Jaargang 6 | editie 49 | 14 maart 2023 |
|
De netto audioreclamebestedingen in 2022 van de deelnemende Audify-radiobedrijven bedragen 225,8 miljoen euro en stegen daarmee met 16 miljoen oftewel 7,8 procent.
Het eerste kwartaal – toen een einde kwam aan de coronacrisis – steeg het meeste met 15,7 procent. Het vierde kwartaal werd afgesloten met 81 miljoen euro aan bestedingen oftewel 4,1 procent meer dan 2021. De radiospotomzet bedroeg 203,3 miljoen...
|
|
|
|
De Sociaal-Economische Raad (SER) heeft na een pitchtraject gekozen voor ZB Communicatie Content als nieuw strategisch contentmarketingbureau.
ZB gaat in co-creatie met de SER de strategie, creatie en productie van print en digitale media verzorgen. Dafna Holtzer, Teamleider Contentmanagement bij de SER: "ZB slaagde erin een creatief-strategische aanpak te presenteren die aansluit bij onze crossmediale ambities. Ze hebben in hun voorstel...
|
|
|
|
Merkpositionering is een term voor het proces waarin je als merkeigenaar bedenkt en bepaalt welke gewenste associaties je wilt dat jouw merk bij mensen oproept.
Welke boodschap je wil uitdragen, welk beeld van jouw merk je daarmee wil oproepen en uiteindelijk welk imago je creëert. Het doel van dit proces van strategische keuzes is om met je merk een...
|
|
|
|
New Business Radio staat dinsdagmiddag geheel in het teken van de verkiezingen. In De Ondernemer Kiest zijn onder meer premier Mark Rutte en EZK-minister Micky Adriaansens te gast.
De Ondernemer Kiest
Presentatoren Ron Lemmens en Roland Tameling ontvangen met gastheer Hans Biesheuvel (ONL) in de studio in Den Haag ondernemers, economen en politici om vooruit te blikken op de Provinciale...
|
|
|
|
Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Johan Vandepoel, CEO bij de Association Communication Companies (ACC).
Johan Vandepoel: “In de afgelopen tien jaar is er een flink upgrade geweest van de ganse communicatiesector. Vandaag zijn we als ACC met 200 leden. Tijdens de covid-periode ging al onze aandacht natuurlijk naar de event-bureaus. Die zijn...
|
|
|
|
The Movies opent zijn deuren opnieuw na een jarenlange verbouwing. De oudste nog actieve bioscoop sloot in december 2020 zijn deuren tijdens de coronacrisis en greep die aan voor een ingrijpende verbouwing waarbij ook de fundering is vernieuwd.
Het aantal stoelen is teruggebracht van 327 naar 268. Het restaurant is verdwenen, maar een bar en foyer, meer licht en een leestafel zijn er voor teruggekomen. Het pand bleek in slechtere staat...
|
|
|
|
Dit heeft het Openbaar Ministerie vandaag naar buiten gebracht: Het Openbaar Ministerie (OM) heeft besloten om in twee van de onderzoeken, gerelateerd aan televisieprogramma The Voice of Holland (TVOH), vervolging in te stellen. Een ander TVOH-gerelateerd onderzoek zal bij gebrek aan bewijs worden geseponeerd.
Eerder maakte het OM al bekend een vierde TVOH-gerelateerd onderzoek [RED: Martijn N] te seponeren. Hiermee zijn in alle vier de zaken rondom het televisieprogramma The Voice of Holland...
|
|
|
|
Jij bent ambitieus, houdt altijd het overzicht en raakt niet snel onder de indruk. Je bent een kei in het managen van on- en offline projecten en houdt de touwtjes daarbij strak in handen. En je bent niet bang voor een flink staaltje vakjargon.
Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ brengen je niet van de wijs, maar maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt, is een fijne plek om al deze skills verder te ontwikkelen en de brug te...
|
|
|
|
Wil jij bijdragen aan de optimalisatie en groei van ons digitale audio platform voor radio zenders, podcasts en luisterboeken? Solliciteer dan snel voor de functie van data analist bij JUKE!
In je rol als data analist bij JUKE draai je mee in een multidisplinair team met 100 procent focus op het verbeteren van JUKE als audio platform, waarbij je dagelijks schakelt met Product Owners, Marketing en Acquisitie specialisten om te bepalen waar kansen...
|
|
|
|
Als onderdeel van de dienstverlening van ZIGT hebben onze klanten de mogelijkheid om ons in te zetten voor de ontwikkeling van content strategieën en de uitwerking hiervan.
Wij denken mee over een maandelijkse content kalender, schrijven copy’s, denken mee over de creatieve invulling van de social posts én analyseren de resultaten. Door de groeiende vraag van onze klanten voor deze dienstverlening zijn wij op zoek...
|
|
|
|
Wil jij deel uitmaken van een nieuw creatief advertising & content bureau in de Houthavens en samen met een dynamisch team mooi werk maken? ACT,Now!
ACT,agency staat voor Advertising and Content Together. Wij geloven in een geïntegreerde advertising en content aanpak. Met onze ACT.vertising zorgen we ervoor dat merken zich strategisch en creatief onderscheiden, always-on...
|
|
|
|
Hé, jij daar! Ben je lekker aan het scrollen op zoek naar een toffe nieuwe job? Geef je duim dan even rust. Dit zou ‘m namelijk wel eens kunnen zijn! Bij Blauw Gras worden we, net als jij, mega-enthousiast van TikTok, Snap, Insta, YouTube en zelfs Facebook.
Voor deze functie zoeken we een uitblinker in plannen en regelen. Een Pietje Precies die netjes is tot ver achter de komma met een proactieve mindset. Ben jij dat? Lees dan gauw verder...
|
|
|
|
Mensen betere keuzes helpen maken, daar worden wij warm van. Bij IM Lounge werk je nauw samen met onze klanten en creatieve partners om een positieve impact maken. Ga jij bijdragen aan onze missie om 1 miljard mensen positief met elkaar in aanraking te brengen? Lees dan snel door!
Functieomschrijving
Als Media Consultant ben je in ons mediabureau het eerste aanspreekpunt voor klanten en hiermee ook een van de gezichten van IM Lounge. Jij hebt passie voor marketing en je bent iemand die graag samen...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Nick Maas en Lotte van Etten naar N=5
30-03-2023 | 10:25:00
Creatief Nick Maas (onder andere Accenture Song) en producer Lotte van Etten (onder andere Creative Animal) starten bij N=5 om de visie van het bureau te versterken met hun digitale ervaring
Alfred maakt nieuwe campagne voor Praxis: Hulp aan de Maker
30-03-2023 | 10:04:00
Praxis lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker: een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|