Jaargang 1 | editie 1 | 15 februari 2023
 

[Interview] Marilyn Debisschop (Telenet): Reinventing consistency
[Interview] Marilyn Debisschop (Telenet): Reinventing consistency

Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Manuel Ostyn, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken Marilyn Debisschop, Head of Brand, Campaigning, Internal Communication & CSR bij Telenet, het grootste telecombedrijf in Vlaanderen.

Marilyn Debisschop: "Voor alle grote bedrijven zijn de afgelopen jaren heavy geweest - ook op gebied van marketing. We geraken van de ene crisis in de andere. Mensen zijn dat nu vergeten maar in de...

Lees Meer

 

Mieke De Ketelaere board member Springbok
Mieke De Ketelaere board member Springbok

AI en tech-expert Mieke De Ketelaere is gestart als board member bij Springbok, het brandtech agency voor een duurzame toekomst.

Als bestuurder zal ze Springbok bijstaan om met creativiteit en technologie een positieve bijdrage te leveren aan merken, mensen en maatschappij. Springbok verwacht dat duurzame AI, of AI inzetten rekening houdend met de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen, disruptief zal zijn in...

Lees Meer

 

VRT, DPG Media en Play Media, RTBF en RTL Belgium roepen op tot steun 12-12 slachtoffers Turkije en Syrie
VRT, DPG Media en Play Media, RTBF en RTL Belgium roepen op tot steun 12-12 slachtoffers Turkije en Syrie

VRT, DPG Media, Play Media, RTL Belgium, RTBF, NGroup (Nostalgie/NRJ), Fun Radio, LN Radio en LN 24 zetten hun schouders onder de steunactie van Consortium 12-12 voor Syrië en Turkije.

De televisie- en radiozenders zenden een gezamenlijke campagnespot uit op radio en tv. Daarin roepen de mediabedrijven op om geld te storten voor de slachtoffers van de aardbevingen in Syrië en Turkije. De aardbevingen die het grensgebied...

Lees Meer

 

Knack en Le Vif: Sport/Voetbal- en Sport/Footmagazine verschijnen niet langer op papier
Knack en Le Vif: Sport/Voetbal- en Sport/Footmagazine verschijnen niet langer op papier

Het Nederlandstalige Sport/Voetbalmagazine - en zijn Franstalige tegenhanger Sport/Footmagazine - verschijnen op 15 februari voor een laatste keer op papier.

De verhalen uit de sport die meer achtergrond vragen verhuizen naar de sportrubriek van respectievelijk Knack en Le Vif die zo een uitgebreidere sportsectie krijgen. De succesvolle Competitiespecial en 2 wielerspecials - Voorjaarsklassiekers en Tour de...

Lees Meer

 

[Column] Rodger Werkhoven (iO Amsterdam): LEGACY™️: Het laatste tv-format van John de Mol
[Column] Rodger Werkhoven (iO Amsterdam): LEGACY™️: Het laatste tv-format van John de Mol

Heel quantum dit: gevraagd worden om John de Mol ongevraagd advies te geven. Toch ben ik er dan het type naar om zo'n uitnodiging serieus toegewijd te aanvaarden. Want stel nou dat John de Mol deze columns wél leest?

Bas Vlugt vroeg immers niet de minsten! Dan wil je – ik in ieder geval – dat de man ook echt wat aan zo'n ongevraagd advies heeft. Relevant willen zijn, dat is een sterk ding in mij. Ook ongevraagd. Daarom...

Lees Meer

 

[Column] Sander Bots (Mediaplus): De opkomst van de creatieve shopper: trots op bezuiniging en bewuste consumptie
[Column] Sander Bots (Mediaplus): De opkomst van de creatieve shopper: trots op bezuiniging en bewuste consumptie

Corona, stikstof, huizen, inflatie: we zitten momenteel niet in één crisis, maar meerdere die allemaal tegelijk plaatsvinden.

Deze clustercrisis heeft een diepgaand effect op de samenleving en het dagelijks leven van iedereen. Ongeveer een kwart van de consumenten stelt grotere aankopen al uit tot betere tijden, terwijl anderen hun spaargeld liquideren om rekeningen te kunnen betalen. De oplopende energiekosten zien...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Marketeer e-Commerce - Antwerpen
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Marketeer e-Commerce - Antwerpen

Bij Mediahuis zijn we op zoek naar een Marketeer op onze e-Commerce afdeling. En we geloven dat jij de juiste persoon bent.

Want wie we nodig hebben,

is een enthousiaste collega met een grote interesse in e-Commerce en allround marketing. Past dit al volledig bij jou? Lees dan aandachtig verder, want het wordt alleen nog maar beter...

Lees Meer

 

[Vacatures] Fightclub zoekt een Team Lead Social Advertising
[Vacatures] Fightclub zoekt een Team Lead Social Advertising

Fightclub België groeit! Dankzij deze successen en het werven van nieuwe klanten is er binnen ons Social Media team plek voor een Team Lead Social Advertising. In samenwerking met een Account Manager start je bij je klant met het bespreken van de business goals.

Wat wilt de klant precies bereiken met hun social media campagnes en op welke manier? Deze strategische stap is onmisbaar en gaat vooraf het opzetten van de campagnes binnen de social...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen
[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen

Ben jij de content gedreven coördinator, die goed is in het opstarten en onderhouden van relaties? Die zich niet van de wijs laat brengen door de waan van de dag, maar de grote lijnen kan blijven zien? En wiens hart sneller gaat kloppen van uitdagende journalistiek? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor de doelmatige inzet van de redactionele content. Op basis van inzichten spar je met redacties over welke content bijdraagt aan onze doelstellingen en zorg je met het team...

Lees Meer

 

[Vacatures] Springbok zoekt een Duurzaamheidsexpert - Gent Zuid
[Vacatures] Springbok zoekt een Duurzaamheidsexpert - Gent Zuid

De focus op duurzaamheid in al zijn aspecten groeit gelukkig.

Ons team verwelkomt daarom graag een extra duurzaamheidsexpert: een CSR-talent met een passie voor en inzicht in het analyseren van de duurzaamheidsinspanningen van bedrijven en organisaties, met voeling voor alles wat ecologisch, biologisch en sociaal verantwoord is. Samen met gelijkgestemde multitalenten werk je aan communicatie met een positieve impact...

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

IPG Mediabrands benoemt Karel Goethals tot CEO België 31-03-2023 | 16:18:00
IPG Mediabrands heeft Karel Goethals tot CEO van IPG Mediabrands België. Karel Goethals maakt sinds 2012 deel uit van het IPG Mediabrands-netwerk, en was sinds oktober 2021 actief in de functie van chief operations officer België


VMLY&R en Lays lanceren Iconic Local Flavours-campagne 29-03-2023 | 10:33:00
In samenwerking met partners Brussels Ketjep in België en Wijko en Remia in Nederland werden er vier smaken gelanceerd met de overkoepelende naam Lay’s Iconic Local Flavours


[Interview] Kim Verhaeghen: Springbok wil duurzaamheid en verantwoordelijkheid in controversieel digital advertising landschap 28-03-2023 | 22:50:35
Niet iedereen kent Springbok. Superbekend in België en sinds de overname van Adeptiv (2020) en Dawn (2022), bouwt het brandtech agency aan zijn Nederlandse ambities. We spreken CEO Kim Verhaeghen over zijn zijn ambities en plannen


House of Treats ontwikkelt Nederlandse campagne voor Belgische merken Cent Pur Cent en i.am.klean 27-03-2023 | 16:42:00
Het Amsterdamse adviesbureau House of Treats heeft voor de Belgische merken Cent Pur Cent en i.am.klean de go-to-marketstrategie ontwikkeld op basis van onderzoek onder zijn community van meer dan 2500 jonge Nederlandse consumenten


Tomas Sweertvaegher enige Belgische jurylid bij WARC Awards 22-03-2023 | 15:27:00
Tomas Sweertvaegher, Strategisch Directeur bij Springbok, vertegenwoordigt als enige Belgische jurylid de Belgische creatieve sector bij de prestigieuze WARC Effectiveness Awards in de categorieën Instant Impact en Long-term Growth (in totaal zijn er elf categorieën


DDB haalt Eurostar binnen 22-03-2023 | 13:50:00
Het internationale treinbedrijf Eurostar Group heeft Adam&Eve DDB en DDB Paris aangesteld als creatief bureau. Dit is het resultaat van een pitch die Eurostar heeft uitgezet


Marcin Dobrock aangesteld als Vice President en Managing Director Mondelēz International 14-03-2023 | 12:50:05
Mondelēz International benoemt Marcin Dobrock tot Vice President en Managing Director van Mondelēz International in de Benelux


[Interview] Johan Vandepoel (ACC): Een flinke upgrade van de ganse communicatiesector 14-03-2023 | 10:36:00
Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Manuel Ostyn, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Johan Vandepoel, CEO bij de Association Communication Companies (ACC)


Joe Public ontwikkelt campagne Roularta voor mijnmagazines.be 14-03-2023 | 10:07:00
Joe Public ontwikkelde een campagne voor het aanbod van Roularta op mijnmagazines.be


GroupM begint internationaal initiatief tegen fake news en voor diversiteit 08-03-2023 | 14:52:43
GroupM begint wereldwijd een initiatief om mediabudgetten te richten op geloofwaardige uitgevers die verantwoordelijke journalistiek bedrijven. Ook begint GroupM een samenwerking met Warner Bros. Discovery voor meer content op het vlak van diversiteit


Belgie lanceert reclamecode detergentensector 01-03-2023 | 18:35:33
De detergentensector in België beschikt voortaan over een eigen code voor reclame en marketingcommunicatie. Opzet van de sector is op vrijwillige basis een kader te scheppen voor beweringen (claims) betreffende detergenten en onderhoudsproducten


[Interview] Sara Jacobi (Rode Kruis): Als je denkt vanuit een consument en communicatie zijn de drivers vaak dezelfde 01-03-2023 | 11:31:00
Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Sara Jacobi, Corporate Communications Manager bij Rode Kruis Vlaanderen


Wunderman Thompson ontwikkelt rugzak voor bpost-pakjesvervoer: bBAG 27-02-2023 | 14:06:28
Wunderman Thompson heeft de bBAG ontwikkeld voor bpost. Dat is een rugzak die speciaal is ontworpen om het vervoeren van verschillende formaten pakjes makkelijker te maken


[Interview] Valérie Bracke (Cera): Met 400.000 vennoten zorgen we voor maatschappelijk dividend, het businessmodel van de toekomst 27-02-2023 | 12:52:00
Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Valérie Bracke, Department Head of Brand, Media & Communication bij Cera, onderdeel van KBC Bank


[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant België 21-02-2023 | 07:52:00
Glasnost is per direct op zoek naar een Senior Consultant België


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -