Jaargang 6 | editie 10 | 18 januari 2023
 
Global wint aanbesteding digitale reclameschermen NS-stations

Global heeft de aanbesteding gewonnen van de 75-inch- en grootformaat digitale reclameschermen op NS-stations. Dit bevestigt het bedrijf nadat goed ingevoerde bronnen van Marketing Report dit al in november meldden.

Dit betekent dat Global ruim 370 digitale schermen op de 20 drukstbezochte stations, waaronder Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal toevoegt aan het...

Lees Meer

 
[Onderzoek] Adverteren rondom viral video’s pakt niet voor ieder merk goed uit

Adverteren rondom viral video’s pakt niet voor ieder merk goed uit. Dit blijkt uit een door MAGNA Media en Channel Factory gedaan onderzoek onder respondenten in de Verenigde Staten (1370), Verenigd Koninkrijk (3104) en Australië (1371) die goed scorende videoadvertenties te zien gekregen.

Het gaat om merken als T-Mobile, een Amerikaanse verzekeraar en een populair haarverzorgingsproduct. Advertenties werden getoond op meerdere platforms, in verschillende contexten en in verschillende...

Lees Meer

 
NOSUCH breidt team uit met drie krachten

Creatief bureau NOSUCH uit Rotterdam trekt Michael Arbman aan als commercieel directeur, Willemijn van Eeghen als Account Director en Zeldi Storni-Kliegel als HR-manager.

De uitbreiding van het team geeft inhoud aan zowel de commerciële doelstellingen, als aan de ambitie om meer naar de voorgrond te treden als Total Brand Agency. Teus Baars, directeur/eigenaar van NOSUCH: “De behoeften van onze klanten worden steeds...

Lees Meer

 
Anne Stokvis partner bij N=5

Vanaf 1 januari 2023 is Anne Stokvis toegetreden als partner bij creatief bureau N=5. Samen met Thijs Bontje geeft zij als creatieve directie invulling aan de visie van het bureau, waarin de emotionele kracht en impact van advertising wordt verenigd met de geloofwaardigheid, snelheid en engagement van content.

Monique BergersMD: “Onze missie is vanaf dag één helder; wij bouwen merken met de kracht van emotie. En daar hebben we onze eigen Powerbrands methode voor. Maar als bureau moet je in...

Lees Meer

 
Silvia van Hooft als Strategy Director naar Alfred

Na de transfer van de gebroeders Janssen en Yvette Belt-Beekman begin deze maand, heeft Silvia van Hooft deze week ook de overstap naar Alfred gemaakt. Zij heeft de afgelopen jaren gewerkt als strateeg bij bureaus als TBWA, Code d'Azur, N=5 en S-W-H (tegenwoordig Indie).

Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred: “Toen wij strategische versterking zochten, viel haar naam steeds vaker. Onze creatief directeur Rogier Mahieu werkt ooit met haar bij Indie en vertelde...

Lees Meer

 
[Column] Patrick Petersen: Verzacht jouw harde marketingbelofte onze pijn? (+ top 5)

De harde kern van onze zichtbare marketing- en media-inspanningen is altijd al het brengen van (meer)waarde geweest. De waarde wordt opgeklopt in een doordachte marketingmix en de uiteindelijke waardepropositie crossen wij de channels over in de vorm van beloften.

Het is de consument die ergens waarde aan hecht en die hechting met die consument-van-waarde willen wij allemaal! Omdat het brengen van waarde, een marketing-hygiëne factor is, blijft uiteindelijk alleen...

Lees Meer

 
[Column] David de Jong: NPO politiek vehikel voor culturele sluikreclame?

Stel je heet Nederlandse Publieke Omroep. Dan ben je op aarde in Nederland om media-aanbod te bieden dat een breed en divers publiek moet voorzien van informatie (waaronder journalistiek), cultuur en educatie. Let wel: cultuur.

Dan wordt nog in een prestatieovereenkomst met de staatssecretaris van OCW vastgesteld dat de NPO minimaal 30 videoregistraties per jaar van podiumkunsten programmeert, minimaal 10 eigen...

Lees Meer

 

 
 
The Fitzgerald Initiative 2023 slaat brug tussen bedrijfsleven en NGO’s

Purpose driven communicatiebureau Fitzgerald organiseert op 26 januari de tweede editie van het Fitzgerald Initiative bij Club Ace in de Amsterdamse Houthavens. Het doel van het evenement is kennisdeling stimuleren tussen NGO’s en het bedrijfsleven om gezamenlijk maatschappelijke impact te maken.

Talks, workshops en rondetafelgesprekken

Klanten en relaties van Fitzgerald verzorgen op die dag verschillende talks, workshops en rondetafelgesprekken. Met het evenement wil Fitzgerald NGO’s, stichtingen en startups, die zelf...

Lees Meer

 
[Vacatures] JCDecaux zoekt een Business Intelligence Specialist Sales

Telkens weer een nieuwe uitdaging, bij JCDecaux is geen dag hetzelfde! Lees snel verder om te zien of jij bent wie we zoeken. Wil jij de data gedrevenheid binnen ‘Out-of-Home’ en JCDecaux vergroten, kun je mensen enthousiasmeren over het gebruik van data en durf je over data de diepte in te duiken?

JCDecaux zoekt per direct een Business Intelligence Specialist Sales. Data gedreven besluitvorming is leidend bij de digitale transformatie van JCDecaux. Om dit te realiseren moeten data en technologie...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Product Designer (Medior/Senior)

Als product designer verbeter je onze sites en apps met intuïtieve en onderscheidende designs. Je bent een echte Design System manager; je helpt mee design systems op te zetten en te onderhouden voor onze huidige en toekomstige sites/producten.

We maken hiervoor gebruik van het door Mediahuis ontwikkelde whitelabel design system Chameleon. Met je collega designers heb je regelmatig sessies om na te denken over hoe we het design van de...

Lees Meer

 
[Vacatures] &.media group zoekt een Sr. PR & Events Manager

Meehelpen om klanten in de spotlights te zetten door publiciteit te genereren door middel van traditioneel PR, influencer marketing en events? Assisteren bij de organisatie van verschillende events? Meewerken aan plannen voor merken om hen te inspireren en op een vernieuwende manier PR & events in te zetten?

Alles leren over het uitvoeren van voorgeschreven strategische plannen in de creatieve marketing en media wereld? Energie krijgen van het bedenken van creatieve en ludieke PR activiteiten? Herken jij...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fightclub zoekt een Social Advertising Specialist - Breda

Word jij het social media talent dat de social kanalen van o.a. Mora, Delta, Bison, Wasa en DPD naar ongekende hoogten laat groeien?

Wie zoeken wij?

Heb jij de ambitie om jezelf verder te ontwikkelen als specialist op het gebied van Social Advertising en te werken voor leuke en uitdagende klanten? Als Social Advertising Specialist houd jij je bezig met het opzetten en managen van campagnes op o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest en TikTok...

Lees Meer

 
[Vacancy] VENGEAN is looking for a Project Manager

As a Project Manager, you bring a few years' experience working in a high powered advertising agency or productive in-house creative marketing environment.

Every project in your care becomes a success, since you can expertly bid, prep, control and supervise the production of content across multiple platforms - including TV-commercials, Social campaigns and websites - while managing various participants and...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

De Mediabureau100 2024: Maiko Valentijn opnieuw op nummer 1 09-12-2023 | 18:15:00
Maiko Valentijn is onveranderd de meest invloedrijke man in Nederlandse bureauwereld. Voor het derde jaar op rij is hij de nummer 1 in de Mediabureau100


Darre van Dijk nummer 1 in Reclamebureau100 2024; Aad Kuijper en Victor Knaap runners-up 08-12-2023 | 14:12:00
Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO, staat op nummer 1 in de Reclamebureau100. Hij is daarmee de persoon met de meeste invloed in de Nederlandse reclamebureauwereld


Brenda Smith nummer 1 in de Marketing100 van 2024, Els Dijkhuizen stijgt naar plaats 3 08-12-2023 | 13:30:00
In een ramvolle Club Ace is Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, op 7 december 2023 uitgeroepen tot meest invloedrijke marketeer van Nederland. De vrouw die eerder al Cross Media Vrouw van het jaar was, voert 12 maanden lang de Marketing100 aan.


Arjen Lubach ook in Media100 2024 op nummer 1, Johan Derksen op nummer 3 08-12-2023 | 13:25:00
De Media100 2023 doet wat alle voorgaande edities van de Media100 ook deden: de lijst reflecteert de ontwikkeling van de media in Nederland, wat weer een reflectie is van wat er in de maatschappij gebeurt


Laurette Schillings en Michael de Kruijf Raad van Toezicht Nederlands Film Festival 08-12-2023 | 12:08:00
Rachel van Bommel en Hadewych Kuiper nemen afscheid vanwege het aflopen van de termijnen die voor Raad van Toezichtleden geldt


André Blanco en Anirudh Shiva naar Gospooky 08-12-2023 | 11:19:00
De uitbreiding van het creatieve team helpt Gospooky om de status quo uit te dagen en de grenzen van de advertising- en marketingindustrie te verleggen


DPG Media en Ringier Sports Media Group herlanceren Sportnieuws.nl 08-12-2023 | 10:47:00
Sportnieuws.nl is het online sportplatform van DPG Media waarbij de focus komt te liggen op live fan- en sportbeleving, video’s, lifestyle en de verhalen achter (inter)nationale sporters


[Vacatures] HYPR zoekt een Sales Support 08-12-2023 | 10:46:00
HYPR is per direct op zoek naar een Sales Support


TUI kiest EssenceMediacom als mediabureau 08-12-2023 | 10:15:00
EssenceMediacom breidt daarmee haar verantwoordelijkheid voor de mediaplanning en -inkoop uit naar de Benelux, de VK, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië


Bar-le-Duc kiest voor Crocodile Agency 08-12-2023 | 09:40:14
Crocodile Agency ontwikkelt vernieuwde strategie, die Bar-le-Duc helpt een jongere doelgroep aan te spreken


[Vacatures] HYPR zoekt een Ad-Ops Manager 08-12-2023 | 08:36:00
HYPR is per direct op zoek naar Ad-Ops Manager


[Vacatures] HYPR zoekt een Account Manager 08-12-2023 | 08:25:00
HYPR is per direct op zoek naar Account Manager  


INDIE en dé VakantieDiscounter lanceren kerstcommercial 07-12-2023 | 10:24:14
dé VakantieDiscounter komt met een kerstcommercial met een gedurfde insteek. Niet met een traan – al lijkt dat eerst wel zo – maar met een knipoog.


Markteffect verzorgt positioneringsonderzoek Oil & Vinegar 07-12-2023 | 09:47:14
Om erachter te komen hoe de buitenwereld Oil & Vinegar ziet, welke doelgroep zij precies bedient en waar de kansen liggen is Markteffect ingeschakeld


Yune creatief contentpartner Alphabet Nederland 07-12-2023 | 09:22:13
Yune wordt per direct verantwoordelijk voor de marketingstrategie, creatie en contentproductie.



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -