Jaargang 6 | editie 16 | 26 januari 2023
 
[Interview] Hatice van Leeuwen (Mediahuis Nederland): win-rate bij pitches 70 procent

Hatice van Leeuwen is team lead van MHX, de branded contentstudio van Mediahuis Nederland. Zij is tevens verantwoordelijk voor de marketing van Mediahuis Nederland. We spreken haar over trends en ontwikkelingen.

Je bent twee jaar geleden gestart bij MHX. Voor wie MHX niet kent, kun je uitleggen wat MHX doet en waarom deze uniek is?

MHX is de creatieve studio van Mediahuis Nederland. Wij bedenken en maken concepten voor merken en brengen verhalen tot leven. We doen dat vooral in tekst, maar ook in video en podcasts, samen met...

Lees Meer

 
[Column] Niels Braat: Ton en André: de belangrijkste growth drivers van franchiseketens

Veel en misschien zelfs wel de meeste franchiseketens onderschatten de aantrekkingskracht van hun ondernemers.

Verbazingwekkend als je bedenkt dat ondernemers van nature vakmanschap, service, lokale bekendheid, sympathie en proximity bieden. Gecombineerd met de inkoopkracht van de franchisegever heb je zo een winnende combinatie van factoren. Voordat je naarstig op zoek gaat naar Ton en André op...

Lees Meer

 
Rogier de Bruin Executive Creative Director bij ACE

Rogier de Bruin is aangesteld als Executive Creative Director van ACE. De voormalig oprichter van HERC gaat met zijn uitgesproken visie de creatieve koers van ACE uitbouwen. Zijn bureau HERC is sinds 2021 onderdeel van het ACE-netwerk.

Rogier de Bruin: “Wat me enorm aantrekt in ACE is de samenkomst van culture & tech. Dat zijn de grote smaak- en impactmakers van de moderne wereld. In het bundelen van die krachten zit voor mij het...

Lees Meer

 
Prem Radhakishun wint met Zwarte Prietpraat De Nachtwacht Award

Prem Radhakishun heeft met het programma Zwarte Prietpraat, dat tot eind december 2022 zes jaar op NPO Radio 1 te horen was bij omroep PowNed, de Nachtwacht Award gewonnen. Deze award wordt jaarliiks uitgereikt door het vakmediaplatform Spreekbuis.nl

De jury bestond dit jaar uit Astrid de JongBert Kranenbarg en Timo Kamst. De jury zocht dit jaar vooral naar programma’s die in de nacht pasten. In deze tijden van podcasts, voegt nachtradio volgens...

Lees Meer

 
Acast gaat reclameverkoop en hosting Tonny Media verzorgen

Acast, een Zweeds hosting- en reclameverkoopbedrijf voor podcasts, heeft een overeenkomst gesloten met Tonny Media.

Acast is sinds kort actief in Nederland nadat het in november 2022 een distributie- en reclameverkoopovereenkomst sloot met het productiebedrijf Meer van Dit Media (van Gijs GroentemanTeun van der Keuken en Guusje de Vries), dat een zestal podcasts produceert...

Lees Meer

 
Amerikaanse justitie en acht staten klagen Google aan vanwege advertentiemonopolie

Het Amerikaanse federale ministerie van justitie, alsmede de staten Californië, Colorado, Connecticut, New Jersey, New York, Rhode Island en Tennessee hebben Google aangeklaagd vanwege monopoliegedrag in de advertentiemarkt die concurrentie belemmert.

Google (en moederbedrijf Alphabet) hebben bedrijven in handen die diensten aanbieden waarmee advertenties worden verkocht op websites en heeft daarmee een monopoliepositie verworven die het...

Lees Meer

 
IFFR 2023 van start: competities en genomineerden

Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) is van start gegaan met de Tiger, Big Screen en Ammodo Tiger Short-competities. Het festival opende met de film Munch van Henrik Martin Dahlsbakken en sluit af op 5 februari 2023 met All India Rank van Varun Grover.

De Franse cinematograaf Hélène Louvart zal de Robby Müller Award in ontvangst nemen. Vanja Kaludjercic, festivaldirecteur van het IFFR: "Bij het samenstellen van het programma dit jaar zijn we...

Lees Meer

 
Buitenreclame-omzet 2022 met 251 miljoen euro hoger dan radio

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2022 uitgekomen op € 251 miljoen. Dat is een groei van 34 procent ten opzichte van (coronacrisisjaar) 2021.

Het OOH-budget van een kwart miljard euro betekent dat OOH radio achter zich laat als het gaat om reclamebestedingen. Dit heeft brancheorganisatie Outreach bekend gemaakt. De omzet van radio zal volgens Outreach naar schatting tussen de € 220...

Lees Meer

 
WPP Go One ontwikkelt Ziggo-campagne: Maak vandaag fantastisch

Ook komen er grote uitingen op de Ziggo Dome en op het reusachtige led-scherm bij de ingang van het hoofdkantoor op Hoog Catharijne in Utrecht. Later volgen ook langere commercials en een merkactivatie die dieper ingaan op de essentie van het merk Ziggo.

Laura van Gestel, director marketingcommunicatie van VodafoneZiggo: “Nederland heeft de meest moderne en betrouwbare netwerken in de wereld, omdat wij voortdurend investeren in de nieuwste...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager / Scrum Master

We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.

Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...

Lees Meer

 
[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Marketing Communicatie Manager

Jij bent verantwoordelijk voor de communicatie en zichtbaarheid van Ocean Outdoor. In jouw rol als Marketing Communicatie Manager draag je daarmee bij aan de naamsbekendheid, het imago en de vergroting van het marktaandeel van Ocean Outdoor.

Jij wordt verantwoordelijk voor alle interne-, externe communicatie en de diverse marketingprojecten die hieruit voortvloeien. De communicatieplanning vereist een goed begrip van de marketingmix en...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Redactiechef De Gooi- en Eemlander

De Gooi- en Eemlander is een van de regionale dagbladen van Mediahuis en werkt nauw samen met Noordhollands Dagblad, Leidsch Dagblad, Haarlems Dagblad de IJmuider Courant. Gezamenlijk hebben deze kranten 170.000 abonnees.

Met vijf websites en nieuwsapps worden wekelijks een miljoen nieuwsconsumenten bereikt. Dat bereik groeit. We werken vanuit negen kantoren in Noord- en Zuid-Holland met 180 journalisten, honderden...

Lees Meer

 
[Vacancy] Initiative is looking for a Production Campaign Manager Nike

The Campaign Production Manager is a key role in campaign success, ensuring assets get to the right place at the right time, and delivering campaign launches exactly as planned to drive the most effective audience response possible.

Initiative’s agency scope for Nike in EMEA includes the coordination of production drives for seasonal integrated campaigns. This workstream involves collecting details of a variety of interdependent...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blue Circle zoekt naar een Junior booker (films en series)

Voor Blue Circle Casting, de castingafdeling van Fremantle zijn wij i.v.m. groei van de afdeling per circa begin februari voor een periode van 4 maanden (met zicht op mogelijke verlenging) op zoek naar een enthousiaste jr. booker.

Herken je jezelf in dit profiel?

Naast het casten van deelnemers levert Blue Circle Casting ook figuranten en acteurs voor diverse series en films. Denk aan o.a. Mocro Maffia (Videoland), Dirty Lines (Netflix), Sleepers (Videoland), JUDAS...

Lees Meer

 
[Vacatures] 0930 Creative Agency zoekt een DTP-er / Vormgever

Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de rauwe Houthavens te Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk. Dat doen we al sinds 2008 in diverse branches.

Fast movers, fashion, gaming, retail, automotive, voeding, financials, overheid, onderwijs, medicals en meer. Veel meer. We zijn trots dat we werken voor merken als Mentos, Klene, Smint, Roche...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien


Lemon Scented Tea en Cortina introduceren De Reflection Ride 25-04-2024 | 11:25:00
Cortina opent het fietsseizoen met een 10 meter lange spiegel, die als eerst te zien was op de eerste lentedag in Amsterdam


SuperRebel ontwikkelt duurzaamheidscampagne voor DCB Energy 25-04-2024 | 11:06:00
SuperRebel en DCB Energy lanceren een campagne die de voordelen van Vooruit Tanken benadrukt - het proactief kiezen voor duurzame mobiliteit


Auping kiest voor N=5 als lead agency 25-04-2024 | 10:38:53
Na een bureau-oriëntatie heeft Auping voor N=5 gekozen als partner op het gebied van merkcommunicatie en campagnes


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een PHP developer Laravel 25-04-2024 | 09:39:00
AudienceFirst part of ZUID Agency Group is per direct op zoek naar PHP developer Laravel -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group HQ Tilburg


Natwerk ontwikkelt Koningsdag-campagne voor Nespresso 25-04-2024 | 09:32:45
Met de Travel Mug houd je niet alleen je cappuccino warm, maar ook je cocktails koud. Om Koningsdag door te komen met minder single-use bekers


Fitzroy ontwikkelt OOH-campagne Heinz: Helping reduce food waste since 1869 25-04-2024 | 09:19:00
In de AI-visuals van de campagne word je meegenomen door drie verschillende tijdsperioden waarin eten wordt geconsumeerd dat anders zou zijn weggegooid


[Vacatures] NPB Media zoekt een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam) 25-04-2024 | 08:53:00
NPB Media is per direct op zoek naar een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam)


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een Frontend developer Nextjs 25-04-2024 | 08:31:00
AudienceFirst (part of ZUID Agency Group) is per direct op zoek naar Frontend developer (Next.js) -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group (HQ Tilburg)


[Vacancy] TBWA\X has a position for a Mid-Senior Digital Designer 25-04-2024 | 08:05:00
TBWA\X is directly looking for a Mid-Senior Digital Designer -Full-time  \  Amsterdam


Publicis, Le Pub en Boomerang organiseren samen met ADCN ADsterdam 24-04-2024 | 19:06:00
Publicis Groupe Nederland, Le Pub en Boomerang organiseren op 5 juli 2024 bij LIEF Amsterdam in samenwerking met ADCN | Club for Creativity ADsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -