Jaargang 6 | editie 19 | 31 januari 2023 |
|
Serviceplan Group’s House of Communication heeft pr-bureau Van Houten PR & Communicatie overgenomen. Eigenaar Pim van Houten is aangesteld als PR & Content Director van de Amsterdamse bureaugroep.
Het House of Communication van de Serviceplan Group, met daarin onder andere de mediabureaus Mediaplus en Wisecrackers, verzorgt uiteenlopende communicatieoplossingen voor nationale en internationale opdrachtgevers, zoals BMW/Mini...
|
|
|
|
Paul Jansen treedt per 1 juni 2023 terug als algemeen hoofdredacteur van De Telegraaf. Na acht jaar vindt Jansen het tijd voor een nieuwe journalistieke uitdaging. Hij zal voor de krant gedurende de komende jaren aan de slag gaan als correspondent in de Verenigde Staten.
Paul Jansen begon in 2015 als hoofdredacteur met de opdracht de redactie te vernieuwen en een digitaliseringsslag te maken. Rien van Beemen, ceo Mediahuis Nederland: “Na een reorganisatie is de...
|
|
|
|
GroupM’s lanceert EssenceMediacom, het grootste bureau van de groep. De ambitie? Het leveren van breakthrough marketing voor hun klanten. Het opschudden van de oude modellen voor media, creatie, innovatie en analytics.
Nick Lawson is Global CEO van EssenceMediacom en stuurt daarbij 10.000 mensen aan in 120 kantoren wereldwijd. EssenceMediacom is onderdeel van GroupM, WPP’s media investeringsgroep...
|
|
|
|
Kees Wilbrink is sinds september 2022 CCO (Chief Commercial Officer) bij Ocean Outdoor Nederland. Sinds 2006 is hij actief in de commerciële tak van de mediawereld. We spreken hem over een aantal trends en ontwikkelingen vanuit het buitenreclameperspectief.
Je bent op 1 september 2022 begonnen bij Ocean Outdoor. Hoe heb je de afgelopen maanden ervaren?
Heel erg goed! Ocean is een geweldig bedrijf, internationaal sterk en in Nederland echt een leuke diverse club mensen met een fantastisch sterke propositie. Heel gaaf (en uniek) om een landelijke...
|
|
|
|
Frank van den Wall Bake is meer dan 45 jaar actief in de wereld van sport en sponsoring. Hij richtte met IVRM het bedrijf IVRM Sport op. We spreken hem daarover en over ontwikkelingen op het vlak van sponsoring en partnerships in de sport.
U verbindt zich aan een nieuw reputatie- en sponsorbedrijf voor de sportwereld. Wat zal IVRM Sport anders doen dan anderen?
We willen bijdragen aan de ontwikkeling van sportorganisaties en de waarde van sport voor de reputatie van sponsors. We willen de maatschappelijke impact van sport voor...
|
|
|
|
Joe Public Take-Away Advertising speelt zich in de kijker met opmerkelijke arbeidsvoorwaarden. Wij bellen met Antoine Houtsma, Creative Director bij Joe Public Benelux.
Dag Antoine, ik vind op LinkedIn een vette personeelsadvertentie van Joe Public. Meteen maar even met de deur in huis vallen: begrijp ik goed dat als ik bij jullie kom werken, dat ik dan een maand per jaar mag werken op jullie kantoor in Antwerpen, Johannesburg, Durban of Kaapstad?
Als jij bij ons komt werken? Haha, die sollicitatie had ik niet verwacht. Maar inderdaad, stel dat we jou aannemen dan mag je elk jaar vier weken je werk doen vanuit een van onze kantoren. Vooralsnog is...
|
|
|
|
Haal jij energie uit het werken op operationeel niveau en wil je verantwoordelijk worden voor diverse media campagnes? Wil jij een stap zetten richting de mediawereld of wil je je kennis verbreden binnen een leuke media organisatie? Top! Lees dan vooral verder.
Als Campagne Manager ben jij een duizendpoot binnen onze organisatie voor verschillende afdelingen. Jij bent samen met de Accountmanager verantwoordelijk voor campagnes die bij Global...
|
|
|
|
Als Digital Campaign Specialist ben je verantwoordelijk voor het inboeken en managen van directe en programmatic campagnes over alle platformen heen. Denk hierbij aan Display & Video, Branded Content en Performance campagnes.
Je wordt verantwoordelijk voor de industrieën; Retail, Lifestyle, Home & Interior en Real Estate en gaat werken voor grote merken als Bol.com, Albert Heijn, Redbull en vele anderen. Hierbinnen ben jij de...
|
|
|
|
Jij bent verantwoordelijk voor de communicatie en zichtbaarheid van Ocean Outdoor. In jouw rol als Marketing Communicatie Manager draag je daarmee bij aan de naamsbekendheid, het imago en de vergroting van het marktaandeel van Ocean Outdoor.
Jij wordt verantwoordelijk voor alle interne-, externe communicatie en de diverse marketingprojecten die hieruit voortvloeien. De communicatieplanning vereist een goed begrip van de marketingmix en..
|
|
|
|
We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.
Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...
|
|
|
|
Voor het programma ‘Winter Vol Liefde’ zijn wij per januari op zoek naar een (junior) castingredacteur ter versterking van het (casting)team. Gaat jouw hart sneller kloppen van reality-dating programma’s? Dan zoeken wij jou!
Wat ga je doen?
Jouw takenpakket bestaat uit redactionele werkzaamheden zoals: het voeren van castinggesprekken en het opmaken van uitgebreide bio’s. Daarnaast moet je communicatief vaardig...
|
|
|
|
Binnen de marketingafdeling zoeken wij per direct een nieuwe collega. Heb je 3 tot 5 jaar ervaring als Marketeer bij een adverteerder, bureau of exploitant? Top! Lees dan vooral verder!
Het marketingteam van Global is onderdeel van de geïntegreerde afdeling Marketing & Sales en bestaat uit ruim 65 mensen, waarvan 13 mensen in het marketingteam. Het marketingteam is verantwoordelijk voor het merk Global, ons product...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Nick Maas en Lotte van Etten naar N=5
30-03-2023 | 10:25:00
Creatief Nick Maas (onder andere Accenture Song) en producer Lotte van Etten (onder andere Creative Animal) starten bij N=5 om de visie van het bureau te versterken met hun digitale ervaring
Alfred maakt nieuwe campagne voor Praxis: Hulp aan de Maker
30-03-2023 | 10:04:00
Praxis lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker: een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|