Jaargang 1 | editie 3 | 27 februari 2023
 

[Interview] Valérie Bracke (Cera): Met 400.000 vennoten zorgen we voor maatschappelijk dividend, het businessmodel van de toekomst
[Interview] Valérie Bracke (Cera): Met 400.000 vennoten zorgen we voor maatschappelijk dividend, het businessmodel van de toekomst

Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Valérie Bracke, Department Head of Brand, Media & Communication bij Cera, onderdeel van KBC Bank.

Valérie Bracke: “Cera is een financiële coöperatie met 400.000 vennoten die zorgen voor de verankering van KBC in Vlaanderen. Je kunt vennoot worden door aandelen te kopen en krijgt daar dividend voor...

Lees Meer

 

Mediahuis 2022: omzetten stijgen, maar lagere resultaten meer concurrentie in België
Mediahuis 2022: omzetten stijgen, maar lagere resultaten meer concurrentie in België

Mediahuis heeft zijn omzet in 2022 met 8,1 procent weten te vergroten naar 1,23 miljard euro. Daarbij bleef de omzet uit de verkoop van kranten stabiel ten opzichte van 2021.

Nederland: 7,9 procent meer omzet

560,8 miljoen euro aan omzet is afkomstig uit Nederland. In Nederland werd 7,9 procent meer omzet gemaakt dan in 2021. Net als 2021, zijn de Nederlandse activiteiten van Mediahuis gezamenlijk goed voor 46 procent van de omzet van Mediahuis...

Lees Meer

 

Wunderman Thompson ontwikkelt rugzak voor bpost-pakjesvervoer: bBAG
Wunderman Thompson ontwikkelt rugzak voor bpost-pakjesvervoer: bBAG

Wunderman Thompson heeft de bBAG ontwikkeld voor bpost. Dat is een rugzak die speciaal is ontworpen om het vervoeren van verschillende formaten pakjes makkelijker te maken.

Volgens een studie van de Vrije Universiteit Brussel daalt de CO2-uitstoot van een levering zo’n 30 procent als mensen hun pakjes in aan afhaalpunt laten leveren. En zelfs tot 90 procent als ze die pakjes met de fiets of te voet gaan afhalen...

Lees Meer

 

Telenet (Play Media) neemt belang van 20 procent in Nostalgie Vlaanderen
Telenet (Play Media) neemt belang van 20 procent in Nostalgie Vlaanderen

Telenet heeft een akkoord bereikt met uitgeverij Mediahuis om 20 procent van de aandelen van Mediahuis van de radiozender Nostalgie (Vlaanderen) te kopen. Het gaat om het bedrijf Vlaanderen Eén NV die licentiehouder is van Nostalgie in Vlaanderen.

Mediahuis heeft thans 75 procent van de Vlaamse radiozender Nostalgie in handen en zal na verkoop meerderheidsaandeelhouder blijven met een belang van 55 procent. NRJ Group houdt 25 procent van...

Lees Meer

 

[ChatGPT Biography] Bas Vlugt
[ChatGPT Biography] Bas Vlugt

Omdat wij als avant garde vakmedium vanzelfsprekend willen uitstralen dat we voorop lopen, lopen ook wij braaf achter alle trends aan in het algemeen en achter de meest hysterische trends in het bijzonder. 

Zonder enige twijfel de koning onder de meest hysterische trends van de afgelopen jaren is ChatGPT. Het bedrijf dat over night miljarden waard werd, zit nu voor miljoenen kinderen opstellen voor school te...

Lees Meer

 

[Onderzoek] Technerds: 39 procent van de Nederlanders en Vlamingen zien kunstmatige intellignetie als bedreiging
[Onderzoek] Technerds: 39 procent van de Nederlanders en Vlamingen zien kunstmatige intellignetie als bedreiging

39 procent van de Nederlanders en Vlamingen zien kunstmatige intelligentie (AI) als bedreiging. Dat blijkt uit onderzoek van Technerds.nl onder 278 Nederlandse en Vlaamse respondenten.

Hoe vaardiger men denkt te zijn, hoe minder men kunstmatige intelligentie als dreigement ziet. Daarbij blijft vooral de ICT-sector erg rustig onder het dreigement van baanovername door kunstmatige...

Lees Meer

 

fma Digital breidt uit naar België
fma Digital breidt uit naar België

De Nederlands Belgische media-auditspecialist fma richt een aparte Belgische vestiging op waarin het zijn digitale audits en consultancy onderbrengt. Die werden tot nu toe vanuit Nederland verzorgd.

fma Digital Belgium staat onder leiding van Damien Nicolas. Hij werkte onder andere bij GroupM en Publicis alvorens hij CEO werd bij de mediatak van Serviceplan. Met de oprichting van fma Digital Belgium zet fma een volgende stap in zijn...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant België
[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant België

Wij zijn Glasnost, een ACE agency. Een creatief team aan ambitieuze vakidioten dat pr net even anders aanpakt. Met spraakmakend werk dat de aandacht verdient genereren wij positieve impact voor onze wereldse klanten.

Bij Glasnost doen we wat wij kunnen. Met openheid, lef en passie maken we de wereld een tikje mooier en leiden we de revolutie in pr. We gaan voor spraakmakend werk. Met impact. Zo maken we de...

Lees Meer

 

[Vacatures] Azerion zoekt een Advertising Technology Specialist
[Vacancies] Azerion has a position for an Account Manager - Brussels

We are a leading digital entertainment and media platform. We offer thousands of online games and also partner with digital publishers to display digital advertisements across game and non-game content, reaching hundreds of millions of players and consumers worldwide.

We are growing fast, both organically and through acquisitions. This means that day-to-day we are working on mergers and acquisitions, adtech, visual design and content creation, while also developing...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Eindredacteur Regio Sport - Antwerpen
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Eindredacteur Regio Sport - Antwerpen

Bij Mediahuis zijn we op zoek naar een Eindredacteur Regio Sport bij Nieuwsblad en Gazet Van Antwerpen. En we geloven dat jij de juiste persoon bent.

Want wie we nodig hebben,

is iemand die zich geroepen voelt om de puntjes op de i te zetten in de grote hoeveelheid aan samenvattingen van de verschillende regionale sport(wedstrijden) in Vlaanderen en in de reportages in de dagen nadien . Je kan zowel als eindredacteur voor de krant als als online redacteur voor de site...

Lees Meer

 

[Vacancies] Springbok has a position for a Campaign Developer - Mechelen
[Vacancies] Springbok has a position for a Campaign Developer - Mechelen

We make good brands grow big and big brands grow good. Things are about to change on our planet. Radically.

With a different way of consuming, working and living, brands can make a difference. For the good. That is why we want to help our brands to achieve a lot more than just profit. And that is where you...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen
[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen

Ben jij de content gedreven coördinator, die goed is in het opstarten en onderhouden van relaties? Die zich niet van de wijs laat brengen door de waan van de dag, maar de grote lijnen kan blijven zien? En wiens hart sneller gaat kloppen van uitdagende journalistiek? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor de doelmatige inzet van de redactionele content. Op basis van inzichten spar je met redacties over welke content bijdraagt aan onze doelstellingen en zorg je met het team...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

[Vacatures] DPG Media zoekt een Audience Researcher 26-03-2024 | 08:42:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Audience Researcher-Vilvoorde


Mortierbrigade maakt tamelijk briljante campagnefilm voor Equal Pay Day van ZIJkant 24-03-2024 | 15:39:00
Mortierbrigade maakt tamelijk briljante campagnefilm voor Equal Pay Day van ZIJkant


DPG Media organiseert derde editie News City Academy Awards 22-03-2024 | 11:14:00
Jongeren tussen 18 en 26 jaar die graag schrijven, interviewen, filmen of content creëren kunnen hun mediawerk indienen


VENGEAN develops global branding for Nippon Express' healthcare division 22-03-2024 | 10:24:59
VENGEAN was responsible for the global logistics provider’s pharmaceutical division’s rebranding and subsequent renaming to Nippon Express Healthcare


[Vacatures] DPG Media zoekt een Freelance HLN Stadsreporter Mechelen - Klein Brabant 21-03-2024 | 08:26:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Freelance HLN Stadsreporter Mechelen - Klein Brabant-Hybride, Antwerpen


[Vacatures] DPG Media zoekt een Account Manager B2B/B2C 21-03-2024 | 08:00:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Account Manager B2B/B2C-Hybride, Antwerpen


Lidl Belux kiest iO als digitale partner 18-03-2024 | 16:39:00
Lidl Belux (België en Luxemburg) heeft na een korte en intensieve pitch iO verkozen als partner voor de digitale marketing en campaigning


[Offre d'emploi] DPG Media recherche un(e) Account Manager Retail - Antwerp 18-03-2024 | 08:41:00
DPG Media recherche directement un(e) Account Manager Retail - Antwerp


iO ontwikkelt platform voor Doyen Auto voor digitale transformatie 15-03-2024 | 16:40:32
iO heeft een digitaal platform ontwikkeld voor Doyen auto zodat een digitale omgeving ontstaat die hun merkensites zal huisvesten en onderling verbinden


ACC en UBA brengen de directe en verborgen pitch-kosten in beeld 15-03-2024 | 16:07:00
ACC en UBA brengen – in samenwerking met PitchPoint – een whitepaper uit over de directe en de verborgen kosten van pitchen bij bureaus én bij opdrachtgevers


Saartje Gerritsen ESG Manager Banijay Benelux 14-03-2024 | 10:30:00
Het bedrijf verankert ESG (Environmental, Social, and Governance) als een van haar strategische prioriteiten en benadrukt hiermee haar toewijding aan duurzaam produceren en maatschappelijke verantwoordelijkheid


Minute Maid launches global campaign to show how the brand ‘sells itself’ 13-03-2024 | 14:15:00
Minute Maid Zero Sugar, the category-leading line of zero-sugar juice drinks that has built a loyal and growing fanbase since launching in 2020, stands on its own without promotion or advertising thanks to its great taste and zero sugar.


Plan International en Springbok genereren dromen voor meer meisjesrechten 08-03-2024 | 16:31:00
Zelfs anno 2024 is Internationale Vrouwendag een absolute noodzaak. Op veel plaatsen in de wereld hebben meisjes nog niet het recht om vrij te dromen


[Vacatures] DPG Media zoekt een Digital Sales Expert 08-03-2024 | 12:06:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Digital Sales Expert-Vilvoorde


[Interview] Boaz Shkolnik (Mediahuis Nederland): focus op crossmedialiteit 07-03-2024 | 13:11:00
Boaz Shkolnik is Director of Advertising van Mediahuis Nederland. We spreken hem over ontwikkelingen en trends in de markt waaronder de crossmediale focus van Mediahuis Nederland.


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -