Jaargang 1 | editie 4 | 6 maart 2023
 

[Interview] Sara Jacobi (Rode Kruis): Als je denkt vanuit een consument en communicatie zijn de drivers vaak dezelfde
[Interview] Sara Jacobi (Rode Kruis): Als je denkt vanuit een consument en communicatie zijn de drivers vaak dezelfde

Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Sara Jacobi, Corporate Communications Manager bij Rode Kruis Vlaanderen.

Ze vertelt onder meer over haar loopbaan en haar visie op de rol van communicatie in een professionele omgeving. Sara Jacobi: “Ik vind dat wij in Vlaanderen vaak blijven hangen onder de Vlaamse...

Lees Meer

 

Roularta Media Group: forse omzetgroei tot 343 miljoen euro met daling resultaat
Roularta Media Group: forse omzetgroei tot 343 miljoen euro met daling resultaat

Roularta Media Group heeft in 2022 met 14,3 procent omzetgroei tot 343,14 miljoen euro door kostenstijgingen aan met name de hoge kosten van papier, een daling van 18,5 procent op het ebitda-resultaat van 30,08 miljoen euro gerealiseerd. Daarmee is de ebitda-marge nog wel 8,8 procent.

Het bedrijfsresultaat (ebit) is met 57,9 procent gedaald naar 4,49 miljoen euro (1,1 procent van de omzet) en het nettoresultaat daalde met 96,5 procent naar 555.000 euro (0,2 procent van de omzet)...

Lees Meer

 

Belgie lanceert reclamecode detergentensector
Belgie lanceert reclamecode detergentensector

De detergentensector in België beschikt voortaan over een eigen code voor reclame en marketingcommunicatie.

Opzet van de sector is op vrijwillige basis een kader te scheppen voor beweringen (claims) betreffende detergenten en onderhoudsproducten, dit met de bedoeling de kwaliteit van de markt te verbeteren en greenwashing te bestrijden. Deze code werd opgesteld door Detic, in samenwerking met het...

Lees Meer

 

Grand Prix Radio verhuist naar België
Grand Prix Radio verhuist naar België

Grand Prix Radio, het online  radiostation van Olav Mol is verhuisd naar België. Dit is een gevolg van  de aankoop van de radiorechten door de televisierechtenhouder Viaplay.

Viaplay heeft de radiorechten in sublicentie aan DPG Media gegeven. Sinds 2010 is Grand Prix Radio actief en zendt live het radioverslag uit van de Formule 1 waarbij mensen via een technische tool, deze kunnen synchroniseren met het televisiebeeld. Olav Mol...

Lees Meer

 

[Interview] Sophie Bolzer (Audvice) pleit voor vrouwelijke rolmodellen, ondernerschapsonderwijs en overheidsondersteuning
[Interview] Sophie Bolzer (Audvice) pleit voor vrouwelijke rolmodellen, ondernerschapsonderwijs en overheidsondersteuning

Tijdens de HearstLab Europe 100k Pitch Day won onder anderen Sophie Bolzer met haar idee over een audiokennisbank voor bedrijven. We spreken haar in het kader van een reeks over de winnaars van de Pitch Day.

Dag Sophie, kan je jezelf introduceren?

Ik ben oprichter en CEO van Audvice. Ik ben altijd geobsedeerd geweest om manieren te vinden om het meest te halen uit mijn tijd. Toen ik mijn masterstudie Strategic Management aan het doen...

Lees Meer

 

Fransz Finds - Vol 12. | Inspiratie waar je wat aan hebt
Fransz Finds - Vol 12. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Toe aan wat afleiding waar je wat aan hebt? Dan is deze tweewekelijkse column precies wat je nodig hebt. Bij Fransz Finds krijgt creativiteit het podium dat het verdient.

Wat maakt een goed idee goed? En wat kun jij daarmee als nieuwsgierige marketeer? De antwoorden vind je hier. Gecureerd door Daryl Fransz, Senior Creative bij MIX...

Lees Meer

 

[Column] Bas Vlugt: een week lang in gesprek met ChatGPT - bevindingen, perspectief en conclusies
[Column] Bas Vlugt: een week lang in gesprek met ChatGPT - bevindingen, perspectief en conclusies

Goed, ik heb dus een week lang iedere dag een column geschreven over mijn gesprekken met ChatGPT. Vandaag ook weer.

Omdat die gesprekken al snel veel lengte hebben, staan die van vandaag onder deze column gepubliceerd zodat je die kunt raadplegen - om de column te kunnen volgen, hoef je ze zeker niet allemaal te lezen. Ik heb de afgelopen dagen proberen uit te vinden wat ChatGPT kan. Sommige...

Lees Meer

 

 
 

[Vacancies] Azerion has a position for a Programmatic Trader - Brussels
[Vacancies] Azerion has a position for a Programmatic Trader - Brussels

The programmatic team is a group driven to deliver highly effective campaigns through data targeting, audience targeting, and contextual targeting.

The ideal candidate will have hands-on experience with programmatic trading in self-service demand side platforms (DSPs). The Programmatic Trader will lead the team in implementing programmatic media buys across different country...

Lees Meer

 

[Vacatures] Springbok zoekt een Duurzaamheidsexpert - Gent Zuid
[Vacatures] Springbok zoekt een Duurzaamheidsexpert - Gent Zuid

De focus op duurzaamheid in al zijn aspecten groeit gelukkig. Ons team verwelkomt daarom graag een extra duurzaamheidsexpert:

een CSR-talent met een passie voor en inzicht in het analyseren van de duurzaamheidsinspanningen van bedrijven en organisaties, met voeling voor alles wat ecologisch, biologisch en sociaal verantwoord is. Samen met gelijkgestemde multitalenten werk je aan communicatie met een positieve impact...

Lees Meer

 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant België
[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant België

Wij zijn Glasnost, een ACE agency. Een creatief team aan ambitieuze vakidioten dat pr net even anders aanpakt. Met spraakmakend werk dat de aandacht verdient genereren wij positieve impact voor onze wereldse klanten.

Bij Glasnost doen we wat wij kunnen. Met openheid, lef en passie maken we de wereld een tikje mooier en leiden we de revolutie in pr. We gaan voor spraakmakend werk. Met impact. Zo maken we de...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Marketeer e-Commerce - Antwerpen
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Marketeer e-Commerce - Antwerpen

Bij Mediahuis zijn we op zoek naar een Marketeer op onze e-Commerce afdeling. En we geloven dat jij de juiste persoon bent.

Want wie we nodig hebben,

is een enthousiaste collega met een grote interesse in e-Commerce en allround marketing. Past dit al volledig bij jou? Lees dan aandachtig verder, want het wordt alleen nog maar beter...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen
[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Coördinator HLN - Antwerpen

Ben jij de content gedreven coördinator, die goed is in het opstarten en onderhouden van relaties? Die zich niet van de wijs laat brengen door de waan van de dag, maar de grote lijnen kan blijven zien? En wiens hart sneller gaat kloppen van uitdagende journalistiek? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor de doelmatige inzet van de redactionele content. Op basis van inzichten spar je met redacties over welke content bijdraagt aan onze doelstellingen en zorg je met het team...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

WPP opens new campus in Paris 29-09-2023 | 10:56:09
WPP opens new campus in Paris


Brand marketing to performance marketing continues to grow, research 29-09-2023 | 10:48:00
Brand marketing to performance marketing continues to grow, research


AI will create more jobs than it replaces, report 29-09-2023 | 10:41:00
AI will create more jobs than it replaces, report


[Column] Sanne Demir - De Dans der Generaties: Van Disco tot TikTok 29-09-2023 | 10:36:19
[Column] Sanne Demir - De Dans der Generaties: Van Disco tot TikTok


[Column] Rosanne van Oort over Odido: liegen bij de koffieautomaat 29-09-2023 | 10:25:00
[Column] Rosanne van Oort over Odido: liegen bij de koffieautomaat


Blended agency iO brings the Port of Antwerp-Bruges’ digital twin to life with AI 29-09-2023 | 10:17:00
APICA (Advanced Port Information and Control Assistant) was launched in early 2022. Now, the avatar representing the digital twin has gotten a new outfit, warmer voice, and friendlier facial expression and speaks as many as 100 languages.


Duke & Grace en Make Sense voortaan Springbok 29-09-2023 | 04:00:00
De bureaus Duke & Grace en Make Sense heten vanaf heden Springbok. Beide bureaus waren al onderdeel van Springbok en zullen met de naamswijziging volledig integreren onder deze gezamenlijke vlag


Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen 29-09-2023 | 00:06:34
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense


Fightclub ontwikkelt campagne voor Whirlpool MaxiSpace 28-09-2023 | 14:41:00
Ter ere van de lancering van de MaxiSpace vaatwasser opende Whirlpool, in samenwerking met Fightclub, voor één dag restaurant La Vaisselle


[Offre d'emploi] Springbok recherche un(e) Consultant-Marketing en ligne à Gent Zuid 28-09-2023 | 10:49:00
Springbok recherche directement un(e) Consultant-Marketing en ligne à Gent Zuid


IAB Europe unveils guide to improving sustainable business decision-making in the digital ad industry 28-09-2023 | 09:29:00
IAB Europe unveils guide to improving sustainable business decision-making in the digital ad industry


[Budi & Thijs] ROI? Lang leve de verspilling! 28-09-2023 | 09:10:00
[Budi & Thijs] ROI? Lang leve de verspilling!


Dentsu ontwikkelt Happy Speeltijd-toestel tegen eenzaamheid op schoolpleinen 28-09-2023 | 00:21:00
Happy Speeltijd, het door Dentsu ontwikkelde speeltoestel, is op 27 september op het schoolplein van basisschool Sint-Bernardusschool in België geplaatst. Dit is de tweede locatie die dit toestel heeft geplaatst


Joe Public en Springbok ontwikkelen #Happ campagne voor Burger King 28-09-2023 | 00:08:00
Joe Public en Springbok hebben onder de noemer #Happ een campagne voor Burger King ontwikkeld voor de My Burger King app.In de campagne wordt duidelijk gemaakt dat de snelste weg voor een zogeheten Whopper de My Burger King app is


Connected TV viewers have higher levels of attention than linear television, study 27-09-2023 | 10:29:00
Connected TV viewers have higher levels of attention than linear television, study



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -