Jaargang 6 | editie 21 | 2 februari 2023
 
[Budi & Thijs] Moeilijke chips

Hi Thijs,

Ik vertel jou niets nieuws als ik zeg dat mensen niet van nadenken houden. Om professor Kahneman te citeren: “Thinking is to humans as swimming is to cats: they can do it, but they would prefer not to”.

De Canadese McGill University heeft er mooi onderzoek naar gedaan. Mensen moesten kiezen of ze 20 seconden lang een bepaalde cognitieve taak moesten vervullen (oftewel nadenken), of 20 seconden lang een bepaalde pijnprikkel kregen...

Lees Meer

 
Negen van de tien Nederlanders kijkt live tv-programma's

Uit het onlangs verschenen Trends in Digitale Media onderzoek blijkt dat negen van de tien (90 procent) Nederlanders live tv kijkt. Dit percentage is nog steeds hoog ondanks dat alle andere kijkvormen in 2022 meer worden gebruikt.

Het Trends in Digitale Media onderzoek is uitgevoerd in opdracht van KVB-SMB, MMA, NDP Nieuwsmedia, PMA en Screenforce door GfK onder 1343 Nederlanders die representatief zijn voor...

Lees Meer

 
VENGEAN: Le Grand Mural de La Vie ‘Ceci n’est pas un cochon’

Voor plantaardig vleesmerk La Vie - bekend van haar gedurfde en vaak ludieke campagnes - ontwikkelde boutique branding agency VENGEAN een opvallend street art project.

Om extra aandacht te vragen voor de missie van La Vie, namelijk mensen met een glimlach te helpen evolueren van dierlijk vlees naar plantaardig vlees, werd op een publieke muur van de NDSM loods, aan de buitenzijde van het STRAAT / Museum for street...

Lees Meer

 

PIM Trendrapport 2023 vol handvatten voor marketeers

Platform Innovatie in Marketing (PIM) komt met het Trendrapport 2023. Onder de noemer Business as usual New krijgen marketeers out-of-the box mogelijkheden om bij te dragen aan een nieuwe en betere toekomst.

Drie visionaire principes, vier toekomstvoorspellers en zes strategische meenemers vormen de backbone van dit rapport. Kristel Vanderlinden, toekomststrateeg: “Een van de grote vragen van...

Lees Meer

 
Anne de Clercq Creative Director NL Film

NL Film, contentproducent van onder andere Het Gouden Uur, Modern Love, Anoniem, Rundfunk en Bankier van het Verzet, versterkt zijn creatieve team met de komst van Anne de Clercq als Creative Director.

Focus op ontwikkeling publieksfilms

In haar rol stuurt Anne het creatieve team aan en is zij verantwoordelijk voor de content portefeuille van NL Film, waarbij zij zich focust op de ontwikkeling van grote publieksfilms en internationaal gedreven...

Lees Meer

 

 
 
[De Belofte 2023] Darre van Dijk over Thomas van der Helm

Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen. 

Darre van Dijk draagt Thomas van der Helm, Head of Account at TBWA\NEBOKO, voor. Darre van Dijk: "Ik draag graag Thomas voor als grote belofte. Hij is gepromoveerd naar head of account voor de...

Lees Meer

 
Brand Publishing Talk: Laatste plekken beschikbaar

De manier waarop merken in contact komen met consumenten is in de loop der jaren drastisch veranderd. Bij N=5 zien we die verandering als een kans.

Want de Powerbrands van vandaag weten precies wat hun merkbelofte betekent in het leven van hun publiek. Door hun advertising hand in hand laten gaan met content, bouwen ze vervolgens duurzame emotionele connecties. En daar ligt een enorm...

Lees Meer

 
[Vacatures] SuperRebel zoekt een een Digital Content Creator

Barst jij van de creativiteit en maak je verliefd makende social media content? Start dan als DIGITAL CONTENT CREATOR bij SuperRebel Digital.

Als content creator ben jij dagelijks bezig met het creëren van content op de social media kanalen van klanten als Burger King, Moeke, Bosch en SuperRebel zelf. Je bent druk met het bedenken en uitvoeren van content voor TikTok, Insta, Facebook en Snap. Daarnaast draag je bij aan de content kalenders en...

Lees Meer

 
[Vacatures] Global zoekt een Marketeer

Binnen de marketingafdeling zoeken wij per direct een nieuwe collega. Heb je 3 tot 5 jaar ervaring als Marketeer bij een adverteerder, bureau of exploitant? Top! Lees dan vooral verder!

Het marketingteam van Global is onderdeel van de geïntegreerde afdeling Marketing & Sales en bestaat uit ruim 65 mensen, waarvan 13 mensen in het marketingteam. Het marketingteam is verantwoordelijk voor het merk Global, ons product...

Lees Meer

 
[Vacancy] Reprise is looking for a Performance Planning Manager

The Performance Manager is part of the Performance Strategy & Planning team for the Nike EMEA account and reports to the Performance Planning Director.

The Performance Manager has an important task in contributing to the quality and innovation of the Digital Strategy for Nike, including cross-channel and full funnel strategies and tactics. This concerns support in the development of these ways of work and templates itself and the positioning of them...

Lees Meer

 
[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager / Scrum Master

We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.

Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Digital Campaign Specialist

Als Digital Campaign Specialist ben je verantwoordelijk voor het inboeken en managen van directe en programmatic campagnes over alle platformen heen. Denk hierbij aan Display & Video, Branded Content en Performance campagnes.

Je wordt verantwoordelijk voor de industrieën; Retail, Lifestyle, Home & Interior en Real Estate en gaat werken voor grote merken als Bol.com, Albert Heijn, Redbull en vele anderen. Hierbinnen ben jij de...

Lees Meer

 
[Vacatures] SuperRebel zoekt een Online Marketing Specialist

Als ONLINE MARKETEER ben je constant bezig met oppakken van de marketing projecten, het uitvoeren van experimenten, en het toepassen van de nieuwste ontwikkelingen en best practices binnen de wereld van Online Marketing. Bij SuperRebel Digital kun je verschillende kanten op als specialist binnen digital marketing.

Je bent in staat om:

  • nieuwe kansen te ontdekken om commercieel resultaat te verbeteren door data te vertalen naar relevante inzichten;
  • verbeteringen spotten en doorvoeren voor jouw eigen marketing campagnes...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Ingmar Larsen (This Agency) doet oproep voor campagne tegen roekeloos fatbikergedrag 26-07-2024 | 11:04:00
Ingmar Larsen, oprichter en Creative Director van This Agency heeft een oproep gedaan om een campagne te ontwikkelen voor gedragsverandering rondom fatbikers onder de noemer Doe ******g normaal op het fietspad! We spreken hem over deze spontane actie


[Be More Challanger] Jan van Hövell over KLABU 26-07-2024 | 10:23:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger merken van Nederland


[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Motion Designer 26-07-2024 | 09:29:00
TBWA\NEBOKO is looking for Motion Designer


[Vacatures] Pink Marketing zoekt een (Junior) Social Advertising Consultant 26-07-2024 | 08:33:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar (Junior) Social Advertising Consultant -Groningen • 36-40 uur


Abovo Maxlead, Clear Channel Nederland en Global Nederland ontwikkelen campagne Toverland 25-07-2024 | 14:52:06
Abovo Maxlead heeft in samenwerking met Clear Channel Nederland en Global Nederland voor deze campagne (digitale) outdoor media ingekocht, evenals advertenties in Vriendin, Flair en Donald Duck


Jumbo introduceert roomboter met 1 ster Beter Leven keurmerk 25-07-2024 | 11:25:00
Als eerste in de markt verkoopt Jumbo vanaf nu roomboter met het 1 ster Beter Leven keurmerk via haar huismerk in alle 726 winkels.


Rianne Meijerman benoemd tot Chief Commercial Officer van Triple en code d'azur groep 25-07-2024 | 11:04:00
In deze gecreëerde rol zal Rianne Meijerman de commerciële strategie van de groep leiden over de kernservices: Brand, Experience, Data en Technology


Surfmerk Devoted lanceert brandfilm zonder bureau 25-07-2024 | 10:56:00
Het surfmerk Devoted heeft een brandfilm gelanceerd die met minimale ecologische footprint is geproduceerd.


Gabriel Lepesteur, Owen Dowling and Oleta Hambleton naar 180 Amsterdam 25-07-2024 | 10:23:00
Creatief bureau 180 Amsterdam heeft drie senior aanstellingen aangekondigd. Gabriel Lepesteur is benoemd tot creatief directeur, Owen Dowling is aangesteld als hoofd strategie en Oleta Hambleton als Global Brand Communications Director. 


[Vacancy] Nielsen has a position for Senior HR Business Partner 25-07-2024 | 09:48:00
Nielsen is directly looking for Senior HR Business Partner -Amsterdam


[Vacatures] NRC zoekt een Marketing Automation Developer 25-07-2024 | 09:29:00
NRC is per direct op zoek naar een Marketing Automation Developer


XYZ Creative Agency maakt vervolg Pop uit je Bubbel-campagne Uitagenda 25-07-2024 | 08:00:00
Na de succesvolle Pop uit je Bubbel-wintercampagne, ging XYZ Creative Agency opnieuw aan de slag voor Uitagenda


ACE Blauw Gras en ACE Glasnost gaan aan de slag voor Bolletje 24-07-2024 | 11:22:00
Bolletje wil zich door middel van social media en corporate & brand PR, richten op diverse thema’s en producten


72andSunny en Feeld ontwikkelen campagne F*ck Around and Find Out 24-07-2024 | 10:49:00
Ter gelegenheid van de campagne kleurde Feeld de Reguliersdwarsstraat groen van 16 tot 20 juli, om iedereen het groene licht te geven


[Vacatures] Key Agency zoekt een Project / Traffic Manager (medior / senior) 24-07-2024 | 10:12:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Project / Traffic Manager (medior / senior) -36-40 uur per week Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -