Jaargang 6 | editie 50 | 15 maart 2023
 

[De Belofte 2023] Wouter Glaser over Thom Knobel
[De Belofte 2023] Wouter Glaser over Thom Knobel

Tijdens het Cross Media Congres wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om één persoon voor te dragen. De voordracht van Wouter Glaser is Thom Knobel, Creative bij Blauw Gras.

Junioren in de spits

Bij Blauw Gras zijn we altijd op zoek naar vernieuwende perspectieven. Wij vinden het belangrijk om jeugdige onbegrensde creativiteit te combineren met verfijnde senioriteit. Daarom nemen wij ook de junioren mee in grote projecten...

Lees Meer

 

MarketResponse neemt Reputations Content & Campagnes over
MarketResponse neemt Reputations Content & Campagnes over

MarketResponse heeft het reputatiebureau Reputations Content & Campagnes overgenomen. Met deze overname wil MarketResponse zijn strategie verder invulling geven. Deze strategie behelst het bieden van full-service dienstverlening op het gebied van insights-driven marketing.

Datagedreven marketing

Jorgen Botermans, CEO van MarketResponse: "In onze digitale, globaliserende wereld is heldere en consistente communicatie essentieel. Het laat zien waar je als merk of organisatie voor staat, je...

Lees Meer

 

VENGEAN ontwikkelt branding Sealand Advanced Aquaculture en Patagonia King Salmon
VENGEAN ontwikkelt branding Sealand Advanced Aquaculture en Patagonia King Salmon

Creative agency VENGEAN verzorgde de ontwikkeling van de merken Sealand Advanced Aquaculture en Patagonia King Salmon, de eerste op land gekweekte King Salmon. Onderdeel van het proces was onder meer de brand movie over de kweekvis.

Sealand Advanced Aquaculture’s merk Patagonia King Salmon trekt deze week veel bekijks op de Boston Seafood Expo North America 2023 (stand 2752). De vis wordt op het land gekweekt in een geavanceerd...

Lees Meer

 

[Podcast] Agency Runners: Rian Verhagen over Superhero Cheesecake
[Podcast] Agency Runners: Rian Verhagen over Superhero Cheesecake

Agency Runners is een podcast van Studiodock waarin Sergo Kraljev en Quincy Zeelenberg in gesprek gaan met agency eigenaren in het digitale landschap.

Hoe runnen zij een agency, welke valkuilen zijn ze tegengekomen en hoe hebben ze deze overwonnen. Kortom, echte verhalen van ondernemers die het digitale landschap in beweging brengen. In deze aflevering spreken de twee met Rian Verhagen, een...

Lees Meer

 

 
 

TicketSwap kiest Fitzgerald als communicatiebureau voor de Benelux
TicketSwap kiest Fitzgerald als communicatiebureau voor de Benelux

Communicatie- en PR-bureau Fitzgerald gaat aan de slag voor TicketSwap in de Benelux. Na een bureaupitch heeft het van oorsprong Nederlandse bedrijf gekozen voor Fitzgerald om te ondersteunen bij hun pr- en communicatievraagstukken, zowel op corporate als op marcom gebied.

Fitzgerald wordt het eerste pr-bureau waar TicketSwap mee samenwerkt in de Benelux. Het bureau - gespecialiseerd in missiegedreven communicatie - gaat TicketSwap op ongoing basis...

Lees Meer

 

M2Media en Online Company lanceren bureau M2|OC
M2Media en Online Company lanceren bureau M2|OC

Mediabureau M2Media en e-commercespecialist Online Company gaan samen verder onder de naam M2|OC.

Geïntegreerd aanbod

Door de samenvoeging ontstaat een bureau dat klanten laat profiteren van een geïntegreerd aanbod waarin media-investment-management, performance en e-commerce elkaar versterken. Beide bureaus werken al ruim vier jaar succesvol samen binnen het Candid-platform. M2|OC combineert de...

Lees Meer

 

[Column] Bravoure: Van briefing naar briljante briefing - tips en trucs
[Column] Bravoure: Van briefing naar briljante briefing - tips en trucs

Uit onderzoek van de 4A’s (American Association of Advertising Agencies) blijkt dat tachtig procent van de marketeers denkt dat ze goed zijn in het schrijven van briefings.

Slechts tien procent van de bureaus is het daarmee eens. Het is ook lastig, want er komt veel bij kijken. Het kost tijd en je hebt input nodig van verschillende stakeholders, soms met verschillende inzichten. Ook bij digitaal strategisch bureau Bravoure komt de...

Lees Meer

 


[Vacatures] &.media group zoekt een Medior / Senior Influencer Campaign Manager
[Vacatures] &.media group zoekt een Medior / Senior Influencer Campaign Manager

&.agency is op zoek naar een Medior / Senior Influencer Campaign Manager om het team mee te versterken.

Wij zijn op zoek naar jou!

Word jij blij van het opzetten en managen van influencer campagnes voor grote klanten binnen een jong en hecht team? Maak jij er een sport van om klanten tevreden te houden? Dan is deze vacature zeker wat voor jou...

Lees Meer

 

[Vacatures] Ace zoekt een Media Consultant - IM Lounge
[Vacatures] Ace zoekt een Media Consultant - IM Lounge

Mensen betere keuzes helpen maken, daar worden wij warm van. Bij IM Lounge werk je nauw samen met onze klanten en creatieve partners om een positieve impact maken. Ga jij bijdragen aan onze missie om 1 miljard mensen positief met elkaar in aanraking te brengen? Lees dan snel door!

Functieomschrijving

Als Media Consultant ben je in ons mediabureau het eerste aanspreekpunt voor klanten en hiermee ook een van de gezichten van IM Lounge. Jij hebt passie voor marketing en je bent iemand die graag samen...

Lees Meer

 

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Account Manager
[Vacatures] ACT.agency zoekt een Account Manager

Wil jij deel uitmaken van een nieuw creatief advertising & content bureau in de Houthavens en samen met een dynamisch team mooi werk maken? ACT,Now!

ACT,agency staat voor Advertising and Content Together. Wij geloven in een geïntegreerde advertising en content aanpak. Met onze ACT.vertising zorgen we ervoor dat merken zich strategisch en creatief onderscheiden, always-on...

Lees Meer

 


[Vacatures] Global zoekt een Junior Designer
[Vacatures] Global zoekt een Junior Designer

Binnen onze marketingafdeling zijn wij op zoek naar een creatief talent. Heb jij een passie voor designs, content, socials en ben jij altijd op zoek naar inspiratie voor nieuwe ontwerpen en concepten? Top!

Lees dan vooral verder, want wij zoeken een: Junior Designer (32-40 uur). Als designer ondersteun jij de afdeling Marketing & Sales bij het creëren van o.a. mock-ups, posters, (Digital)Out-of-Home campagne...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Mediamanager
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Mediamanager

Haal jij energie uit het uit de brand helpen van mensen en schrik jij niet van een deadline? Wil jij die rots in de branding zijn en staat dienstverlening bij jou hoog in het vaandel?

Dan is de functie Mediamanager bij Talpa TV Productions wellicht iets voor jou! Binnen Talpa TV Productions wordt dagelijks bijna vijf uur live tv vanuit onze twee nieuwsstudio’s in Hilversum gemaakt. Ook worden er bijdragen geleverd aan...

Lees Meer

 

[Vacatures] ZIGT zoekt een Creative Content Consultant
[Vacatures] ZIGT zoekt een Creative Content Consultant

Als onderdeel van de dienstverlening van ZIGT hebben onze klanten de mogelijkheid om ons in te zetten voor de ontwikkeling van content strategieën en de uitwerking hiervan.

Wij denken mee over een maandelijkse content kalender, schrijven copy’s, denken mee over de creatieve invulling van de social posts én analyseren de resultaten. Door de groeiende vraag van onze klanten voor deze dienstverlening zijn wij op zoek...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

De Mediabureau100 2024: Maiko Valentijn opnieuw op nummer 1 09-12-2023 | 18:15:00
Maiko Valentijn is onveranderd de meest invloedrijke man in Nederlandse bureauwereld. Voor het derde jaar op rij is hij de nummer 1 in de Mediabureau100


Darre van Dijk nummer 1 in Reclamebureau100 2024; Aad Kuijper en Victor Knaap runners-up 08-12-2023 | 14:12:00
Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO, staat op nummer 1 in de Reclamebureau100. Hij is daarmee de persoon met de meeste invloed in de Nederlandse reclamebureauwereld


Brenda Smith nummer 1 in de Marketing100 van 2024, Els Dijkhuizen stijgt naar plaats 3 08-12-2023 | 13:30:00
In een ramvolle Club Ace is Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, op 7 december 2023 uitgeroepen tot meest invloedrijke marketeer van Nederland. De vrouw die eerder al Cross Media Vrouw van het jaar was, voert 12 maanden lang de Marketing100 aan.


Arjen Lubach ook in Media100 2024 op nummer 1, Johan Derksen op nummer 3 08-12-2023 | 13:25:00
De Media100 2023 doet wat alle voorgaande edities van de Media100 ook deden: de lijst reflecteert de ontwikkeling van de media in Nederland, wat weer een reflectie is van wat er in de maatschappij gebeurt


Laurette Schillings en Michael de Kruijf Raad van Toezicht Nederlands Film Festival 08-12-2023 | 12:08:00
Rachel van Bommel en Hadewych Kuiper nemen afscheid vanwege het aflopen van de termijnen die voor Raad van Toezichtleden geldt


André Blanco en Anirudh Shiva naar Gospooky 08-12-2023 | 11:19:00
De uitbreiding van het creatieve team helpt Gospooky om de status quo uit te dagen en de grenzen van de advertising- en marketingindustrie te verleggen


DPG Media en Ringier Sports Media Group herlanceren Sportnieuws.nl 08-12-2023 | 10:47:00
Sportnieuws.nl is het online sportplatform van DPG Media waarbij de focus komt te liggen op live fan- en sportbeleving, video’s, lifestyle en de verhalen achter (inter)nationale sporters


[Vacatures] HYPR zoekt een Sales Support 08-12-2023 | 10:46:00
HYPR is per direct op zoek naar een Sales Support


TUI kiest EssenceMediacom als mediabureau 08-12-2023 | 10:15:00
EssenceMediacom breidt daarmee haar verantwoordelijkheid voor de mediaplanning en -inkoop uit naar de Benelux, de VK, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië


Bar-le-Duc kiest voor Crocodile Agency 08-12-2023 | 09:40:14
Crocodile Agency ontwikkelt vernieuwde strategie, die Bar-le-Duc helpt een jongere doelgroep aan te spreken


[Vacatures] HYPR zoekt een Ad-Ops Manager 08-12-2023 | 08:36:00
HYPR is per direct op zoek naar Ad-Ops Manager


[Vacatures] HYPR zoekt een Account Manager 08-12-2023 | 08:25:00
HYPR is per direct op zoek naar Account Manager  


INDIE en dé VakantieDiscounter lanceren kerstcommercial 07-12-2023 | 10:24:14
dé VakantieDiscounter komt met een kerstcommercial met een gedurfde insteek. Niet met een traan – al lijkt dat eerst wel zo – maar met een knipoog.


Markteffect verzorgt positioneringsonderzoek Oil & Vinegar 07-12-2023 | 09:47:14
Om erachter te komen hoe de buitenwereld Oil & Vinegar ziet, welke doelgroep zij precies bedient en waar de kansen liggen is Markteffect ingeschakeld


Yune creatief contentpartner Alphabet Nederland 07-12-2023 | 09:22:13
Yune wordt per direct verantwoordelijk voor de marketingstrategie, creatie en contentproductie.


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -