Jaargang 5 | editie 118 | 2 december 2022
 
[Interview] Gerben van der Rijt over Wayne Parker Kent

Gerben van der Rijt is Creative Director bij Wayne Parker Kent. We spreken hem over de reorganisatie bij het creatief bureau en de focus op de lange termijn die hen kenmerkt.

Gerben van der Rijt: “Je ziet dat het gedrag en de verwachtingen van mensen veranderen. Als bureau zagen we dat de redactionele aanpak die we altijd al hadden, gericht op de langere termijn, daar de perfecte oplossing voor is. Bij onze manier van contentmarketing maken, zijn twee dingen belangrijk. Een redactioneel DNA, dat we hebben omdat we...

Lees Meer

 
[Onderzoek] Retail in 2023: Hoe wapen je als retailer in deze roerige tijden?

Ieder jaar staan retailers weer voor uitdagingen, maar zo aan het einde van het jaar lijken het er meer dan ooit: duurzaamheid, diversiteit, inclusiviteit, personeelstekort, digitale transformatie, productontwikkelingen en natuurlijk inflatie. Fitzroy sprak met acht retailexperts en ontdekte vier verschuivingen in het retaillandschap.

Phygital: van fysiek en digitaal, naar hybride

Hybride levensstijlen en de behoefte aan on demand, hebben het landschap van retail voorgoed veranderd. Winkelen - of het nu gaat om dagelijkse boodschappen, mode of een nieuwe auto - draait steeds meer om multi-zintuiglijke interactie en...

Lees Meer

 

[Column] Sinterklaasboodschap Paul van Kuilenburg (Alfred): Schenk ons de reclame die weer voelt als een cadeautje

Paul van Kuilenburg, Strategy Director bij Alfred, pleit voor meer humor in reclame en roept hulp van de Sint in.

Paul van Kuilenburg: "Uit recent onderzoek blijkt dat reclame ons steeds minder weet te vermaken. Humor lijkt uit de gratie. Dit heeft alles te maken met de wens van merken om zich van een maatschappelijk betrokken, betekenisvolle kant te laten zien. Op zich is die wens natuurlijk heel mooi. Maar in het licht van de grote maatschappelijke thema’s, wordt luchtige...

Lees Meer

 
Horror takeover: Megawatt lanceert brand experience voor Fanta Nederland

Megawatt Fieldmarketing trapte dit seizoen af met twee angstaanjagende brand experiences voor Fanta. De tv-commercial van het merk werd tot leven gewekt tijdens Walibi Fright Nights én Pathé Horror Night. Op beide locaties wist Megawatt de doelgroep flink te laten schrikken. 

In 2021 lieten Megawatt en Fanta tijdens Walibi Fright Nights al zien dat ze de doelgroep (Gen Z 16+ ) begrijpen. Via een partnership met Pathé werd de Fanta Halloween campagne als een gruwelijke full experience neergezet. Zo wisten ze op de...

Lees Meer

 
[Interview] Gijs van der Togt: Blauw Gras helpt merken om te transformeren naar social brands

In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij Gijs van der Togt, Head of Strategy bij Blauw Gras.

Kun jij Blauw Gras introduceren?

Blauw Gras is een social-first creative agency. Zo zien we onszelf ook echt, als hoogwaardig creatieve partner voor mooie merken zoals Aldi, McDonald’s en Samsung. Maar dan wel een creatief bureau dat net even anders denkt, dat...

Lees Meer

 

 
 
WhitePaper Sessions 2022 | N=5 | Towel Media | Alfred International | Havas Media | Mediahuis

WhitePaper Sessions #3
A marketeers only event
Woensdag 7 december 2022 | 16:00-17:30 uur | Kromhouthal | Amsterdam

Voorafgaand aan het M100 Event 2022 organiseert Media Meetings & Magazines - op dezelfde locatie - de derde editie van de WhitePaper Sessions. Een kleinschalig, interactief event dat in het kader staat van hoogwaardige kennistransfer...

Lees Meer

 
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Medior Communicatieadviseur RWS

Jij bent een ambitieuze communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Of je nu werkt aan interne, bouw- of publiekscommunicatie: op elk knooppunt neem jij de juiste afslag. Je weet hoe overheidsorganisaties werken en deinst niet terug van een knap staaltje kantoorjargon.

Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om je door te ontwikkelen. Als medior communicatieadviseur voor onze klant Rijkswaterstaat scherp jij jouw adviesvaardigheden dagelijks...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever VROUW

De redactie VROUW bedrijft journalistiek in de meest pure vorm. We maken content voor telegraaf.nl/vrouw, de pagina VROUW in de krant, het Magazine VROUW dat elke zaterdag verschijnt en de tweemaandelijkse VROUW Glossy.

Ons dynamische en oergezellige team is een gezichtsbepalende deelredactie van De Telegraaf. De content die wij samen leveren, bereikt dagelijks ruim 2 miljoen consumenten; online en in print. Ben jij een ervaren journalist die goed is ingevoerd in het dagelijkse vrouwennieuws? Dan...

Lees Meer

 
[Vacatures] Initiative zoekt een Proces Manager
Ben jij een meester in het efficiënt uitvoeren van operationele en administratieve werkzaamheden die voortvloeien uit de samenwerking met onze klanten? Word jij blij van het verzorgen van een vlekkeloos proces voor iedereen met wie je samenwerkt? Dan zoeken wij jou bij Initiative! 
 
Wij zoeken een Process Manager die binnen ons Amazon klantenteam zorgt voor rust, focus en efficiency op administratief en operationeel gebied en daarmee de samenwerking met collega’s en klanten zo soepel mogelijk...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)

Hearst Netherlands telt 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor topmerken als ELLE, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, JAN, Women’s Health, Quote, National Geographic, Quest, Men’s Health, Runner’s World, Bicycling, Flying Dutchman en Holland Herald.

Voor deze merken wordt toonaangevende, hoogwaardige en betekenisvolle (branded) content gecreëerd die inspireert en mensen in beweging brengt. We innoveren, informeren en inspireren en geloven in lef, plezier, optimisme en behoefte...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Esprix verlengt deadline tot 23 februari 03-02-2023 | 11:14:00
Vanwege een aantal aanvragen voor uitstel, wordt de deadline voor het inzenden van een case voor de Esprix Awards verlengd tot aan woensdag 23 februari


VENGEAN introduceert opleidingsinstituut SUAS 03-02-2023 | 10:40:00
Onlangs lanceerde Schouten & Nelissen opleidingsinstituut SUAS en nam boutique agency VENGEAN in de arm voor branding en communicatie


Blokker en Ochama breiden samenwerking uit: 50 extra afhaalpunten 03-02-2023 | 09:35:04
Blokker breidt het aantal winkels waar Ochama boodschappen kunnen worden opgehaald uit tot ruim vijftig. Daarmee wordt de samenwerking met de omnichannel retailer verder versterkt.


[DPG Grow] De hartslag van Nederland: hoe zien wij de toekomst? 03-02-2023 | 09:26:55
Nederlanders zijn uitgesproken over de samenleving: het merendeel ziet de toekomst van het land somber in. Desondanks staat men positief in het leven


[Vacatures] ZIGT zoekt een Social Campaign Manager - Hoofddorp 03-02-2023 | 08:59:35
ZIGT is per direct op zoek naar een Social Campaign Manager - Hoofddorp


[Vacatures] Springbok zoekt een Junior SEA Specialist 03-02-2023 | 08:24:00
Springbok is per direct op zoek naar een Junior SEA Specialist in Den Bosch


[Vacatures] Natwerk zoekt een Creatief team (duo) 03-02-2023 | 08:01:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Creatief team (duo)


[Vacatures] Megawatt zoekt een Planner Brand & Shopper Activation 03-02-2023 | 07:44:37
Megawatt is per direct op zoek naar een Planner Brand & Shopper Activation


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever klimaat - De Telegraaf 03-02-2023 | 07:28:01
Mediahuis is per direct op zoek naar een Verslaggever klimaat - De Telegraaf


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Creative 03-02-2023 | 07:18:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Creative


[De Belofte 2023] Darre van Dijk over Thomas van der Helm 02-02-2023 | 16:36:00
Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen. Darre van Dijk draagt Thomas van der Helm, Head of Account at TBWA\NEBOKO, voor


[Budi & Thijs] Moeilijke chips 02-02-2023 | 16:04:00
Mensen hebben liever pijn dan dat ze moeten nadenken. Zelfs als de pijn op ‘80’ werd gezet, gaf 28% van de mensen daar de voorkeur aan dan aan een moeilijke cognitieve taak


VENGEAN: Le Grand Mural de La Vie ‘Ceci n’est pas un cochon’ 02-02-2023 | 15:36:00
Voor plantaardig vleesmerk La Vie - bekend van haar gedurfde en vaak ludieke campagnes - ontwikkelde boutique branding agency VENGEAN een opvallend streetart-project


[Vacatures] SuperRebel zoekt een een Digital Content Creator 02-02-2023 | 08:21:00
SuperRebel is per direct op zoek naar een Digital Content Creator


[Vacatures] SuperRebel zoekt een Junior Copywriter 02-02-2023 | 08:15:00
SuperRebel is per direct op zoek naar een Junior Copywriter



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -