Jaargang 6 | editie 57 | 24 maart 2023
 

[Column] Arjan Hoekstra (SuperRebel): Genderneutrale Mannekes
[Column] Arjan Hoekstra (SuperRebel): Genderneutrale Mannekes

Hoe uitgesproken mag je nog zijn als merk in 2024? Op het moment van schrijven woedt er een woke-storm en is de cancelcultuur diepgeworteld in het publieke debat. Ook reclame ontkomt hier niet aan en merken moeten meer en meer op hun woorden én beelden gaan letten.

Zo mag je bijvoorbeeld niet meer voor vlees adverteren, mag je met seksspeeltjes geen voetbalclub sponsoren en word je al gecanceld als je per ongeluk het verkeerde programma sponsort...

Lees Meer

 

Fremantle neemt meerderheidsbelang in A Team Productions
Fremantle neemt meerderheidsbelang in A Team Productions

Fremantle gaat een samenwerking aan met het jonge en ambitieuze productiebedrijf A Team Productions (ATP) uit België. Met de overname verstevigt Fremantle haar positie op de Belgische scripted markt en investeert zij in de groei van haar internationale scripted portefeuille van films en dramaseries.

A Team Productions wordt geleid door het duo Kobe van Steenberghe en Hendrik Verthé. Zij zullen intensief gaan samenwerken met Dave Heuten, CEO van Fremantle België. ATP is een belangrijke...

Lees Meer

 

Debat over investeringsverplichting streamers: deel kamer  wil meer, deel wil minder verplichtingen
Debat over investeringsverplichting streamers: deel kamer wil meer, deel wil minder verplichtingen

Tijdens het debat over de inevsteringsverplichtingen voor streamingdiensten bleek dat een  deel van de Tweede Kamer (met name GroenLinks en PvdA) meer verplichtingen wil, en een deel van de Tweede Kamer (met name CDA en VVD) juist minder verplichtingen wil.

De regering heeft een wetsvoorstel ingediend bij de Tweede Kamer om streamingdiensten te verplichten 4,5 procent van hun omzet te moeten besteden aan documentairefilms, documentaireseries...

Lees Meer

 


[Interview] Marcel Schuyt (Azerion): Integratie [M]Media bij Azerion verliep soepel
[Interview] Marcel Schuyt (Azerion): Integratie [M]Media bij Azerion verliep soepel

Vorig jaar werd [M]Media overgenomen door en geintegreerd bij Azerion. We spreken Marcel Schuyt, Country Director Azerion Nederland hieorover en over andere actuele ontwikkelingen.

Hoe kijk je terug op 2022?

2022 is het jaar waarin we de doelstellingen hebben bereikt die wij met Azerion voor ogen hadden en een mooie groei hebben doorgemaakt in onze ontwikkeling. Zowel op het gebied van strategische overnames als uitbreidingen van het team hebben...

Lees Meer

 

[Interview] Rogier Bruggeman (ZIGT): Sales overnight, brand over time
[Interview] Rogier Bruggeman (ZIGT): Sales overnight, brand over time

ZIGT is het onafhankelijke media- en marketingbureau voor de Benelux. Met data, media, creatie en tech bouwen we merken, informeren we mensen en zorgen we voor groei en omzet.

We gaan op zoek naar het onbenut potentieel in merken én mensen. Dat doen we al meer dan 20 jaar succesvol en noemen we Freedom to grow, want vrijheid en groei staan bij ons centraal...

Lees Meer

 

[DutchMedia Podcast] RTL Nederland | Verplichtingen Streamingdiensten | ACM | Mores
[DutchMedia Podcast] RTL Nederland | Verplichtingen Streamingdiensten | ACM | Mores

David de Jong en Taco Jelgersma maken de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite.

Deze aflevering: Een gesprek over de jaarresultaten van RTL Nederland waarbij de sectorcijfers televisie van Screenforce worden betrokken. Een nabeschouwing van het kamerdebat over de...

Lees Meer

 

 
 

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult
De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult. Gedragsverandering speelt een grote rol in een tijd waarin transitie centraal staat. Bij DCVF merkten ze dat organisaties steeds meer behoefte hebben aan gedegen advies over gedrag. Met concrete handvaten, waarmee ze snel kunnen schakelen.

Who’s who?

Deze propositie wordt geleid door strateeg en gedragsdeskundige Sanne Demir. Met de opleidingen communicatiewetenschap, media & persuasion en de Behaviour Change Academy in haar rugzak heeft zij...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] finally; creatief bureau voor aanstekelijk werk
[SHOWREEL!] finally; creatief bureau voor aanstekelijk werk

Finally is een onafhankelijk creatief bureau aan de rand van Rotterdam. Wij geloven dat de meest interessante en effectieve ideeën ontstaan door oprecht nieuwsgierig te zijn.

Daarom werken we met het Wat-als principe, waarmee we met onze opdrachtgevers op zoek gaan naar verbazing en verwondering. Met de juiste Wat-als vragen begint het dromen, ontstaan nieuwe invalshoeken en daarmee kansen die je daarvoor...

Lees Meer

 


[Vacatures] Zandbeek zoekt een Lead designer
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Lead designer

Design is niet jouw ding, het is je leven. En dat is het al een tijdje. Op hoog niveau vind en vertel je doordachte, onderbouwde en bovenal creatieve designverhalen die merken verder brengen. Je bent een vakidioot pur sang die dit elke dag uitdraagt.

Met aanstekelijk enthousiasme laat je klant en collega anders nadenken over merk én werk. Maar zelf wil je ook leren. Dus wissel je ideeën uit met collega's en blijf je altijd nieuwsgierig. Aan ego heb...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Communicatieadviseur - TV
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Communicatieadviseur - TV

Wil jij werken voor een ambitieus mediabedrijf in Nederland? Ben je een bevlogen, initiatiefrijke Communicatieadviseur en teamspeler die altijd zoekt naar de beste manier om communicatie-uitdagingen op te lossen?

Heb je een passie voor multimedia communicatie, kun je snel schakelen en heb je bij voorkeur ervaring in het medialandschap (bij TV programma’s/zenders/productiemaatschappijen)...

Lees Meer

 

[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch consultant - marketing automation
[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch consultant - marketing automation

We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.

Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...

Lees Meer

 

[Vacancies] Fitzroy has a position for a Medior Project Manager
[Vacancies] Fitzroy has a position for a Medior Project Manager

Fancy working in a small and creative team in Amsterdam? Fitzroy is looking for a Medior Project Manager to act as the main link between our clients and our team.

In conversation with the client you convert their wishes into clear assignments for the project team. In addition, you make offers, planning, manage the project team and you are part of review sessions...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een BI & DWH Solution Architect
[Vacatures] Mediahuis zoekt een BI & DWH Solution Architect

Als Europese mediagroep met bedrijven en activiteiten in België, Nederland, Ierland, Duitsland en Luxemburg zien we de mediawereld razendsnel digitaliseren.

Onze onafhankelijke nieuwsmerken en betrouwbare journalistiek vormen het hart van onze organisatie. Krachtige technologieën en verdere digitalisering zijn daarin de sleutels tot het succes. Stap jij straks als BI & DWH Solution Architect in onze wereld...

Lees Meer

 

[Vacatures] M2|OC zoekt een Digital Advertising Specialist
[Vacatures] M2|OC zoekt een Digital Advertising Specialist

Als Digital Advertising Specialist maak je deel uit van het Digital Advertising team van M2|OC. Hier worden alle Programmatic- en Social Advertising campagnes van onze klanten geboren en grootgebracht.

Samen met je team ben je verantwoordelijk voor het adviseren, opzetten, managen, analyseren en optimaliseren van geïntegreerde digitale mediacampagnes voor klanten als Walibi, BCC...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Redacteur Famme en J/M Ouders 16-04-2024 | 11:16:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Redacteur Famme en J/M Ouders


Boels Rental kiest voor Springbok en lanceert lentecampagne 16-04-2024 | 11:15:00
Na een korte pitch procedure hebben Springbok en Boels Rental samen het digitale en creatieve concept en de campagne ontwikkeld


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior frontend developer 16-04-2024 | 10:57:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Senior frontend developer -Fulltime


[Vacatures] Markteffect zoekt een Key Accountmanager Onderwijs 16-04-2024 | 10:25:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Key Accountmanager Onderwijs


Serviceplan Make en Kérastase lanceren campagne met actrice Sydney Sweeney  16-04-2024 | 10:03:00
Serviceplan Make Benelux heeft de krachten gebundeld met Kérastase voor de lancering van de productlijn van het haarverzorgingsmerk


[Vacatures] Markteffect zoekt een Account manager 16-04-2024 | 10:01:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Accountmanager


Tradebyte koppelt met ZEOS voor verkopers in de Benelux 16-04-2024 | 10:00:00
Tradebyte is gekoppeld aan ZEOS. Daarmee ontstaat een dubbele oplossing voor grote en middelgrote merken en online retailers in de Benelux


[Vacatures] Markteffect zoekt een Junior Marktonderzoeker 16-04-2024 | 09:41:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Junior Marktonderzoeker


BiFi kiest voor Natwerk en lanceert campagne: Stiekem de Lekkerste 16-04-2024 | 09:15:00
Met een humoristische campagne zet Natwerk BiFi neer als een onweerstaanbare guilty pleasure. De commercial is samen met DPPLR geproduceerd


Moco Museum kiest voor Fitzroy 16-04-2024 | 09:02:00
Fitzroy is gevraagd om het museum te helpen op het gebied van marketingcommunicatie in de verschillende landen


[Vacatures] Blue Circle zoekt een Eindredacteur Online RTL Boulevard 16-04-2024 | 07:54:00
Blue Circle is per direct op zoek naar een Eindredacteur Online RTL Boulevard -Periode: Per direct


Mediaplus verzorgt crossmediale voorjaarscampagne Hornbach met 4DX, 3D OOH en meer 15-04-2024 | 15:01:00
Hornbach heeft zijn voorjaarscampagne Ieder voorjaar een nieuw begin gelanceerd. De campagne is een samenwerking tussen mediabureau Mediaplus en Hornbach waarbij een 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en innovatieve groeiende mupi’s crossmediaal worden ingezet


Itai Verhoeckx start productiemaatschappij Challenger Avril 14th 15-04-2024 | 12:31:00
Challenger Avril 14th – vernoemd naar een nummer van Aphex Twin – biedt bureaus, merken en productiemaatschappijen vers bloed en een flexibelere aanpak


Dit zijn de finalisten van de Dutch Creativity Awards 2024 15-04-2024 | 12:26:00
ADCN kondigt de finalisten voor de Dutch Creativity Awards van 2024 aan. De jury panels hebben uit 550 inzendingen 165 finalisten geselecteerd


Maxime Helle-de Groot en Bryan Verhage naar Cognito Amsterdam 15-04-2024 | 10:37:27
Maxime Helle-de Groot gaat aan de slag als Project Manager Events. Bryan Verhage neemt de rol van Content Manager op zich


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -