Jaargang 6 | editie 15 | 25 januari 2023
 
[Interview] Andy Mosmans: Voor VENGEAN zijn merken de maakbare waarheid

Andy Mosmans is CEO en founder van VENGEAN. We voelen hem aan de tand over zijn bedrijf, de missie en doelen en de aanpak die hen in de markt onderscheidt.

Hi Andy, kun je VENGEAN in het kort introduceren?

VENGEAN is een internationale boutique agency, een creative branding engine zoals we zelf zeggen, die eind 2021 in de corona-periode is opgericht door Bram Holzapfel, Cees-Jan (CJ) de Melker, beiden ECD en ikzelf als CEO. Vanuit de missie igniting impact...

Lees Meer

 
[Column] Niels Braat: Ton en André: de belangrijkste growth drivers van franchiseketens

Veel en misschien zelfs wel de meeste franchiseketens onderschatten de aantrekkingskracht van hun ondernemers.

Verbazingwekkend als je bedenkt dat ondernemers van nature vakmanschap, service, lokale bekendheid, sympathie en proximity bieden. Gecombineerd met de inkoopkracht van de franchisegever heb je zo een winnende combinatie van factoren. Voordat je naarstig op zoek gaat naar Ton en André op...

Lees Meer

 
[Interview] Marieke 't Hart (VROUW Magazine): Wij maken spraakmakende content die een beetje schuurt

Marketing Report maakt een serie interviews met hoofdredacteuren naar aanleiding van de publicatie van de Tijdschriften50. Marieke 't Hart, hoofdredacteur van VROUW Magazine en VROUW Glossy, steeg dit jaar van plaats 47 naar 45. We spreken haar.

Dag Marieke, kun je VROUW Magazine introduceren?

Nou, we maken met de redactie eigenlijk twee tijdschriften: VROUW Magazine zit elke zaterdag bij De Telegraaf en VROUW Glossy – die we ook weleens het dikkere zusje van VROUW Magazine noemen...

Lees Meer

 
Snelle in Wavemaker- en Crocodile-campagne voor Milka

Ter introductie van de vernieuwde chocoladerepen, lanceert Milka de campagne Het meest tedere stukje chocolade dat nu nóg tederder is. Met in de hoofdrol singer-songrapper Snelle (Lars Bos). De campagne is ontwikkeld door Crocodile Agency, in samenwerking met en in opdracht van Wavemaker.

De Nederlandse artiest kruipt in diverse rollen, zoals leraar, buschauffeur en pakketbezorger, om verschillende vormen van sociaal isolement zichtbaar te maken. Daarnaast is Snelle ook verantwoordelijk...

Lees Meer

 
Mars begint campagne voor inclusieve M&Ms en zet deze weer (tijdelijk) stop

Mars is voor het merk M&Ms een wereldwijde campagne gestart om zijn commitment te onderstrepen voor een wereld waar iedereen zich thuis voelt en waar de maatschappij inclusief is.

De campagne is in de verenigde Staten alweer al dan niet tijdelijk stopgezet na kritiek uit rechts-conservatieve hoek. M&M’s kondigde aan het merk een de look en feel van de snoepjes aan te passen aan deze gedachte. Zelfexpressie en de kracht van...

Lees Meer

 
Publicis Groupe Benelux werft met een gigantische telefoon in de Metaverse

Ergens in de Metaverse rinkelt een gigantische rode telefoon. Wie die opneemt in de virtuele wereld, maakt kans op een job in de échte wereld. 

Door verouderde technologie te gebruiken - een ouderwetse draaitelefoon - verleidt Publicis Groupe een jonge generatie ertoe om heel even de virtuele wereld te verlaten en hun talent te laten zien in de echte wereld. Jocelyne Pieterse, Head of Talent Acquisition van Publicis Groupe Nederland: "Merken...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Marketing Communicatie Manager

Jij bent verantwoordelijk voor de communicatie en zichtbaarheid van Ocean Outdoor. In jouw rol als Marketing Communicatie Manager draag je daarmee bij aan de naamsbekendheid, het imago en de vergroting van het marktaandeel van Ocean Outdoor.

Jij wordt verantwoordelijk voor alle interne-, externe communicatie en de diverse marketingprojecten die hieruit voortvloeien. De communicatieplanning vereist een goed begrip van de marketingmix en...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Digital Campaign Specialist

Als Digital Campaign Specialist ben je verantwoordelijk voor het inboeken en managen van directe en programmatic campagnes over alle platformen heen. Denk hierbij aan Display & Video, Branded Content en Performance campagnes.

Je wordt verantwoordelijk voor de industrieën; Retail, Lifestyle, Home & Interior en Real Estate en gaat werken voor grote merken als Bol.com, Albert Heijn, Redbull en vele anderen. Hierbinnen ben jij de...

Lees Meer

 
[Vacancy] Initiative is looking for a Production Campaign Manager Nike

The Campaign Production Manager is a key role in campaign success, ensuring assets get to the right place at the right time, and delivering campaign launches exactly as planned to drive the most effective audience response possible.

Initiative’s agency scope for Nike in EMEA includes the coordination of production drives for seasonal integrated campaigns. This workstream involves collecting details of a variety of interdependent...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blue Circle zoekt een Ervaren Producer Buitenland

Wij zoeken per maart/april/ mei /juni voor verschillende buitenland producties gemotiveerde zelfstandige producers die ons team komen versterken! Ben je een harde, nauwkeurige werker met een flexibele instelling? Dan ben jij degene waar wij naar op zoek zijn!

Wat ga je doen?

  • Het voorbereiden van opnames en post-productie.
  • Ondersteunen van de productie op locatie...

Lees Meer

 
[Vacatures] 0930 Creative Agency zoekt een DTP-er / Vormgever

Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de rauwe Houthavens te Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk. Dat doen we al sinds 2008 in diverse branches.

Fast movers, fashion, gaming, retail, automotive, voeding, financials, overheid, onderwijs, medicals en meer. Veel meer. We zijn trots dat we werken voor merken als Mentos, Klene, Smint, Roche...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Redactiechef De Gooi- en Eemlander

De Gooi- en Eemlander is een van de regionale dagbladen van Mediahuis en werkt nauw samen met Noordhollands Dagblad, Leidsch Dagblad, Haarlems Dagblad de IJmuider Courant. Gezamenlijk hebben deze kranten 170.000 abonnees.

Met vijf websites en nieuwsapps worden wekelijks een miljoen nieuwsconsumenten bereikt. Dat bereik groeit. We werken vanuit negen kantoren in Noord- en Zuid-Holland met 180 journalisten, honderden...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] DPG Media zoekt een Eindredacteur Tweakers 26-04-2024 | 12:01:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Eindredacteur Tweakers -Amsterdam


DDB en Lexus parkeren flagship store in P.C. Hooftstraat 26-04-2024 | 12:00:00
Mensen stonden deze week verbijsterd te kijken bij de onthulling van de showroom van Lexus, die vlak voor de winkelpanden van Amsterdam werd geparkeerd.


Teads hoogste nieuwe binnenkomer Emerce 100 2024 26-04-2024 | 11:40:23
Internationaal mediaplatform Teads is de hoogste nieuwe binnenkomer in de Emerce 100 van 2024


[Vacatures] DPG Media zoekt een Berichtenredacteur AD Regiotitels 26-04-2024 | 11:38:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Berichtenredacteur AD Regiotitels -Rotterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Journalist - Redactie Zuid 26-04-2024 | 11:09:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Online Journalist - Redactie Zuid -Tilburg 


Abovo is verkozen tot nummer 1 media- en tradingdeskbureau Emerce100 26-04-2024 | 10:59:15
In het gepubliceerde onderzoek de Emerce100 is Abovo Media door online beslissers gekozen als nummer 1 mediabureau en nummer 1 tradingdesk bureau


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg) 26-04-2024 | 10:51:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg)


Viduate beste video-bureau Emerce100 26-04-2024 | 10:46:02
Viduate wist zes en een half van de zeven sterren te bemachtigen in de categorie ‘Videobureaus’ en pakt daarmee de eerste plaats in deze categorie


EssenceMediacom en Vredestein lanceren zomerband in pan-EU campagne 26-04-2024 | 10:14:13
Vredestein introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: The face of beauty, the heart of a beast".


[Merken100] Maartje Bersi (SNS): Als merkmarketeer kijk ik vooral naar de factoren die de merkkracht bepalen 26-04-2024 | 08:45:39
SNS Bank is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Maartje Bersi, Brand & Communications Manager bij de SNS Bank.


Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -