Jaargang 1 | editie 2 | 20 februari 2023
 

[Interview] Nele Baeyens (Roularta): Mediamerken kruipen onder de huid bij mensen
[Interview] Nele Baeyens (Roularta): Mediamerken kruipen onder de huid bij mensen

Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Manuel Ostyn, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Nele Baeyens, marketing-directeur magazines & digital brand innovation bij Roularta Media Group.

Nele Baeyens: “Wij maken content die nauw onder het hart van de mensen zit. De twee totaal verschillende werelden maken mijn job juist zo afwisselend. Op het ene moment praat ik met...

Lees Meer

 

Happiness ontwikkelt website De Wereld in het Kleijn voor Albert Heijn in Vlaanderen
Happiness ontwikkelt website De Wereld in het Kleijn voor Albert Heijn in Vlaanderen

Het Belgische reclamebureau Happiness heeft voor Albert Heijn in Vlaanderen een merk- en communuicatiecampagne ontwikkeld met de serie De Wereld in het Kleijn.

De merkcampagne moet aangeven waar Albert Heijn voor staat in België en is de start van een serie van zes afleringen. Met de webserie De Wereld in het Kleijn neemt Albert Heijn België de Vlaming mee in de coulissen van de winkel. Daar gebeurt heel wat om samen beter eten bereikbaar te maken voor...

Lees Meer

 

Springbok ontwikkelt mobiliteitscampagne voor Ethias
Springbok ontwikkelt mobiliteitscampagne voor Ethias

Springbok heeft voor Ethias een mobiliteitscampagne ontwikkeld. Centraal staat de gedachte dat Ethias er voor iedereen is: voor mensen die al elektrisch rijden, voor mensen die nog rijden met een benzinewagen, voor mensen met een nieuw auto, of voor zij die kiezen voor een occasie, of toch voor de bakfiets.

Karolien Schoefs, Head of Traffic & Performance bij Ethias: “Ethias is er voor iedereen. Hoe je je ook verplaatst, welke gewoontes je ook hebt, we zijn er voor je. Niet toevallig is dat onze baseline...

Lees Meer

 

Trends/Kanaal Z en Trends-Tendances/Canal Z vernieuwen online platform
Trends/Kanaal Z en Trends-Tendances/Canal Z vernieuwen online platform

Het Vlaamse Trends/Kanaal Z en het Franstalige Trends-Tendences/Canal Z hebben hun online platform vernieuwd om zo het grootste business en finance community van België te worden.

Op technisch vlak migreerden Trends en Trends Tendances naar een veel flexibeler Wordpress CMS-platform. Op inhoudelijk vlak worden de websites www.trends.be en www.tendances.be de online verzamelplaats voor alle content van Trends...

Lees Meer

 

Fransz Finds - Vol 11. | Inspiratie waar je wat aan hebt
Fransz Finds - Vol 11. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Toe aan wat afleiding waar je wat aan hebt? Dan is deze tweewekelijkse column precies wat je nodig hebt. Bij Fransz Finds krijgt creativiteit het podium dat het verdient.

Wat maakt een goed idee goed? En wat kun jij daarmee als nieuwsgierige marketeer? De antwoorden vind je hier. Gecureerd door Daryl Fransz, Senior Creative bij MIX...

Lees Meer

 

[Column] Joyce Lopulalan: Single, maar niet alleen
[Column] Joyce Lopulalan: Single, maar niet alleen

Deze slogan is enorm blijven hangen bij mij. Geen idee waarom, ik vond het een pakkende zin, want veel mensen mogen dan single zijn, je bent niet per definitie eenzaam of alleen. En dat stempel krijg je toch al gauw.

Terwijl er legio redenen kunnen zijn waarom je op dat moment alleen bent en iets onderneemt. Hoewel ik het idee heb dat de huidige maatschappij steeds meer om het individu draait en eigenbelang in...

Lees Meer

 

 
 

[Vacancies] Azerion has a position for a Programmatic Trader - Brussels
[Vacancies] Azerion has a position for a Programmatic Trader - Brussels

The programmatic team is a group driven to deliver highly effective campaigns through data targeting, audience targeting, and contextual targeting.

The ideal candidate will have hands-on experience with programmatic trading in self-service demand side platforms (DSPs). The Programmatic Trader will lead the team in implementing programmatic media buys across different country...

Lees Meer

 

[Vacatures] Springbok zoekt een Account Manager - Mechelen
[Vacatures] Springbok zoekt een Account Manager - Mechelen

We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.

Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door menselijkheid, creativiteit en technologie samen te...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen
[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen

Ben jij de content gedreven coördinator, die goed is in het opstarten en onderhouden van relaties? Die zich niet van de wijs laat brengen door de waan van de dag, maar de grote lijnen kan blijven zien? En wiens hart sneller gaat kloppen van uitdagende journalistiek? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor de doelmatige inzet van de redactionele content. Op basis van inzichten spar je met redacties over welke content bijdraagt aan onze doelstellingen en zorg je met het team...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Eindredacteur Regio Sport - Antwerpen
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Eindredacteur Regio Sport - Antwerpen

Bij Mediahuis zijn we op zoek naar een Eindredacteur Regio Sport bij Nieuwsblad en Gazet Van Antwerpen. En we geloven dat jij de juiste persoon bent.

Want wie we nodig hebben,

is iemand die zich geroepen voelt om de puntjes op de i te zetten in de grote hoeveelheid aan samenvattingen van de verschillende regionale sport(wedstrijden) in Vlaanderen en in de reportages in de dagen nadien . Je kan zowel als eindredacteur voor de krant als als online redacteur voor de site...

Lees Meer

 

[Vacatures] Fightclub zoekt een Team Lead Social Advertising
[Vacatures] Fightclub zoekt een Team Lead Social Advertising

Fightclub België groeit! Dankzij deze successen en het werven van nieuwe klanten is er binnen ons Social Media team plek voor een Team Lead Social Advertising. In samenwerking met een Account Manager start je bij je klant met het bespreken van de business goals.

Wat wilt de klant precies bereiken met hun social media campagnes en op welke manier? Deze strategische stap is onmisbaar en gaat vooraf het opzetten van de campagnes binnen de social...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

[Vacatures] DPG Media zoekt een Audience Researcher 26-03-2024 | 08:42:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Audience Researcher-Vilvoorde


Mortierbrigade maakt tamelijk briljante campagnefilm voor Equal Pay Day van ZIJkant 24-03-2024 | 15:39:00
Mortierbrigade maakt tamelijk briljante campagnefilm voor Equal Pay Day van ZIJkant


DPG Media organiseert derde editie News City Academy Awards 22-03-2024 | 11:14:00
Jongeren tussen 18 en 26 jaar die graag schrijven, interviewen, filmen of content creëren kunnen hun mediawerk indienen


VENGEAN develops global branding for Nippon Express' healthcare division 22-03-2024 | 10:24:59
VENGEAN was responsible for the global logistics provider’s pharmaceutical division’s rebranding and subsequent renaming to Nippon Express Healthcare


[Vacatures] DPG Media zoekt een Freelance HLN Stadsreporter Mechelen - Klein Brabant 21-03-2024 | 08:26:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Freelance HLN Stadsreporter Mechelen - Klein Brabant-Hybride, Antwerpen


[Vacatures] DPG Media zoekt een Account Manager B2B/B2C 21-03-2024 | 08:00:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Account Manager B2B/B2C-Hybride, Antwerpen


Lidl Belux kiest iO als digitale partner 18-03-2024 | 16:39:00
Lidl Belux (België en Luxemburg) heeft na een korte en intensieve pitch iO verkozen als partner voor de digitale marketing en campaigning


[Offre d'emploi] DPG Media recherche un(e) Account Manager Retail - Antwerp 18-03-2024 | 08:41:00
DPG Media recherche directement un(e) Account Manager Retail - Antwerp


iO ontwikkelt platform voor Doyen Auto voor digitale transformatie 15-03-2024 | 16:40:32
iO heeft een digitaal platform ontwikkeld voor Doyen auto zodat een digitale omgeving ontstaat die hun merkensites zal huisvesten en onderling verbinden


ACC en UBA brengen de directe en verborgen pitch-kosten in beeld 15-03-2024 | 16:07:00
ACC en UBA brengen – in samenwerking met PitchPoint – een whitepaper uit over de directe en de verborgen kosten van pitchen bij bureaus én bij opdrachtgevers


Saartje Gerritsen ESG Manager Banijay Benelux 14-03-2024 | 10:30:00
Het bedrijf verankert ESG (Environmental, Social, and Governance) als een van haar strategische prioriteiten en benadrukt hiermee haar toewijding aan duurzaam produceren en maatschappelijke verantwoordelijkheid


Minute Maid launches global campaign to show how the brand ‘sells itself’ 13-03-2024 | 14:15:00
Minute Maid Zero Sugar, the category-leading line of zero-sugar juice drinks that has built a loyal and growing fanbase since launching in 2020, stands on its own without promotion or advertising thanks to its great taste and zero sugar.


Plan International en Springbok genereren dromen voor meer meisjesrechten 08-03-2024 | 16:31:00
Zelfs anno 2024 is Internationale Vrouwendag een absolute noodzaak. Op veel plaatsen in de wereld hebben meisjes nog niet het recht om vrij te dromen


[Vacatures] DPG Media zoekt een Digital Sales Expert 08-03-2024 | 12:06:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Digital Sales Expert-Vilvoorde


[Interview] Boaz Shkolnik (Mediahuis Nederland): focus op crossmedialiteit 07-03-2024 | 13:11:00
Boaz Shkolnik is Director of Advertising van Mediahuis Nederland. We spreken hem over ontwikkelingen en trends in de markt waaronder de crossmediale focus van Mediahuis Nederland.


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -