Jaargang 6 | editie 46 | 9 maart 2023 |
|
De nieuwe launch-campagne van de Hyundai IONIQ 6 maakt gebruik van bewegend 3D beeld op schermen in Amsterdam (Leidseplein) en Rotterdam (Binnenwegplein) met daarnaast augmented reality (AR) banners voor mobile, in een interactieve 360° campagne ontstaan uit de nauwe band tussen merk en bureau.
Maron Busnel, Head of Marketing Hyundai: “Bij Hyundai innoveren we continu onze auto’s en elektrische mobiliteit. De nieuwe IONIQ 6 is daar een prachtig voorbeeld van. Om nu midden in...
|
|
|
|
Jim Abbring is sinds oktober 2021 werkzaam als Senior Creative bij Finally an Agency. Robert Keukelaar startte in februari 2023 als Art Director. We spreken beiden over hun komst bij Finally an Agency en ontwikkelingen in de markt.
Jim, je bent circa 1,5 jaar geleden begonnen bij finally an agency. Hoe is dat tot stand gekomen?
Jim Abbring: Ik kende een paar mensen die al bij finally werkten. Toen ik lucht kreeg van creatieve ambities, trok ik de stoute schoenen aan en vroeg of ik eens op de koffie mocht komen. Want naast...
|
|
|
|
Bravoure, strategisch digitaal bureau in Amsterdam, versterkt het team met de komst van Suzanne Visser. Als accountmanager zal Suzanne zich richten op het uitbouwen van duurzame samenwerkingen en het begeleiden van klanten bij het verzekeren van hun digital longevity op de lange termijn.
Suzanne Visser is bestuurslid van Dutch Digital Design en komt over van Kaliber Interactive, waar ze als Senior Interactive Producer en Client Services Manager werkte voor verschillende mooie merken...
|
|
|
|
Tien jaar nadat The Long and the Short of It door auteurs Peter Field en Les Binet is gepubliceerd, is er nu bewijs afkomstig van onderzoeksbureau System1 dat brand building reclames zowel lange als ook korte termijn verkoopeffecten realiseren.
In zijn artikel voor MarketingWeek formuleert Mark Ritson zes afzonderlijke stappen voor het optimaal inzetten van brand building en sales activatie en koppelt deze aan concrete aanbevelingen...
|
|
|
|
GroupM kondigde wereldwijd aan te gaan samenwerken onder de noemer Back to News bij gecertificeerde nieuwssites om de betrouwbare nieuwssites te ondersteunen en zo fake nieuws uit te gaan sluiten.
Het is een internationaal initiatief en de Nederlandse tak van GroupM doet niet actief mee. Maar het heeft toch iets merkwaardigs. Dat dus aan adverteerderskant bepaalt gaat worden wat dan...
|
|
|
|
Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022.
Naast de presentatie van de jaarcijfers uit het rapport, zal econoom en journalist Mathijs Bouman je meenemen in de economische verwachtingen voor aankomend jaar en praten Patricia Sonius en Ton Schoonderbeek van het NMO je bij over de nieuwe opzet van het Nationaal Media Onderzoek. Verder zal reclamemaker Aad Kuijper een column voordragen...
|
|
|
|
Ben jij er klaar voor om de wereld van Digital Out-of-Home (DOOH) op zijn kop te zetten met creatieve en impactvolle campagnes?
Waarom zou je campagnes beperken tot alleen traditionele televisiereclame of online advertenties terwijl je met DOOH straten, winkelcentra en/of snelwegen kan verrijken met de meest creatieve, innovatieve, out-of-the-box concepten. Begint jouw creatieve brein al op hol te slaan met inventieve...
|
|
|
|
REVITALIZE is een boutique rebranding bureau voor merken, die meer relevantie, zichtbaarheid en succes willen. Laat ons team van rebranding specialisten jouw merk transformeren, zodat het de beste en sterkste versie van zichzelf wordt. En jij je business gezond kunt laten groeien...
|
|
|
|
Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters. TV Masters is een complete interactieve training over het medium TV waarin je alle ins en outs van zowel lineaire TV als online video leert.
Zesdelige gratis masterclass
De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts...
|
|
|
|
Audiohuis is de plek waar je als podcastmaker of partner samen met ons team de juiste audioboodschap kan creëren. Dit kan in de vorm van een podcast, radio- of muziekoplossing.
Alles op maat. Door een sterk netwerk met interessante sprekers, moderators, sponsoren en adverteerders zijn wij in staat om elk concept door te vertalen naar jouw ideale podcast. Om dit te kunnen blijven doen openen wij dit keer graag onze deuren...
|
|
|
|
NRC opereert in een medialandschap dat in razend tempo verandert en zit zelf ook bepaald niet stil.
Dat vraagt wat van onze organisatie en onze mensen. Wil jij bijdragen aan de verdere groei en digitale transformatie van NRC? En heb je passie voor marketing, data en IT? Dan is dit de baan waar je naar op zoek bent...
|
|
|
|
Ben jij klaar voor een nieuwe uitdaging en gaat jouw hart sneller kloppen van digitaal en wetenschappelijke content? Dan is de functie van (Freelance) Digital Content Manager bij Quest echt iets voor jou.
Zo ziet je dag eruit als Digital Content Manager bij Quest
- Je bent verantwoordelijk voor alle onlinekanalen van Quest (Facebook, Instagram, de nieuwsbrief en Quest.nl & Quest Test);
- Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van onze digitale...
|
|
|
|
Ben jij iemand die niets liever doet dan concepten en formats ontwikkelen voor vette merken? Iemand die is opgegroeid in een wereld waar social media de standaard is, maar ben je ook iemand die kennis heeft van alle andere digitale kanalen?
Heb je een aantal jaar ervaring aan bureauzijde en ben je toe aan jouw volgende stap? En ben jij iemand die nu drie keer ja heeft geknikt? Top, lees verder...
|
|
|
|
&.agency is op zoek naar een Junior / Medior Influencer Campaign Manager om het team mee te versterken.
Wij zijn op zoek naar jou!
Word jij blij van het opzetten en managen van influencer campagnes voor grote klanten binnen een jong en hecht team? Maak jij er een sport van om klanten tevreden te houden? Dan is deze vacature zeker wat voor jou...
|
|
|
|
Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio.
Bij ons worden adverteerders gezien. Met o.a. de afdelingen Inside Sales, Field Sales en Digital & Agencies hebben we echt veel in huis. Ben jij klaar om jouw commerciële drive los te laten op het...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Nick Maas en Lotte van Etten naar N=5
30-03-2023 | 10:25:00
Creatief Nick Maas (onder andere Accenture Song) en producer Lotte van Etten (onder andere Creative Animal) starten bij N=5 om de visie van het bureau te versterken met hun digitale ervaring
Alfred maakt nieuwe campagne voor Praxis: Hulp aan de Maker
30-03-2023 | 10:04:00
Praxis lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker: een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|