Jaargang 5 | editie 117 | 1 december 2022
 
Pathé kondigt decemberprogrammering aan

Voor het eerst sinds 2019 zijn de bioscopen weer open in de kerstvakantie. Pathé programmeert de komende weken verschillende blockbusters en films voor het hele gezin.

Pathé Specials
Pathé Ballet: De Notenkraker (vanaf 08 december)

Ontdek de betovering van het ballet met deze sprankelende, feestelijke traktatie voor het hele gezin. Beleef met Clara een ontzettend leuke kerstavond die een betoverend avontuur wordt als iedereen in zijn bed ligt. Geniet van de briljante partituur van Tsjaikovski, en zie Clara en haar betoverde Notenkraker vechten tegen de Muizenkoning, en de...

Lees Meer

 
Matter herdefinieert contentmarketing met positionering

Matter, het grootste Nederlandse contentmarketingnetwerk, met meer dan 130 experts en kantoren in Nederland, Antwerpen en New York, kondigt de herlancering aan als een geïntegreerd creatief netwerk met de nieuwe tagline: Unlocking your full potential.

Door het beste te halen uit mensen en merken met hoogstaande content en technologie als drijvende krachten wil Matter zich verder presenteren als een significante en innovatieve internationale content-speler. Olivier Smit, CEO...

Lees Meer

 
Plutosport kiest voor Joe Public; eerste inhaakcampagne: We can come an end

Plutosport.nl heeft na een uitgebreide bureau-oriëntatie gekozen voor Joe Public. Het prijswinnende reclamebureau wordt verantwoordelijk voor de positionering en merkidentiteit van Nederlands grootste webshop op het gebied van sport en lifestyle.

Naar verwachting gaat begin februari de eerste tv-campagne live, maar nu al haakte het bureau in op de commotie rondom de One Love-aanvoerdersband en de uitspraak van bondscoach Van Gaal: “We can come an end.” Antoine...

Lees Meer

 
Kompas Publishing en Familyblend nemen Me-to-We over

Me-to-We, het online merk voor jonge moeders, is per 1 december overgenomen door Kompas Publishing en Familyblend. Het online platform werd tot op heden uitgegeven door Snippet Media dat betere kansen voor de voortzetting van het merk ziet bij een andere uitgever.

Snippet Media is als uitgever bekend door de exploitatie van het merk Saar. Barbara van Erp, mede-eigenaar Snippet Media: "We leggen 100 procent de focus op de exploitatie van het merk Saar. Alle kanalen zoals het magazine, website...

Lees Meer

 

[Interview] Josephine Kay over haar overstap van Cosmopolitan naar JAN Magazine

Hearst Netherlands heeft Josephine Kay benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van JAN Magazine. Per 1 februari 2023 zal zij aan het roer komen te staan van hét authentieke Nederlandse feelgoodmerk voor 30+-vrouwen. We willen hier meer over weten en bellen de kersverse hoofdredacteur van JAN Magazine.

Proficiat Josephine met je overstap. Hoe is je nieuwe aanstelling tot stand gekomen?

Dank je! Eind september werd bekendgemaakt dat Hearst Netherlands op zoek zou gaan naar een hoofdredacteur voor JAN en kwam de vacature online. Zelf stond ik al open voor een nieuwe stap, en daarom heb ik op de functie...

Lees Meer

 
[Interview] Sven Kraaijenbrink (MisterGreen): Racen met EV’s van kaap tot kaap voor meer bewustzijn van elektrisch rijden

Elektrisch rijden en rally-racen. Twee termen die je niet vaak in dezelfde zin hoort. Maar daar komt nu verandering in dankzij de Electrified Cape to Cape Rally 2023, die plaatsvindt van 27 april tot en met 5 mei 2023. We spreken met Sven Kraaijenbrink van MisterGreen, samen met Rallywereld.nl de initiatiefnemer achter deze bijzondere race.

Kun je MisterGreen en wellicht ook jezelf introduceren?

EndFossilFuel! Het is de slogan die hoort bij MisterGreen. Dit is een leasemaatschappij – met vestigingen verspreid over heel Europa en het hoofdkantoor in Amsterdam – die enkel en alleen beschikt over volledig elektrische auto’s. 4.500 om...

Lees Meer

 
[Interview] Sytse Kooistra van Kaliber over samenwerking Swinkels

Royal Swinkels Family Brewers (SFB) heeft Kaliber gevraagd de internationale positionering van Bavaria en Rodenbach aan te scherpen. We willen hier meer over weten en bellen Sytse Kooistra, Strategy Director bij Kaliber.

Gefeliciteerd met deze mooie klus. Hoe is de samenwerking met Swinkels tot stand gekomen?

Erik Soeteman (Global Marketing Director Swinkels) en ik kennen elkaar nog uit een vorige leven; hij werkte bij een ander biermerk en ik bij een ander bureau. Toen hij vrijblijvend mijn hulp inriep voor de bureauoriëntatie van het merk Rodenbach, ging het vooral over welke Belgische...

Lees Meer

 
[Column] David de Jong: Mediadebat tweede kamer: 5 uur discussie over incidentenpolitiek…en dan?

Elk jaar houdt de Tweede Kamer een mediadebat over de mediabegroting (waar de NPO en RPO uit betaald worden) en meer onderwerpen. Althans, dat zou je denken.

Er wordt meer dan 1 miljard euro verdeeld in de mediabegroting die staatssecretaris Gunay Uslu (D66) voor het eerst naar de Kamer stuurde en mocht verdedigen. Over de mediabegroting zelf werd in feite nauwelijks gesproken...

Lees Meer

 

 
 
[DPG Grow] Zo werkt het Trusted Web van DPG Media

Om het vertrouwen en de transparantie terug te brengen in het ‘open internet’ introduceerde DPG Media twee jaar geleden het Trusted Web. En mét succes.

Met name de advertentietechnologie die ervoor zorgt dat het marketingbudget ook echt effectief wordt besteed en niet onnodig aan de strijkstok blijft hangen, maakt adverteren op het Trusted Web erg populair. In dit artikel van DPG Grow leggen we uit hoe de techniek achter het Trusted Web werkt en gaan we dieper in op de verschillende...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever VROUW

De redactie VROUW bedrijft journalistiek in de meest pure vorm. We maken content voor telegraaf.nl/vrouw, de pagina VROUW in de krant, het Magazine VROUW dat elke zaterdag verschijnt en de tweemaandelijkse VROUW Glossy.

Ons dynamische en oergezellige team is een gezichtsbepalende deelredactie van De Telegraaf. De content die wij samen leveren, bereikt dagelijks ruim 2 miljoen consumenten; online en in print. Ben jij een ervaren journalist die goed is ingevoerd in het dagelijkse vrouwennieuws? Dan...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)

Hearst Netherlands telt 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor topmerken als ELLE, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, JAN, Women’s Health, Quote, National Geographic, Quest, Men’s Health, Runner’s World, Bicycling, Flying Dutchman en Holland Herald.

Voor deze merken wordt toonaangevende, hoogwaardige en betekenisvolle (branded) content gecreëerd die inspireert en mensen in beweging brengt. We innoveren, informeren en inspireren en geloven in lef, plezier, optimisme en behoefte...

Lees Meer

 
[Vacatures] UM zoekt een Process & Support Manager

Wij zoeken een ervaren Process & Support Manager die binnen onze klantteams zorgt voor rust, focus en efficiency op administratief en operationeel gebied en daarmee de samenwerking (met de klant) zo soepel mogelijk laat verlopen.

Process & Operations wordt centraal aangestuurd vanuit Mediabrands en er wordt naast het domein Client Process & Support, cross label intensief samengewerkt op het gebied van Business Process Management en Business Intelligence. Als...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fightclub zoekt een Accountmanager Creatie

Besef jij dat samenwerken key is om succes te boeken? Word jij warm van klanten te overdonderen met knappe creatieve concepten die perfect aansluiten op hun noden? Stap dan nu in de ring als Accountmanager Creatie bij Fightclub!

Wij barsten uit onze voegen en zoeken dringend een extra Accountmanager voor ons creatieve team. We dromen van een geboren organisator die de onmisbare link is tussen de klant en ons creatief team. Weliswaar met een oogje op performance marketing want deze combo maakt net dat...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Lead Insights Effectiveness

Voor Mediabrands Marketing Sciences zoeken we een getalenteerde en ervaren Lead Insights & Effectiveness die het team (9 fte) en de expertise verder gaat brengen. 

Als Lead Insights & Effectiveness stuur je een team van enthousiaste consultants, specialisten en analisten aan. Jij brengt research, insights & effectiveness zowel qua discipline als team meerdere stappen verder. Ook ben je intern en extern het boegbeeld en aanspreekpunt van jouw team. Waar nodig ben je de meewerkend voorman die zelf kan...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Esprix verlengt deadline tot 23 februari 03-02-2023 | 11:14:00
Vanwege een aantal aanvragen voor uitstel, wordt de deadline voor het inzenden van een case voor de Esprix Awards verlengd tot aan woensdag 23 februari


VENGEAN introduceert opleidingsinstituut SUAS 03-02-2023 | 10:40:00
Onlangs lanceerde Schouten & Nelissen opleidingsinstituut SUAS en nam boutique agency VENGEAN in de arm voor branding en communicatie


Blokker en Ochama breiden samenwerking uit: 50 extra afhaalpunten 03-02-2023 | 09:35:04
Blokker breidt het aantal winkels waar Ochama boodschappen kunnen worden opgehaald uit tot ruim vijftig. Daarmee wordt de samenwerking met de omnichannel retailer verder versterkt.


[DPG Grow] De hartslag van Nederland: hoe zien wij de toekomst? 03-02-2023 | 09:26:55
Nederlanders zijn uitgesproken over de samenleving: het merendeel ziet de toekomst van het land somber in. Desondanks staat men positief in het leven


[Vacatures] ZIGT zoekt een Social Campaign Manager - Hoofddorp 03-02-2023 | 08:59:35
ZIGT is per direct op zoek naar een Social Campaign Manager - Hoofddorp


[Vacatures] Springbok zoekt een Junior SEA Specialist 03-02-2023 | 08:24:00
Springbok is per direct op zoek naar een Junior SEA Specialist in Den Bosch


[Vacatures] Natwerk zoekt een Creatief team (duo) 03-02-2023 | 08:01:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Creatief team (duo)


[Vacatures] Megawatt zoekt een Planner Brand & Shopper Activation 03-02-2023 | 07:44:37
Megawatt is per direct op zoek naar een Planner Brand & Shopper Activation


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever klimaat - De Telegraaf 03-02-2023 | 07:28:01
Mediahuis is per direct op zoek naar een Verslaggever klimaat - De Telegraaf


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Creative 03-02-2023 | 07:18:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Creative


[De Belofte 2023] Darre van Dijk over Thomas van der Helm 02-02-2023 | 16:36:00
Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen. Darre van Dijk draagt Thomas van der Helm, Head of Account at TBWA\NEBOKO, voor


[Budi & Thijs] Moeilijke chips 02-02-2023 | 16:04:00
Mensen hebben liever pijn dan dat ze moeten nadenken. Zelfs als de pijn op ‘80’ werd gezet, gaf 28% van de mensen daar de voorkeur aan dan aan een moeilijke cognitieve taak


VENGEAN: Le Grand Mural de La Vie ‘Ceci n’est pas un cochon’ 02-02-2023 | 15:36:00
Voor plantaardig vleesmerk La Vie - bekend van haar gedurfde en vaak ludieke campagnes - ontwikkelde boutique branding agency VENGEAN een opvallend streetart-project


[Vacatures] SuperRebel zoekt een een Digital Content Creator 02-02-2023 | 08:21:00
SuperRebel is per direct op zoek naar een Digital Content Creator


[Vacatures] SuperRebel zoekt een Junior Copywriter 02-02-2023 | 08:15:00
SuperRebel is per direct op zoek naar een Junior Copywriter



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -