Jaargang 5 | editie 120 | 6 december 2022
 
[Interview] Martijn van der Spek (VDS Publishers): nichespeler in de mannenlifestyle en automotive media

Martijn van der Spek en zijn broer Roland van der Spek zijn eigenaren en oprichters van het in 2005 gestarte VDS Publishers. We spreken Martijn van der Spek over de bladen JFK en Topgear Magazine alsmede hun takken custom media en digital agency.

Jullie waren eerst uitgever en zijn nu verbreed met de meer commerciële takken. Hoe is die ontwikkeling gegaan?

Het is eigenlijk vanuit de vraag van klanten gegaan. We kregen de vraag om bepaalde media-uitingen te maken en met name vanuit onze expertise vanuit JFK en TopGear. We maken via onze custom media specifieke uitingen via...

Lees Meer

 
Joe Public verzorgt kerstcampagne: Lidl is er voor iedereen

Lidl’s kerstcampagne staat dit jaar in het teken van enerzijds luxe voor iedereen, met betaalbare producten van Delicieux. Anderzijds heeft Lidl als boodschap er voor iedereen te zijn. Joe Public tekende voor deze eindejaarscampagne.

Dit najaar introduceerde Lidl de nieuwe flatbewoner Freek uit Drenthe, met als doel meer diversiteit in de Lidl-flat te brengen. De flat is destijds in het leven geroepen om een weerspiegeling te zijn van de Nederlandse samenleving...

Lees Meer

 
[Interview] Peter Lubbers (Banijay Benelux): Nederlandse content-streamingmarkt stabiliseert

In de aanloop naar de bekendmaking van de Media100 en Producenten50 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Peter Lubbers, CEO van Banijay Benelux.

Welke trends zijn er volgens jou in 2022 en welke verwacht je in 2023?

Een belangrijke trend is dat het steeds essentiëler is om creativiteit te valideren en aan te scherpen met data. Ook is het opvallend dat zenders en platforms vragen om sterke, bestaande programmamerken en steeds vaker wordt...

Lees Meer

 
BoekenVoordeel kiest Vertigo 6 voor pr en Vortex Agency voor TikTok

BoekenVoordeel, een Nederlandse winkelketen voor boeken, films, bordspellen, DIY & Hobby artikelen en nog veel meer, heeft Vortex Agency en Vertigo 6 gekozen als bureaus voor TikTok-campagnes en pr.

Met ingang van 1 december verzorgt Vortex Agency de TikTok-content en -strategie voor de retailer. Vertigo 6 start begin volgend jaar met pr. De bureaus zijn gekozen vanwege de kennis en het netwerk in de boeken-, entertainment- en speelgoedbranche. Vortex Agency is het TikTok-label van...

Lees Meer

 

AMARU presenteert whitepaper over de toekomst van creativiteit en merken

Cultural intelligence agency AMARU haar eerste whitepaper. Om beter te begrijpen waar onze snel veranderende samenleving naartoe gaat, deed AMARU onderzoek naar technologie en cultuur vanuit zowel macro- als micro-perspectieven.

Dit resulteerde in hun eerste whitepaper: CULTURE + CHAOS + COMMUNITY. In deze whitepaper betoogt AMARU dat de huidige uitdagingen voor de creatieve industrie verband houden met het de structuren waarop deze gebouwd is...

Lees Meer

 
[Interview] Berrit Blok (Endeavour): meer ruimte voor boss ladies in ons creatieve landschap

In Nederland is minder dan 10 procent van de creatief directeuren vrouw. Hoe kijken zij daar zelf naar? Marketing Report publiceert een serie interviews met vrouwelijke creatief directeuren. In deze reeks een interview met Berrit Blok, die Creative Director en partner is bij Endeavour.

Endeavour bestaat al ruim 20 jaar; sinds februari 2022 zijn de afzonderlijke labels actief onder de merknaam Endeavour. Hoe gaat het met Endeavour?

Lekker! Natuurlijk is het hard werken aan interne fusies, maar we hebben ontzettend mooie resultaten behaald dit jaar. Een goed werkend team van meer dan 200 mensen, mooie nieuwe klanten én te gekke prijzen zoals onder meer een Effie...

Lees Meer

 

 
 
WhitePaper Sessions 2022 | N=5 | Towel Media | Alfred International | Age Media | Snakeware | Mediahuis

Voorafgaand aan het M100 Event 2022 organiseert Media Meetings & Magazines - op dezelfde locatie - de derde editie van de WhitePaper Sessions.

Een kleinschalig, interactief event dat in het kader staat van hoogwaardige kennistransfer...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)

Hearst Netherlands telt 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor topmerken als ELLE, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, JAN, Women’s Health, Quote, National Geographic, Quest, Men’s Health, Runner’s World, Bicycling, Flying Dutchman en Holland Herald.

Voor deze merken wordt toonaangevende, hoogwaardige en betekenisvolle (branded) content gecreëerd die inspireert en mensen in beweging brengt. We innoveren, informeren en inspireren en geloven in lef, plezier, optimisme en behoefte...

Lees Meer

 
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Medior Communicatieadviseur RWS

Jij bent een ambitieuze communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Of je nu werkt aan interne, bouw- of publiekscommunicatie: op elk knooppunt neem jij de juiste afslag. Je weet hoe overheidsorganisaties werken en deinst niet terug van een knap staaltje kantoorjargon.

Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om je door te ontwikkelen. Als medior communicatieadviseur voor onze klant Rijkswaterstaat scherp jij jouw adviesvaardigheden dagelijks...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Lead Insights Effectiveness

Voor Mediabrands Marketing Sciences zoeken we een getalenteerde en ervaren Lead Insights & Effectiveness die het team (9 fte) en de expertise verder gaat brengen. 

Als Lead Insights & Effectiveness stuur je een team van enthousiaste consultants, specialisten en analisten aan. Jij brengt research, insights & effectiveness zowel qua discipline als team meerdere stappen verder. Ook ben je intern en extern het boegbeeld en aanspreekpunt van jouw team. Waar nodig ben je de meewerkend voorman die zelf kan..

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever VROUW

De redactie VROUW bedrijft journalistiek in de meest pure vorm. We maken content voor telegraaf.nl/vrouw, de pagina VROUW in de krant, het Magazine VROUW dat elke zaterdag verschijnt en de tweemaandelijkse VROUW Glossy.

Ons dynamische en oergezellige team is een gezichtsbepalende deelredactie van De Telegraaf. De content die wij samen leveren, bereikt dagelijks ruim 2 miljoen consumenten; online en in print. Ben jij een ervaren journalist die goed is ingevoerd in het dagelijkse vrouwennieuws? Dan...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een (Junior) Business Controller

We groeien hier bij Mediahuis. En daar zijn we best trots op. Als thuisbasis van invloedrijke mediamerken brengen zijn we inmiddels gegroeid naar een Europese mediagroep met bedrijven en activiteiten in België, Nederland, Ierland, Duitsland en Luxemburg.

Bij dat groeien hoort natuurlijk een gezonde en gecontroleerde financiële huishouding. Daarom versterken wij ons hier graag met een (junior) business controller op wie we kunnen...

Lees Meer

 
[Vacatures] Initiative zoekt een Proces Manager
Ben jij een meester in het efficiënt uitvoeren van operationele en administratieve werkzaamheden die voortvloeien uit de samenwerking met onze klanten? Word jij blij van het verzorgen van een vlekkeloos proces voor iedereen met wie je samenwerkt? Dan zoeken wij jou bij Initiative! 
 
Wij zoeken een Process Manager die binnen ons Amazon klantenteam zorgt voor rust, focus en efficiency op administratief en operationeel gebied en daarmee de samenwerking met collega’s en klanten zo soepel mogelijk...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Esprix verlengt deadline tot 23 februari 03-02-2023 | 11:14:00
Vanwege een aantal aanvragen voor uitstel, wordt de deadline voor het inzenden van een case voor de Esprix Awards verlengd tot aan woensdag 23 februari


VENGEAN introduceert opleidingsinstituut SUAS 03-02-2023 | 10:40:00
Onlangs lanceerde Schouten & Nelissen opleidingsinstituut SUAS en nam boutique agency VENGEAN in de arm voor branding en communicatie


Blokker en Ochama breiden samenwerking uit: 50 extra afhaalpunten 03-02-2023 | 09:35:04
Blokker breidt het aantal winkels waar Ochama boodschappen kunnen worden opgehaald uit tot ruim vijftig. Daarmee wordt de samenwerking met de omnichannel retailer verder versterkt.


[DPG Grow] De hartslag van Nederland: hoe zien wij de toekomst? 03-02-2023 | 09:26:55
Nederlanders zijn uitgesproken over de samenleving: het merendeel ziet de toekomst van het land somber in. Desondanks staat men positief in het leven


[Vacatures] ZIGT zoekt een Social Campaign Manager - Hoofddorp 03-02-2023 | 08:59:35
ZIGT is per direct op zoek naar een Social Campaign Manager - Hoofddorp


[Vacatures] Springbok zoekt een Junior SEA Specialist 03-02-2023 | 08:24:00
Springbok is per direct op zoek naar een Junior SEA Specialist in Den Bosch


[Vacatures] Natwerk zoekt een Creatief team (duo) 03-02-2023 | 08:01:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Creatief team (duo)


[Vacatures] Megawatt zoekt een Planner Brand & Shopper Activation 03-02-2023 | 07:44:37
Megawatt is per direct op zoek naar een Planner Brand & Shopper Activation


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever klimaat - De Telegraaf 03-02-2023 | 07:28:01
Mediahuis is per direct op zoek naar een Verslaggever klimaat - De Telegraaf


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Creative 03-02-2023 | 07:18:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Creative


[De Belofte 2023] Darre van Dijk over Thomas van der Helm 02-02-2023 | 16:36:00
Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen. Darre van Dijk draagt Thomas van der Helm, Head of Account at TBWA\NEBOKO, voor


[Budi & Thijs] Moeilijke chips 02-02-2023 | 16:04:00
Mensen hebben liever pijn dan dat ze moeten nadenken. Zelfs als de pijn op ‘80’ werd gezet, gaf 28% van de mensen daar de voorkeur aan dan aan een moeilijke cognitieve taak


VENGEAN: Le Grand Mural de La Vie ‘Ceci n’est pas un cochon’ 02-02-2023 | 15:36:00
Voor plantaardig vleesmerk La Vie - bekend van haar gedurfde en vaak ludieke campagnes - ontwikkelde boutique branding agency VENGEAN een opvallend streetart-project


[Vacatures] SuperRebel zoekt een een Digital Content Creator 02-02-2023 | 08:21:00
SuperRebel is per direct op zoek naar een Digital Content Creator


[Vacatures] SuperRebel zoekt een Junior Copywriter 02-02-2023 | 08:15:00
SuperRebel is per direct op zoek naar een Junior Copywriter



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -