Jaargang 6 | editie 53 | 21 maart 2023
 

Wahooh lanceert platform voor planning en buying van buitenreclame
Wahooh lanceert platform voor planning en buying van buitenreclame

Startup Wahooh Media lanceert het eerste planning- en boekingplatform van Nederland dat zich richt op zowel traditionele- als digitale out-of-home formaten.

Innovatieve oplossing OOH-markt

Wahooh zag dat opzetten van campagnes zowel bij offline als online kanalen steeds efficiënter en slimmer kon. Niels Lambers, oprichter van Wahooh: "Er zijn de afgelopen jaren enorme sprongen gemaakt bij het plannen en inkopen van online, tv...

Lees Meer

 

Persuade ontwikkelt meerjarige campagne voor elektronicawinkel Electro World
Persuade ontwikkelt meerjarige campagne voor elektronicawinkel Electro World

Persuade ontwikkelt een aangescherpte positionering en meerjarige campagne voor elektronicawinkel Electro World.

Behoefte aan persoonlijk advies

Het aanbod aan elektrische apparaten blijft groeien en wordt steeds complexer. Mensen hebben meer dan ooit behoefte aan persoonlijk advies en service op maat. Electro World is dé elektronicawinkel in de buurt die dit biedt. Karin de Jong, Head of Marketing & E-Commerce bij United Retail: "Met meer dan...

Lees Meer

 

Fivespark vereenvoudigt kapitaliseren ongebruikte bedrijfsdata
Fivespark vereenvoudigt kapitaliseren ongebruikte bedrijfsdata

Fivespark is de eerste Nederlandse partner van het Amerikaanse Directus, een open source platform dat werken met data veel toegankelijker maakt.

Met de software van Directus kunnen organisaties data sneller, eenvoudiger en veiliger beheren en beter inzetten. Fivespark gebruikt het platform zelf al anderhalf jaar intensief voor de eigen bedrijfsdata – van webshop en administratie tot klantgegevens. Fivespark gaat dit nu ook inzetten voor klanten...

Lees Meer

 


Nathalie Peters en Marc Gooijer lanceren FRISK Agency - Michiel van der Ven heeft dagelijkse leiding
Nathalie Peters en Marc Gooijer lanceren FRISK Agency - Michiel van der Ven heeft dagelijkse leiding

Drie jaar na het lanceren van the in-housing company MORGENFRISK starten Nathalie Peters en Marc Gooijer een tweede bedrijf. Met digitaal marketingbureau FRISK Agency gaan de ondernemers zich specifiek richten op de MKB-sector.

De uitbreiding is een reactie op de toenemende vraag van bedrijven uit het midden- en kleinbedrijf naar begeleiding bij hun digitale transformatie. De dagelijkse leiding van FRISK komt in handen...

Lees Meer

 

[Interview] Boaz Shkolnik (Mediahuis): We blijven onmisbaar in de mediamix van adverteerders
[Interview] Boaz Shkolnik (Mediahuis): We blijven onmisbaar in de mediamix van adverteerders

Boaz Shkolnik is Director of Advertising bij Mediahuis Nederland. We spreken hem over digitale ontwikkelingen en de plannen voor 2023.

Mediahuis verklaarde dat er in 2022 een lichte omzetstijging was op het vlak van de advertentiemarkt ten opzichte van 2021. En dus een herstel na de coronacrisisperiode. Hoe kijk jij terug op 2022?

Het was een goed jaar voor onze advertentieafdeling. Voor het tweede jaar op rij na de coronacrisis hebben we een flinke groei gerealiseerd. Vanwege reorganisaties in de jaren voor 2022 waren we...

Lees Meer

 

 
 

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult
De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult. Gedragsverandering speelt een grote rol in een tijd waarin transitie centraal staat. Bij DCVF merkten ze dat organisaties steeds meer behoefte hebben aan gedegen advies over gedrag. Met concrete handvaten, waarmee ze snel kunnen schakelen.

Who’s who?

Deze propositie wordt geleid door strateeg en gedragsdeskundige Sanne Demir. Met de opleidingen communicatiewetenschap, media & persuasion en de Behaviour Change Academy in haar rugzak heeft zij...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Wayne Parker Kent: epische highlights incoming
[SHOWREEL!] Wayne Parker Kent: epische highlights incoming

SHOWREEL Warning: epische highlights incoming. Van vette campagnes tot slimme content voor merken als ALDI, Eristoff en Samsung. Trots op het WPK-team! Meer lezen over ons werk? Check de cases op www.wayneparkerkent.com/cases...

Lees Meer

 


[Vacatures] Fightclub zoekt een Social Lead
[Vacatures] Fightclub zoekt een Social Lead

Ben jij een social media strateeg in hart en nieren mét ervaring om een team aan te sturen? Heb jij een bewezen trackrecord in het ontwikkelen en uitbouwen van social media als dienst aan de agency kant? Dan zijn wij op zoek naar jou! Stap in de ring als Social Lead bij Fightclub.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een social media strateeg met leiderschapskwaliteiten om onze vertical ‘social’ verder te ontwikkelen en uit te bouwen. Jij bent verantwoordelijk, benaderbaar en bovenal een...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Onderzoeksjournalist Quote
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Onderzoeksjournalist Quote

Duik jij graag in de wereld van het grote geld? Dan is dit dé baan voor jou. Want jij weet: waar het om veel geld gaat, ligt vals spel op de loer.

Lijkt het jou lekker om een maand – of langer – de tijd te hebben om onderzoek te doen en aan een stuk te werken? Om vervolgens gerust vierduizend woorden te krijgen om het optimaal op te tekenen, waarbij je gebruik kunt maken van al je literaire kwaliteiten? Om dat daarna gepubliceerd te zien in...

Lees Meer

 

[Vacatures] Incontrol zoekt een Online Content Marketeer
[Vacatures] Incontrol zoekt een Online Content Marketeer

Wij zijn op zoek naar een Online Content Marketeer met een aantal jaren ervaring, die ondersteuning biedt op onze online marketingafdeling. Het doel van de afdeling is het uitbouwen van het klantenbestand van Maxdoro in Nederland en vervolgens de Europese markt te veroveren.  

Over ons 

Maxdoro is een IT-bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen van (enterprise) cloud-oplossingen van zowel web- als mobiele applicaties. Wij weten wat er nodig is om processen binnen organisaties te...

Lees Meer

 

[Vacatures] Havas Media zoekt een SEA Specialist
[Vacatures] Havas Media zoekt een SEA Specialist

Ben jij een talent op het gebied van SEA en ken jij de mogelijkheden van Google als de binnenkant van je broekzak? Het digitale landschap verandert enorm en daarom hebben we meer experts nodig.

Als SEA specialist is het jouw taak om de winstgevendheid van onze klanten en onze klantenscore te vergroten. Kom binnenkort langs op ons kantoor in de Houthavens (Koisvistokade 3, Amsterdam). Ontdek meer over de diverse en...

Lees Meer

 

[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur
[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur

Quest is het grootste populairwetenschappelijke mediamerk van Nederland. Al bijna 20  jaar serveert Quest vermakelijke, journalistieke verhalen aan een nieuwsgierige doelgroep over een keur aan onderwerpen.

Belangrijke pijlers zijn psychologie, natuur, techniek, geschiedenis en het menselijk lichaam, maar Quest-producties beslaan veel meer interessegebieden. Quest uitingen zijn informatief en onderhoudend...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] DPG Media zoekt een Eindredacteur Tweakers 26-04-2024 | 12:01:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Eindredacteur Tweakers -Amsterdam


DDB en Lexus parkeren flagship store in P.C. Hooftstraat 26-04-2024 | 12:00:00
Mensen stonden deze week verbijsterd te kijken bij de onthulling van de showroom van Lexus, die vlak voor de winkelpanden van Amsterdam werd geparkeerd.


Teads hoogste nieuwe binnenkomer Emerce 100 2024 26-04-2024 | 11:40:23
Internationaal mediaplatform Teads is de hoogste nieuwe binnenkomer in de Emerce 100 van 2024


[Vacatures] DPG Media zoekt een Berichtenredacteur AD Regiotitels 26-04-2024 | 11:38:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Berichtenredacteur AD Regiotitels -Rotterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Journalist - Redactie Zuid 26-04-2024 | 11:09:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Online Journalist - Redactie Zuid -Tilburg 


Abovo is verkozen tot nummer 1 media- en tradingdeskbureau Emerce100 26-04-2024 | 10:59:15
In het gepubliceerde onderzoek de Emerce100 is Abovo Media door online beslissers gekozen als nummer 1 mediabureau en nummer 1 tradingdesk bureau


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg) 26-04-2024 | 10:51:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg)


Viduate beste video-bureau Emerce100 26-04-2024 | 10:46:02
Viduate wist zes en een half van de zeven sterren te bemachtigen in de categorie ‘Videobureaus’ en pakt daarmee de eerste plaats in deze categorie


EssenceMediacom en Vredestein lanceren zomerband in pan-EU campagne 26-04-2024 | 10:14:13
Vredestein introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: The face of beauty, the heart of a beast".


[Merken100] Maartje Bersi (SNS): Als merkmarketeer kijk ik vooral naar de factoren die de merkkracht bepalen 26-04-2024 | 08:45:39
SNS Bank is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Maartje Bersi, Brand & Communications Manager bij de SNS Bank.


Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -