Jaargang 1 | editie 3 | 27 februari 2023
 

[Interview] Valérie Bracke (Cera): Met 400.000 vennoten zorgen we voor maatschappelijk dividend, het businessmodel van de toekomst
[Interview] Valérie Bracke (Cera): Met 400.000 vennoten zorgen we voor maatschappelijk dividend, het businessmodel van de toekomst

Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Valérie Bracke, Department Head of Brand, Media & Communication bij Cera, onderdeel van KBC Bank.

Valérie Bracke: “Cera is een financiële coöperatie met 400.000 vennoten die zorgen voor de verankering van KBC in Vlaanderen. Je kunt vennoot worden door aandelen te kopen en krijgt daar dividend voor...

Lees Meer

 

Mediahuis 2022: omzetten stijgen, maar lagere resultaten meer concurrentie in België
Mediahuis 2022: omzetten stijgen, maar lagere resultaten meer concurrentie in België

Mediahuis heeft zijn omzet in 2022 met 8,1 procent weten te vergroten naar 1,23 miljard euro. Daarbij bleef de omzet uit de verkoop van kranten stabiel ten opzichte van 2021.

Nederland: 7,9 procent meer omzet

560,8 miljoen euro aan omzet is afkomstig uit Nederland. In Nederland werd 7,9 procent meer omzet gemaakt dan in 2021. Net als 2021, zijn de Nederlandse activiteiten van Mediahuis gezamenlijk goed voor 46 procent van de omzet van Mediahuis...

Lees Meer

 

Wunderman Thompson ontwikkelt rugzak voor bpost-pakjesvervoer: bBAG
Wunderman Thompson ontwikkelt rugzak voor bpost-pakjesvervoer: bBAG

Wunderman Thompson heeft de bBAG ontwikkeld voor bpost. Dat is een rugzak die speciaal is ontworpen om het vervoeren van verschillende formaten pakjes makkelijker te maken.

Volgens een studie van de Vrije Universiteit Brussel daalt de CO2-uitstoot van een levering zo’n 30 procent als mensen hun pakjes in aan afhaalpunt laten leveren. En zelfs tot 90 procent als ze die pakjes met de fiets of te voet gaan afhalen...

Lees Meer

 

Telenet (Play Media) neemt belang van 20 procent in Nostalgie Vlaanderen
Telenet (Play Media) neemt belang van 20 procent in Nostalgie Vlaanderen

Telenet heeft een akkoord bereikt met uitgeverij Mediahuis om 20 procent van de aandelen van Mediahuis van de radiozender Nostalgie (Vlaanderen) te kopen. Het gaat om het bedrijf Vlaanderen Eén NV die licentiehouder is van Nostalgie in Vlaanderen.

Mediahuis heeft thans 75 procent van de Vlaamse radiozender Nostalgie in handen en zal na verkoop meerderheidsaandeelhouder blijven met een belang van 55 procent. NRJ Group houdt 25 procent van...

Lees Meer

 

[ChatGPT Biography] Bas Vlugt
[ChatGPT Biography] Bas Vlugt

Omdat wij als avant garde vakmedium vanzelfsprekend willen uitstralen dat we voorop lopen, lopen ook wij braaf achter alle trends aan in het algemeen en achter de meest hysterische trends in het bijzonder. 

Zonder enige twijfel de koning onder de meest hysterische trends van de afgelopen jaren is ChatGPT. Het bedrijf dat over night miljarden waard werd, zit nu voor miljoenen kinderen opstellen voor school te...

Lees Meer

 

[Onderzoek] Technerds: 39 procent van de Nederlanders en Vlamingen zien kunstmatige intellignetie als bedreiging
[Onderzoek] Technerds: 39 procent van de Nederlanders en Vlamingen zien kunstmatige intellignetie als bedreiging

39 procent van de Nederlanders en Vlamingen zien kunstmatige intelligentie (AI) als bedreiging. Dat blijkt uit onderzoek van Technerds.nl onder 278 Nederlandse en Vlaamse respondenten.

Hoe vaardiger men denkt te zijn, hoe minder men kunstmatige intelligentie als dreigement ziet. Daarbij blijft vooral de ICT-sector erg rustig onder het dreigement van baanovername door kunstmatige...

Lees Meer

 

fma Digital breidt uit naar België
fma Digital breidt uit naar België

De Nederlands Belgische media-auditspecialist fma richt een aparte Belgische vestiging op waarin het zijn digitale audits en consultancy onderbrengt. Die werden tot nu toe vanuit Nederland verzorgd.

fma Digital Belgium staat onder leiding van Damien Nicolas. Hij werkte onder andere bij GroupM en Publicis alvorens hij CEO werd bij de mediatak van Serviceplan. Met de oprichting van fma Digital Belgium zet fma een volgende stap in zijn...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant België
[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant België

Wij zijn Glasnost, een ACE agency. Een creatief team aan ambitieuze vakidioten dat pr net even anders aanpakt. Met spraakmakend werk dat de aandacht verdient genereren wij positieve impact voor onze wereldse klanten.

Bij Glasnost doen we wat wij kunnen. Met openheid, lef en passie maken we de wereld een tikje mooier en leiden we de revolutie in pr. We gaan voor spraakmakend werk. Met impact. Zo maken we de...

Lees Meer

 

[Vacatures] Azerion zoekt een Advertising Technology Specialist
[Vacancies] Azerion has a position for an Account Manager - Brussels

We are a leading digital entertainment and media platform. We offer thousands of online games and also partner with digital publishers to display digital advertisements across game and non-game content, reaching hundreds of millions of players and consumers worldwide.

We are growing fast, both organically and through acquisitions. This means that day-to-day we are working on mergers and acquisitions, adtech, visual design and content creation, while also developing...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Eindredacteur Regio Sport - Antwerpen
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Eindredacteur Regio Sport - Antwerpen

Bij Mediahuis zijn we op zoek naar een Eindredacteur Regio Sport bij Nieuwsblad en Gazet Van Antwerpen. En we geloven dat jij de juiste persoon bent.

Want wie we nodig hebben,

is iemand die zich geroepen voelt om de puntjes op de i te zetten in de grote hoeveelheid aan samenvattingen van de verschillende regionale sport(wedstrijden) in Vlaanderen en in de reportages in de dagen nadien . Je kan zowel als eindredacteur voor de krant als als online redacteur voor de site...

Lees Meer

 

[Vacancies] Springbok has a position for a Campaign Developer - Mechelen
[Vacancies] Springbok has a position for a Campaign Developer - Mechelen

We make good brands grow big and big brands grow good. Things are about to change on our planet. Radically.

With a different way of consuming, working and living, brands can make a difference. For the good. That is why we want to help our brands to achieve a lot more than just profit. And that is where you...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen
[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen

Ben jij de content gedreven coördinator, die goed is in het opstarten en onderhouden van relaties? Die zich niet van de wijs laat brengen door de waan van de dag, maar de grote lijnen kan blijven zien? En wiens hart sneller gaat kloppen van uitdagende journalistiek? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor de doelmatige inzet van de redactionele content. Op basis van inzichten spar je met redacties over welke content bijdraagt aan onze doelstellingen en zorg je met het team...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

WPP opens new campus in Paris 29-09-2023 | 10:56:09
WPP opens new campus in Paris


Brand marketing to performance marketing continues to grow, research 29-09-2023 | 10:48:00
Brand marketing to performance marketing continues to grow, research


AI will create more jobs than it replaces, report 29-09-2023 | 10:41:00
AI will create more jobs than it replaces, report


[Column] Sanne Demir - De Dans der Generaties: Van Disco tot TikTok 29-09-2023 | 10:36:19
[Column] Sanne Demir - De Dans der Generaties: Van Disco tot TikTok


[Column] Rosanne van Oort over Odido: liegen bij de koffieautomaat 29-09-2023 | 10:25:00
[Column] Rosanne van Oort over Odido: liegen bij de koffieautomaat


Blended agency iO brings the Port of Antwerp-Bruges’ digital twin to life with AI 29-09-2023 | 10:17:00
APICA (Advanced Port Information and Control Assistant) was launched in early 2022. Now, the avatar representing the digital twin has gotten a new outfit, warmer voice, and friendlier facial expression and speaks as many as 100 languages.


Duke & Grace en Make Sense voortaan Springbok 29-09-2023 | 04:00:00
De bureaus Duke & Grace en Make Sense heten vanaf heden Springbok. Beide bureaus waren al onderdeel van Springbok en zullen met de naamswijziging volledig integreren onder deze gezamenlijke vlag


Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen 29-09-2023 | 00:06:34
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense


Fightclub ontwikkelt campagne voor Whirlpool MaxiSpace 28-09-2023 | 14:41:00
Ter ere van de lancering van de MaxiSpace vaatwasser opende Whirlpool, in samenwerking met Fightclub, voor één dag restaurant La Vaisselle


[Offre d'emploi] Springbok recherche un(e) Consultant-Marketing en ligne à Gent Zuid 28-09-2023 | 10:49:00
Springbok recherche directement un(e) Consultant-Marketing en ligne à Gent Zuid


IAB Europe unveils guide to improving sustainable business decision-making in the digital ad industry 28-09-2023 | 09:29:00
IAB Europe unveils guide to improving sustainable business decision-making in the digital ad industry


[Budi & Thijs] ROI? Lang leve de verspilling! 28-09-2023 | 09:10:00
[Budi & Thijs] ROI? Lang leve de verspilling!


Dentsu ontwikkelt Happy Speeltijd-toestel tegen eenzaamheid op schoolpleinen 28-09-2023 | 00:21:00
Happy Speeltijd, het door Dentsu ontwikkelde speeltoestel, is op 27 september op het schoolplein van basisschool Sint-Bernardusschool in België geplaatst. Dit is de tweede locatie die dit toestel heeft geplaatst


Joe Public en Springbok ontwikkelen #Happ campagne voor Burger King 28-09-2023 | 00:08:00
Joe Public en Springbok hebben onder de noemer #Happ een campagne voor Burger King ontwikkeld voor de My Burger King app.In de campagne wordt duidelijk gemaakt dat de snelste weg voor een zogeheten Whopper de My Burger King app is


Connected TV viewers have higher levels of attention than linear television, study 27-09-2023 | 10:29:00
Connected TV viewers have higher levels of attention than linear television, study


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -