Jaargang 5 | editie 116 | 29 november 2022
 

Content Marketing Awards 2022 | De Winnaars!

Onder het genot van de virtuoze presentatie van René Mioch zijn op 28 november in Beeld en Geluid in Hilversum de winnaars van Content Marketing | The Awards 2022 bekendgemaakt.

Een gedenkwaardige avond waarop trotse winnaars na twee jaar eindelijk weer het beste werk uit de contentmarketing toonden. Met 160 inschrijvingen van 40 verschillende bureaus en bedrijven uit Nederland en België deed Content Marketing | The Awards de naam in zowel kwaliteit als kwantiteit eer...

Lees Meer

 
Mickey Adriaansens bepaalt regels radioveiling: maximaal 3 radiostations en alleen Nederlandstalig- en nieuwskavel

Minister Micky Adriaansens (VVD) heeft de ontwerp veilingregeling voor de landelijke commerciële radiofrequenties bekend gemaakt. Daaruit blijkt dat de clausuleringen zoals de ACM al bekend maakte, voor 7 van de 9 landelijke FM-frequentienetten via een veiling zullen worden verdeeld waarbij geen programmaverplichtingen gelden.

Drie radiostations per eigenaar

De minister volgt daarnaast het ACM-advies om maximaal drie radiostations per eigenaar toe te staan. Thans zijn dat er vier sinds toenmalig minister Henk Kamp (VVD) dat sinds 1 januari 2016 mogelijk maakte na een toenmalige kamermotie...

Lees Meer

 
Natwerk ontwikkelt campagne sportcollectie Ace & Tate

Ace & Tate, het duurzame en innovatieve merk dat sinds 2013 brillen en accessoires maakt, heeft een sportcollectie gelanceerd. Alle brillen worden volledig in Amsterdam ontworpen, zo kunnen de brillen van hoogwaardige kwaliteit zijn met transparante prijzen.

De lancering van de sportlijn is een logische stap in de groei van het bedrijf. Waar sportbrillen meestal functie boven fashion stellen, biedt Ace & Tate nu een praktische en modieuze bril voor tijdens het sporten. Met een strak...

Lees Meer

 
[MarketingReport Radio] Marieke van Balen over AirFryday

Marieke van Balen is Marketing & Innovation Director Benelux bij snackmerk Van Geloven, bekend van onder meer Mora. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt ze over de Mora-campagne rondom AirFryday.

Marieke van Balen: "Ik ben verantwoordelijk voor marketing en innovatie voor retail en de foodservicemarkt. Dat doen we met merken als Mora. Met Mora zijn we al langer actief met een assortiment dat geschikt is voor airfryer-bereiding. We willen daar verder in groeien en zien daar mogelijkheden...

Lees Meer

 

Josephine Kay hoofdredacteur van JAN Magazine

Hearst Netherlands heeft Josephine Kay benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van JAN Magazine. Per 1 februari 2023 zal zij aan het roer komen te staan van hét authentieke Nederlandse feelgoodmerk voor 30+-vrouwen.

Josephine Kay is op dit moment nog hoofdredacteur van Cosmopolitan. Ze leidde de afgelopen vier jaar dit grootste young Millennial- en Gen Z-merk van Nederland en heeft meerdere successen op haar naam staan. Eerder was Josephine Kay hoofdredacteur van Bedrock.nl en werkte ze...

Lees Meer

 
Kaliber ontwikkelt internationale positionering voor Bavaria en Rodenbach

Royal Swinkels Family Brewers (SFB) heeft Kaliber gevraagd de internationale positionering van Bavaria en Rodenbach aan te scherpen. Hiermee leggen zij de fundering voor verdere internationale groei van deze twee belangrijke merken uit het portfolio van de familiebrouwer.

Het Belgische biermerk Rodenbach – dat recent haar 200-jarige bestaan vierde – maakt zich klaar voor haar internationale doorbraak. Het bier valt in de smaak bij liefhebbers van zuurbier en jury’s van wereldwijde...

Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: B'wana he no home

Soms achtervolgen bedrijven je. Alsof je de laatste persoon op aarde bent aan wie zij hun diensten kunnen verkopen. Als dat gebeurt weet je dat het bedrijf onbetrouwbaar is.

Laatst vroeg mijn zoon me wat ik vond van een bedrijf dat je gegarandeerd bitcoin-winsten kon laten maken. Hij had het gezien in een AD-artikel, op Facebook. Nou, dan weet je al op voorhand: een flinke korrel zout. Die winsten ontstonden middels een algoritme dat het juiste aan- en verkoopmoment zou voorspellen. De jongens die het hadden bedacht...

Lees Meer

 
Born05 lanceert digitaal high-fashion merk Reveals

Born05 lanceert high-fashion merk Reveals. Het modemerk trapt af met een eerste statement-piece, dat digitale personalisatie toevoegt aan kleding: de Reveals-sjaal. Elke sjaal is uniek en onthult persoonlijke informatie van degene die hem draagt.

Met de lancering van Reveals gaat een langgekoesterde wens van Born05 in vervulling. Al meer dan 15 jaar zet het bureau zijn creativiteit in voor de bekendste merken van Nederland. Vanaf vandaag brengen zij voor het eerst ook een eigen...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)
M100 Event | Woensdag 7 december 2022 | Kromhouthal Amsterdam

Het M100 Event komt eraan! De nieuwe naam voor wat afgelopen jaar nog ietwat omslachtig met Media100 | Marketing100 Event werd aangeduid. De naam is nieuw, gebleven is de status van beste media - marcom netwerk event van het jaar...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)
WhitePaper Sessions 2022 | N=5 | Towel Media | Alfred International | Havas Media | Mediahuis

Voorafgaand aan het M100 Event 2022 organiseert Media Meetings & Magazines - op dezelfde locatie - de derde editie van de WhitePaper Sessions.

Een kleinschalig, interactief event dat in het kader staat van hoogwaardige kennistransfer...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)

Hearst Netherlands telt 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor topmerken als ELLE, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, JAN, Women’s Health, Quote, National Geographic, Quest, Men’s Health, Runner’s World, Bicycling, Flying Dutchman en Holland Herald.

Voor deze merken wordt toonaangevende, hoogwaardige en betekenisvolle (branded) content gecreëerd die inspireert en mensen in beweging brengt. We innoveren, informeren en...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fightclub zoekt een Creative Designer

Sta mee aan de basis van het succes van merken zoals Snow World, Kasteelbier, Luikse siroop, ZEB, Porsche, Goodyear en Jupiler? Stap nu in de ring als Creative Designer bij Fightclub!

Wat zoeken wij?

Fightclub België is in volle ontwikkeling! Klanten vinden meer en meer de weg naar ons fantasierijke creatieve team en dus hebben we dringend nood aan versterking! We zijn op zoek naar een ervaren designer / art director (bij ons is dat dezelfde persoon; stijl is het antwoord op alles) om de doelen van de klant te vertalen naar spectraal werk dat vooruit gaat...

Lees Meer

 
[Vacatures] Axioma zoekt een Clientmanager

Ben jij een regelneef en neem je graag het initiatief? Dan zijn wij op zoek naar jou….Meneer/Mevrouw Clientmanager.

Profiel

Wij zoeken iemand die:

  • Graag de rol van kartrekker op zich neemt binnen een klantteam
  • Die het leuk vindt om ontwikkelingen in de gaten te houden
  • Die goed kan luisteren en klantpolitiek interessant vindt
  • De regie voert op het proces dat we doorlopen met onze klanten: van concept tot uitvoering...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blue Circle zoekt naar een Freelance redacteur RTL Boulevard Online

Ben jij helemaal thuis in de wereld van entertainment en maak jij waanzinnige content? Wil jij onderdeel zijn van één van Nederlands’ sterkste entertainmentmerken? Wij zijn op zoek naar een freelance redacteur die verder meebouwt aan het online platform van RTL Boulevard.

We zoeken iemand die helemaal thuis is in de wereld van entertainment en dat nieuws samen met het team als allereerste wil brengen. Iemand die nieuws over Ronnie Flex en Famke Louise als eerste wil brengen. Iemand die snapt...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fightclub zoekt een Campaign & Brand Strategist

Word jij het nieuwe Fightclub talent die de merk en campagne strategieën van o.a. DELTA, Just, Mora en Mercedes Benz Trucks naar nieuwe hoogtes brengt? Stap dan nu in de ring als Campaign & brand strategist bij Fightclub!

Wie zoeken wij?

Impact maak jij door te fungeren als brug tussen creatie, media, digital en offline. Het maakt voor jou niet uit via welk kanaal we de meeste impact maken, je zorgt ervoor dat er een blueprint klaarligt waar specialisten op verder kunnen borduren. Van het voorbereiden en leiden van merksessies...

Lees Meer

 

[Vacatures] Zandbeek zoekt een Interim communicatieadviseur Rijkswaterstaat
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Interim communicatieadviseur Rijkswaterstaat

Jij bent een ambitieuze freelance communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Of je nu werkt aan interne, bouw- of publiekscommunicatie: op elk knooppunt neem jij de juiste afslag.

Je weet hoe overheidsorganisaties werken en deinst niet terug voor een knap staaltje kantoorjargon. Want nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt, is een plek waar je tijdelijk jouw expertise kunt inzetten. Als interim communicatieadviseur (medior)...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Esprix verlengt deadline tot 23 februari 03-02-2023 | 11:14:00
Vanwege een aantal aanvragen voor uitstel, wordt de deadline voor het inzenden van een case voor de Esprix Awards verlengd tot aan woensdag 23 februari


VENGEAN introduceert opleidingsinstituut SUAS 03-02-2023 | 10:40:00
Onlangs lanceerde Schouten & Nelissen opleidingsinstituut SUAS en nam boutique agency VENGEAN in de arm voor branding en communicatie


Blokker en Ochama breiden samenwerking uit: 50 extra afhaalpunten 03-02-2023 | 09:35:04
Blokker breidt het aantal winkels waar Ochama boodschappen kunnen worden opgehaald uit tot ruim vijftig. Daarmee wordt de samenwerking met de omnichannel retailer verder versterkt.


[DPG Grow] De hartslag van Nederland: hoe zien wij de toekomst? 03-02-2023 | 09:26:55
Nederlanders zijn uitgesproken over de samenleving: het merendeel ziet de toekomst van het land somber in. Desondanks staat men positief in het leven


[Vacatures] ZIGT zoekt een Social Campaign Manager - Hoofddorp 03-02-2023 | 08:59:35
ZIGT is per direct op zoek naar een Social Campaign Manager - Hoofddorp


[Vacatures] Springbok zoekt een Junior SEA Specialist 03-02-2023 | 08:24:00
Springbok is per direct op zoek naar een Junior SEA Specialist in Den Bosch


[Vacatures] Natwerk zoekt een Creatief team (duo) 03-02-2023 | 08:01:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Creatief team (duo)


[Vacatures] Megawatt zoekt een Planner Brand & Shopper Activation 03-02-2023 | 07:44:37
Megawatt is per direct op zoek naar een Planner Brand & Shopper Activation


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever klimaat - De Telegraaf 03-02-2023 | 07:28:01
Mediahuis is per direct op zoek naar een Verslaggever klimaat - De Telegraaf


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Creative 03-02-2023 | 07:18:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Creative


[De Belofte 2023] Darre van Dijk over Thomas van der Helm 02-02-2023 | 16:36:00
Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen. Darre van Dijk draagt Thomas van der Helm, Head of Account at TBWA\NEBOKO, voor


[Budi & Thijs] Moeilijke chips 02-02-2023 | 16:04:00
Mensen hebben liever pijn dan dat ze moeten nadenken. Zelfs als de pijn op ‘80’ werd gezet, gaf 28% van de mensen daar de voorkeur aan dan aan een moeilijke cognitieve taak


VENGEAN: Le Grand Mural de La Vie ‘Ceci n’est pas un cochon’ 02-02-2023 | 15:36:00
Voor plantaardig vleesmerk La Vie - bekend van haar gedurfde en vaak ludieke campagnes - ontwikkelde boutique branding agency VENGEAN een opvallend streetart-project


[Vacatures] SuperRebel zoekt een een Digital Content Creator 02-02-2023 | 08:21:00
SuperRebel is per direct op zoek naar een Digital Content Creator


[Vacatures] SuperRebel zoekt een Junior Copywriter 02-02-2023 | 08:15:00
SuperRebel is per direct op zoek naar een Junior Copywriter



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -