Jaargang 5 | editie 119 | 5 december 2022 |
|
Mandy van der Wal is onlangs benoemd tot directeur van Audiohuis, de audio-tak van Mediahuis waar de radiozenders Sublime en Nostalgie alsmede de productie en distributie van podcasts zijn ondergebracht. We spreken haar over de ontwikkelingen in radio- en podcastland
30 oktober 2020 nam Mediahuis (via NRC Media) Sublime over We zijn ruim twee jaar later. Hoe kijk je daarop terug?
Per 1 november 2022 ben ik officieel aan boord gekomen en op de weg daarvoor is veel gebeurd. Met mijn benoeming ligt de operationele leiding van Audiohuis bij mij en zo ook van de zenders Sublime en Nostalgie. De afgelopen maanden zijn...
|
|
|
|
Het M100 Event heeft een imiddels - mogen we dat zeggen? Ja dat mag - legendarische traditie als het gaat om de columnisten.
Bij voorgaande edities mochten wij Captains of Media and Marketing Industry ontvangen als Christian Van Thillo, Mariëlle Krouwel, Willem-Albert Bol, Ruud de Langen, Alexander Klöpping en Victor Knaap. We zijn meer dan trots dat we dit jaar Ben van der Burg kunnen aankondigen: Chief Commercial Officer bij Triple. Lees alles over het M100 Event hier...
|
|
|
|
In Nederland is minder dan 10 procent van de creatief directeuren vrouw. Hoe kijken zij daar zelf naar? Marketing Report publiceert een serie interviews met vrouwelijke creatief directeuren.
In deze reeks een interview met Esmé Brinkman die sinds 1 november 2022 Creative Director is bij het in social media gespecialiseerde creatieve bureau Blauw Gras - onderdeel van ACE...
|
|
|
|
Make Sense, het strategisch communicatiebureau voor duurzame merken, en gecertificeerde B Corp, wordt onderdeel van Springbok, het brandtech-agency voor een duurzame toekomst. Samen hebben de bureaus nog meer slagkracht om merken te helpen bij de transformatie naar een succesvolle duurzame toekomst.
Het van oorsprong Gentse bureau is al jaren gespecialiseerd in CSR en impact en helpt organisaties vooruit met alles wat ecologisch, inclusief of maatschappelijk verantwoord – in één woord: duurzaam – is. Make Sense identificeert waar hun...
|
|
|
|
Korte Prinsengracht 26, dat is het nieuwe werk adres waar art director Felix Leenders nu naar toe navigeert. Hij fietste eerder naar Roorda, Truman en meest recentelijk N=5. Door de groei van het creatieve bureau was versterking hard nodig. Met Felix haalt Lemon precies in huis, wat het nodig heeft.
Jan Bosch, creatief directeur Lemon Scented Tea: “Felix is het type creatief dat met beide benen op de grond staat, maar met elk van z’n tien tenen in een subcultuur dipt. Dat brengt enorm veel culture kennis, lef en energie met zich mee. Wat...
|
|
|
|
iO heeft een website ontwikkeld voor Leolux, fabrikant van luxe designmeubelen. De meubelbouwer rekende in 2021 al op de digitale expertise van iO voor de website van dochterbedrijf Pode. De uitdaging voor iO lag erin een gebruikerservaring creëren die een jonger doelpubliek aantrekt zonder de huidige kopers van Leolux te verliezen.
Voor die website hielp iO niet alleen met development, visuele identiteit, SEO, en UX/UI design. Ook bij de bepaling van de nieuwe doelgroep stond het end-to-end agency Leolux bij. Harold Lunenburg, Senior Online Marketeer bij Leolux...
|
|
|
|
Toe aan wat afleiding waar je wat aan hebt? Dan is deze tweewekelijkse column precies wat je nodig hebt. Bij Fransz Finds krijgt creativiteit het podium dat het verdient. Wat maakt een goed idee goed? En wat kun jij daarmee als nieuwsgierige marketeer? De antwoorden vind je hier. Gecureerd door Daryl Fransz, Senior Creative bij MIX.
#1 JBL - Block out the chaos
Het is 2017 en JBL zoekt naar een manier om de nieuwste koptelefoon in het oog te laten springen. Cheil Worldwide Hong Kong haakt aan om hierover na te denken. In samenwerking met CGI-studio Illusion komt een serie van...
|
|
|
|
Afgelopen week ontvingen Persuade en haar klant Zeeman een zilveren Effie bij de Effie Europe awards. Dat is extra bijzonder, omdat Persuade hiermee het enige Nederlandse bureau is dat ook op Europees niveau een Effie wint. Eerder won de campagne al een gouden Effie in eigen land (2021).
Campagne voor Zeeman
Zeeman bestrijdt complexiteit. Het overall merkinzicht kwalitatief goede producten hoeven niet duur te zijn, als je alles eenvoudig houdt werd toegepast met een activatie op parfum. We verbazen ons over de hoge prijzen die mensen...
|
|
|
|
Megawatt heeft iets heel bijzonders bedacht voor mensen die het WK voetbal een warm hart toedragen. Ze ontwikkelden een robotarm waar Oranjefans tijdens het WK hun voetbalshirts kunnen laten signeren, met de handtekening van hun favoriete speler.
Huis van Oranje is tijdens het WK 2022 hét officiële fanevent van de KNVB in Nederland. In opdracht van de KNVB en Bitvavo opende Megawatt Fieldmarketing afgelopen wedstrijden een pop-up store op het ArenA Park. Er is niets...
|
|
|
|
WhitePaper Sessions #3 A marketeers only event Woensdag 7 december 2022 | 16:00-17:30 uur | Kromhouthal | Amsterdam
Voorafgaand aan het M100 Event 2022 organiseert Media Meetings & Magazines - op dezelfde locatie - de derde editie van de WhitePaper Sessions. Een kleinschalig, interactief event dat in het kader staat van hoogwaardige kennistransfer...
|
|
|
|
Wij zoeken een ervaren Process & Support Manager die binnen onze klantteams zorgt voor rust, focus en efficiency op administratief en operationeel gebied en daarmee de samenwerking (met de klant) zo soepel mogelijk laat verlopen.
Process & Operations wordt centraal aangestuurd vanuit Mediabrands en er wordt naast het domein Client Process & Support, cross label intensief samengewerkt op het gebied van Business Process Management en Business Intelligence...
|
|
|
|
Hearst Netherlands telt 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor topmerken als ELLE, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, JAN, Women’s Health, Quote, National Geographic, Quest, Men’s Health, Runner’s World, Bicycling, Flying Dutchman en Holland Herald.
Voor deze merken wordt toonaangevende, hoogwaardige en betekenisvolle (branded) content gecreëerd die inspireert en mensen in beweging brengt. We innoveren, informeren en inspireren en geloven in lef, plezier, optimisme en behoefte...
|
|
|
|
Jij bent een gelouterde communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Zeker als het gaat over omgevingscommunicatie neem jij op elk knooppunt de juiste afslag. Doordat jij je als een vis in het water voelt bij overheidsorganisaties is een beetje kantoorjargon jou ook niet vreemd.
Sterker nog, nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om al die kwaliteiten op het hoogste niveau in te zetten. Als senior communicatieadviseur voor onze klant...
|
|
|
|
De redactie VROUW bedrijft journalistiek in de meest pure vorm. We maken content voor telegraaf.nl/vrouw, de pagina VROUW in de krant, het Magazine VROUW dat elke zaterdag verschijnt en de tweemaandelijkse VROUW Glossy.
Ons dynamische en oergezellige team is een gezichtsbepalende deelredactie van De Telegraaf. De content die wij samen leveren, bereikt dagelijks ruim 2 miljoen consumenten; online en in print. Ben jij een ervaren journalist die goed is ingevoerd in het dagelijkse vrouwennieuws? Dan...
|
|
|
|
We groeien hier bij Mediahuis. En daar zijn we best trots op. Als thuisbasis van invloedrijke mediamerken brengen zijn we inmiddels gegroeid naar een Europese mediagroep met bedrijven en activiteiten in België, Nederland, Ierland, Duitsland en Luxemburg.
Bij dat groeien hoort natuurlijk een gezonde en gecontroleerde financiële huishouding. Daarom versterken wij ons hier graag met een (junior) business controller op wie we kunnen...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Creative Media Network (CMN) neemt Retail Republic over
18-03-2024 | 17:06:00
Creative Media Network heeft het creatieve bureau Retail Republic overgenomen. Met deze overname stelt CMN extra verdieping in huis te halen op het gebied van concepting, creatie en strategische communicatie
Lidl Belux kiest iO als digitale partner
18-03-2024 | 16:36:00
Lidl Belux (België en Luxemburg) heeft na een korte en intensieve pitch iO verkozen als partner voor de digitale marketing en campaigning
[The List] Van Santen Netwerk
18-03-2024 | 12:43:22
Wij zijn een creatief communicatienetwerk. Connectie maken. Verbinden. Samenwerken. Dat zit in ons DNA. Wij organiseren effectieve communicatie
[The List] Cantona
18-03-2024 | 12:32:51
Aan de hand van ons 3 weken / 3 maanden / 3 jaar framework laten we merken groeien in merkbekendheid en omzet.
ClubgeistBVH wordt Clubgeist
18-03-2024 | 11:50:49
Reclamebureau ClubgeistBVH gaat verder als Clubgeist. Dat maakt het bureau bekend via Marketing Report.
[Column] Bas Vlugt: Agency at Night 2024 Report!
17-03-2024 | 20:50:00
Op vrijdag 15 maart was de eerste editie van Agency at Night, een feestelijke avond in Rotterdam tijdens welke deelnemende reclamebureaus de deuren openen, geïnspireerd door het al jaren succesvolle AdNight in Amsterdam
[The List] 0930 creative agency
16-03-2024 | 09:01:00
Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de Houthavens Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|