Jaargang 6 | editie 17 | 27 januari 2023 |
|
Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen. Milmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle draagt Eva Breda voor.
"Eva werkt nu precies één jaar bij Libelle.nl als editie redacteur: zij schrijft stukken die achter de betaalmuur van Libelle staan. Dat betekent dat haar stukken de journalistieke kwaliteit hebben die...
|
|
|
|
Feyenoord heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met kledingmerk Castore. Het partnership gaat in vanaf komende zomer, wat betekent dat Castore met ingang van seizoen 2023-2024 de officiële kledingsponsor en merchandisepartner van de Rotterdamse voetbalclub is.
De meerjarige samenwerking tussen Feyenoord en Castore staat aan de basis van de keuze van het kledingmerk om Rotterdam als thuisbasis aan te wijzen op het Europese vasteland. Alle Europese...
|
|
|
|
Marketing Report maakt een serie interviews met hoofdredacteuren naar aanleiding van de publicatie van de Tijdschriften50. Claudia Straatmans, hoofdredacteur van Nouveau Magazine, staat dit jaar op nummer 13 in de Tijdschriften50. We spreken haar.
Dag Claudia, kun je Nouveau Magazine introduceren?
Nouveau is de toegankelijke glossy voor 50+ vrouwen met stijl, smaak, substantie. We zijn de celebration van de 50+ vrouw. We vieren deze vrouwen door ze grandioos mooi op te foto te...
|
|
|
|
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is niet langer alleen maar trefwoorden. Het gaat om het begrijpen van de veranderende technologie, het consumentengedrag en de algoritmen van zoekmachines. Om als marketeer de curve voor te blijven, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de belangrijkste SEO-trends van 2023.
AI-gestuurde inhoud
Kunstmatige intelligentie (AI) en automatisering zullen steeds belangrijker worden in de SEO-wereld. AI kan helpen bij het analyseren van zoekgedrag en bij het automatiseren van taken zoals het...
|
|
|
|
Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen.
Georgette Schlick, CEO Fremantle Northern Europe, draagt Jermaine Ellenkamp, misdaadverslaggever bij RTL Boulevard voor. Georgette Schlick: "Met veel plezier draag ik Jermaine voor. Zie hier zijn...
|
|
|
|
Harrie Kuipers is vanaf deze week CCO van Happy Horizon. Hij neemt het stokje over van Daniël Verhagen, die zijn functie als CCO neerlegt om de functie van hub manager voor de hub Utrecht op zich te nemen.
Harrie Kuipers richtte 20 jaar geleden fullservice bureau OSAGE op in Utrecht. OSAGE werkt onder andere voor Gemeente Amsterdam, Ministerie van Justitie en Veiligheid, Belastingdienst, SVB, DigiD...
|
|
|
|
Kattenvoedingsmerk Felix en Robbie Williams werken samen voor de campagne It’s Great To Be A Cat. De popster zingt het gelijknamige nummer in een videoclip, waarin ook de geanimeerde kat een hoofdrol speelt.
De campagne is ontwikkeld door FCB Amsterdam en het mediabureau is UM. De single wordt begeleid door het Metropole-orkest en is onderdeel van de campagne die in heel Europa live gaat om het leven...
|
|
|
|
Stefan Havik, verantwoordelijk voor digital en data bij DPG Media, deelt zijn tips en verwachtingen om goed voorbereid te zijn op de toekomst van digital advertising.
Het uitfaseren van de cookies, de verschuiving van brand safety naar brand suitability en meer transparantie in programmatic buying. De afgelopen jaren vonden er grote veranderingen plaats in digital advertising, met enorme gevolgen voor de...
|
|
|
|
Als ervaren SEA specialist zit je natuurlijk niet te wachten op een standaard taakomschrijving.
Je weet donders goed wat er op je ‘to do-lijstje’ staat. Toch sta je er niet alleen voor in Springboks Advertising & Performance team. Je werkt samen met ervaren collega`s op het gebied van SEA, social advertising & programmatic...
|
|
|
|
Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms biedt Mediahuis met het Mediahuis Connect platform adverteerders het grootste bereik door heel het land en recht in de regio.
Met Mediahuis Connect bereiken we dagelijks 5,2 miljoen mensen via print en online, en daar zijn we best trots op. Maar we hebben ambitie, en dus staat er weer een nieuwe uitdaging voor onze deur...
|
|
|
|
Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de rauwe Houthavens te Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk. Dat doen we al sinds 2008 in diverse branches.
Fast movers, fashion, gaming, retail, automotive, voeding, financials, overheid, onderwijs, medicals en meer. Veel meer. We zijn trots dat we werken voor merken als Mentos, Klene, Smint, Roche...
|
|
|
|
Jij bent verantwoordelijk voor de communicatie en zichtbaarheid van Ocean Outdoor. In jouw rol als Marketing Communicatie Manager draag je daarmee bij aan de naamsbekendheid, het imago en de vergroting van het marktaandeel van Ocean Outdoor.
Jij wordt verantwoordelijk voor alle interne-, externe communicatie en de diverse marketingprojecten die hieruit voortvloeien. De communicatieplanning vereist een goed begrip van de marketingmix en...
|
|
|
|
Wij zoeken per maart/april/ mei /juni voor verschillende buitenland producties gemotiveerde zelfstandige producers die ons team komen versterken! Ben je een harde, nauwkeurige werker met een flexibele instelling? Dan ben jij degene waar wij naar op zoek zijn!
Wat ga je doen?
- Het voorbereiden van opnames en post-productie.
- Ondersteunen van de productie op locatie...
|
|
|
|
The Campaign Production Manager is a key role in campaign success, ensuring assets get to the right place at the right time, and delivering campaign launches exactly as planned to drive the most effective audience response possible.
Initiative’s agency scope for Nike in EMEA includes the coordination of production drives for seasonal integrated campaigns. This workstream involves collecting details of a variety of interdependent...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Nick Maas en Lotte van Etten naar N=5
30-03-2023 | 10:25:00
Creatief Nick Maas (onder andere Accenture Song) en producer Lotte van Etten (onder andere Creative Animal) starten bij N=5 om de visie van het bureau te versterken met hun digitale ervaring
Alfred maakt nieuwe campagne voor Praxis: Hulp aan de Maker
30-03-2023 | 10:04:00
Praxis lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker: een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|