Jaargang 6 | editie 52 | 20 maart 2023
 

[Interview] Guy Grimmelt (Global): Buitenreclame zit in de lift
[Interview] Guy Grimmelt (Global): Buitenreclame zit in de lift

Guy Grimmelt is Marketing & Sales Director bij Global. We spreken hem over trends en ontwikkeling in de buitenreclame en Global.

2022 was het jaar waarin we weer volledig van het leven konden genieten zonder coronarestricties. Wat betekent dat voor jullie bedrijf en de buitenreclames?

Het opheffen van de restricties had met name een positief effect op de perceptie rondom ons medium, want qua mobiliteit waren we al flink op de goede weg. Het opende de weg naar volledig herstel...

Lees Meer

 

Game Media Agency The Invaders breidt leiderschapsteam uit
Game Media Agency The Invaders breidt leiderschapsteam uit

Dat de gaming industry een gigantische groeimarkt is, is al jaren bekend. Die groei merkt ook The Invaders, het gaming for brands agency, dat zich al sinds 2015 specialiseert in deze markt.

De afgelopen drie maanden verwelkomde het Haarlemse bureau klanten waaronder Bol.com, De Vegetarische Slager, Randstad, T-Mobile en SNS...

Lees Meer

 

[Interview] Jos Frijters (MarketResponse): Pas als je mensen echt begrijpt, kun je iets voor ze betekenen
[Interview] Jos Frijters (MarketResponse): Pas als je mensen echt begrijpt, kun je iets voor ze betekenen

We spreken met Jos Frijters, CMO & CCO van MarketResponse. MarketResponse nam bedrijven als 4orange, CMNTY, Underlined en Reputations over en gaat over insights-driven marketing & communicatie.

MarketResponse is van oorsprong een marktonderzoeksbureau. Wat is de strategie van het bedrijf en waar kwam het idee vandaan om te verbreden?

Het bedrijf is ruim 35 jaar geleden inderdaad opgericht als bureau voor markt- en publieksonderzoek, maar al vanaf het begin gekoppeld aan advies. Hoe moet je die...

Lees Meer

 


Cheil Benelux lanceert het Metropole Orkest op TikTok
Cheil Benelux lanceert het Metropole Orkest op TikTok

Het befaamde orkest dat maar liefst vier Grammy Awards op zijn naam heeft, postte vanochtend zijn allereerste TikTok. Met het nummer met de toepasselijke titel The Next Episode, trapt het Metropole Orkest het partnership met Cheil Benelux af.

Verblijden en verbinden

Het Metropole Orkest werd vlak na de tweede werelddoorlog opgericht om mensen te verblijden en verbinden. Dat doet het orkest nog steeds. Van samenwerkingen met de rappers van 101Barz tot...

Lees Meer

 

Kijkonderzoek NMO start 28 augustus 2023
Kijkonderzoek NMO start 28 augustus 2023

Op 28 augustus 2023 start het kijkonderzoek van NMO (Nationaal Media Onderzoek). Dit kondigden Ton Schoonderbeek, algemeen directeur van NMO en Patricia Kruiniger-Sonius, directeur onderzoek aan tijdens de jaarpresentatie van brancheorganisatie Screenforce.

Het kijkonderzoek zal voortaan uitgevoerd worden door Kantar waarmee afscheid genomen zal worden van GfK die (met voorganger Intomart) vanaf de start van het onderzoek in 1965 dit onderzoek uitvoerde...

Lees Meer

 

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behavior Consult
De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behavior Consult

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult. Gedragsverandering speelt een grote rol in een tijd waarin transitie centraal staat.

Bij DCVF merkten ze dat organisaties steeds meer behoefte hebben aan gedegen advies over gedrag. Met concrete handvaten, waarmee ze snel kunnen schakelen...

Lees Meer

 

 
 

Screenforce presenteert masterclass TV Masters | 23  maart - 11 mei 2023
Screenforce presenteert masterclass TV Masters | 23 maart - 11 mei 2023

Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters. TV Masters is een complete interactieve training over het medium televisie waarin je alle ins en outs van zowel lineaire televisie als online video leert.

Zesdelige gratis masterclass

De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Fightclub: we’re in it to win it
[SHOWREEL!] Fightclub: we’re in it to win it

Fightclub is een creatief bureau dat net zo resultaatgericht werkt als een digital agency. En Fightclub is een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau. 

Fightclub doet namelijk echt waar het als agency voor staat en dat is het combineren van branding en performance met als hoofddoel: winnen. Of het nou gaat om merkbekendheid, marktaandeel, omzet of awards, we’re in it to win it...

Lees Meer

 


[Vacatures] Incontrol zoekt een Online Content Marketeer
[Vacatures] Incontrol zoekt een Online Content Marketeer

Wij zijn op zoek naar een Online Content Marketeer met een aantal jaren ervaring, die ondersteuning biedt op onze online marketingafdeling. Het doel van de afdeling is het uitbouwen van het klantenbestand van Maxdoro in Nederland en vervolgens de Europese markt te veroveren.  

Over ons 

Maxdoro is een IT-bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen van (enterprise) cloud-oplossingen van zowel web- als mobiele applicaties. Wij weten wat er nodig is om processen binnen organisaties te...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een CRM Specialist B2B
[Vacatures] DPG Media zoekt een CRM Specialist B2B

Ben jij dé gedreven CRM specialist die ons innovatieve B2B CRM team helpt bij het optimaliseren van de bestaande systemen? Zoek jij altijd door naar waar het nog net even beter kan? En zorg jij voor de beste gebruiksvriendelijkheid? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen

Met jouw CRM kennis zoek je naar constante optimalisatie van de B2B processen. Een goed CRM systeem is de basis en jij zorgt dat afdeling sales optimaal met het CRM systeem kan werken...

Lees Meer

 

[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur
[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur

Quest is het grootste populairwetenschappelijke mediamerk van Nederland. Al bijna 20  jaar serveert Quest vermakelijke, journalistieke verhalen aan een nieuwsgierige doelgroep over een keur aan onderwerpen.

Belangrijke pijlers zijn psychologie, natuur, techniek, geschiedenis en het menselijk lichaam, maar Quest-producties beslaan veel meer interessegebieden. Quest uitingen zijn informatief en onderhoudend...

Lees Meer

 

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Service Coördinator
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Service Coördinator

Ter uitbreiding van het Operations team zijn wij op zoek naar een veelzijdige Service Coordinator. Als Service Coordinator ben je een leergierige administratief medewerker met veel regelwerk. Geen dag is hetzelfde.

Je hebt een actieve rol in de kwaliteitsbewaking van het objectenbestand (de objecten zijn o.a. abri’s, vrijstaande reclameobjecten, digitale schermen zowel indoor als outdoor) en je bent het eerste...

Lees Meer

 

[Vacatures] Qmusic zoekt een Nieuw talent voor de Qmusic Academy
[Vacatures] Qmusic zoekt een Nieuw talent voor de Qmusic Academy

Is het jouw droom (altijd al geweest) om bij de radio te werken? Dan is dit je kans! Misschien zit het idee nog maar net in je hoofd of is het een langgekoesterde wens waar je nog nooit wat mee hebt gedaan. Bij Qmusic Academy maakt het niet uit, wij zijn op zoek naar nieuwe talenten!

Wij zijn op zoek naar jou!

In de afgelopen jaren hebben we heel wat mensen opgeleid tot échte mediamakers. Marieke Elsinga, Kai Merckx, Joost Swinkels en Stephan Bouwman gingen je voor en zijn tot op de dag te horen op Qmusic en...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Onderzoeksjournalist De Telegraaf
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Onderzoeksjournalist De Telegraaf

Wij zijn een Mediahuis gebouwd op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek. We zijn als internationale onderneming een jonge groep met diepe wortels en kennen een lange journalistieke traditie.

De Telegraaf is één van de belangrijkste mediamerken van Nederland. Een instituut in het medialandschap dat met ruim 50 procent van de Nederlandse bevolking in contact staat. Dit keer openen wij graag onze deuren voor een ervaren...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -