Jaargang 6 | editie 20 | 1 februari 2023
 
Azerion voegt 179 titels van hyperlokale advertentieplatform HYPR toe aan portfolio

Azerion gaat samenwerken met het hyperlokale advertentieplatform HYPR. Voor adverteerders betekent dit de mogelijkheid om via het groeiende netwerk van beide bedrijven lokaal te adverteren bij diverse Nederlandse gemeenten.

Door deze samenwerking wordt het publisher netwerk van Azerion uitgebreid met 179 online titels, verdeeld over verschillende gemeenten in Nederland...

Lees Meer

 
NMO luisteronderzoek gelanceerd

NMO (Nationaal Media Onderzoek) heeft de eerste rapportages vrijgegeven van het NMO-luisteronderzoek. Het gaat om de rapportages van de eerste 3 weken.

Radiostations, mediabureaus en anderen die betalen voor toegang tot de NMO-data kunnen voortaan elke week op woensdagen vanaf 14 uur de data van de week ervoor inzien en gebruiken. NMO heeft nog niet besloten op welke wijze zelf al dan niet wekelijks de rapportages actief worden verspreid voor het...

Lees Meer

 
[Column] David de Jong over NMO-luisteronderzoek: het begin is er mét gelijk discussies

Het luisteronderzoek van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is er. De eerste rapportage is er. En dat ging niet zonder slag of stoot.

Alle belanghebbenden, dus radiostations (Audify), mediabureaus (PMA), adverteerders (bvA) en NPO zin daarbij betrokken en in feite de opdrachtgevers vanuit de Stichting Nationaal Luisteronderzoek. Gebleken is echter dat op een aantal thema's gelijk...

Lees Meer

 
PIM Trendrapport 2023 vol handvatten voor marketeers

Platform Innovatie in Marketing (PIM) komt met het Trendrapport 2023. Onder de noemer Business as usual New krijgen marketeers out-of-the box mogelijkheden om bij te dragen aan een nieuwe en betere toekomst.

Drie visionaire principes, vier toekomstvoorspellers en zes strategische meenemers vormen de backbone van dit rapport. Kristel Vanderlinden, toekomststrateeg: “Een van de grote vragen van...

Lees Meer

 

[Column] Jérôme Kuijken (De Speld & Partners): John, het is goed zo

Of ik ongevraagd advies wil geven aan John de Mol. Als Bas Vlugt van Marketing Report dat vraagt dan doe ik dat natuurlijk. Mijn ongevraagde advies aan John is: stop lekker met werken. Dit is het perfecte moment. Je bent de 67 gepasseerd. Het mag. En je hebt nog een leven voor je.

Laat het los

Natuurlijk was het mooi geweest als je met je fusie Google, Meta en TikTok had kunnen stoppen. Maar laat gaan John. Laat een ander het oplossen. Laat het los. Het is goed zo. Maar voor het zover is lijkt het...

Lees Meer

 
[Column] Ate van der Meer (Snakeware): Ik wens John veel stakeholders value toe

We komen er middels pandemie, oorlog en de snel veranderende markt met elkaar achter dat alles niet langer maakbaar is. Het leven is eindig gebleken, onze impact en invloed is, gezien op een grotere schaal, maar gering en de wereld en de mensen die daar op leven schreeuwen om verandering.

Het meer is echt een keertje vol

Ja ik heet zelf Van der Meer, maar het meer is echt een keertje vol. Nee, natuurlijk lang niet bij iedereen en gezien de moeilijke tijden waarin we leven, met veel onzekerheden, hoge inflatie en helaas...

Lees Meer

 
[Column] Bas Vlugt: Ongevraagd advies aan John de Mol

Toen John de Mol Talpa Network presenteerde, was ik erbij. Ik zat recht tegenover hem op de eerste rij met mijn mobieltje zijn historische toespraak te filmen. Dat filmpje heb ik gepubliceerd, maar is verloren gegaan. Het artikel dat ik schreef, staat nog steeds online - het begint als volgt:

Donderdag 23 november 2017 zal de mediageschiedenis ingaan als de dag dat John de Mol Talpa Network presenteerde. In een afgeladen De La Mar Theater aan het Leidseplein in Amsterdam...

Lees Meer

 

 
 
Brand Publishing Talk: Laatste plekken beschikbaar

De manier waarop merken in contact komen met consumenten is in de loop der jaren drastisch veranderd. Bij N=5 zien we die verandering als een kans.

Want de Powerbrands van vandaag weten precies wat hun merkbelofte betekent in het leven van hun publiek. Door hun advertising hand in hand laten gaan met content, bouwen ze vervolgens duurzame emotionele connecties. En daar ligt een enorm...

Lees Meer

 
[Vacatures] Global zoekt een Marketeer

Binnen de marketingafdeling zoeken wij per direct een nieuwe collega. Heb je 3 tot 5 jaar ervaring als Marketeer bij een adverteerder, bureau of exploitant? Top! Lees dan vooral verder!

Het marketingteam van Global is onderdeel van de geïntegreerde afdeling Marketing & Sales en bestaat uit ruim 65 mensen, waarvan 13 mensen in het marketingteam. Het marketingteam is verantwoordelijk voor het merk Global, ons product...

Lees Meer

 
[Vacancy] Reprise is looking for a Performance Planning Manager

The Performance Manager is part of the Performance Strategy & Planning team for the Nike EMEA account and reports to the Performance Planning Director.

The Performance Manager has an important task in contributing to the quality and innovation of the Digital Strategy for Nike, including cross-channel and full funnel strategies and tactics. This concerns support in the development of these ways of work and templates itself and the positioning of them...

Lees Meer

 
[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager / Scrum Master

We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.

Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Concession Manager

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale displays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Digital Campaign Specialist

Als Digital Campaign Specialist ben je verantwoordelijk voor het inboeken en managen van directe en programmatic campagnes over alle platformen heen. Denk hierbij aan Display & Video, Branded Content en Performance campagnes.

Je wordt verantwoordelijk voor de industrieën; Retail, Lifestyle, Home & Interior en Real Estate en gaat werken voor grote merken als Bol.com, Albert Heijn, Redbull en vele anderen. Hierbinnen ben jij de...

Lees Meer

 
[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Marketing Communicatie Manager

Jij bent verantwoordelijk voor de communicatie en zichtbaarheid van Ocean Outdoor. In jouw rol als Marketing Communicatie Manager draag je daarmee bij aan de naamsbekendheid, het imago en de vergroting van het marktaandeel van Ocean Outdoor.

Jij wordt verantwoordelijk voor alle interne-, externe communicatie en de diverse marketingprojecten die hieruit voortvloeien. De communicatieplanning vereist een goed begrip van de marketingmix en...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

De Mediabureau100 2024: Maiko Valentijn opnieuw op nummer 1 09-12-2023 | 18:15:00
Maiko Valentijn is onveranderd de meest invloedrijke man in Nederlandse bureauwereld. Voor het derde jaar op rij is hij de nummer 1 in de Mediabureau100


Darre van Dijk nummer 1 in Reclamebureau100 2024; Aad Kuijper en Victor Knaap runners-up 08-12-2023 | 14:12:00
Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO, staat op nummer 1 in de Reclamebureau100. Hij is daarmee de persoon met de meeste invloed in de Nederlandse reclamebureauwereld


Brenda Smith nummer 1 in de Marketing100 van 2024, Els Dijkhuizen stijgt naar plaats 3 08-12-2023 | 13:30:00
In een ramvolle Club Ace is Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, op 7 december 2023 uitgeroepen tot meest invloedrijke marketeer van Nederland. De vrouw die eerder al Cross Media Vrouw van het jaar was, voert 12 maanden lang de Marketing100 aan.


Arjen Lubach ook in Media100 2024 op nummer 1, Johan Derksen op nummer 3 08-12-2023 | 13:25:00
De Media100 2023 doet wat alle voorgaande edities van de Media100 ook deden: de lijst reflecteert de ontwikkeling van de media in Nederland, wat weer een reflectie is van wat er in de maatschappij gebeurt


Laurette Schillings en Michael de Kruijf Raad van Toezicht Nederlands Film Festival 08-12-2023 | 12:08:00
Rachel van Bommel en Hadewych Kuiper nemen afscheid vanwege het aflopen van de termijnen die voor Raad van Toezichtleden geldt


André Blanco en Anirudh Shiva naar Gospooky 08-12-2023 | 11:19:00
De uitbreiding van het creatieve team helpt Gospooky om de status quo uit te dagen en de grenzen van de advertising- en marketingindustrie te verleggen


DPG Media en Ringier Sports Media Group herlanceren Sportnieuws.nl 08-12-2023 | 10:47:00
Sportnieuws.nl is het online sportplatform van DPG Media waarbij de focus komt te liggen op live fan- en sportbeleving, video’s, lifestyle en de verhalen achter (inter)nationale sporters


[Vacatures] HYPR zoekt een Sales Support 08-12-2023 | 10:46:00
HYPR is per direct op zoek naar een Sales Support


TUI kiest EssenceMediacom als mediabureau 08-12-2023 | 10:15:00
EssenceMediacom breidt daarmee haar verantwoordelijkheid voor de mediaplanning en -inkoop uit naar de Benelux, de VK, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië


Bar-le-Duc kiest voor Crocodile Agency 08-12-2023 | 09:40:14
Crocodile Agency ontwikkelt vernieuwde strategie, die Bar-le-Duc helpt een jongere doelgroep aan te spreken


[Vacatures] HYPR zoekt een Ad-Ops Manager 08-12-2023 | 08:36:00
HYPR is per direct op zoek naar Ad-Ops Manager


[Vacatures] HYPR zoekt een Account Manager 08-12-2023 | 08:25:00
HYPR is per direct op zoek naar Account Manager  


INDIE en dé VakantieDiscounter lanceren kerstcommercial 07-12-2023 | 10:24:14
dé VakantieDiscounter komt met een kerstcommercial met een gedurfde insteek. Niet met een traan – al lijkt dat eerst wel zo – maar met een knipoog.


Markteffect verzorgt positioneringsonderzoek Oil & Vinegar 07-12-2023 | 09:47:14
Om erachter te komen hoe de buitenwereld Oil & Vinegar ziet, welke doelgroep zij precies bedient en waar de kansen liggen is Markteffect ingeschakeld


Yune creatief contentpartner Alphabet Nederland 07-12-2023 | 09:22:13
Yune wordt per direct verantwoordelijk voor de marketingstrategie, creatie en contentproductie.



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -