Jaargang 5 | editie 118 | 2 december 2022
 
[Interview] Gerben van der Rijt over Wayne Parker Kent

Gerben van der Rijt is Creative Director bij Wayne Parker Kent. We spreken hem over de reorganisatie bij het creatief bureau en de focus op de lange termijn die hen kenmerkt.

Gerben van der Rijt: “Je ziet dat het gedrag en de verwachtingen van mensen veranderen. Als bureau zagen we dat de redactionele aanpak die we altijd al hadden, gericht op de langere termijn, daar de perfecte oplossing voor is. Bij onze manier van contentmarketing maken, zijn twee dingen belangrijk. Een redactioneel DNA, dat we hebben omdat we...

Lees Meer

 
[Onderzoek] Retail in 2023: Hoe wapen je als retailer in deze roerige tijden?

Ieder jaar staan retailers weer voor uitdagingen, maar zo aan het einde van het jaar lijken het er meer dan ooit: duurzaamheid, diversiteit, inclusiviteit, personeelstekort, digitale transformatie, productontwikkelingen en natuurlijk inflatie. Fitzroy sprak met acht retailexperts en ontdekte vier verschuivingen in het retaillandschap.

Phygital: van fysiek en digitaal, naar hybride

Hybride levensstijlen en de behoefte aan on demand, hebben het landschap van retail voorgoed veranderd. Winkelen - of het nu gaat om dagelijkse boodschappen, mode of een nieuwe auto - draait steeds meer om multi-zintuiglijke interactie en...

Lees Meer

 

[Column] Sinterklaasboodschap Paul van Kuilenburg (Alfred): Schenk ons de reclame die weer voelt als een cadeautje

Paul van Kuilenburg, Strategy Director bij Alfred, pleit voor meer humor in reclame en roept hulp van de Sint in.

Paul van Kuilenburg: "Uit recent onderzoek blijkt dat reclame ons steeds minder weet te vermaken. Humor lijkt uit de gratie. Dit heeft alles te maken met de wens van merken om zich van een maatschappelijk betrokken, betekenisvolle kant te laten zien. Op zich is die wens natuurlijk heel mooi. Maar in het licht van de grote maatschappelijke thema’s, wordt luchtige...

Lees Meer

 
Horror takeover: Megawatt lanceert brand experience voor Fanta Nederland

Megawatt Fieldmarketing trapte dit seizoen af met twee angstaanjagende brand experiences voor Fanta. De tv-commercial van het merk werd tot leven gewekt tijdens Walibi Fright Nights én Pathé Horror Night. Op beide locaties wist Megawatt de doelgroep flink te laten schrikken. 

In 2021 lieten Megawatt en Fanta tijdens Walibi Fright Nights al zien dat ze de doelgroep (Gen Z 16+ ) begrijpen. Via een partnership met Pathé werd de Fanta Halloween campagne als een gruwelijke full experience neergezet. Zo wisten ze op de...

Lees Meer

 
[Interview] Gijs van der Togt: Blauw Gras helpt merken om te transformeren naar social brands

In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij Gijs van der Togt, Head of Strategy bij Blauw Gras.

Kun jij Blauw Gras introduceren?

Blauw Gras is een social-first creative agency. Zo zien we onszelf ook echt, als hoogwaardig creatieve partner voor mooie merken zoals Aldi, McDonald’s en Samsung. Maar dan wel een creatief bureau dat net even anders denkt, dat...

Lees Meer

 

 
 
WhitePaper Sessions 2022 | N=5 | Towel Media | Alfred International | Havas Media | Mediahuis

WhitePaper Sessions #3
A marketeers only event
Woensdag 7 december 2022 | 16:00-17:30 uur | Kromhouthal | Amsterdam

Voorafgaand aan het M100 Event 2022 organiseert Media Meetings & Magazines - op dezelfde locatie - de derde editie van de WhitePaper Sessions. Een kleinschalig, interactief event dat in het kader staat van hoogwaardige kennistransfer...

Lees Meer

 
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Medior Communicatieadviseur RWS

Jij bent een ambitieuze communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Of je nu werkt aan interne, bouw- of publiekscommunicatie: op elk knooppunt neem jij de juiste afslag. Je weet hoe overheidsorganisaties werken en deinst niet terug van een knap staaltje kantoorjargon.

Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om je door te ontwikkelen. Als medior communicatieadviseur voor onze klant Rijkswaterstaat scherp jij jouw adviesvaardigheden dagelijks...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever VROUW

De redactie VROUW bedrijft journalistiek in de meest pure vorm. We maken content voor telegraaf.nl/vrouw, de pagina VROUW in de krant, het Magazine VROUW dat elke zaterdag verschijnt en de tweemaandelijkse VROUW Glossy.

Ons dynamische en oergezellige team is een gezichtsbepalende deelredactie van De Telegraaf. De content die wij samen leveren, bereikt dagelijks ruim 2 miljoen consumenten; online en in print. Ben jij een ervaren journalist die goed is ingevoerd in het dagelijkse vrouwennieuws? Dan...

Lees Meer

 
[Vacatures] Initiative zoekt een Proces Manager
Ben jij een meester in het efficiënt uitvoeren van operationele en administratieve werkzaamheden die voortvloeien uit de samenwerking met onze klanten? Word jij blij van het verzorgen van een vlekkeloos proces voor iedereen met wie je samenwerkt? Dan zoeken wij jou bij Initiative! 
 
Wij zoeken een Process Manager die binnen ons Amazon klantenteam zorgt voor rust, focus en efficiency op administratief en operationeel gebied en daarmee de samenwerking met collega’s en klanten zo soepel mogelijk...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Communicatie Specialist (in- en externe communicatie)

Hearst Netherlands telt 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor topmerken als ELLE, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, JAN, Women’s Health, Quote, National Geographic, Quest, Men’s Health, Runner’s World, Bicycling, Flying Dutchman en Holland Herald.

Voor deze merken wordt toonaangevende, hoogwaardige en betekenisvolle (branded) content gecreëerd die inspireert en mensen in beweging brengt. We innoveren, informeren en inspireren en geloven in lef, plezier, optimisme en behoefte...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacancy] MediaTest has a position for a Medior/Senior Research Consultant 19-03-2024 | 11:05:44
MediaTest is directly looking for a Medior/Senior Research Consultant


[Interview] Derek Müller (Publicis) over hun sustainability en social impact-programma 19-03-2024 | 11:00:00
Derek Müller is sinds kort de Sustainability & Social Impact Lead van Publicis Nederland en Boomerang. We spreken hem over hun For Better ESG-programma


[Vacancy] MediaTest has a position for a Junior Research Consultant 19-03-2024 | 10:36:00
MediaTest is directly looking for a Junior Research Consultant


[Vacancy] Mediahuis has a position for an Experienced RPA Developer 19-03-2024 | 09:59:00
Mediahuis is directly looking for an Experienced RPA Developer- Fulltime, Amsterdam


True ideas ontwikkelt campagne 100-jarig bestaan De Goudse 19-03-2024 | 09:40:48
De pay-off onderstreept die eigenheid met vier woorden die in alle uitingen terugkeren: Lang leve jouw manier


[Vacancy] Mediahuis has a position for an IT Delivery Manager 19-03-2024 | 09:25:00
Mediahuis is directly looking for an IT Delivery Manager - Fulltime, Amsterdam


[The List] Did Another Thing 19-03-2024 | 09:22:00
Did Another Thing is a full-service brand activation agency firmly rooted in (electronic) music and pop culture


[Vacatures] M2|OC zoekt een Performance Consultant 19-03-2024 | 08:55:00
M2|OC is per direct op zoek naar Performance Consultant - Full-time · Amsterdam


[Vacatures] Lemon Scented Tea zoekt een Account Manager 19-03-2024 | 06:46:00
Lemon Scented Tea is per direct op zoek naar Account Manager


Natwerk lanceert campagne tegen (internationale) consolidatieslag creatieve bureaus 18-03-2024 | 23:46:00
Natwerk heeft een campagne gelanceerd voor onafhankelijkheid van zichzelf bij BNR Nieuwsradio en het Financieele Dagblad (FD) en zet zich daarmee af tegen de consolidatieslag en internationalisering van creatieve bureaus


Natwerk ontwikkelt Younited-campagne voor betere work-life balance opdrachtgevers 18-03-2024 | 23:30:00
Younited heeft een door Natwerk ontwikkelde campagne gelanceerd die gericht is op een betere balans tussen werk en de kwaliteit van leven


Creative Media Network (CMN) neemt Retail Republic over 18-03-2024 | 17:06:00
Creative Media Network heeft het creatieve bureau Retail Republic overgenomen. Met deze overname stelt CMN extra verdieping in huis te halen op het gebied van concepting, creatie en strategische communicatie


Lidl Belux kiest iO als digitale partner 18-03-2024 | 16:36:00
Lidl Belux (België en Luxemburg) heeft na een korte en intensieve pitch iO verkozen als partner voor de digitale marketing en campaigning


Marketing Report en Fightclub met AI M100 drie keer genomineerd voor SAN 2023 18-03-2024 | 14:51:00
Als organisator van diverse prijzen in ons vakgebied - Cross Media Awards, Content Marketing Awards, Dutch PR Awards - is Marketing Report niet een partij die zelf cases inzendt voor award shows


[The List] Van Santen Netwerk 18-03-2024 | 12:43:22
Wij zijn een creatief communicatienetwerk. Connectie maken. Verbinden. Samenwerken. Dat zit in ons DNA. Wij organiseren effectieve communicatie



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -