Jaargang 6 | editie 24 | 7 februari 2023 |
|
Na ruim een jaar van productontwikkeling en onderzoek onder de vleugels van ACE, gaat marketing-data-platform Eyk op eigen benen verder.
Eyk optimaliseert data reporting voor bedrijven, door cross-channel analyses te versimpelen. Het SaaS-product is momenteel in bèta-fase en zal in april officieel live gaan. De eerste merken en agencies maken inmiddels al gebruik van de bèta-versie van...
|
|
|
|
FD Mediagroep heeft met BNR Nieuwsradio een luisterbreed effectonderzoek uitgevoerd, waarin podcast als advertentiemedium is meegenomen.
Samen met Brand Metrics is er een methode ontwikkeld die inzicht geeft in de eerste gerealiseerde effecten van audiokanalen Radio, Livestream en Podcast op merk-KPI’s zoals brandlift, merkbekendheid, merkoverweging en...
|
|
|
|
Fairphone kiest Abovo Maxlead (onderdeel Abovo Media & Local Planet) voor de komende twee jaar als mediabureau voor zowel Nederland als daarbuiten.
Abovo Maxlead leverde volgens Fairphone in vergelijking met andere mediabureaus in een pitch, het best passende Europese plan met een lokale aanpak voor Nederland, Duitsland en Frankrijk. Ronald van Harten, Head of Marketing Fairphone: "Natuurlijk kijk je in een pitch naar...
|
|
|
|
MIX - Advertising, Branding & Content ontwikkelde samen met klant van het eerste uur TechMeUp en Techgrounds de OOH- en videocampagne EersteStap.nu. We spreken Elise Demuynck, Senior Creative bij MIX.
Met welke vraag kwam de klant naar jullie?
Bedenk en ontwikkel een campagne waardoor mensen de stap zetten om een IT-oriëntatieprogramma of opleiding te starten via TechMeUp of Techgrounds. In het kort gaat het over...
|
|
|
|
Marketing Report maakt een serie interviews met hoofdredacteuren naar aanleiding van de publicatie van de Tijdschriften50. Hilde Tholen, hoofdredacteur van Ouders van Nu, staat dit jaar op nummer 43 in de Tijdschriften50. We spreken haar.
Dag Hilde, kun je Ouders van Nu introduceren?
Ouders van Nu is hét merk waar alle zwangeren en ouders in Nederland met kinderen tot de basisschoolleeftijd terechtkunnen met hun vragen over gezin, opvoeding en de ontwikkeling van...
|
|
|
|
TV Masters is een interactieve training over het medium televisie waarin je alle ins en outs van zowel lineaire tv als online video leert. De derde editie start op 23 maart 2023. Screenforce organiseert dit voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant.
De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts delen...
|
|
|
|
Voor het merk Runner’s World zoeken we een (freelance) Digital Content Manager. Gaat jouw hart sneller kloppen van het bedenken, creëren, analyseren en redigeren van content over hardlopen, voeding, gear en gezondheid?
Ben jij sportief, gestructureerd, creatief, assertief en zie jij kansen om Runner’s World online nog verder te laten groeien? Weet jij onze doelgroep op social media, via de website en nieuwsbrief te bereiken...
|
|
|
|
Joe Public groeit. En zoekt daarom versterking. Naast een leuke baan bij het leukste bureau van Nederland betekent dat ook dat je kunt profiteren van onze internationale groei.
Zo mag iedereen die in Amsterdam werkt, vier weken per jaar dat doen vanuit een van de andere Joe Publics in de wereld. Plak er je vakantie aan vast en je zit dus lekker 7 weken in Kaapstad, Johannesburg, Durban of iets dichter bij huis in...
|
|
|
|
Met een uitgebreid en divers portfolio met meer dan 500 contracten, zorgt Global ervoor dat adverteerders met de juiste (Digital) Out-of-Home campagnes hun doelstellingen behalen.
Om ons aanbod op hoog niveau te houden, is onze afdeling Concessies dagelijks bezig met het verbeteren en uitbreiden van ons (D)OOH netwerk. Het Concessie team is hierdoor het hart van Global. Zij zorgen ervoor dat wij de door ons gewenste...
|
|
|
|
Heel Holland Bakt zoekt vanaf begin mei een ervaren redacteur. Ben jij de kers op de taart en laat jij ze nooit te bruin bakken? Dan zoeken we jou!
Als redacteur van Heel Holland Bakt werk je samen in een klein redactie- en productieteam. Je begeleidt de voorselectie van nieuwe bakkers voor het aankomende seizoen. Je werkt nauw samen met de eindredacteur. Gedurende de hele opnameperiode heb je veel contact met de kandidaten en begeleid...
|
|
|
|
Bij &.media Group zijn we op zoek naar een gedreven ervaren producer. Heb jij graag de touwtjes in handen? En weet jij het hoofd koel te houden bij het managen van projecten van begin tot het eind? Dan is deze vacature geknipt voor jou!
Over &.media group
&.media Group is een vooruitstrevend mediabureau waaronder de volgende bureaus vallen: &.talent, &.format en &.agency. Wij specialiseren ons in influencer marketing, branded content, PR en..
|
|
|
|
Ben jij een ervaren marketeer met liefde voor communicatie? Weet jij een brede B2B klantengroep aan te spreken met creatieve en inhoudelijk sterke content? Werk je graag in een dynamisch en gezellig team?
Reageer dan nu! Het grootste, snelst groeiende onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland zoekt een: B2B Marketing Communicatie Specialist 32-40 uur. Als B2B Marketing...
|
|
|
|
Jou maken ze niks wijs. De welbekende lijstjes hoe je scoort op Facebook, Pinterest, LinkedIn, Snapchat enzovoort: jij hebt allang door wat wel en niet werkt.
Als het gaat om social advertising weet je precies wat de mogelijkheden zijn en hoe je die inzet voor maximaal effect of heb je dat snel onder de knie na het inwerk traject binnen ZIGT. Uiteraard zorg je dat je voortdurend bijblijft. En die kennis, die deel je...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Nick Maas en Lotte van Etten naar N=5
30-03-2023 | 10:25:00
Creatief Nick Maas (onder andere Accenture Song) en producer Lotte van Etten (onder andere Creative Animal) starten bij N=5 om de visie van het bureau te versterken met hun digitale ervaring
Alfred maakt nieuwe campagne voor Praxis: Hulp aan de Maker
30-03-2023 | 10:04:00
Praxis lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker: een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|