Jaargang 1 | editie 4 | 6 maart 2023 |
|
Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Sara Jacobi, Corporate Communications Manager bij Rode Kruis Vlaanderen.
Ze vertelt onder meer over haar loopbaan en haar visie op de rol van communicatie in een professionele omgeving. Sara Jacobi: “Ik vind dat wij in Vlaanderen vaak blijven hangen onder de Vlaamse...
|
|
|
|
Roularta Media Group heeft in 2022 met 14,3 procent omzetgroei tot 343,14 miljoen euro door kostenstijgingen aan met name de hoge kosten van papier, een daling van 18,5 procent op het ebitda-resultaat van 30,08 miljoen euro gerealiseerd. Daarmee is de ebitda-marge nog wel 8,8 procent.
Het bedrijfsresultaat (ebit) is met 57,9 procent gedaald naar 4,49 miljoen euro (1,1 procent van de omzet) en het nettoresultaat daalde met 96,5 procent naar 555.000 euro (0,2 procent van de omzet)...
|
|
|
|
De detergentensector in België beschikt voortaan over een eigen code voor reclame en marketingcommunicatie.
Opzet van de sector is op vrijwillige basis een kader te scheppen voor beweringen (claims) betreffende detergenten en onderhoudsproducten, dit met de bedoeling de kwaliteit van de markt te verbeteren en greenwashing te bestrijden. Deze code werd opgesteld door Detic, in samenwerking met het...
|
|
|
|
Grand Prix Radio, het online radiostation van Olav Mol is verhuisd naar België. Dit is een gevolg van de aankoop van de radiorechten door de televisierechtenhouder Viaplay.
Viaplay heeft de radiorechten in sublicentie aan DPG Media gegeven. Sinds 2010 is Grand Prix Radio actief en zendt live het radioverslag uit van de Formule 1 waarbij mensen via een technische tool, deze kunnen synchroniseren met het televisiebeeld. Olav Mol...
|
|
|
|
Tijdens de HearstLab Europe 100k Pitch Day won onder anderen Sophie Bolzer met haar idee over een audiokennisbank voor bedrijven. We spreken haar in het kader van een reeks over de winnaars van de Pitch Day.
Dag Sophie, kan je jezelf introduceren?
Ik ben oprichter en CEO van Audvice. Ik ben altijd geobsedeerd geweest om manieren te vinden om het meest te halen uit mijn tijd. Toen ik mijn masterstudie Strategic Management aan het doen...
|
|
|
|
Toe aan wat afleiding waar je wat aan hebt? Dan is deze tweewekelijkse column precies wat je nodig hebt. Bij Fransz Finds krijgt creativiteit het podium dat het verdient.
Wat maakt een goed idee goed? En wat kun jij daarmee als nieuwsgierige marketeer? De antwoorden vind je hier. Gecureerd door Daryl Fransz, Senior Creative bij MIX...
|
|
|
|
Goed, ik heb dus een week lang iedere dag een column geschreven over mijn gesprekken met ChatGPT. Vandaag ook weer.
Omdat die gesprekken al snel veel lengte hebben, staan die van vandaag onder deze column gepubliceerd zodat je die kunt raadplegen - om de column te kunnen volgen, hoef je ze zeker niet allemaal te lezen. Ik heb de afgelopen dagen proberen uit te vinden wat ChatGPT kan. Sommige...
|
|
|
|
The programmatic team is a group driven to deliver highly effective campaigns through data targeting, audience targeting, and contextual targeting.
The ideal candidate will have hands-on experience with programmatic trading in self-service demand side platforms (DSPs). The Programmatic Trader will lead the team in implementing programmatic media buys across different country...
|
|
|
|
De focus op duurzaamheid in al zijn aspecten groeit gelukkig. Ons team verwelkomt daarom graag een extra duurzaamheidsexpert:
een CSR-talent met een passie voor en inzicht in het analyseren van de duurzaamheidsinspanningen van bedrijven en organisaties, met voeling voor alles wat ecologisch, biologisch en sociaal verantwoord is. Samen met gelijkgestemde multitalenten werk je aan communicatie met een positieve impact...
|
|
|
|
Wij zijn Glasnost, een ACE agency. Een creatief team aan ambitieuze vakidioten dat pr net even anders aanpakt. Met spraakmakend werk dat de aandacht verdient genereren wij positieve impact voor onze wereldse klanten.
Bij Glasnost doen we wat wij kunnen. Met openheid, lef en passie maken we de wereld een tikje mooier en leiden we de revolutie in pr. We gaan voor spraakmakend werk. Met impact. Zo maken we de...
|
|
|
|
Bij Mediahuis zijn we op zoek naar een Marketeer op onze e-Commerce afdeling. En we geloven dat jij de juiste persoon bent.
Want wie we nodig hebben,
is een enthousiaste collega met een grote interesse in e-Commerce en allround marketing. Past dit al volledig bij jou? Lees dan aandachtig verder, want het wordt alleen nog maar beter...
|
|
|
|
Ben jij de content gedreven coördinator, die goed is in het opstarten en onderhouden van relaties? Die zich niet van de wijs laat brengen door de waan van de dag, maar de grote lijnen kan blijven zien? En wiens hart sneller gaat kloppen van uitdagende journalistiek? Dan zoeken we jou!
Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor de doelmatige inzet van de redactionele content. Op basis van inzichten spar je met redacties over welke content bijdraagt aan onze doelstellingen en zorg je met het team...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Duke & Grace en Make Sense voortaan Springbok
29-09-2023 | 04:00:00
De bureaus Duke & Grace en Make Sense heten vanaf heden Springbok. Beide bureaus waren al onderdeel van Springbok en zullen met de naamswijziging volledig integreren onder deze gezamenlijke vlag
Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen
29-09-2023 | 00:06:34
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|