Jaargang 6 | editie 52 | 20 maart 2023
 

[Interview] Guy Grimmelt (Global): Buitenreclame zit in de lift
[Interview] Guy Grimmelt (Global): Buitenreclame zit in de lift

Guy Grimmelt is Marketing & Sales Director bij Global. We spreken hem over trends en ontwikkeling in de buitenreclame en Global.

2022 was het jaar waarin we weer volledig van het leven konden genieten zonder coronarestricties. Wat betekent dat voor jullie bedrijf en de buitenreclames?

Het opheffen van de restricties had met name een positief effect op de perceptie rondom ons medium, want qua mobiliteit waren we al flink op de goede weg. Het opende de weg naar volledig herstel...

Lees Meer

 

Game Media Agency The Invaders breidt leiderschapsteam uit
Game Media Agency The Invaders breidt leiderschapsteam uit

Dat de gaming industry een gigantische groeimarkt is, is al jaren bekend. Die groei merkt ook The Invaders, het gaming for brands agency, dat zich al sinds 2015 specialiseert in deze markt.

De afgelopen drie maanden verwelkomde het Haarlemse bureau klanten waaronder Bol.com, De Vegetarische Slager, Randstad, T-Mobile en SNS...

Lees Meer

 

[Interview] Jos Frijters (MarketResponse): Pas als je mensen echt begrijpt, kun je iets voor ze betekenen
[Interview] Jos Frijters (MarketResponse): Pas als je mensen echt begrijpt, kun je iets voor ze betekenen

We spreken met Jos Frijters, CMO & CCO van MarketResponse. MarketResponse nam bedrijven als 4orange, CMNTY, Underlined en Reputations over en gaat over insights-driven marketing & communicatie.

MarketResponse is van oorsprong een marktonderzoeksbureau. Wat is de strategie van het bedrijf en waar kwam het idee vandaan om te verbreden?

Het bedrijf is ruim 35 jaar geleden inderdaad opgericht als bureau voor markt- en publieksonderzoek, maar al vanaf het begin gekoppeld aan advies. Hoe moet je die...

Lees Meer

 


Cheil Benelux lanceert het Metropole Orkest op TikTok
Cheil Benelux lanceert het Metropole Orkest op TikTok

Het befaamde orkest dat maar liefst vier Grammy Awards op zijn naam heeft, postte vanochtend zijn allereerste TikTok. Met het nummer met de toepasselijke titel The Next Episode, trapt het Metropole Orkest het partnership met Cheil Benelux af.

Verblijden en verbinden

Het Metropole Orkest werd vlak na de tweede werelddoorlog opgericht om mensen te verblijden en verbinden. Dat doet het orkest nog steeds. Van samenwerkingen met de rappers van 101Barz tot...

Lees Meer

 

Kijkonderzoek NMO start 28 augustus 2023
Kijkonderzoek NMO start 28 augustus 2023

Op 28 augustus 2023 start het kijkonderzoek van NMO (Nationaal Media Onderzoek). Dit kondigden Ton Schoonderbeek, algemeen directeur van NMO en Patricia Kruiniger-Sonius, directeur onderzoek aan tijdens de jaarpresentatie van brancheorganisatie Screenforce.

Het kijkonderzoek zal voortaan uitgevoerd worden door Kantar waarmee afscheid genomen zal worden van GfK die (met voorganger Intomart) vanaf de start van het onderzoek in 1965 dit onderzoek uitvoerde...

Lees Meer

 

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behavior Consult
De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behavior Consult

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult. Gedragsverandering speelt een grote rol in een tijd waarin transitie centraal staat.

Bij DCVF merkten ze dat organisaties steeds meer behoefte hebben aan gedegen advies over gedrag. Met concrete handvaten, waarmee ze snel kunnen schakelen...

Lees Meer

 

 
 

Screenforce presenteert masterclass TV Masters | 23  maart - 11 mei 2023
Screenforce presenteert masterclass TV Masters | 23 maart - 11 mei 2023

Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters. TV Masters is een complete interactieve training over het medium televisie waarin je alle ins en outs van zowel lineaire televisie als online video leert.

Zesdelige gratis masterclass

De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Fightclub: we’re in it to win it
[SHOWREEL!] Fightclub: we’re in it to win it

Fightclub is een creatief bureau dat net zo resultaatgericht werkt als een digital agency. En Fightclub is een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau. 

Fightclub doet namelijk echt waar het als agency voor staat en dat is het combineren van branding en performance met als hoofddoel: winnen. Of het nou gaat om merkbekendheid, marktaandeel, omzet of awards, we’re in it to win it...

Lees Meer

 


[Vacatures] Incontrol zoekt een Online Content Marketeer
[Vacatures] Incontrol zoekt een Online Content Marketeer

Wij zijn op zoek naar een Online Content Marketeer met een aantal jaren ervaring, die ondersteuning biedt op onze online marketingafdeling. Het doel van de afdeling is het uitbouwen van het klantenbestand van Maxdoro in Nederland en vervolgens de Europese markt te veroveren.  

Over ons 

Maxdoro is een IT-bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen van (enterprise) cloud-oplossingen van zowel web- als mobiele applicaties. Wij weten wat er nodig is om processen binnen organisaties te...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een CRM Specialist B2B
[Vacatures] DPG Media zoekt een CRM Specialist B2B

Ben jij dé gedreven CRM specialist die ons innovatieve B2B CRM team helpt bij het optimaliseren van de bestaande systemen? Zoek jij altijd door naar waar het nog net even beter kan? En zorg jij voor de beste gebruiksvriendelijkheid? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen

Met jouw CRM kennis zoek je naar constante optimalisatie van de B2B processen. Een goed CRM systeem is de basis en jij zorgt dat afdeling sales optimaal met het CRM systeem kan werken...

Lees Meer

 

[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur
[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur

Quest is het grootste populairwetenschappelijke mediamerk van Nederland. Al bijna 20  jaar serveert Quest vermakelijke, journalistieke verhalen aan een nieuwsgierige doelgroep over een keur aan onderwerpen.

Belangrijke pijlers zijn psychologie, natuur, techniek, geschiedenis en het menselijk lichaam, maar Quest-producties beslaan veel meer interessegebieden. Quest uitingen zijn informatief en onderhoudend...

Lees Meer

 

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Service Coördinator
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Service Coördinator

Ter uitbreiding van het Operations team zijn wij op zoek naar een veelzijdige Service Coordinator. Als Service Coordinator ben je een leergierige administratief medewerker met veel regelwerk. Geen dag is hetzelfde.

Je hebt een actieve rol in de kwaliteitsbewaking van het objectenbestand (de objecten zijn o.a. abri’s, vrijstaande reclameobjecten, digitale schermen zowel indoor als outdoor) en je bent het eerste...

Lees Meer

 

[Vacatures] Qmusic zoekt een Nieuw talent voor de Qmusic Academy
[Vacatures] Qmusic zoekt een Nieuw talent voor de Qmusic Academy

Is het jouw droom (altijd al geweest) om bij de radio te werken? Dan is dit je kans! Misschien zit het idee nog maar net in je hoofd of is het een langgekoesterde wens waar je nog nooit wat mee hebt gedaan. Bij Qmusic Academy maakt het niet uit, wij zijn op zoek naar nieuwe talenten!

Wij zijn op zoek naar jou!

In de afgelopen jaren hebben we heel wat mensen opgeleid tot échte mediamakers. Marieke Elsinga, Kai Merckx, Joost Swinkels en Stephan Bouwman gingen je voor en zijn tot op de dag te horen op Qmusic en...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Onderzoeksjournalist De Telegraaf
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Onderzoeksjournalist De Telegraaf

Wij zijn een Mediahuis gebouwd op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek. We zijn als internationale onderneming een jonge groep met diepe wortels en kennen een lange journalistieke traditie.

De Telegraaf is één van de belangrijkste mediamerken van Nederland. Een instituut in het medialandschap dat met ruim 50 procent van de Nederlandse bevolking in contact staat. Dit keer openen wij graag onze deuren voor een ervaren...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels 18-04-2024 | 10:17:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels -Rotterdam


fritz-kola onthult design en een plaats in het Albert Heijn schap 18-04-2024 | 10:16:25
Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen


[Vacatures] De Combinatie van Factoren zoekt een Allround-DTP’ER 18-04-2024 | 09:58:00
De Combinatie van Factoren (DCVF) is per direct op zoek naar een Allround-DTP’ER


DPG Media ontwikkelt contentcampagne voor PLUS en Stichting Thuisgekookt 18-04-2024 | 09:18:00
PLUS kenmerkt zich al jaren door een sterke maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid in de buurten waarin ze gevestigd zijn


Embassy of Dutch Creativity opent bar tijdens Cannes-festival 17-04-2024 | 16:17:00
Van 17 tot 21 juni zal de bar van de Embassy of Dutch Creativity fungeren als een tijdelijk hoofdkwartier van verschillende Nederlandse creatieve partijen


[Marketing Report Radio] Christiaan van Dijk (ZIGT) over de transformatie van SBS9 naar Viaplay TV 17-04-2024 | 14:35:46
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we Christiaan van Dijk over de recente veranderingen omtrent SBS9 en Viaplay TV


[Marketing Report Radio] Jeroen Goeman Borgesius (PR-Dashboard) over redacties, journalistiek en The PR-Awards 17-04-2024 | 14:15:11
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we Jeroen Goeman Borgesius over redacties, journalistiek en The PR-Awards


[Merken100] Dave Frauenfelder: Verbinden zit al ruim 130 jaar in het DNA van KPN 17-04-2024 | 13:33:00
KPN is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Dave Frauenfelder, Vice President Brand, MarCom & Sponsorships bij KPN


[The List] Edelman 17-04-2024 | 12:05:06
We are the world’s leading communications marketing firm. We help clients evolve, promote and protect their brands and reputations


[The List] Attenooie Sjoege van Zaken 17-04-2024 | 11:54:00
Onafhankelijk en eigenzinnig, met een voorkeur voor goede doelen en menselijke maat.


[The List] Cognito Media 17-04-2024 | 11:46:34
Cognito is a global communications agency helping clients manage reputations, handle threats, and build value in complex and competitive markets.


[The List] KAPOOOW 17-04-2024 | 11:36:53
Sinds 2013 zijn wij een studio gespecialiseerd in het bedenken en maken van reclamecampagnes, merkstrategie, interactieve merkervaringen en vormgeving


[Vacancy] TBWA\X has a position for a Digital Project Manager 17-04-2024 | 10:45:00
TBWA\X is directly looking for a Digital Project Manager -Full-time  \  Amsterdam


[Vacatures] ZIGT zoekt een Data Consultant 17-04-2024 | 10:18:00
ZIGT is per direct op zoek naar Data Consultant – Hoofddorp


[Vacatures] ZIGT zoekt een Campagnemanager Programmatic Advertising 17-04-2024 | 10:04:00
ZIGT is per direct op zoek naar Campagnemanager Programmatic Advertising-Hoofddorp


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -