Jaargang 6 | editie 21 | 2 februari 2023 |
|
Hi Thijs,
Ik vertel jou niets nieuws als ik zeg dat mensen niet van nadenken houden. Om professor Kahneman te citeren: “Thinking is to humans as swimming is to cats: they can do it, but they would prefer not to”.
De Canadese McGill University heeft er mooi onderzoek naar gedaan. Mensen moesten kiezen of ze 20 seconden lang een bepaalde cognitieve taak moesten vervullen (oftewel nadenken), of 20 seconden lang een bepaalde pijnprikkel kregen...
|
|
|
|
Uit het onlangs verschenen Trends in Digitale Media onderzoek blijkt dat negen van de tien (90 procent) Nederlanders live tv kijkt. Dit percentage is nog steeds hoog ondanks dat alle andere kijkvormen in 2022 meer worden gebruikt.
Het Trends in Digitale Media onderzoek is uitgevoerd in opdracht van KVB-SMB, MMA, NDP Nieuwsmedia, PMA en Screenforce door GfK onder 1343 Nederlanders die representatief zijn voor...
|
|
|
|
Voor plantaardig vleesmerk La Vie - bekend van haar gedurfde en vaak ludieke campagnes - ontwikkelde boutique branding agency VENGEAN een opvallend street art project.
Om extra aandacht te vragen voor de missie van La Vie, namelijk mensen met een glimlach te helpen evolueren van dierlijk vlees naar plantaardig vlees, werd op een publieke muur van de NDSM loods, aan de buitenzijde van het STRAAT / Museum for street...
|
|
|
|
Platform Innovatie in Marketing (PIM) komt met het Trendrapport 2023. Onder de noemer Business as usual New krijgen marketeers out-of-the box mogelijkheden om bij te dragen aan een nieuwe en betere toekomst.
Drie visionaire principes, vier toekomstvoorspellers en zes strategische meenemers vormen de backbone van dit rapport. Kristel Vanderlinden, toekomststrateeg: “Een van de grote vragen van...
|
|
|
|
NL Film, contentproducent van onder andere Het Gouden Uur, Modern Love, Anoniem, Rundfunk en Bankier van het Verzet, versterkt zijn creatieve team met de komst van Anne de Clercq als Creative Director.
Focus op ontwikkeling publieksfilms
In haar rol stuurt Anne het creatieve team aan en is zij verantwoordelijk voor de content portefeuille van NL Film, waarbij zij zich focust op de ontwikkeling van grote publieksfilms en internationaal gedreven...
|
|
|
|
Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen.
Darre van Dijk draagt Thomas van der Helm, Head of Account at TBWA\NEBOKO, voor. Darre van Dijk: "Ik draag graag Thomas voor als grote belofte. Hij is gepromoveerd naar head of account voor de...
|
|
|
|
De manier waarop merken in contact komen met consumenten is in de loop der jaren drastisch veranderd. Bij N=5 zien we die verandering als een kans.
Want de Powerbrands van vandaag weten precies wat hun merkbelofte betekent in het leven van hun publiek. Door hun advertising hand in hand laten gaan met content, bouwen ze vervolgens duurzame emotionele connecties. En daar ligt een enorm...
|
|
|
|
Barst jij van de creativiteit en maak je verliefd makende social media content? Start dan als DIGITAL CONTENT CREATOR bij SuperRebel Digital.
Als content creator ben jij dagelijks bezig met het creëren van content op de social media kanalen van klanten als Burger King, Moeke, Bosch en SuperRebel zelf. Je bent druk met het bedenken en uitvoeren van content voor TikTok, Insta, Facebook en Snap. Daarnaast draag je bij aan de content kalenders en...
|
|
|
|
Binnen de marketingafdeling zoeken wij per direct een nieuwe collega. Heb je 3 tot 5 jaar ervaring als Marketeer bij een adverteerder, bureau of exploitant? Top! Lees dan vooral verder!
Het marketingteam van Global is onderdeel van de geïntegreerde afdeling Marketing & Sales en bestaat uit ruim 65 mensen, waarvan 13 mensen in het marketingteam. Het marketingteam is verantwoordelijk voor het merk Global, ons product...
|
|
|
|
The Performance Manager is part of the Performance Strategy & Planning team for the Nike EMEA account and reports to the Performance Planning Director.
The Performance Manager has an important task in contributing to the quality and innovation of the Digital Strategy for Nike, including cross-channel and full funnel strategies and tactics. This concerns support in the development of these ways of work and templates itself and the positioning of them...
|
|
|
|
We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.
Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...
|
|
|
|
Als Digital Campaign Specialist ben je verantwoordelijk voor het inboeken en managen van directe en programmatic campagnes over alle platformen heen. Denk hierbij aan Display & Video, Branded Content en Performance campagnes.
Je wordt verantwoordelijk voor de industrieën; Retail, Lifestyle, Home & Interior en Real Estate en gaat werken voor grote merken als Bol.com, Albert Heijn, Redbull en vele anderen. Hierbinnen ben jij de...
|
|
|
|
Als ONLINE MARKETEER ben je constant bezig met oppakken van de marketing projecten, het uitvoeren van experimenten, en het toepassen van de nieuwste ontwikkelingen en best practices binnen de wereld van Online Marketing. Bij SuperRebel Digital kun je verschillende kanten op als specialist binnen digital marketing.
Je bent in staat om:
- nieuwe kansen te ontdekken om commercieel resultaat te verbeteren door data te vertalen naar relevante inzichten;
- verbeteringen spotten en doorvoeren voor jouw eigen marketing campagnes...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Nick Maas en Lotte van Etten naar N=5
30-03-2023 | 10:25:00
Creatief Nick Maas (onder andere Accenture Song) en producer Lotte van Etten (onder andere Creative Animal) starten bij N=5 om de visie van het bureau te versterken met hun digitale ervaring
Alfred maakt nieuwe campagne voor Praxis: Hulp aan de Maker
30-03-2023 | 10:04:00
Praxis lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker: een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|