Jaargang 6 | editie 51 | 17 maart 2023 |
|
Kyra Roest, oprichter AD.BUSINESS, is te gast bij Marketing Report.
Kyra Roest: "De Embassy of Dutch Creativity in Cannes gaat het zevende jaar in en in die tijd hebben we een naam opgebouwd. In week tijd komt alles en iedereen langs: international top level creatieven, strategen - maar ook klanten. Het is een feest om daar te zijn. Het financieren van de locatie kost een vermogen maar ook dit jaar gaan we dat weer voor...
|
|
|
|
Het Amsterdamse Natwerk heeft per 1 maart het Utrechtse Stick overgenomen. Met deze fusie hebben zij zich samengevoegd tot een creatief powerhouse voor merkstrategie, branding en campagnes.
Combinatie van creativiteit én ondernemen
Stick lanceerde onlangs de nieuwe campagne van siropen merk RAAK waar hetzelfde DNA als Natwerk naar voren komt. Beide bureaus weten creativiteit én ondernemen op een unieke manier te combineren. Marijn Peters, creatief directeur van Stick: “We...
|
|
|
|
In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt gestegen met 8 procent naar 977 miljoen euro. In 2022 werd opnieuw een record behaald.
De kijkersmarkt is bijna terug op het niveau van voor de pandemie. De schermtijd komt uit op 3 uur en 2 minuten per dag. Zowel de kijktijd voor de (lineaire) tv-zenders als voor de VOD-platforms daalde. Dit zijn enkele uitkomsten uit het tv jaarrapport 2022 van...
|
|
|
|
RTL Group heeft opnieuw een recordomzet voor RTL Nederland gerapporteerd. In 2022 haalde RTL Nederland een omzet van 636 miljoen euro, oftewel 10,6 procent meer dan 2021. Het aangepaste ebita-resultaat bedroeg 161 miljoen euro. Dat is een resultaatverbetering van 50,5 procent.
Minder stijgingen in tweede helft
Uit een door Marketing Report gemaakte berekening blijkt dat in de tweede helft van 2022 de omzet steeg met 11 miljoen euro naar 333 milljoen euro. In de eerste helft van 2022 steeg de omzet met 50...
|
|
|
|
David de Jong en Taco Jelgersma maken de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite.
Deze aflevering: Taco Jelgersma is opvallend aardig over VodafoneZiggo, David de Jong heeft de cijfers van VodafoneZiggo en KPN. De affaires die spelen bij de NPO Ombudsman (David: “vrouw!") worden...
|
|
|
|
Agency Runners is een podcast van Studiodock waarin Sergo Kraljev en Quincy Zeelenberg in gesprek gaan met agency eigenaren in het digitale landschap. Hoe runnen zij een agency, welke valkuilen zijn ze tegengekomen en hoe hebben ze deze overwonnen.
Kortom, echte verhalen van ondernemers die het digitale landschap in beweging brengen. In deze aflevering spreken de twee met Rian Verhagen, een ervaren creatieve ondernemer die op dit moment...
|
|
|
|
Havas Media heeft Seedtag uitgedaagd om middels een Kia-case te bewijzen dat contextual adverteren hét alternatief is voor cookie-based advertising.
En inderdaad: uit een zo onafhankelijk mogelijk onderzoek is gebleken dat contextual advertising beter presteert dan cookie-based targeting op basis van attentiewaarde, view-time, naamsbekendheid en merkperceptie. De resultaten laten een positieve indruk achter voor de toekomst van online...
|
|
|
|
SHOWREEL Warning: epische highlights incoming. Van vette campagnes tot slimme content voor merken als ALDI, Eristoff en Samsung. Trots op het WPK-team! Meer lezen over ons werk? Check de cases op www.wayneparkerkent.com/cases...
|
|
|
|
Ben jij er klaar voor om de wereld van Digital Out-of-Home (DOOH) op zijn kop te zetten met creatieve en impactvolle campagnes?
Waarom zou je campagnes beperken tot alleen traditionele televisiereclame of online advertenties terwijl je met DOOH straten, winkelcentra en/of snelwegen kan verrijken met de meest creatieve, innovatieve, out-of-the-box concepten. Begint jouw creatieve brein al op hol te slaan met inventieve...
|
|
|
|
Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters. TV Masters is een complete interactieve training over het medium televisie waarin je alle ins en outs van zowel lineaire televisie als online video leert.
Zesdelige gratis masterclass
De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts...
|
|
|
|
Quest is het grootste populairwetenschappelijke mediamerk van Nederland. Al bijna 20 jaar serveert Quest vermakelijke, journalistieke verhalen aan een nieuwsgierige doelgroep over een keur aan onderwerpen.
Belangrijke pijlers zijn psychologie, natuur, techniek, geschiedenis en het menselijk lichaam, maar Quest-producties beslaan veel meer interessegebieden. Quest uitingen zijn informatief en onderhoudend...
|
|
|
|
Is het jouw droom (altijd al geweest) om bij de radio te werken? Dan is dit je kans! Misschien zit het idee nog maar net in je hoofd of is het een langgekoesterde wens waar je nog nooit wat mee hebt gedaan. Bij Qmusic Academy maakt het niet uit, wij zijn op zoek naar nieuwe talenten!
Wij zijn op zoek naar jou!
In de afgelopen jaren hebben we heel wat mensen opgeleid tot échte mediamakers. Marieke Elsinga, Kai Merckx, Joost Swinkels en Stephan Bouwman gingen je voor en zijn tot op de dag te horen op Qmusic en...
|
|
|
|
NRC zoekt een online redacteur voor de functie van samensteller. Op freelance basis, voor gemiddeld twee dagen/avonden per week.
Wat je gaat doen
Samenstellers brengen NRC-journalistiek zo goed, snel en aantrekkelijk mogelijk bij onze lezers. Ze stellen de homepage samen: ze maken nieuwskeuzes en bepalen hoe de homepage die dag het beste aansluit bij het nieuws en de behoefte van de bezoekers van onze site en app. Ze maken...
|
|
|
|
Wij zijn een Mediahuis gebouwd op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek. We zijn als internationale onderneming een jonge groep met diepe wortels en kennen een lange journalistieke traditie.
De Telegraaf is één van de belangrijkste mediamerken van Nederland. Een instituut in het medialandschap dat met ruim 50 procent van de Nederlandse bevolking in contact staat. Dit keer openen wij graag onze deuren voor een ervaren...
|
|
|
|
Wil jij deel uitmaken van een nieuw creatief advertising & content bureau in de Houthavens en samen met een dynamisch team mooi werk maken? ACT,Now!
ACT,agency staat voor Advertising and Content Together. Wij geloven in een geïntegreerde advertising en content aanpak. Met onze ACT.vertising zorgen we ervoor dat merken zich strategisch en creatief onderscheiden, always-on...
|
|
|
|
Mensen betere keuzes helpen maken, daar worden wij warm van. Bij IM Lounge werk je nauw samen met onze klanten en creatieve partners om een positieve impact maken. Ga jij bijdragen aan onze missie om 1 miljard mensen positief met elkaar in aanraking te brengen? Lees dan snel door!
Functieomschrijving
Als Media Consultant ben je in ons mediabureau het eerste aanspreekpunt voor klanten en hiermee ook een van de gezichten van IM Lounge. Jij hebt passie voor marketing en je bent iemand die graag samen...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Nick Maas en Lotte van Etten naar N=5
30-03-2023 | 10:25:00
Creatief Nick Maas (onder andere Accenture Song) en producer Lotte van Etten (onder andere Creative Animal) starten bij N=5 om de visie van het bureau te versterken met hun digitale ervaring
Alfred maakt nieuwe campagne voor Praxis: Hulp aan de Maker
30-03-2023 | 10:04:00
Praxis lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker: een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|