Jaargang 6 | editie 16 | 26 januari 2023 |
|
Hatice van Leeuwen is team lead van MHX, de branded contentstudio van Mediahuis Nederland. Zij is tevens verantwoordelijk voor de marketing van Mediahuis Nederland. We spreken haar over trends en ontwikkelingen.
Je bent twee jaar geleden gestart bij MHX. Voor wie MHX niet kent, kun je uitleggen wat MHX doet en waarom deze uniek is?
MHX is de creatieve studio van Mediahuis Nederland. Wij bedenken en maken concepten voor merken en brengen verhalen tot leven. We doen dat vooral in tekst, maar ook in video en podcasts, samen met...
|
|
|
|
Veel en misschien zelfs wel de meeste franchiseketens onderschatten de aantrekkingskracht van hun ondernemers.
Verbazingwekkend als je bedenkt dat ondernemers van nature vakmanschap, service, lokale bekendheid, sympathie en proximity bieden. Gecombineerd met de inkoopkracht van de franchisegever heb je zo een winnende combinatie van factoren. Voordat je naarstig op zoek gaat naar Ton en André op...
|
|
|
|
Rogier de Bruin is aangesteld als Executive Creative Director van ACE. De voormalig oprichter van HERC gaat met zijn uitgesproken visie de creatieve koers van ACE uitbouwen. Zijn bureau HERC is sinds 2021 onderdeel van het ACE-netwerk.
Rogier de Bruin: “Wat me enorm aantrekt in ACE is de samenkomst van culture & tech. Dat zijn de grote smaak- en impactmakers van de moderne wereld. In het bundelen van die krachten zit voor mij het...
|
|
|
|
Prem Radhakishun heeft met het programma Zwarte Prietpraat, dat tot eind december 2022 zes jaar op NPO Radio 1 te horen was bij omroep PowNed, de Nachtwacht Award gewonnen. Deze award wordt jaarliiks uitgereikt door het vakmediaplatform Spreekbuis.nl
De jury bestond dit jaar uit Astrid de Jong, Bert Kranenbarg en Timo Kamst. De jury zocht dit jaar vooral naar programma’s die in de nacht pasten. In deze tijden van podcasts, voegt nachtradio volgens...
|
|
|
|
Acast, een Zweeds hosting- en reclameverkoopbedrijf voor podcasts, heeft een overeenkomst gesloten met Tonny Media.
Acast is sinds kort actief in Nederland nadat het in november 2022 een distributie- en reclameverkoopovereenkomst sloot met het productiebedrijf Meer van Dit Media (van Gijs Groenteman, Teun van der Keuken en Guusje de Vries), dat een zestal podcasts produceert...
|
|
|
|
Het Amerikaanse federale ministerie van justitie, alsmede de staten Californië, Colorado, Connecticut, New Jersey, New York, Rhode Island en Tennessee hebben Google aangeklaagd vanwege monopoliegedrag in de advertentiemarkt die concurrentie belemmert.
Google (en moederbedrijf Alphabet) hebben bedrijven in handen die diensten aanbieden waarmee advertenties worden verkocht op websites en heeft daarmee een monopoliepositie verworven die het...
|
|
|
|
Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) is van start gegaan met de Tiger, Big Screen en Ammodo Tiger Short-competities. Het festival opende met de film Munch van Henrik Martin Dahlsbakken en sluit af op 5 februari 2023 met All India Rank van Varun Grover.
De Franse cinematograaf Hélène Louvart zal de Robby Müller Award in ontvangst nemen. Vanja Kaludjercic, festivaldirecteur van het IFFR: "Bij het samenstellen van het programma dit jaar zijn we...
|
|
|
|
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2022 uitgekomen op € 251 miljoen. Dat is een groei van 34 procent ten opzichte van (coronacrisisjaar) 2021.
Het OOH-budget van een kwart miljard euro betekent dat OOH radio achter zich laat als het gaat om reclamebestedingen. Dit heeft brancheorganisatie Outreach bekend gemaakt. De omzet van radio zal volgens Outreach naar schatting tussen de € 220...
|
|
|
|
Ook komen er grote uitingen op de Ziggo Dome en op het reusachtige led-scherm bij de ingang van het hoofdkantoor op Hoog Catharijne in Utrecht. Later volgen ook langere commercials en een merkactivatie die dieper ingaan op de essentie van het merk Ziggo.
Laura van Gestel, director marketingcommunicatie van VodafoneZiggo: “Nederland heeft de meest moderne en betrouwbare netwerken in de wereld, omdat wij voortdurend investeren in de nieuwste...
|
|
|
|
We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.
Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...
|
|
|
|
Jij bent verantwoordelijk voor de communicatie en zichtbaarheid van Ocean Outdoor. In jouw rol als Marketing Communicatie Manager draag je daarmee bij aan de naamsbekendheid, het imago en de vergroting van het marktaandeel van Ocean Outdoor.
Jij wordt verantwoordelijk voor alle interne-, externe communicatie en de diverse marketingprojecten die hieruit voortvloeien. De communicatieplanning vereist een goed begrip van de marketingmix en...
|
|
|
|
De Gooi- en Eemlander is een van de regionale dagbladen van Mediahuis en werkt nauw samen met Noordhollands Dagblad, Leidsch Dagblad, Haarlems Dagblad de IJmuider Courant. Gezamenlijk hebben deze kranten 170.000 abonnees.
Met vijf websites en nieuwsapps worden wekelijks een miljoen nieuwsconsumenten bereikt. Dat bereik groeit. We werken vanuit negen kantoren in Noord- en Zuid-Holland met 180 journalisten, honderden...
|
|
|
|
The Campaign Production Manager is a key role in campaign success, ensuring assets get to the right place at the right time, and delivering campaign launches exactly as planned to drive the most effective audience response possible.
Initiative’s agency scope for Nike in EMEA includes the coordination of production drives for seasonal integrated campaigns. This workstream involves collecting details of a variety of interdependent...
|
|
|
|
Voor Blue Circle Casting, de castingafdeling van Fremantle zijn wij i.v.m. groei van de afdeling per circa begin februari voor een periode van 4 maanden (met zicht op mogelijke verlenging) op zoek naar een enthousiaste jr. booker.
Herken je jezelf in dit profiel?
Naast het casten van deelnemers levert Blue Circle Casting ook figuranten en acteurs voor diverse series en films. Denk aan o.a. Mocro Maffia (Videoland), Dirty Lines (Netflix), Sleepers (Videoland), JUDAS...
|
|
|
|
Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de rauwe Houthavens te Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk. Dat doen we al sinds 2008 in diverse branches.
Fast movers, fashion, gaming, retail, automotive, voeding, financials, overheid, onderwijs, medicals en meer. Veel meer. We zijn trots dat we werken voor merken als Mentos, Klene, Smint, Roche...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Aad Kuijper vaste adviseur van Hotel L'Amour
28-03-2024 | 14:59:00
Aad Kuijper heeft zijn dienstverband bij Hotel L’Amour per 1 maart 2024 omgewisseld voor een vast adviseurschap. Peter van Rij heeft aangegeven dat de aandelen van Aad Kuijper in Hotel L’Amour zullen worden verkocht aan mede-oprichters Martijn van Marle en Peter van Rij
[The List] Vandevorm
28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.
[The List] Springbok
28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland
Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem
27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|