Jaargang 6 | editie 46 | 9 maart 2023
 

Havas Media lanceert Hyundai IONIQ 6 met 3D-displaying en augmented reality tegelijk
Havas Media lanceert Hyundai IONIQ 6 met 3D-displaying en augmented reality tegelijk

De nieuwe launch-campagne van de Hyundai IONIQ 6 maakt gebruik van bewegend 3D beeld op schermen in Amsterdam (Leidseplein) en Rotterdam (Binnenwegplein) met daarnaast augmented reality (AR) banners voor mobile, in een interactieve 360° campagne ontstaan uit de nauwe band tussen merk en bureau.

Maron Busnel, Head of Marketing Hyundai: “Bij Hyundai innoveren we continu onze auto’s en elektrische mobiliteit. De nieuwe IONIQ 6 is daar een prachtig voorbeeld van. Om nu midden in...

Lees Meer

 

[Interview] Jim Abbring en Robert Keukelaar (Finally an Agency): Vervang ja maar door wat als?
[Interview] Jim Abbring en Robert Keukelaar (Finally an Agency): Vervang ja maar door wat als?

Jim Abbring is sinds oktober 2021 werkzaam als Senior Creative bij Finally an Agency. Robert Keukelaar startte in februari 2023 als Art Director. We spreken beiden over hun komst bij Finally an Agency en ontwikkelingen in de markt.

Jim, je bent circa 1,5 jaar geleden begonnen bij finally an agency. Hoe is dat tot stand gekomen?

Jim Abbring: Ik kende een paar mensen die al bij finally werkten. Toen ik lucht kreeg van creatieve ambities, trok ik de stoute schoenen aan en vroeg of ik eens op de koffie mocht komen. Want naast...

Lees Meer

 

Suzanne Visser als senior accountmanager naar Bravoure
Suzanne Visser als senior accountmanager naar Bravoure

Bravoure, strategisch digitaal bureau in Amsterdam, versterkt het team met de komst van Suzanne Visser. Als accountmanager zal Suzanne zich richten op het uitbouwen van duurzame samenwerkingen en het begeleiden van klanten bij het verzekeren van hun digital longevity op de lange termijn.

Suzanne Visser is bestuurslid van Dutch Digital Design en komt over van Kaliber Interactive, waar ze als Senior Interactive Producer en Client Services Manager werkte voor verschillende mooie merken...

Lees Meer

 


[Screenforce] Brand building stimuleert korte termijn verkoop
[Screenforce] Brand building stimuleert korte termijn verkoop

Tien jaar nadat The Long and the Short of It door auteurs Peter Field en Les Binet is gepubliceerd, is er nu bewijs afkomstig van onderzoeksbureau System1 dat brand building reclames zowel lange als ook korte termijn verkoopeffecten realiseren.

In zijn artikel voor MarketingWeek formuleert Mark Ritson zes afzonderlijke stappen voor het optimaal inzetten van brand building en sales activatie en koppelt deze aan concrete aanbevelingen...

Lees Meer

 

[Column] David de Jong: Adverteren bij sites die mediabureaus goedkeuren?
[Column] David de Jong: Adverteren bij sites die mediabureaus goedkeuren?

GroupM kondigde wereldwijd aan te gaan samenwerken onder de noemer Back to News bij gecertificeerde nieuwssites om de betrouwbare nieuwssites te ondersteunen en zo fake nieuws uit te gaan sluiten.

Het is een internationaal initiatief en de Nederlandse tak van GroupM doet niet actief mee. Maar het heeft toch iets merkwaardigs. Dat dus aan adverteerderskant bepaalt gaat worden wat dan...

Lees Meer

 

 
 

Screenforce presenteert: TV Jaarrapport 2022
Screenforce presenteert: TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022.

Naast de presentatie van de jaarcijfers uit het rapport, zal econoom en journalist Mathijs Bouman je meenemen in de economische verwachtingen voor aankomend jaar en praten Patricia Sonius en Ton Schoonderbeek van het NMO je bij over de nieuwe opzet van het Nationaal Media Onderzoek. Verder zal reclamemaker Aad Kuijper een column voordragen...

Lees Meer

 

Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2023 | Let’s shake things up in the world of DOOH
Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2023 | Let’s shake things up in the world of DOOH

Ben jij er klaar voor om de wereld van Digital Out-of-Home (DOOH) op zijn kop te zetten met creatieve en impactvolle campagnes?

Waarom zou je campagnes beperken tot alleen traditionele televisiereclame of online advertenties terwijl je met DOOH straten, winkelcentra en/of snelwegen kan verrijken met de meest creatieve, innovatieve, out-of-the-box concepten. Begint jouw creatieve brein al op hol te slaan met inventieve...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Revitalize: Rebranding voor merken met groeiambities
[SHOWREEL!] Revitalize: Rebranding voor merken met groeiambities

REVITALIZE is een boutique rebranding bureau voor merken, die meer relevantie, zichtbaarheid en succes willen. Laat ons team van rebranding specialisten jouw merk transformeren, zodat het de beste en sterkste versie van zichzelf wordt. En jij je business gezond kunt laten groeien...

Lees Meer

 

Screenforce presenteert masterclass TV Masters | 23  maart - 11 mei 2023
Screenforce presenteert masterclass TV Masters | 23 maart - 11 mei 2023

Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters. TV Masters is een complete interactieve training over het medium TV waarin je alle ins en outs van zowel lineaire TV als online video leert.

Zesdelige gratis masterclass

De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts...

Lees Meer

 


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Podcastredacteur/-maker Audiohuis
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Podcastredacteur/-maker Audiohuis

Audiohuis is de plek waar je als podcastmaker of partner samen met ons team de juiste audioboodschap kan creëren. Dit kan in de vorm van een podcast, radio- of muziekoplossing.

Alles op maat. Door een sterk netwerk met interessante sprekers, moderators, sponsoren en adverteerders zijn wij in staat om elk concept door te vertalen naar jouw ideale podcast. Om dit te kunnen blijven doen openen wij dit keer graag onze deuren...

Lees Meer

 

[Vacatures] NRC Media zoekt een Business Proces Consultant
[Vacatures] NRC Media zoekt een Business Proces Consultant

NRC opereert in een medialandschap dat in razend tempo verandert en zit zelf ook bepaald niet stil.

Dat vraagt wat van onze organisatie en onze mensen. Wil jij bijdragen aan de verdere groei en digitale transformatie van NRC? En heb je passie voor marketing, data en IT? Dan is dit de baan waar je naar op zoek bent...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Digital Content Manager Quest
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Digital Content Manager Quest

Ben jij klaar voor een nieuwe uitdaging en gaat jouw hart sneller kloppen van digitaal en wetenschappelijke content? Dan is de functie van (Freelance) Digital Content Manager bij Quest echt iets voor jou.

Zo ziet je dag eruit als Digital Content Manager bij Quest

  • Je bent verantwoordelijk voor alle onlinekanalen van Quest (Facebook, Instagram, de nieuwsbrief en Quest.nl & Quest Test);
  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van onze digitale...

Lees Meer

 

[Vacatures] Abovo Media zoekt een Creative Content Concepter
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Creative Content Concepter

Ben jij iemand die niets liever doet dan concepten en formats ontwikkelen voor vette merken? Iemand die is opgegroeid in een wereld waar social media de standaard is, maar ben je ook iemand die kennis heeft van alle andere digitale kanalen?

Heb je een aantal jaar ervaring aan bureauzijde en ben je toe aan jouw volgende stap? En ben jij iemand die nu drie keer ja heeft geknikt? Top, lees verder...

Lees Meer

 

[Vacatures] &.media group zoekt een Jr. / Medior Influencer Campaign Manager
[Vacatures] &.media group zoekt een Jr. / Medior Influencer Campaign Manager

&.agency is op zoek naar een Junior / Medior Influencer Campaign Manager om het team mee te versterken.

Wij zijn op zoek naar jou!

Word jij blij van het opzetten en managen van influencer campagnes voor grote klanten binnen een jong en hecht team? Maak jij er een sport van om klanten tevreden te houden? Dan is deze vacature zeker wat voor jou...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Account Manager
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Account Manager

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio.

Bij ons worden adverteerders gezien. Met o.a. de afdelingen Inside Sales, Field Sales en Digital & Agencies hebben we echt veel in huis. Ben jij klaar om jouw commerciële drive los te laten op het...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

De Mediabureau100 2024: Maiko Valentijn opnieuw op nummer 1 09-12-2023 | 18:15:00
Maiko Valentijn is onveranderd de meest invloedrijke man in Nederlandse bureauwereld. Voor het derde jaar op rij is hij de nummer 1 in de Mediabureau100


Darre van Dijk nummer 1 in Reclamebureau100 2024; Aad Kuijper en Victor Knaap runners-up 08-12-2023 | 14:12:00
Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO, staat op nummer 1 in de Reclamebureau100. Hij is daarmee de persoon met de meeste invloed in de Nederlandse reclamebureauwereld


Brenda Smith nummer 1 in de Marketing100 van 2024, Els Dijkhuizen stijgt naar plaats 3 08-12-2023 | 13:30:00
In een ramvolle Club Ace is Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, op 7 december 2023 uitgeroepen tot meest invloedrijke marketeer van Nederland. De vrouw die eerder al Cross Media Vrouw van het jaar was, voert 12 maanden lang de Marketing100 aan.


Arjen Lubach ook in Media100 2024 op nummer 1, Johan Derksen op nummer 3 08-12-2023 | 13:25:00
De Media100 2023 doet wat alle voorgaande edities van de Media100 ook deden: de lijst reflecteert de ontwikkeling van de media in Nederland, wat weer een reflectie is van wat er in de maatschappij gebeurt


Laurette Schillings en Michael de Kruijf Raad van Toezicht Nederlands Film Festival 08-12-2023 | 12:08:00
Rachel van Bommel en Hadewych Kuiper nemen afscheid vanwege het aflopen van de termijnen die voor Raad van Toezichtleden geldt


André Blanco en Anirudh Shiva naar Gospooky 08-12-2023 | 11:19:00
De uitbreiding van het creatieve team helpt Gospooky om de status quo uit te dagen en de grenzen van de advertising- en marketingindustrie te verleggen


DPG Media en Ringier Sports Media Group herlanceren Sportnieuws.nl 08-12-2023 | 10:47:00
Sportnieuws.nl is het online sportplatform van DPG Media waarbij de focus komt te liggen op live fan- en sportbeleving, video’s, lifestyle en de verhalen achter (inter)nationale sporters


[Vacatures] HYPR zoekt een Sales Support 08-12-2023 | 10:46:00
HYPR is per direct op zoek naar een Sales Support


TUI kiest EssenceMediacom als mediabureau 08-12-2023 | 10:15:00
EssenceMediacom breidt daarmee haar verantwoordelijkheid voor de mediaplanning en -inkoop uit naar de Benelux, de VK, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië


Bar-le-Duc kiest voor Crocodile Agency 08-12-2023 | 09:40:14
Crocodile Agency ontwikkelt vernieuwde strategie, die Bar-le-Duc helpt een jongere doelgroep aan te spreken


[Vacatures] HYPR zoekt een Ad-Ops Manager 08-12-2023 | 08:36:00
HYPR is per direct op zoek naar Ad-Ops Manager


[Vacatures] HYPR zoekt een Account Manager 08-12-2023 | 08:25:00
HYPR is per direct op zoek naar Account Manager  


INDIE en dé VakantieDiscounter lanceren kerstcommercial 07-12-2023 | 10:24:14
dé VakantieDiscounter komt met een kerstcommercial met een gedurfde insteek. Niet met een traan – al lijkt dat eerst wel zo – maar met een knipoog.


Markteffect verzorgt positioneringsonderzoek Oil & Vinegar 07-12-2023 | 09:47:14
Om erachter te komen hoe de buitenwereld Oil & Vinegar ziet, welke doelgroep zij precies bedient en waar de kansen liggen is Markteffect ingeschakeld


Yune creatief contentpartner Alphabet Nederland 07-12-2023 | 09:22:13
Yune wordt per direct verantwoordelijk voor de marketingstrategie, creatie en contentproductie.


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -