Jaargang 6 | editie 48 | 13 maart 2023
 

Cheil Benelux benoemt creatieve directie: Tim de Waard en Daniel Samama
Cheil Benelux benoemt creatieve directie: Tim de Waard en Daniel Samama

Cheil Benelux heeft Tim de Waard en Daniel Samama aangesteld om de creatieve vloer te gaan leiden en de creatieve ambities van het bureau te verwezenlijken.

De twee waren de afgelopen vier jaar actief als freelance creatief team onder de naam Tim & Daan, met opvallend werk voor klanten als IDFA en Philips. Daarvoor werkten ze bij FHV BBDO, JWT en N=5. Het duo over de stap naar het bureau: “Cheil is een...

Lees Meer

 

Happy Horizon neemt AdBirds over
Happy Horizon neemt AdBirds over

Happy Horizon neemt per direct global digital performance marketing agency AdBirds over. AdBirds is opgericht door voormalig Google- en Meta-medewerkers.

AdBirds werkt onder meer wereldwijd voor bedrijven zoals LVMH, Lacoste, PUMA, Pepe Jeans en Hackett. AdBirds is in 2010 opgericht en heeft lokale dekking over de hele wereld. Creative digital agency Happy Horizon neemt alle aandelen van AdBirds over...

Lees Meer

 

Anoeshka Harpal naar CS Digital Media
Anoeshka Harpal naar CS Digital Media

Anoeshka Harpal is per 1 maart begonnen als Senior Accountmanager bij CS Digital Media. Eerder was zij in dezelfde functie werkzaam voor Jean Mineur Mediavision en Clear Channel. Meest recent was zij Sales Director Netherlands voor Locala.

Permanent strategische innovaties toepassen

Radjen van Wilsem, CEO van CS Digital Media: "Als mediatechnologiebedrijf willen we permanent strategische innovaties toepassen op de ontwikkeling van onze eigen DOOH Publisher CSDM en haar...

Lees Meer

 

[Column] Carlo den Otter: Bieden A-merken alleen krimpflatie of ook inspiratie?
[Column] Carlo den Otter: Bieden A-merken alleen krimpflatie of ook inspiratie?

De dagelijkse boodschappen worden alsmaar duurder. De prijzen stijgen als een raket en dalen als een parachute. Want ondanks de alweer lagere energieprijzen bedroeg de inflatie in februari volgens het CBS nog steeds zo’n 8 procent.

De prijzen van voedingsmiddelen stegen in februari zelfs met ruim 15 procent! Natuurlijk doen consumenten in deze dure tijden alles om geld te besparen. Ze wisselen Albert Heijn en Jumbo...

Lees Meer

 


The Movies weer open na jarenlange verbouwing
The Movies weer open na jarenlange verbouwing

The Movies opent zijn deuren opnieuw na een jarenlange verbouwing. De oudste nog actieve bioscoop sloot in december 2020 zijn deuren tijdens de coronacrisis en greep die aan voor een ingrijpende verbouwing waarbij ook de fundering is vernieuwd.

Het aantal stoelen is teruggebracht van 327 naar 268. Het restaurant is verdwenen, maar een bar en foyer, meer licht en een leestafel zijn er voor teruggekomen. Het pand bleek in slechtere staat...

Lees Meer

 

SuperRebel ontwikkelt website MP Motorsport
SuperRebel ontwikkelt website MP Motorsport

SuperRebel Agency lanceert de nieuwe website van MP Motorsport. Het bureau werkt al een aantal jaar voor het meest succesvolle Nederlandse raceteam.

Voor MP Motorsport, leidend kampioen in Formule 2, ontwikkelde SuperRebel niet alleen de identiteit en positionering 'accelerating talent', maar werd ook een site gebouwd, volledig in eigen beheer ontworpen en geprogrammeerd. De content komt vanuit een...

Lees Meer

 

Maaike de Wildt Operations Director Kumpany
Maaike de Wildt Operations Director Kumpany

Maaike de Wildt is gestart als Operations Director bij merkactivatiebureau Kumpany. Ze was voorheen ruim acht jaar Operations & Projects Director bij Fitzroy Amsterdam.

Zij volgt Noortje Jans op, en neemt samen met Wouter van Rijn (Strategy Director) en Auke van Rossum (Creative Director) plaats in de directie van het bureau, onder leiding van MD Jasper Admiraal. Naast De Wildt verwelkomt Kumpany nog vier...

Lees Meer

 

 
 

Screenforce presenteert: TV Jaarrapport 2022
Screenforce presenteert: TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022.

Naast de presentatie van de jaarcijfers uit het rapport, zal econoom en journalist Mathijs Bouman je meenemen in de economische verwachtingen voor aankomend jaar en praten Patricia Sonius en Ton Schoonderbeek van het NMO je bij over de nieuwe opzet van het Nationaal Media Onderzoek. Verder zal reclamemaker Aad Kuijper een column voordragen...

Lees Meer

 

Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2023 | Let’s shake things up in the world of DOOH
Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2023 | Let’s shake things up in the world of DOOH

Ben jij er klaar voor om de wereld van Digital Out-of-Home (DOOH) op zijn kop te zetten met creatieve en impactvolle campagnes?

Waarom zou je campagnes beperken tot alleen traditionele televisiereclame of online advertenties terwijl je met DOOH straten, winkelcentra en/of snelwegen kan verrijken met de meest creatieve, innovatieve, out-of-the-box concepten. Begint jouw creatieve brein al op hol te slaan met inventieve...

Lees Meer

 

Screenforce presenteert masterclass TV Masters | 23  maart - 11 mei 2023
Screenforce presenteert masterclass TV Masters | 23 maart - 11 mei 2023

Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters. TV Masters is een complete interactieve training over het medium TV waarin je alle ins en outs van zowel lineaire TV als online video leert.

Zesdelige gratis masterclass

De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Revitalize: Rebranding voor merken met groeiambities
[SHOWREEL!] Revitalize: Rebranding voor merken met groeiambities

REVITALIZE is een boutique rebranding bureau voor merken, die meer relevantie, zichtbaarheid en succes willen. Laat ons team van rebranding specialisten jouw merk transformeren, zodat het de beste en sterkste versie van zichzelf wordt. En jij je business gezond kunt laten groeien... 

Lees Meer

 



[Vacatures] &.media group zoekt een Medior / Senior Influencer Campaign Manager
[Vacatures] &.media group zoekt een Medior / Senior Influencer Campaign Manager

&.agency is op zoek naar een Medior / Senior Influencer Campaign Manager om het team mee te versterken.

Wij zijn op zoek naar jou!

Word jij blij van het opzetten en managen van influencer campagnes voor grote klanten binnen een jong en hecht team? Maak jij er een sport van om klanten tevreden te houden? Dan is deze vacature zeker wat voor jou...

Lees Meer

 

[Vacatures] Ace zoekt een Media Consultant - IM Lounge
[Vacatures] Ace zoekt een Media Consultant - IM Lounge

Mensen betere keuzes helpen maken, daar worden wij warm van. Bij IM Lounge werk je nauw samen met onze klanten en creatieve partners om een positieve impact maken. Ga jij bijdragen aan onze missie om 1 miljard mensen positief met elkaar in aanraking te brengen? Lees dan snel door!

Functieomschrijving

Als Media Consultant ben je in ons mediabureau het eerste aanspreekpunt voor klanten en hiermee ook een van de gezichten van IM Lounge. Jij hebt passie voor marketing en je bent iemand die graag samen...

Lees Meer

 

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Account Manager
[Vacatures] ACT.agency zoekt een Account Manager

Wil jij deel uitmaken van een nieuw creatief advertising & content bureau in de Houthavens en samen met een dynamisch team mooi werk maken? ACT,Now!

ACT,agency staat voor Advertising and Content Together. Wij geloven in een geïntegreerde advertising en content aanpak. Met onze ACT.vertising zorgen we ervoor dat merken zich strategisch en creatief onderscheiden, always-on...

Lees Meer

 

[Vacatures] Blauw Gras zoekt een Project Manager
[Vacatures] Blauw Gras zoekt een Project Manager

Hé, jij daar! Ben je lekker aan het scrollen op zoek naar een toffe nieuwe job? Geef je duim dan even rust. Dit zou ‘m namelijk wel eens kunnen zijn! Bij Blauw Gras worden we, net als jij, mega-enthousiast van TikTok, Snap, Insta, YouTube en zelfs Facebook.

Voor deze functie zoeken we een uitblinker in plannen en regelen. Een Pietje Precies die netjes is tot ver achter de komma met een proactieve mindset. Ben jij dat? Lees dan gauw verder...

Lees Meer

 

[Vacatures] ZIGT zoekt een Creative Content Consultant
[Vacatures] ZIGT zoekt een Creative Content Consultant

Als onderdeel van de dienstverlening van ZIGT hebben onze klanten de mogelijkheid om ons in te zetten voor de ontwikkeling van content strategieën en de uitwerking hiervan.

Wij denken mee over een maandelijkse content kalender, schrijven copy’s, denken mee over de creatieve invulling van de social posts én analyseren de resultaten. Door de groeiende vraag van onze klanten voor deze dienstverlening zijn wij op zoek...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Stephan Kwast over de herpositionering van Megawatt als 360 campagnebureau 23-05-2024 | 13:56:00
Stephan Kwast is CEO en eigenaar van Megawatt Group. We spreken hem over de fusie van vier Megawatt labels en de herpositionering naar één sterk Megawatt als 360֯ campagnebureau


[Merken 100 2024] Marjanne Mulder: Achmea gaat voor Duurzaam Samen Leven 23-05-2024 | 12:53:00
Achmea is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Marjanne Mulder, Senior Brand Manager bij Achmea


HEMA voor het derde jaar op rij stijging in winst en omzet 23-05-2024 | 12:25:08
De bruto-omzet steeg in 2023 met 7,4 procent naar 2.112 miljoen euro en de winst voor belasting steeg van 31,6 miljoen euro 2022 naar 61,2 miljoen 2023


DDB Amsterdam ontwikkelt campagne Robijn Tropical 23-05-2024 | 12:10:00
Het merk introduceert Robijn Tropical wasmiddel en wasverzachter. Het is vooral de geur die zorgt dat lentekriebels plaats maken voor zomerse sferen


Screenforce over de bvA-Webinar over de aandachtseconomie 23-05-2024 | 12:06:00
Hoe en waar kun je de consument nog bereiken zodat jouw merk de aandacht krijgt waar je naar op zoek bent


[Merken100] Johan van der Zanden (Albert Heijn): Onze missie is Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. 23-05-2024 | 11:57:00
Albert Heijn is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland


ICI PARIS XL Benelux start samenwerking met Serviceplan Make 23-05-2024 | 11:45:00
Vanaf mei 2024 werkt Serviceplan Make Benelux, onderdeel van de wereldwijde Serviceplan Group, officieel samen met ICI PARIS XL Benelux


Fightclub aan de slag voor spellen Ticket to Ride en Exploding Kittens 23-05-2024 | 11:26:00
Ticket to Ride en Exploding Kittens, het kaartspel dat een culthit werd na de lancering op Kickstarter, zijn klant geworden bij Fightclub Breda


Slaven Mandic investeert in start-up Webshake 23-05-2024 | 11:13:00
Slaven Mandic heeft geïnvesteerd in Webshake. Webshake biedt maandelijks abonnement voor ongelimiteerde uitvoering in zowel design als development


SuperRebel ontwikkelt consumentencampagne voor SolarEdge 23-05-2024 | 11:05:04
Het gras is altijd groener bij de buren. En dat geldt ook voor zonnepanelen. SuperRebel Agency ontwikkelde de campagne, op basis van deze inzichten


[Marketing Report Radio] Marijnke van der Burgh (ZIGT) over de sportzomer, het nieuwe kabinet en de AMMA Awards 23-05-2024 | 11:00:00
We spreken Marijnke van der Burgh over de sportzomer, het nieuwe kabinet en de AMMA Awards


[Vacatures] Cogonez zoekt een Projectmanager / trafficmanager 23-05-2024 | 10:29:00
Cogonez is per direct op zoek naar Projectmanager / trafficmanager


[Merken 100 2024] Jeroen Stirnberg: Grand'Italia staat voor optimistisch, modern, Italiaanse passie en pragmatisch 23-05-2024 | 10:11:00
Grand'Italia is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Jeroen Stirnberg, Marketing Manager bij Grand Italia.


[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Creative Team 23-05-2024 | 10:05:00
Cheil Benelux is directly looking for a Creative Team 


Dutch Digital Design: Suzanne Visser neemt voorzittersrol over van Bert Hagendoorn 23-05-2024 | 09:50:00
Oprichter Bert Hagendoorn geeft zijn voorzittersstokje door aan Suzanne Visser en richt zich vanaf nu op partnerships


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -