Jaargang 1 | editie 3 | 27 februari 2023 |
|
Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Valérie Bracke, Department Head of Brand, Media & Communication bij Cera, onderdeel van KBC Bank.
Valérie Bracke: “Cera is een financiële coöperatie met 400.000 vennoten die zorgen voor de verankering van KBC in Vlaanderen. Je kunt vennoot worden door aandelen te kopen en krijgt daar dividend voor...
|
|
|
|
Mediahuis heeft zijn omzet in 2022 met 8,1 procent weten te vergroten naar 1,23 miljard euro. Daarbij bleef de omzet uit de verkoop van kranten stabiel ten opzichte van 2021.
Nederland: 7,9 procent meer omzet
560,8 miljoen euro aan omzet is afkomstig uit Nederland. In Nederland werd 7,9 procent meer omzet gemaakt dan in 2021. Net als 2021, zijn de Nederlandse activiteiten van Mediahuis gezamenlijk goed voor 46 procent van de omzet van Mediahuis...
|
|
|
|
Wunderman Thompson heeft de bBAG ontwikkeld voor bpost. Dat is een rugzak die speciaal is ontworpen om het vervoeren van verschillende formaten pakjes makkelijker te maken.
Volgens een studie van de Vrije Universiteit Brussel daalt de CO2-uitstoot van een levering zo’n 30 procent als mensen hun pakjes in aan afhaalpunt laten leveren. En zelfs tot 90 procent als ze die pakjes met de fiets of te voet gaan afhalen...
|
|
|
|
Telenet heeft een akkoord bereikt met uitgeverij Mediahuis om 20 procent van de aandelen van Mediahuis van de radiozender Nostalgie (Vlaanderen) te kopen. Het gaat om het bedrijf Vlaanderen Eén NV die licentiehouder is van Nostalgie in Vlaanderen.
Mediahuis heeft thans 75 procent van de Vlaamse radiozender Nostalgie in handen en zal na verkoop meerderheidsaandeelhouder blijven met een belang van 55 procent. NRJ Group houdt 25 procent van...
|
|
|
|
Omdat wij als avant garde vakmedium vanzelfsprekend willen uitstralen dat we voorop lopen, lopen ook wij braaf achter alle trends aan in het algemeen en achter de meest hysterische trends in het bijzonder.
Zonder enige twijfel de koning onder de meest hysterische trends van de afgelopen jaren is ChatGPT. Het bedrijf dat over night miljarden waard werd, zit nu voor miljoenen kinderen opstellen voor school te...
|
|
|
|
39 procent van de Nederlanders en Vlamingen zien kunstmatige intelligentie (AI) als bedreiging. Dat blijkt uit onderzoek van Technerds.nl onder 278 Nederlandse en Vlaamse respondenten.
Hoe vaardiger men denkt te zijn, hoe minder men kunstmatige intelligentie als dreigement ziet. Daarbij blijft vooral de ICT-sector erg rustig onder het dreigement van baanovername door kunstmatige...
|
|
|
|
De Nederlands Belgische media-auditspecialist fma richt een aparte Belgische vestiging op waarin het zijn digitale audits en consultancy onderbrengt. Die werden tot nu toe vanuit Nederland verzorgd.
fma Digital Belgium staat onder leiding van Damien Nicolas. Hij werkte onder andere bij GroupM en Publicis alvorens hij CEO werd bij de mediatak van Serviceplan. Met de oprichting van fma Digital Belgium zet fma een volgende stap in zijn...
|
|
|
|
Wij zijn Glasnost, een ACE agency. Een creatief team aan ambitieuze vakidioten dat pr net even anders aanpakt. Met spraakmakend werk dat de aandacht verdient genereren wij positieve impact voor onze wereldse klanten.
Bij Glasnost doen we wat wij kunnen. Met openheid, lef en passie maken we de wereld een tikje mooier en leiden we de revolutie in pr. We gaan voor spraakmakend werk. Met impact. Zo maken we de...
|
|
|
|
We are a leading digital entertainment and media platform. We offer thousands of online games and also partner with digital publishers to display digital advertisements across game and non-game content, reaching hundreds of millions of players and consumers worldwide.
We are growing fast, both organically and through acquisitions. This means that day-to-day we are working on mergers and acquisitions, adtech, visual design and content creation, while also developing...
|
|
|
|
Bij Mediahuis zijn we op zoek naar een Eindredacteur Regio Sport bij Nieuwsblad en Gazet Van Antwerpen. En we geloven dat jij de juiste persoon bent.
Want wie we nodig hebben,
is iemand die zich geroepen voelt om de puntjes op de i te zetten in de grote hoeveelheid aan samenvattingen van de verschillende regionale sport(wedstrijden) in Vlaanderen en in de reportages in de dagen nadien . Je kan zowel als eindredacteur voor de krant als als online redacteur voor de site...
|
|
|
|
We make good brands grow big and big brands grow good. Things are about to change on our planet. Radically.
With a different way of consuming, working and living, brands can make a difference. For the good. That is why we want to help our brands to achieve a lot more than just profit. And that is where you...
|
|
|
|
Ben jij de content gedreven coördinator, die goed is in het opstarten en onderhouden van relaties? Die zich niet van de wijs laat brengen door de waan van de dag, maar de grote lijnen kan blijven zien? En wiens hart sneller gaat kloppen van uitdagende journalistiek? Dan zoeken we jou!
Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor de doelmatige inzet van de redactionele content. Op basis van inzichten spar je met redacties over welke content bijdraagt aan onze doelstellingen en zorg je met het team...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Duke & Grace en Make Sense voortaan Springbok
29-09-2023 | 04:00:00
De bureaus Duke & Grace en Make Sense heten vanaf heden Springbok. Beide bureaus waren al onderdeel van Springbok en zullen met de naamswijziging volledig integreren onder deze gezamenlijke vlag
Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen
29-09-2023 | 00:06:34
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|