Jaargang 6 | editie 52 | 20 maart 2023 |
|
Guy Grimmelt is Marketing & Sales Director bij Global. We spreken hem over trends en ontwikkeling in de buitenreclame en Global.
2022 was het jaar waarin we weer volledig van het leven konden genieten zonder coronarestricties. Wat betekent dat voor jullie bedrijf en de buitenreclames?
Het opheffen van de restricties had met name een positief effect op de perceptie rondom ons medium, want qua mobiliteit waren we al flink op de goede weg. Het opende de weg naar volledig herstel...
|
|
|
|
Dat de gaming industry een gigantische groeimarkt is, is al jaren bekend. Die groei merkt ook The Invaders, het gaming for brands agency, dat zich al sinds 2015 specialiseert in deze markt.
De afgelopen drie maanden verwelkomde het Haarlemse bureau klanten waaronder Bol.com, De Vegetarische Slager, Randstad, T-Mobile en SNS...
|
|
|
|
We spreken met Jos Frijters, CMO & CCO van MarketResponse. MarketResponse nam bedrijven als 4orange, CMNTY, Underlined en Reputations over en gaat over insights-driven marketing & communicatie.
MarketResponse is van oorsprong een marktonderzoeksbureau. Wat is de strategie van het bedrijf en waar kwam het idee vandaan om te verbreden?
Het bedrijf is ruim 35 jaar geleden inderdaad opgericht als bureau voor markt- en publieksonderzoek, maar al vanaf het begin gekoppeld aan advies. Hoe moet je die...
|
|
|
|
Het befaamde orkest dat maar liefst vier Grammy Awards op zijn naam heeft, postte vanochtend zijn allereerste TikTok. Met het nummer met de toepasselijke titel The Next Episode, trapt het Metropole Orkest het partnership met Cheil Benelux af.
Verblijden en verbinden
Het Metropole Orkest werd vlak na de tweede werelddoorlog opgericht om mensen te verblijden en verbinden. Dat doet het orkest nog steeds. Van samenwerkingen met de rappers van 101Barz tot...
|
|
|
|
Op 28 augustus 2023 start het kijkonderzoek van NMO (Nationaal Media Onderzoek). Dit kondigden Ton Schoonderbeek, algemeen directeur van NMO en Patricia Kruiniger-Sonius, directeur onderzoek aan tijdens de jaarpresentatie van brancheorganisatie Screenforce.
Het kijkonderzoek zal voortaan uitgevoerd worden door Kantar waarmee afscheid genomen zal worden van GfK die (met voorganger Intomart) vanaf de start van het onderzoek in 1965 dit onderzoek uitvoerde...
|
|
|
|
De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult. Gedragsverandering speelt een grote rol in een tijd waarin transitie centraal staat.
Bij DCVF merkten ze dat organisaties steeds meer behoefte hebben aan gedegen advies over gedrag. Met concrete handvaten, waarmee ze snel kunnen schakelen...
|
|
|
|
Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters. TV Masters is een complete interactieve training over het medium televisie waarin je alle ins en outs van zowel lineaire televisie als online video leert.
Zesdelige gratis masterclass
De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts...
|
|
|
|
Fightclub is een creatief bureau dat net zo resultaatgericht werkt als een digital agency. En Fightclub is een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau.
Fightclub doet namelijk echt waar het als agency voor staat en dat is het combineren van branding en performance met als hoofddoel: winnen. Of het nou gaat om merkbekendheid, marktaandeel, omzet of awards, we’re in it to win it...
|
|
|
|
Wij zijn op zoek naar een Online Content Marketeer met een aantal jaren ervaring, die ondersteuning biedt op onze online marketingafdeling. Het doel van de afdeling is het uitbouwen van het klantenbestand van Maxdoro in Nederland en vervolgens de Europese markt te veroveren.
Over ons
Maxdoro is een IT-bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen van (enterprise) cloud-oplossingen van zowel web- als mobiele applicaties. Wij weten wat er nodig is om processen binnen organisaties te...
|
|
|
|
Ben jij dé gedreven CRM specialist die ons innovatieve B2B CRM team helpt bij het optimaliseren van de bestaande systemen? Zoek jij altijd door naar waar het nog net even beter kan? En zorg jij voor de beste gebruiksvriendelijkheid? Dan zoeken we jou!
Wat ga je doen
Met jouw CRM kennis zoek je naar constante optimalisatie van de B2B processen. Een goed CRM systeem is de basis en jij zorgt dat afdeling sales optimaal met het CRM systeem kan werken...
|
|
|
|
Quest is het grootste populairwetenschappelijke mediamerk van Nederland. Al bijna 20 jaar serveert Quest vermakelijke, journalistieke verhalen aan een nieuwsgierige doelgroep over een keur aan onderwerpen.
Belangrijke pijlers zijn psychologie, natuur, techniek, geschiedenis en het menselijk lichaam, maar Quest-producties beslaan veel meer interessegebieden. Quest uitingen zijn informatief en onderhoudend...
|
|
|
|
Ter uitbreiding van het Operations team zijn wij op zoek naar een veelzijdige Service Coordinator. Als Service Coordinator ben je een leergierige administratief medewerker met veel regelwerk. Geen dag is hetzelfde.
Je hebt een actieve rol in de kwaliteitsbewaking van het objectenbestand (de objecten zijn o.a. abri’s, vrijstaande reclameobjecten, digitale schermen zowel indoor als outdoor) en je bent het eerste...
|
|
|
|
Is het jouw droom (altijd al geweest) om bij de radio te werken? Dan is dit je kans! Misschien zit het idee nog maar net in je hoofd of is het een langgekoesterde wens waar je nog nooit wat mee hebt gedaan. Bij Qmusic Academy maakt het niet uit, wij zijn op zoek naar nieuwe talenten!
Wij zijn op zoek naar jou!
In de afgelopen jaren hebben we heel wat mensen opgeleid tot échte mediamakers. Marieke Elsinga, Kai Merckx, Joost Swinkels en Stephan Bouwman gingen je voor en zijn tot op de dag te horen op Qmusic en...
|
|
|
|
Wij zijn een Mediahuis gebouwd op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek. We zijn als internationale onderneming een jonge groep met diepe wortels en kennen een lange journalistieke traditie.
De Telegraaf is één van de belangrijkste mediamerken van Nederland. Een instituut in het medialandschap dat met ruim 50 procent van de Nederlandse bevolking in contact staat. Dit keer openen wij graag onze deuren voor een ervaren...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
[The List] Edelman
17-04-2024 | 12:05:06
We are the world’s leading communications marketing firm. We help clients evolve, promote and protect their brands and reputations
[The List] Cognito Media
17-04-2024 | 11:46:34
Cognito is a global communications agency helping clients manage reputations, handle threats, and build value in complex and competitive markets.
[The List] KAPOOOW
17-04-2024 | 11:36:53
Sinds 2013 zijn wij een studio gespecialiseerd in het bedenken en maken van reclamecampagnes, merkstrategie, interactieve merkervaringen en vormgeving
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|