Jaargang 1 | editie 2 | 20 februari 2023
 

[Interview] Nele Baeyens (Roularta): Mediamerken kruipen onder de huid bij mensen
[Interview] Nele Baeyens (Roularta): Mediamerken kruipen onder de huid bij mensen

Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Manuel Ostyn, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Nele Baeyens, marketing-directeur magazines & digital brand innovation bij Roularta Media Group.

Nele Baeyens: “Wij maken content die nauw onder het hart van de mensen zit. De twee totaal verschillende werelden maken mijn job juist zo afwisselend. Op het ene moment praat ik met...

Lees Meer

 

Happiness ontwikkelt website De Wereld in het Kleijn voor Albert Heijn in Vlaanderen
Happiness ontwikkelt website De Wereld in het Kleijn voor Albert Heijn in Vlaanderen

Het Belgische reclamebureau Happiness heeft voor Albert Heijn in Vlaanderen een merk- en communuicatiecampagne ontwikkeld met de serie De Wereld in het Kleijn.

De merkcampagne moet aangeven waar Albert Heijn voor staat in België en is de start van een serie van zes afleringen. Met de webserie De Wereld in het Kleijn neemt Albert Heijn België de Vlaming mee in de coulissen van de winkel. Daar gebeurt heel wat om samen beter eten bereikbaar te maken voor...

Lees Meer

 

Springbok ontwikkelt mobiliteitscampagne voor Ethias
Springbok ontwikkelt mobiliteitscampagne voor Ethias

Springbok heeft voor Ethias een mobiliteitscampagne ontwikkeld. Centraal staat de gedachte dat Ethias er voor iedereen is: voor mensen die al elektrisch rijden, voor mensen die nog rijden met een benzinewagen, voor mensen met een nieuw auto, of voor zij die kiezen voor een occasie, of toch voor de bakfiets.

Karolien Schoefs, Head of Traffic & Performance bij Ethias: “Ethias is er voor iedereen. Hoe je je ook verplaatst, welke gewoontes je ook hebt, we zijn er voor je. Niet toevallig is dat onze baseline...

Lees Meer

 

Trends/Kanaal Z en Trends-Tendances/Canal Z vernieuwen online platform
Trends/Kanaal Z en Trends-Tendances/Canal Z vernieuwen online platform

Het Vlaamse Trends/Kanaal Z en het Franstalige Trends-Tendences/Canal Z hebben hun online platform vernieuwd om zo het grootste business en finance community van België te worden.

Op technisch vlak migreerden Trends en Trends Tendances naar een veel flexibeler Wordpress CMS-platform. Op inhoudelijk vlak worden de websites www.trends.be en www.tendances.be de online verzamelplaats voor alle content van Trends...

Lees Meer

 

Fransz Finds - Vol 11. | Inspiratie waar je wat aan hebt
Fransz Finds - Vol 11. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Toe aan wat afleiding waar je wat aan hebt? Dan is deze tweewekelijkse column precies wat je nodig hebt. Bij Fransz Finds krijgt creativiteit het podium dat het verdient.

Wat maakt een goed idee goed? En wat kun jij daarmee als nieuwsgierige marketeer? De antwoorden vind je hier. Gecureerd door Daryl Fransz, Senior Creative bij MIX...

Lees Meer

 

[Column] Joyce Lopulalan: Single, maar niet alleen
[Column] Joyce Lopulalan: Single, maar niet alleen

Deze slogan is enorm blijven hangen bij mij. Geen idee waarom, ik vond het een pakkende zin, want veel mensen mogen dan single zijn, je bent niet per definitie eenzaam of alleen. En dat stempel krijg je toch al gauw.

Terwijl er legio redenen kunnen zijn waarom je op dat moment alleen bent en iets onderneemt. Hoewel ik het idee heb dat de huidige maatschappij steeds meer om het individu draait en eigenbelang in...

Lees Meer

 

 
 

[Vacancies] Azerion has a position for a Programmatic Trader - Brussels
[Vacancies] Azerion has a position for a Programmatic Trader - Brussels

The programmatic team is a group driven to deliver highly effective campaigns through data targeting, audience targeting, and contextual targeting.

The ideal candidate will have hands-on experience with programmatic trading in self-service demand side platforms (DSPs). The Programmatic Trader will lead the team in implementing programmatic media buys across different country...

Lees Meer

 

[Vacatures] Springbok zoekt een Account Manager - Mechelen
[Vacatures] Springbok zoekt een Account Manager - Mechelen

We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.

Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door menselijkheid, creativiteit en technologie samen te...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen
[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen

Ben jij de content gedreven coördinator, die goed is in het opstarten en onderhouden van relaties? Die zich niet van de wijs laat brengen door de waan van de dag, maar de grote lijnen kan blijven zien? En wiens hart sneller gaat kloppen van uitdagende journalistiek? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor de doelmatige inzet van de redactionele content. Op basis van inzichten spar je met redacties over welke content bijdraagt aan onze doelstellingen en zorg je met het team...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Eindredacteur Regio Sport - Antwerpen
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Eindredacteur Regio Sport - Antwerpen

Bij Mediahuis zijn we op zoek naar een Eindredacteur Regio Sport bij Nieuwsblad en Gazet Van Antwerpen. En we geloven dat jij de juiste persoon bent.

Want wie we nodig hebben,

is iemand die zich geroepen voelt om de puntjes op de i te zetten in de grote hoeveelheid aan samenvattingen van de verschillende regionale sport(wedstrijden) in Vlaanderen en in de reportages in de dagen nadien . Je kan zowel als eindredacteur voor de krant als als online redacteur voor de site...

Lees Meer

 

[Vacatures] Fightclub zoekt een Team Lead Social Advertising
[Vacatures] Fightclub zoekt een Team Lead Social Advertising

Fightclub België groeit! Dankzij deze successen en het werven van nieuwe klanten is er binnen ons Social Media team plek voor een Team Lead Social Advertising. In samenwerking met een Account Manager start je bij je klant met het bespreken van de business goals.

Wat wilt de klant precies bereiken met hun social media campagnes en op welke manier? Deze strategische stap is onmisbaar en gaat vooraf het opzetten van de campagnes binnen de social...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

IPG Mediabrands benoemt Karel Goethals tot CEO België 31-03-2023 | 16:18:00
IPG Mediabrands heeft Karel Goethals tot CEO van IPG Mediabrands België. Karel Goethals maakt sinds 2012 deel uit van het IPG Mediabrands-netwerk, en was sinds oktober 2021 actief in de functie van chief operations officer België


VMLY&R en Lays lanceren Iconic Local Flavours-campagne 29-03-2023 | 10:33:00
In samenwerking met partners Brussels Ketjep in België en Wijko en Remia in Nederland werden er vier smaken gelanceerd met de overkoepelende naam Lay’s Iconic Local Flavours


[Interview] Kim Verhaeghen: Springbok wil duurzaamheid en verantwoordelijkheid in controversieel digital advertising landschap 28-03-2023 | 22:50:35
Niet iedereen kent Springbok. Superbekend in België en sinds de overname van Adeptiv (2020) en Dawn (2022), bouwt het brandtech agency aan zijn Nederlandse ambities. We spreken CEO Kim Verhaeghen over zijn zijn ambities en plannen


House of Treats ontwikkelt Nederlandse campagne voor Belgische merken Cent Pur Cent en i.am.klean 27-03-2023 | 16:42:00
Het Amsterdamse adviesbureau House of Treats heeft voor de Belgische merken Cent Pur Cent en i.am.klean de go-to-marketstrategie ontwikkeld op basis van onderzoek onder zijn community van meer dan 2500 jonge Nederlandse consumenten


Tomas Sweertvaegher enige Belgische jurylid bij WARC Awards 22-03-2023 | 15:27:00
Tomas Sweertvaegher, Strategisch Directeur bij Springbok, vertegenwoordigt als enige Belgische jurylid de Belgische creatieve sector bij de prestigieuze WARC Effectiveness Awards in de categorieën Instant Impact en Long-term Growth (in totaal zijn er elf categorieën


DDB haalt Eurostar binnen 22-03-2023 | 13:50:00
Het internationale treinbedrijf Eurostar Group heeft Adam&Eve DDB en DDB Paris aangesteld als creatief bureau. Dit is het resultaat van een pitch die Eurostar heeft uitgezet


Marcin Dobrock aangesteld als Vice President en Managing Director Mondelēz International 14-03-2023 | 12:50:05
Mondelēz International benoemt Marcin Dobrock tot Vice President en Managing Director van Mondelēz International in de Benelux


[Interview] Johan Vandepoel (ACC): Een flinke upgrade van de ganse communicatiesector 14-03-2023 | 10:36:00
Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Manuel Ostyn, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Johan Vandepoel, CEO bij de Association Communication Companies (ACC)


Joe Public ontwikkelt campagne Roularta voor mijnmagazines.be 14-03-2023 | 10:07:00
Joe Public ontwikkelde een campagne voor het aanbod van Roularta op mijnmagazines.be


GroupM begint internationaal initiatief tegen fake news en voor diversiteit 08-03-2023 | 14:52:43
GroupM begint wereldwijd een initiatief om mediabudgetten te richten op geloofwaardige uitgevers die verantwoordelijke journalistiek bedrijven. Ook begint GroupM een samenwerking met Warner Bros. Discovery voor meer content op het vlak van diversiteit


Belgie lanceert reclamecode detergentensector 01-03-2023 | 18:35:33
De detergentensector in België beschikt voortaan over een eigen code voor reclame en marketingcommunicatie. Opzet van de sector is op vrijwillige basis een kader te scheppen voor beweringen (claims) betreffende detergenten en onderhoudsproducten


[Interview] Sara Jacobi (Rode Kruis): Als je denkt vanuit een consument en communicatie zijn de drivers vaak dezelfde 01-03-2023 | 11:31:00
Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Sara Jacobi, Corporate Communications Manager bij Rode Kruis Vlaanderen


Wunderman Thompson ontwikkelt rugzak voor bpost-pakjesvervoer: bBAG 27-02-2023 | 14:06:28
Wunderman Thompson heeft de bBAG ontwikkeld voor bpost. Dat is een rugzak die speciaal is ontworpen om het vervoeren van verschillende formaten pakjes makkelijker te maken


[Interview] Valérie Bracke (Cera): Met 400.000 vennoten zorgen we voor maatschappelijk dividend, het businessmodel van de toekomst 27-02-2023 | 12:52:00
Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Valérie Bracke, Department Head of Brand, Media & Communication bij Cera, onderdeel van KBC Bank


[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant België 21-02-2023 | 07:52:00
Glasnost is per direct op zoek naar een Senior Consultant België


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -