Jaargang 6 | editie 53 | 21 maart 2023
 

Wahooh lanceert platform voor planning en buying van buitenreclame
Wahooh lanceert platform voor planning en buying van buitenreclame

Startup Wahooh Media lanceert het eerste planning- en boekingplatform van Nederland dat zich richt op zowel traditionele- als digitale out-of-home formaten.

Innovatieve oplossing OOH-markt

Wahooh zag dat opzetten van campagnes zowel bij offline als online kanalen steeds efficiënter en slimmer kon. Niels Lambers, oprichter van Wahooh: "Er zijn de afgelopen jaren enorme sprongen gemaakt bij het plannen en inkopen van online, tv...

Lees Meer

 

Persuade ontwikkelt meerjarige campagne voor elektronicawinkel Electro World
Persuade ontwikkelt meerjarige campagne voor elektronicawinkel Electro World

Persuade ontwikkelt een aangescherpte positionering en meerjarige campagne voor elektronicawinkel Electro World.

Behoefte aan persoonlijk advies

Het aanbod aan elektrische apparaten blijft groeien en wordt steeds complexer. Mensen hebben meer dan ooit behoefte aan persoonlijk advies en service op maat. Electro World is dé elektronicawinkel in de buurt die dit biedt. Karin de Jong, Head of Marketing & E-Commerce bij United Retail: "Met meer dan...

Lees Meer

 

Fivespark vereenvoudigt kapitaliseren ongebruikte bedrijfsdata
Fivespark vereenvoudigt kapitaliseren ongebruikte bedrijfsdata

Fivespark is de eerste Nederlandse partner van het Amerikaanse Directus, een open source platform dat werken met data veel toegankelijker maakt.

Met de software van Directus kunnen organisaties data sneller, eenvoudiger en veiliger beheren en beter inzetten. Fivespark gebruikt het platform zelf al anderhalf jaar intensief voor de eigen bedrijfsdata – van webshop en administratie tot klantgegevens. Fivespark gaat dit nu ook inzetten voor klanten...

Lees Meer

 


Nathalie Peters en Marc Gooijer lanceren FRISK Agency - Michiel van der Ven heeft dagelijkse leiding
Nathalie Peters en Marc Gooijer lanceren FRISK Agency - Michiel van der Ven heeft dagelijkse leiding

Drie jaar na het lanceren van the in-housing company MORGENFRISK starten Nathalie Peters en Marc Gooijer een tweede bedrijf. Met digitaal marketingbureau FRISK Agency gaan de ondernemers zich specifiek richten op de MKB-sector.

De uitbreiding is een reactie op de toenemende vraag van bedrijven uit het midden- en kleinbedrijf naar begeleiding bij hun digitale transformatie. De dagelijkse leiding van FRISK komt in handen...

Lees Meer

 

[Interview] Boaz Shkolnik (Mediahuis): We blijven onmisbaar in de mediamix van adverteerders
[Interview] Boaz Shkolnik (Mediahuis): We blijven onmisbaar in de mediamix van adverteerders

Boaz Shkolnik is Director of Advertising bij Mediahuis Nederland. We spreken hem over digitale ontwikkelingen en de plannen voor 2023.

Mediahuis verklaarde dat er in 2022 een lichte omzetstijging was op het vlak van de advertentiemarkt ten opzichte van 2021. En dus een herstel na de coronacrisisperiode. Hoe kijk jij terug op 2022?

Het was een goed jaar voor onze advertentieafdeling. Voor het tweede jaar op rij na de coronacrisis hebben we een flinke groei gerealiseerd. Vanwege reorganisaties in de jaren voor 2022 waren we...

Lees Meer

 

 
 

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult
De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult. Gedragsverandering speelt een grote rol in een tijd waarin transitie centraal staat. Bij DCVF merkten ze dat organisaties steeds meer behoefte hebben aan gedegen advies over gedrag. Met concrete handvaten, waarmee ze snel kunnen schakelen.

Who’s who?

Deze propositie wordt geleid door strateeg en gedragsdeskundige Sanne Demir. Met de opleidingen communicatiewetenschap, media & persuasion en de Behaviour Change Academy in haar rugzak heeft zij...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Wayne Parker Kent: epische highlights incoming
[SHOWREEL!] Wayne Parker Kent: epische highlights incoming

SHOWREEL Warning: epische highlights incoming. Van vette campagnes tot slimme content voor merken als ALDI, Eristoff en Samsung. Trots op het WPK-team! Meer lezen over ons werk? Check de cases op www.wayneparkerkent.com/cases...

Lees Meer

 


[Vacatures] Fightclub zoekt een Social Lead
[Vacatures] Fightclub zoekt een Social Lead

Ben jij een social media strateeg in hart en nieren mét ervaring om een team aan te sturen? Heb jij een bewezen trackrecord in het ontwikkelen en uitbouwen van social media als dienst aan de agency kant? Dan zijn wij op zoek naar jou! Stap in de ring als Social Lead bij Fightclub.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een social media strateeg met leiderschapskwaliteiten om onze vertical ‘social’ verder te ontwikkelen en uit te bouwen. Jij bent verantwoordelijk, benaderbaar en bovenal een...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Onderzoeksjournalist Quote
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Onderzoeksjournalist Quote

Duik jij graag in de wereld van het grote geld? Dan is dit dé baan voor jou. Want jij weet: waar het om veel geld gaat, ligt vals spel op de loer.

Lijkt het jou lekker om een maand – of langer – de tijd te hebben om onderzoek te doen en aan een stuk te werken? Om vervolgens gerust vierduizend woorden te krijgen om het optimaal op te tekenen, waarbij je gebruik kunt maken van al je literaire kwaliteiten? Om dat daarna gepubliceerd te zien in...

Lees Meer

 

[Vacatures] Incontrol zoekt een Online Content Marketeer
[Vacatures] Incontrol zoekt een Online Content Marketeer

Wij zijn op zoek naar een Online Content Marketeer met een aantal jaren ervaring, die ondersteuning biedt op onze online marketingafdeling. Het doel van de afdeling is het uitbouwen van het klantenbestand van Maxdoro in Nederland en vervolgens de Europese markt te veroveren.  

Over ons 

Maxdoro is een IT-bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen van (enterprise) cloud-oplossingen van zowel web- als mobiele applicaties. Wij weten wat er nodig is om processen binnen organisaties te...

Lees Meer

 

[Vacatures] Havas Media zoekt een SEA Specialist
[Vacatures] Havas Media zoekt een SEA Specialist

Ben jij een talent op het gebied van SEA en ken jij de mogelijkheden van Google als de binnenkant van je broekzak? Het digitale landschap verandert enorm en daarom hebben we meer experts nodig.

Als SEA specialist is het jouw taak om de winstgevendheid van onze klanten en onze klantenscore te vergroten. Kom binnenkort langs op ons kantoor in de Houthavens (Koisvistokade 3, Amsterdam). Ontdek meer over de diverse en...

Lees Meer

 

[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur
[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur

Quest is het grootste populairwetenschappelijke mediamerk van Nederland. Al bijna 20  jaar serveert Quest vermakelijke, journalistieke verhalen aan een nieuwsgierige doelgroep over een keur aan onderwerpen.

Belangrijke pijlers zijn psychologie, natuur, techniek, geschiedenis en het menselijk lichaam, maar Quest-producties beslaan veel meer interessegebieden. Quest uitingen zijn informatief en onderhoudend...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

AKQA Amsterdam wint twee extra Gouden Lions 21-06-2024 | 21:00:00
De campagne Pink Chip van DeGiro en UN Women die door AKQA Amsterdam ontwikkeld is, won twee extra Gouden Lions in de categorie Sustainable Development Goals (subcategorie Reduced inequalities) en Lion for Change (Glass)


NEEW ontwikkelt Europese campagne Breeze 21-06-2024 | 12:43:05
Ze hebben een campagne ontwikkeld om de perceptie van wat het Scheepvaartmuseum vertegenwoordigt te veranderen


Bijvoorkeur en Wibra onthullen Huisman/-vrouw 2024 21-06-2024 | 12:30:00
Na een zoektocht naar het grootste huishoudtalent van Nederland, is de finaleshow te zien op wibra.nl


[Marketing Report Cannes 2024] Hans Schlatmann over werken met songwriters bij Sony Music 21-06-2024 | 12:14:49
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


[Marketing Report Cannes 2024] Saskia van Gulick (Your Second Opinion) over de behoefte aan objectieve toetsing van strategieën 21-06-2024 | 12:09:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


[Marketing Report Cannes 2024] Erik van Engelen over starten als CEO bij DDB Amsterdam 21-06-2024 | 12:04:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


[Marketing Report Cannes 2024] Michiel van Riemsdijk (Springbok Group) over bijzondere ontmoetingen in Cannes 21-06-2024 | 11:57:51
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


[Marketing Report Cannes 2024] Marc van Eck over jong talent bij TBWA/NEBEKO 21-06-2024 | 11:48:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


[Marketing Report Cannes 2024] Henri Lessing en Jennifer Feaster (AGE Media): Met YouTube bereik je iedereen 21-06-2024 | 11:42:51
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


[Marketing Report Cannes 2024] Lodewijk Varossieau over SuperRebel Group 21-06-2024 | 11:29:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


[Marketing Report Cannes 2024] Liesbeth Bakels (Moederannecasting): Wij casten van 0 tot 100 21-06-2024 | 11:19:48
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


[Marketing Report Cannes 2024] Kiki Maaskant over AI bij ACT Agency 21-06-2024 | 11:16:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Ieder dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


[Marketing Report Cannes 2024] Monique Post en Sonja Kornet over Post & Kornet 21-06-2024 | 11:13:26
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


[Marketing Report Cannes 2024] Daan de Raaf en Geoffrey Hantson over Happiness Brussel en Amsterdam 21-06-2024 | 11:06:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


[Marketing Report Cannes 2024] Anna Maria Vuijnovic (Madhouse en Untapped Stories): Jong talent herkent zich niet in de rolmodellen die er zijn 21-06-2024 | 10:56:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -