Jaargang 6 | editie 51 | 17 maart 2023
 

[Marketing Report TV] Kyra Roest over de Embassy of Dutch Creativity in Cannes 2023
[Marketing Report TV] Kyra Roest over de Embassy of Dutch Creativity in Cannes 2023

Kyra Roest, oprichter AD.BUSINESS, is te gast bij Marketing Report.

Kyra Roest: "De Embassy of Dutch Creativity in Cannes gaat het zevende jaar in en in die tijd hebben we een naam opgebouwd. In week tijd komt alles en iedereen langs: international top level creatieven, strategen - maar ook klanten. Het is een feest om daar te zijn. Het financieren van de locatie kost een vermogen maar ook dit jaar gaan we dat weer voor...

Lees Meer

 

Natwerk neemt Stick over: samen sterkste onafhankelijke bureau van Nederland
Natwerk neemt Stick over: samen sterkste onafhankelijke bureau van Nederland

Het Amsterdamse Natwerk heeft per 1 maart het Utrechtse Stick overgenomen. Met deze fusie hebben zij zich samengevoegd tot een creatief powerhouse voor merkstrategie, branding en campagnes.

Combinatie van creativiteit én ondernemen

Stick lanceerde onlangs de nieuwe campagne van siropen merk RAAK waar hetzelfde DNA als Natwerk naar voren komt. Beide bureaus weten creativiteit én ondernemen op een unieke manier te combineren. Marijn Peters, creatief directeur van Stick: “We...

Lees Meer

 

[Screenforce] Nederlandse tv-reclamemarkt groeit met 8 procent naar 977 miljoen
[Screenforce] Nederlandse tv-reclamemarkt groeit met 8 procent naar 977 miljoen

In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt gestegen met 8 procent naar 977 miljoen euro. In 2022 werd opnieuw een record behaald.

De kijkersmarkt is bijna terug op het niveau van voor de pandemie. De schermtijd komt uit op 3 uur en 2 minuten per dag. Zowel de kijktijd voor de (lineaire) tv-zenders als voor de VOD-platforms daalde. Dit zijn enkele uitkomsten uit het tv jaarrapport 2022 van... 

Lees Meer

 

RTL Nederland haalt opnieuw recordomzet en resultaat
RTL Nederland haalt opnieuw recordomzet en resultaat

RTL Group heeft opnieuw een recordomzet voor RTL Nederland gerapporteerd. In 2022 haalde RTL Nederland een omzet van 636 miljoen euro, oftewel 10,6 procent meer dan 2021. Het aangepaste ebita-resultaat bedroeg 161 miljoen euro. Dat is een resultaatverbetering van 50,5 procent.

Minder stijgingen in tweede helft

Uit een door Marketing Report gemaakte berekening blijkt dat in de tweede helft van 2022 de omzet steeg met 11 miljoen euro naar 333 milljoen euro. In de eerste helft van 2022 steeg de omzet met 50...

Lees Meer

 


[DutchMedia Podcast] Hebberige telco's | NPO'ers | radio-lobby
[DutchMedia Podcast] Hebberige telco's | NPO'ers | radio-lobby

David de Jong en Taco Jelgersma maken de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite.

Deze aflevering: Taco Jelgersma is opvallend aardig over VodafoneZiggo, David de Jong heeft de cijfers van VodafoneZiggo en KPN. De affaires die spelen bij de NPO Ombudsman (David: “vrouw!") worden...

Lees Meer

 

[Podcast] Agency Runners: Rian Verhagen over Superhero Cheesecake
[Podcast] Agency Runners: Rian Verhagen over Superhero Cheesecake

Agency Runners is een podcast van Studiodock waarin Sergo Kraljev en Quincy Zeelenberg in gesprek gaan met agency eigenaren in het digitale landschap. Hoe runnen zij een agency, welke valkuilen zijn ze tegengekomen en hoe hebben ze deze overwonnen.

Kortom, echte verhalen van ondernemers die het digitale landschap in beweging brengen. In deze aflevering spreken de twee met Rian Verhagen, een ervaren creatieve ondernemer die op dit moment...

Lees Meer

 

[Onderzoek] Havas Media en Seedtag: Contextual advertising wint van cookies
[Onderzoek] Havas Media en Seedtag: Contextual advertising wint van cookies

Havas Media heeft Seedtag uitgedaagd om middels een Kia-case te bewijzen dat contextual adverteren hét alternatief is voor cookie-based advertising.

En inderdaad: uit een zo onafhankelijk mogelijk onderzoek is gebleken dat contextual advertising beter presteert dan cookie-based targeting op basis van attentiewaarde, view-time, naamsbekendheid en merkperceptie. De resultaten laten een positieve indruk achter voor de toekomst van online...

Lees Meer

 

 
 

[SHOWREEL!] Wayne Parker Kent: epische highlights incoming
[SHOWREEL!] Wayne Parker Kent: epische highlights incoming

SHOWREEL Warning: epische highlights incoming. Van vette campagnes tot slimme content voor merken als ALDI, Eristoff en Samsung. Trots op het WPK-team! Meer lezen over ons werk? Check de cases op www.wayneparkerkent.com/cases...

Lees Meer

 

Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2023 | Let’s shake things up in the world of DOOH
Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2023 | Let’s shake things up in the world of DOOH

Ben jij er klaar voor om de wereld van Digital Out-of-Home (DOOH) op zijn kop te zetten met creatieve en impactvolle campagnes?

Waarom zou je campagnes beperken tot alleen traditionele televisiereclame of online advertenties terwijl je met DOOH straten, winkelcentra en/of snelwegen kan verrijken met de meest creatieve, innovatieve, out-of-the-box concepten. Begint jouw creatieve brein al op hol te slaan met inventieve...

Lees Meer

 

Screenforce presenteert masterclass TV Masters | 23  maart - 11 mei 2023
Screenforce presenteert masterclass TV Masters | 23 maart - 11 mei 2023

Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters. TV Masters is een complete interactieve training over het medium televisie waarin je alle ins en outs van zowel lineaire televisie als online video leert.

Zesdelige gratis masterclass

De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts...

Lees Meer

 


[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur
[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur

Quest is het grootste populairwetenschappelijke mediamerk van Nederland. Al bijna 20  jaar serveert Quest vermakelijke, journalistieke verhalen aan een nieuwsgierige doelgroep over een keur aan onderwerpen.

Belangrijke pijlers zijn psychologie, natuur, techniek, geschiedenis en het menselijk lichaam, maar Quest-producties beslaan veel meer interessegebieden. Quest uitingen zijn informatief en onderhoudend...

Lees Meer

 

[Vacatures] Qmusic zoekt een Nieuw talent voor de Qmusic Academy
[Vacatures] Qmusic zoekt een Nieuw talent voor de Qmusic Academy

Is het jouw droom (altijd al geweest) om bij de radio te werken? Dan is dit je kans! Misschien zit het idee nog maar net in je hoofd of is het een langgekoesterde wens waar je nog nooit wat mee hebt gedaan. Bij Qmusic Academy maakt het niet uit, wij zijn op zoek naar nieuwe talenten!

Wij zijn op zoek naar jou!

In de afgelopen jaren hebben we heel wat mensen opgeleid tot échte mediamakers. Marieke Elsinga, Kai Merckx, Joost Swinkels en Stephan Bouwman gingen je voor en zijn tot op de dag te horen op Qmusic en...

Lees Meer

 

[Vacatures] NRC Media zoekt een Online redacteur (freelance)
[Vacatures] NRC Media zoekt een Online redacteur (freelance)

NRC zoekt een online redacteur voor de functie van samensteller. Op freelance basis, voor gemiddeld twee dagen/avonden per week.

Wat je gaat doen

Samenstellers brengen NRC-journalistiek zo goed, snel en aantrekkelijk mogelijk bij onze lezers. Ze stellen de homepage samen: ze maken nieuwskeuzes en bepalen hoe de homepage die dag het beste aansluit bij het nieuws en de behoefte van de bezoekers van onze site en app. Ze maken...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Onderzoeksjournalist De Telegraaf
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Onderzoeksjournalist De Telegraaf

Wij zijn een Mediahuis gebouwd op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek. We zijn als internationale onderneming een jonge groep met diepe wortels en kennen een lange journalistieke traditie.

De Telegraaf is één van de belangrijkste mediamerken van Nederland. Een instituut in het medialandschap dat met ruim 50 procent van de Nederlandse bevolking in contact staat. Dit keer openen wij graag onze deuren voor een ervaren...

Lees Meer

 

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Account Manager
[Vacatures] ACT.agency zoekt een Account Manager

Wil jij deel uitmaken van een nieuw creatief advertising & content bureau in de Houthavens en samen met een dynamisch team mooi werk maken? ACT,Now!

ACT,agency staat voor Advertising and Content Together. Wij geloven in een geïntegreerde advertising en content aanpak. Met onze ACT.vertising zorgen we ervoor dat merken zich strategisch en creatief onderscheiden, always-on...

Lees Meer

 

[Vacatures] Ace zoekt een Media Consultant - IM Lounge
[Vacatures] Ace zoekt een Media Consultant - IM Lounge

Mensen betere keuzes helpen maken, daar worden wij warm van. Bij IM Lounge werk je nauw samen met onze klanten en creatieve partners om een positieve impact maken. Ga jij bijdragen aan onze missie om 1 miljard mensen positief met elkaar in aanraking te brengen? Lees dan snel door!

Functieomschrijving

Als Media Consultant ben je in ons mediabureau het eerste aanspreekpunt voor klanten en hiermee ook een van de gezichten van IM Lounge. Jij hebt passie voor marketing en je bent iemand die graag samen...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Activatie van Knorr brengt mensen bij elkaar op Ramadan Markt 28-02-2024 | 15:26:00
Om het halal assortiment van Knorr onder de aandacht te brengen, lanceert het merk, in samenwerking met influencerduo Healthy Sisters, een Ramadan Markt en een stedentour


[Interview] Sjef Kerkhofs en Twan van Empelen over de overname van DUNKD door Positive/Candid 28-02-2024 | 15:15:00
Positive (Candid Platform) heeft onlangs het (short) video bureau DUNKD overgenomen. We spreken Sjef Kerkhofs, Managing Director van Positive en Twan van Empelen, de oprichter van DUNKD over deze overname


Kult&Ace introduceert website en Gen Z kennisspel Kulture Seconds 28-02-2024 | 12:22:00
Dit interactieve kennisspel is ontworpen om andere generaties en bedrijven te stimuleren Gen Z beter te begrijpen


Zeeman lanceert virtuele brandstore in Roblox tijdens Fashion Week 28-02-2024 | 12:00:54
Zeeman biedt tegengeluid aan dure digitale mode met betaalbare basics in virtuele brandstore


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior Projectmanager Wayne Parker Kent 28-02-2024 | 11:52:00
Mediahuis is per direct op zoek naar:Senior Projectmanager Wayne Parker Kent


Eigen Fabrikaat wordt DDB Retail 28-02-2024 | 11:44:00
In de praktijk waren we al één voor klanten als Kruidvat en Veilig Verkeer Nederland. Daar geven we in- en extern nu nog meer duidelijkheid over


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Business Development Manager Wayne Parker Kent 28-02-2024 | 10:57:00
Mediahuis is per direct op zoek naar: Business Development Manager Wayne Parker Kent


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Concepter & Designer 28-02-2024 | 10:12:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Concepter & Designer-Fulltime/Parttime


[Vacatures] Markteffect zoekt een Medior Research Expert 28-02-2024 | 09:25:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Medior Research Expert-Eindhoven


The Family Amsterdam maakt eerste merkcampagne van Van Wijngaarden's Zaanse Mayonaise 28-02-2024 | 08:48:00
Van Wijngaardens Zaanse Mayonaise lanceert haar eerste merkcampagne. Hiervoor klopte het familiebedrijf aan bij The Family Amsterdam.


[Vacatures] Markteffect zoekt een Senior Research Expert 28-02-2024 | 08:47:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Senior Research Expert-Eindhoven


Budi en Thijs bundelen hun Marketing Report-columns in boekvorm 27-02-2024 | 13:28:00
Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer van bureau Bijvoorkeur hebben hun columns die zijn verschenen bij Marketing Report gepubliceerd in boekvorm


[Interview] Michiel Verstraten: LinkedIn als alternatief voor cold calling in de B2B 27-02-2024 | 13:16:00
Zorg voor een steengoed CRM-systeem. Je volgende nieuwe klant zit al in je netwerk en je moet dus zorgen dat je top of mind bent


ASICS lanceert campagne Move Her Mind in aanloop naar International Women's Day 27-02-2024 | 13:04:00
Vrouwen die regelmatig bewegen voelen zich 52 procent gelukkiger, 48 procent zelfverzekerder en 50 procent energieker


[Vacatures] Fiction Valley zoekt een Development Coördinator 27-02-2024 | 11:48:00
Fiction Valley is per direct op zoek naar een development Coördinator - Full-time / Part-time


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -