Jaargang 6 | editie 18 | 30 januari 2023 |
|
Marketing Report maakt een serie interviews met hoofdredacteuren naar aanleiding van de publicatie van de Tijdschriften50. Paul van Riessen, hoofdredacteur van Quote, steeg dit jaar in de Tijdschriften50 van plaats 33 naar 29. We spreken hem.
Dag Paul, kun je Quote introduceren?
Als mensen Quote niet kennen, vat ik het format doorgaans samen door te zeggen dat we schrijven over de manier waarop mensen veel geld vergaren, en over de plezierigst mogelijke manieren om dat...
|
|
|
|
Remco Efdé heeft met zijn plan en script voor de film SMOG de negende editie van de Filmkick Competitie gewonnen.
De competitie wordt jaarlijks georganiseerd door het Noordelijk Film Festival. De filmmaker ontvangt een budget van 10.000 euro om de korte film te realiseren, die vervolgens in wereldpremière gaat op het Noordelijk Film Festival...
|
|
|
|
Toe aan wat afleiding waar je wat aan hebt? Dan is deze tweewekelijkse column precies wat je nodig hebt. Bij Fransz Finds krijgt creativiteit het podium dat het verdient. Wat maakt een goed idee goed? En wat kun jij daarmee als nieuwsgierige marketeer? De antwoorden vind je hier. Gecureerd door Daryl Fransz, Senior Creative bij MIX.
#1 Shelter - This is no place to spend Christmas
Terwijl we ons in deze koude wintermaanden zorgen maken over stijgende gasprijzen, zijn er mensen die het klagen daarover al als luxe ervaren. Dakloos zijn is verschrikkelijk. En laat kerst dan net aanvoelen...
|
|
|
|
Marketing Report maakt een serie interviews met hoofdredacteuren naar aanleiding van de publicatie van de Tijdschriften50. Helene van Santen, hoofdredacteur van Margriet, steeg dit jaar in de Tijdschriften50 van plaats 8 naar 5. We spreken haar.
Dag Helene, kun je Margriet introduceren?
Margriet is hét magazinemerk voor vrouwen die op een leuke manier gelukkig en gezond ouder willen worden. In haar 84-jarige bestaan is Margriet uitgegroeid tot een iconisch merk dat niet meer is...
|
|
|
|
SBS Belgium heeft aangekondigd per 14 februari 2023 zijn naam te wijzigen in Play Media. De naam SBS Belgium stamt uit de tijd dat het mediabedrijf onderdeel was van het destijds vooral in Amerikaanse handen zijnde SBS (Scandinavian Broadcasting System) van Harry Sloan dat in Nederland, Denemarken, Zweden en Oost-Europa actief was.
SBS Belgium is sinds 2018 volledig in handen van het telecombedrijf Telenet. Sinds 28 januari 2021 heten de zenders van deze groep Play4, Play5, Play6 en Play7. Daarnaast is Telenet actief met drie...
|
|
|
|
Onlangs berichtte iemand dat zijn artikel van Linkedin was verwijderd. De reden hiervoor was: het aanzetten tot haat. Nou dat is natuurlijk een kwalijke zaak.
Het bleek te gaan om een artikel van een sociaal-wetenschappelijk onderzoeker aan de Universiteit van Amsterdam (UvA). Deze docent had in het studentenblad Folia geschreven dat non-binair niet bestaat. Dat het een modegril is. Hij had het nodige onderzoek gedaan en constateerde dat nergens in...
|
|
|
|
De Nederlandse Mega Media Overname van de Eeuw gaat dus niet door. Tijd voor bespiegeling.
Op deze plek gaan we ongevraagd advies aan John de Mol publiceren. Wie heeft er een idee over wat er nu moet of kan gebeuren? Verwoord jouw visie in een korte - of lange - column en stuur die naar bas@marketingreport.nl...
|
|
|
|
Binnen de marketingafdeling zoeken wij per direct een nieuwe collega. Heb je 3 tot 5 jaar ervaring als Marketeer bij een adverteerder, bureau of exploitant? Top! Lees dan vooral verder!
Het marketingteam van Global is onderdeel van de geïntegreerde afdeling Marketing & Sales en bestaat uit ruim 65 mensen, waarvan 13 mensen in het marketingteam. Het marketingteam is verantwoordelijk voor het merk Global, ons product...
|
|
|
|
Haal jij energie uit het werken op operationeel niveau en wil je verantwoordelijk worden voor diverse media campagnes? Wil jij een stap zetten richting de mediawereld of wil je je kennis verbreden binnen een leuke media organisatie? Top! Lees dan vooral verder.
Als Campagne Manager ben jij een duizendpoot binnen onze organisatie voor verschillende afdelingen. Jij bent samen met de Accountmanager verantwoordelijk voor campagnes die bij Global...
|
|
|
|
We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven. Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven.
Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door menselijkheid, creativiteit en technologie samen te...
|
|
|
|
Jij bent verantwoordelijk voor de communicatie en zichtbaarheid van Ocean Outdoor. In jouw rol als Marketing Communicatie Manager draag je daarmee bij aan de naamsbekendheid, het imago en de vergroting van het marktaandeel van Ocean Outdoor.
Jij wordt verantwoordelijk voor alle interne-, externe communicatie en de diverse marketingprojecten die hieruit voortvloeien. De communicatieplanning vereist een goed begrip van de marketingmix en...
|
|
|
|
Als Digital Campaign Specialist ben je verantwoordelijk voor het inboeken en managen van directe en programmatic campagnes over alle platformen heen. Denk hierbij aan Display & Video, Branded Content en Performance campagnes.
Je wordt verantwoordelijk voor de industrieën; Retail, Lifestyle, Home & Interior en Real Estate en gaat werken voor grote merken als Bol.com, Albert Heijn, Redbull en vele anderen. Hierbinnen ben jij de...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Nick Maas en Lotte van Etten naar N=5
30-03-2023 | 10:25:00
Creatief Nick Maas (onder andere Accenture Song) en producer Lotte van Etten (onder andere Creative Animal) starten bij N=5 om de visie van het bureau te versterken met hun digitale ervaring
Alfred maakt nieuwe campagne voor Praxis: Hulp aan de Maker
30-03-2023 | 10:04:00
Praxis lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker: een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|