en offline. Het maakt voor jou niet uit via welk kanaal we de meeste impact maken, je zorgt ervoor dat er een blueprint klaarligt waar specialisten op verder kunnen borduren. Van het voorbereiden en leiden van merksessies...

Lees Meer

 

[Vacatures] Zandbeek zoekt een Interim communicatieadviseur Rijkswaterstaat
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Interim communicatieadviseur Rijkswaterstaat

Jij bent een ambitieuze freelance communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Of je nu werkt aan interne, bouw- of publiekscommunicatie: op elk knooppunt neem jij de juiste afslag.

Je weet hoe overheidsorganisaties werken en deinst niet terug voor een knap staaltje kantoorjargon. Want nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt, is een plek waar je tijdelijk jouw expertise kunt inzetten. Als interim communicatieadviseur (medior)...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -