Jaargang 6 | editie 25 | 8 februari 2023
 
[Interview] Miluska van 't Lam (Harper's Bazaar): Wij willen vrouwen inspireren groot te dromen

Marketing Report maakt een serie interviews met hoofdredacteuren naar aanleiding van de publicatie van de Tijdschriften50. Miluska van 't Lam, hoofdredacteur van Harper's Bazaar, komt de Tijdschriften50 nieuw binnen op plaats 16. We spreken haar.

Kun jij Harper’s Bazaar introduceren?

Harper’s Bazaar heeft zich ontwikkeld tot een iconisch, kosmopolitisch mediamerk dat de nummer 1 destination wil zijn voor alle vrouwen van alle leeftijden die zich op professioneel en persoonlijk...

Lees Meer

 
Dentsu Creative ontwikkelt KPN-campagne over tv & entertainment

Dentsu Creative heeft een campagne ontwikkeld voor KPN om zijn entertainment-aanbod meer onder de aandacht te brengen. In de campagne verschijnt Louis de kat, voor de zevende keer in de hoofdrol.

KPN wil met de campagne uitdragen dat de consument de regisseur wordt van diens entertainment. Daarbij benadrukt KPN dat deze een groot aanbod heeft en makkelijk tussen beschikbare entertainment-diensten kan zoeken, of het nu...

Lees Meer

 
Ad Alliance en Dag en Nacht Media breiden samenwerking uit

Ad Alliance – dat onderdeel is van RTL Nederland – en podcastuitgever Dag en Nacht Media, zullen ook in 2023 blijven samenwerken. In mei 2019 startte het toenmalige Adfactor een samenwerking met Dag en Nacht Media.

Adfactor was sinds 2017 onderdeel van RTL Nederland en is per 1 januari 2020 opgegaan in Ad Alliance. De verlengde samenwerking betekent dat Ad Alliance dit jaar ook exclusief sponsoring binnen...

Lees Meer

 

[Interview] Vivian Kowalski (Somention): Andere perspectieven nodig voor goed werk

In Nederland is minder dan 10 procent van de creatief directeuren vrouw. Hoe kijken zij daar zelf naar? Marketing Report publiceert een serie interviews met vrouwelijke creatief directeuren. Deze keer Vivian Kowalski, Creative Director bij Somention.

Wat is Somention?

We zijn the fan creating agency. Een social media bureau dat werkt voor nationale én internationale merken. Met onze 60 medewerkers, spreken we inmiddels 15 talen. Zo helpen we onze nationale en...

Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Ongevraagd advies aan John de Mol

Het is goed dat Bas Vlugt de oproep heeft gedaan aan ons allemaal om ongevraagd advies aan John de Mol te geven. Maar wie ben ik eigenlijk om advies te geven – en dan nog ook ongevraagd – aan de meest succesvolle tv-producent van Nederland en wellicht Europa?

De man die Big Brother heeft bedacht en daarmee televisie voorgoed heeft veranderd? De man wiens programma’s ik jarenlang met veel plezier heb gekeken, toen ik nog televisie keek. Maar ik wil wel...

Lees Meer

 

 
 
Embassy of Dutch Creativity zoekt partners voor Cannes

De komende editie van de Embassy of Dutch Creativity tijdens het festival in Cannes, is nog niet zeker. De organisatie is op zoek naar voldoende ambassadeurs en partners om uit de kosten te komen.

Voor 1 maart moeten er voldoende bijdragen zijn toegezegd om de editie van 2023 doorgang te laten vinden. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni 2023 wil de Embassy of Dutch Creativity wederom...

Lees Meer

 
Screenforce komt met derde editie van gratis masterclass TV Masters

TV Masters is een interactieve training over het medium televisie waarin je alle ins en outs van zowel lineaire tv als online video leert. De derde editie start op 23 maart 2023. Screenforce organiseert dit voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant. 

De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts delen...

Lees Meer

 
[Vacatures] UM zoekt een Connection Consultant

Wij zoeken een Connection Consultant die altijd 2 stappen voor loopt, heel veel energie krijgt de nieuwste technologische ontwikkelingen en van het kraken van (business) uitdagingen van onze klanten. Daarnaast is een gezonde dosis wedstrijdspanning wenselijk en ga je altijd voor het beste resultaat.

Wie zijn wij?

Wij zijn UM. Onderdeel van IPG Mediabrands, een internationale agency met alleen in Nederland al bijna 400 ervaren denkers & doeners. Binnen onze agency komen creativiteit, technologie en data samen...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een (Freelance) Digital Content Manager bij Runner's World

Voor het merk Runner’s World zoeken we een (freelance) Digital Content Manager. Gaat jouw hart sneller kloppen van het bedenken, creëren, analyseren en redigeren van content over hardlopen, voeding, gear en gezondheid?

Ben jij sportief, gestructureerd, creatief, assertief en zie jij kansen om Runner’s World online nog verder te laten groeien? Weet jij onze doelgroep op social media, via de website en nieuwsbrief te bereiken...

Lees Meer

 
[Vacatures] Joe Public zoekt een Accountmanager

Joe Public groeit. En zoekt daarom versterking. Naast een leuke baan bij het leukste bureau van Nederland betekent dat ook dat je kunt profiteren van onze internationale groei.

Zo mag iedereen die in Amsterdam werkt, vier weken per jaar dat doen vanuit een van de andere Joe Publics in de wereld. Plak er je vakantie aan vast en je zit dus lekker 7 weken in Kaapstad, Johannesburg, Durban of iets dichter bij huis in...

Lees Meer

 
[Vacatures] &.media group zoekt een Producer

Bij &.media Group zijn we op zoek naar een gedreven ervaren producer. Heb jij graag de touwtjes in handen? En weet jij het hoofd koel te houden bij het managen van projecten van begin tot het eind? Dan is deze vacature geknipt voor jou!

Over &.media group

&.media Group is een vooruitstrevend mediabureau waaronder de volgende bureaus vallen: &.talent, &.format en &.agency. Wij specialiseren ons in influencer marketing, branded content, PR en..

Lees Meer

 
[Vacatures] ZIGT zoekt een Social Campaign Manager - Hoofddorp

Jou maken ze niks wijs. De welbekende lijstjes hoe je scoort op Facebook, Pinterest, LinkedIn, Snapchat enzovoort: jij hebt allang door wat wel en niet werkt.

Als het gaat om social advertising weet je precies wat de mogelijkheden zijn en hoe je die inzet voor maximaal effect of heb je dat snel onder de knie na het inwerk  traject binnen ZIGT. Uiteraard zorg je dat je voortdurend bijblijft. En die kennis, die deel je...

Lees Meer

 
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Marketing Communicatie Specialist

Ben jij een ervaren marketeer met liefde voor communicatie? Weet jij een brede B2B klantengroep aan te spreken met creatieve en inhoudelijk sterke content? Werk je graag in een dynamisch en gezellig team?

Reageer dan nu! Het grootste, snelst groeiende onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland zoekt een: B2B Marketing Communicatie Specialist 32-40 uur. Als B2B Marketing...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Ingmar Larsen (This Agency) doet oproep voor campagne tegen roekeloos fatbikergedrag 26-07-2024 | 11:04:00
Ingmar Larsen, oprichter en Creative Director van This Agency heeft een oproep gedaan om een campagne te ontwikkelen voor gedragsverandering rondom fatbikers onder de noemer Doe ******g normaal op het fietspad! We spreken hem over deze spontane actie


[Be More Challanger] Jan van Hövell over KLABU 26-07-2024 | 10:23:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger merken van Nederland


[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Motion Designer 26-07-2024 | 09:29:00
TBWA\NEBOKO is looking for Motion Designer


[Vacatures] Pink Marketing zoekt een (Junior) Social Advertising Consultant 26-07-2024 | 08:33:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar (Junior) Social Advertising Consultant -Groningen • 36-40 uur


Abovo Maxlead, Clear Channel Nederland en Global Nederland ontwikkelen campagne Toverland 25-07-2024 | 14:52:06
Abovo Maxlead heeft in samenwerking met Clear Channel Nederland en Global Nederland voor deze campagne (digitale) outdoor media ingekocht, evenals advertenties in Vriendin, Flair en Donald Duck


Jumbo introduceert roomboter met 1 ster Beter Leven keurmerk 25-07-2024 | 11:25:00
Als eerste in de markt verkoopt Jumbo vanaf nu roomboter met het 1 ster Beter Leven keurmerk via haar huismerk in alle 726 winkels.


Rianne Meijerman benoemd tot Chief Commercial Officer van Triple en code d'azur groep 25-07-2024 | 11:04:00
In deze gecreëerde rol zal Rianne Meijerman de commerciële strategie van de groep leiden over de kernservices: Brand, Experience, Data en Technology


Surfmerk Devoted lanceert brandfilm zonder bureau 25-07-2024 | 10:56:00
Het surfmerk Devoted heeft een brandfilm gelanceerd die met minimale ecologische footprint is geproduceerd.


Gabriel Lepesteur, Owen Dowling and Oleta Hambleton naar 180 Amsterdam 25-07-2024 | 10:23:00
Creatief bureau 180 Amsterdam heeft drie senior aanstellingen aangekondigd. Gabriel Lepesteur is benoemd tot creatief directeur, Owen Dowling is aangesteld als hoofd strategie en Oleta Hambleton als Global Brand Communications Director. 


[Vacancy] Nielsen has a position for Senior HR Business Partner 25-07-2024 | 09:48:00
Nielsen is directly looking for Senior HR Business Partner -Amsterdam


[Vacatures] NRC zoekt een Marketing Automation Developer 25-07-2024 | 09:29:00
NRC is per direct op zoek naar een Marketing Automation Developer


XYZ Creative Agency maakt vervolg Pop uit je Bubbel-campagne Uitagenda 25-07-2024 | 08:00:00
Na de succesvolle Pop uit je Bubbel-wintercampagne, ging XYZ Creative Agency opnieuw aan de slag voor Uitagenda


ACE Blauw Gras en ACE Glasnost gaan aan de slag voor Bolletje 24-07-2024 | 11:22:00
Bolletje wil zich door middel van social media en corporate & brand PR, richten op diverse thema’s en producten


72andSunny en Feeld ontwikkelen campagne F*ck Around and Find Out 24-07-2024 | 10:49:00
Ter gelegenheid van de campagne kleurde Feeld de Reguliersdwarsstraat groen van 16 tot 20 juli, om iedereen het groene licht te geven


[Vacatures] Key Agency zoekt een Project / Traffic Manager (medior / senior) 24-07-2024 | 10:12:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Project / Traffic Manager (medior / senior) -36-40 uur per week Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -