Jaargang 6 | editie 17 | 27 januari 2023
 
[De Belofte 2023] Hilmar Mulder over Eva Breda

Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen. Milmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle draagt Eva Breda voor.

"Eva werkt nu precies één jaar bij Libelle.nl als editie redacteur: zij schrijft stukken die achter de betaalmuur van Libelle staan. Dat betekent dat haar stukken de journalistieke kwaliteit hebben die...

Lees Meer

 
Castore vanaf komend seizoen kledingsponsor Feyenoord

Feyenoord heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met kledingmerk Castore. Het partnership gaat in vanaf komende zomer, wat betekent dat Castore met ingang van seizoen 2023-2024 de officiële kledingsponsor en merchandisepartner van de Rotterdamse voetbalclub is.

De meerjarige samenwerking tussen Feyenoord en Castore staat aan de basis van de keuze van het kledingmerk om Rotterdam als thuisbasis aan te wijzen op het Europese vasteland. Alle Europese...

Lees Meer

 
[Interview] Claudia Straatmans (Nouveau Magazine): We zijn de celebration van de 50+ vrouw

Marketing Report maakt een serie interviews met hoofdredacteuren naar aanleiding van de publicatie van de Tijdschriften50. Claudia Straatmans, hoofdredacteur van Nouveau Magazine, staat dit jaar op nummer 13 in de Tijdschriften50. We spreken haar.

Dag Claudia, kun je Nouveau Magazine introduceren?

Nouveau is de toegankelijke glossy voor 50+ vrouwen met stijl, smaak, substantie. We zijn de celebration van de 50+ vrouw. We vieren deze vrouwen door ze grandioos mooi op te foto te...

Lees Meer

 
De belangrijkste SEO-trends van 2023

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is niet langer alleen maar trefwoorden. Het gaat om het begrijpen van de veranderende technologie, het consumentengedrag en de algoritmen van zoekmachines. Om als marketeer de curve voor te blijven, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de belangrijkste SEO-trends van 2023.

AI-gestuurde inhoud

Kunstmatige intelligentie (AI) en automatisering zullen steeds belangrijker worden in de SEO-wereld. AI kan helpen bij het analyseren van zoekgedrag en bij het automatiseren van taken zoals het...

Lees Meer

 
[De Belofte 2023] Georgette Schlick over Jermaine Ellenkamp

Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen.

Georgette Schlick, CEO Fremantle Northern Europe, draagt Jermaine Ellenkamp, misdaadverslaggever bij RTL Boulevard voor. Georgette Schlick: "Met veel plezier draag ik Jermaine voor. Zie hier zijn...

Lees Meer

 
Harrie Kuipers CCO van Happy Horizon

Harrie Kuipers is vanaf deze week CCO van Happy Horizon. Hij neemt het stokje over van Daniël Verhagen, die zijn functie als CCO neerlegt om de functie van hub manager voor de hub Utrecht op zich te nemen.

Harrie Kuipers richtte 20 jaar geleden fullservice bureau OSAGE op in Utrecht. OSAGE werkt onder andere voor Gemeente Amsterdam, Ministerie van Justitie en Veiligheid, Belastingdienst, SVB, DigiD...

Lees Meer

 
Robbie Williams zingt speciaal nummer voor Felix-campagne van FCB Amsterdam

Kattenvoedingsmerk Felix en Robbie Williams werken samen voor de campagne It’s Great To Be A Cat. De popster zingt het gelijknamige nummer in een videoclip, waarin ook de geanimeerde kat een hoofdrol speelt.

De campagne is ontwikkeld door FCB Amsterdam en het mediabureau is UM. De single wordt begeleid door het Metropole-orkest en is onderdeel van de campagne die in heel Europa live gaat om het leven...

Lees Meer

 

 
 
[DPG Media] 3 tips voor de toekomst van digital advertising

Stefan Havik, verantwoordelijk voor digital en data bij DPG Media, deelt zijn tips en verwachtingen om goed voorbereid te zijn op de toekomst van digital advertising.

Het uitfaseren van de cookies, de verschuiving van brand safety naar brand suitability en meer transparantie in programmatic buying. De afgelopen jaren vonden er grote veranderingen plaats in digital advertising, met enorme gevolgen voor de...

Lees Meer

 
[Vacatures] Springbok zoekt een SEA specialist

Als ervaren SEA specialist zit je natuurlijk niet te wachten op een standaard taakomschrijving.

Je weet donders goed wat er op je ‘to do-lijstje’ staat. Toch sta je er niet alleen voor in Springboks Advertising & Performance team. Je werkt samen met ervaren collega`s op het gebied van SEA, social advertising & programmatic...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Digital Campaign Specialist

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms biedt Mediahuis met het Mediahuis Connect platform adverteerders het grootste bereik door heel het land en recht in de regio.

Met Mediahuis Connect bereiken we dagelijks 5,2 miljoen mensen via print en online, en daar zijn we best trots op. Maar we hebben ambitie, en dus staat er weer een nieuwe uitdaging voor onze deur...

Lees Meer

 
[Vacatures] 0930 Creative Agency zoekt een DTP-er / Vormgever

Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de rauwe Houthavens te Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk. Dat doen we al sinds 2008 in diverse branches.

Fast movers, fashion, gaming, retail, automotive, voeding, financials, overheid, onderwijs, medicals en meer. Veel meer. We zijn trots dat we werken voor merken als Mentos, Klene, Smint, Roche...

Lees Meer

 
[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Marketing Communicatie Manager

Jij bent verantwoordelijk voor de communicatie en zichtbaarheid van Ocean Outdoor. In jouw rol als Marketing Communicatie Manager draag je daarmee bij aan de naamsbekendheid, het imago en de vergroting van het marktaandeel van Ocean Outdoor.

Jij wordt verantwoordelijk voor alle interne-, externe communicatie en de diverse marketingprojecten die hieruit voortvloeien. De communicatieplanning vereist een goed begrip van de marketingmix en...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blue Circle zoekt een Ervaren Producer Buitenland

Wij zoeken per maart/april/ mei /juni voor verschillende buitenland producties gemotiveerde zelfstandige producers die ons team komen versterken! Ben je een harde, nauwkeurige werker met een flexibele instelling? Dan ben jij degene waar wij naar op zoek zijn!

Wat ga je doen?

  • Het voorbereiden van opnames en post-productie.
  • Ondersteunen van de productie op locatie...

Lees Meer

 
[Vacancy] Initiative is looking for a Production Campaign Manager Nike

The Campaign Production Manager is a key role in campaign success, ensuring assets get to the right place at the right time, and delivering campaign launches exactly as planned to drive the most effective audience response possible.

Initiative’s agency scope for Nike in EMEA includes the coordination of production drives for seasonal integrated campaigns. This workstream involves collecting details of a variety of interdependent...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Stephan Kwast over de herpositionering van Megawatt als 360 campagnebureau 23-05-2024 | 13:56:00
Stephan Kwast is CEO en eigenaar van Megawatt Group. We spreken hem over de fusie van vier Megawatt labels en de herpositionering naar één sterk Megawatt als 360֯ campagnebureau


[Merken 100 2024] Marjanne Mulder: Achmea gaat voor Duurzaam Samen Leven 23-05-2024 | 12:53:00
Achmea is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Marjanne Mulder, Senior Brand Manager bij Achmea


HEMA voor het derde jaar op rij stijging in winst en omzet 23-05-2024 | 12:25:08
De bruto-omzet steeg in 2023 met 7,4 procent naar 2.112 miljoen euro en de winst voor belasting steeg van 31,6 miljoen euro 2022 naar 61,2 miljoen 2023


DDB Amsterdam ontwikkelt campagne Robijn Tropical 23-05-2024 | 12:10:00
Het merk introduceert Robijn Tropical wasmiddel en wasverzachter. Het is vooral de geur die zorgt dat lentekriebels plaats maken voor zomerse sferen


Screenforce over de bvA-Webinar over de aandachtseconomie 23-05-2024 | 12:06:00
Hoe en waar kun je de consument nog bereiken zodat jouw merk de aandacht krijgt waar je naar op zoek bent


[Merken100] Johan van der Zanden (Albert Heijn): Onze missie is Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. 23-05-2024 | 11:57:00
Albert Heijn is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland


ICI PARIS XL Benelux start samenwerking met Serviceplan Make 23-05-2024 | 11:45:00
Vanaf mei 2024 werkt Serviceplan Make Benelux, onderdeel van de wereldwijde Serviceplan Group, officieel samen met ICI PARIS XL Benelux


Fightclub aan de slag voor spellen Ticket to Ride en Exploding Kittens 23-05-2024 | 11:26:00
Ticket to Ride en Exploding Kittens, het kaartspel dat een culthit werd na de lancering op Kickstarter, zijn klant geworden bij Fightclub Breda


Slaven Mandic investeert in start-up Webshake 23-05-2024 | 11:13:00
Slaven Mandic heeft geïnvesteerd in Webshake. Webshake biedt maandelijks abonnement voor ongelimiteerde uitvoering in zowel design als development


SuperRebel ontwikkelt consumentencampagne voor SolarEdge 23-05-2024 | 11:05:04
Het gras is altijd groener bij de buren. En dat geldt ook voor zonnepanelen. SuperRebel Agency ontwikkelde de campagne, op basis van deze inzichten


[Marketing Report Radio] Marijnke van der Burgh (ZIGT) over de sportzomer, het nieuwe kabinet en de AMMA Awards 23-05-2024 | 11:00:00
We spreken Marijnke van der Burgh over de sportzomer, het nieuwe kabinet en de AMMA Awards


[Vacatures] Cogonez zoekt een Projectmanager / trafficmanager 23-05-2024 | 10:29:00
Cogonez is per direct op zoek naar Projectmanager / trafficmanager


[Merken 100 2024] Jeroen Stirnberg: Grand'Italia staat voor optimistisch, modern, Italiaanse passie en pragmatisch 23-05-2024 | 10:11:00
Grand'Italia is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Jeroen Stirnberg, Marketing Manager bij Grand Italia.


[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Creative Team 23-05-2024 | 10:05:00
Cheil Benelux is directly looking for a Creative Team 


Dutch Digital Design: Suzanne Visser neemt voorzittersrol over van Bert Hagendoorn 23-05-2024 | 09:50:00
Oprichter Bert Hagendoorn geeft zijn voorzittersstokje door aan Suzanne Visser en richt zich vanaf nu op partnerships



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -