Jaargang 6 | editie 57 | 24 maart 2023 |
|
Hoe uitgesproken mag je nog zijn als merk in 2024? Op het moment van schrijven woedt er een woke-storm en is de cancelcultuur diepgeworteld in het publieke debat. Ook reclame ontkomt hier niet aan en merken moeten meer en meer op hun woorden én beelden gaan letten.
Zo mag je bijvoorbeeld niet meer voor vlees adverteren, mag je met seksspeeltjes geen voetbalclub sponsoren en word je al gecanceld als je per ongeluk het verkeerde programma sponsort...
|
|
|
|
Fremantle gaat een samenwerking aan met het jonge en ambitieuze productiebedrijf A Team Productions (ATP) uit België. Met de overname verstevigt Fremantle haar positie op de Belgische scripted markt en investeert zij in de groei van haar internationale scripted portefeuille van films en dramaseries.
A Team Productions wordt geleid door het duo Kobe van Steenberghe en Hendrik Verthé. Zij zullen intensief gaan samenwerken met Dave Heuten, CEO van Fremantle België. ATP is een belangrijke...
|
|
|
|
Tijdens het debat over de inevsteringsverplichtingen voor streamingdiensten bleek dat een deel van de Tweede Kamer (met name GroenLinks en PvdA) meer verplichtingen wil, en een deel van de Tweede Kamer (met name CDA en VVD) juist minder verplichtingen wil.
De regering heeft een wetsvoorstel ingediend bij de Tweede Kamer om streamingdiensten te verplichten 4,5 procent van hun omzet te moeten besteden aan documentairefilms, documentaireseries...
|
|
|
|
Vorig jaar werd [M]Media overgenomen door en geintegreerd bij Azerion. We spreken Marcel Schuyt, Country Director Azerion Nederland hieorover en over andere actuele ontwikkelingen.
Hoe kijk je terug op 2022?
2022 is het jaar waarin we de doelstellingen hebben bereikt die wij met Azerion voor ogen hadden en een mooie groei hebben doorgemaakt in onze ontwikkeling. Zowel op het gebied van strategische overnames als uitbreidingen van het team hebben...
|
|
|
|
ZIGT is het onafhankelijke media- en marketingbureau voor de Benelux. Met data, media, creatie en tech bouwen we merken, informeren we mensen en zorgen we voor groei en omzet.
We gaan op zoek naar het onbenut potentieel in merken én mensen. Dat doen we al meer dan 20 jaar succesvol en noemen we Freedom to grow, want vrijheid en groei staan bij ons centraal...
|
|
|
|
David de Jong en Taco Jelgersma maken de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite.
Deze aflevering: Een gesprek over de jaarresultaten van RTL Nederland waarbij de sectorcijfers televisie van Screenforce worden betrokken. Een nabeschouwing van het kamerdebat over de...
|
|
|
|
De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult. Gedragsverandering speelt een grote rol in een tijd waarin transitie centraal staat. Bij DCVF merkten ze dat organisaties steeds meer behoefte hebben aan gedegen advies over gedrag. Met concrete handvaten, waarmee ze snel kunnen schakelen.
Who’s who?
Deze propositie wordt geleid door strateeg en gedragsdeskundige Sanne Demir. Met de opleidingen communicatiewetenschap, media & persuasion en de Behaviour Change Academy in haar rugzak heeft zij...
|
|
|
|
Finally is een onafhankelijk creatief bureau aan de rand van Rotterdam. Wij geloven dat de meest interessante en effectieve ideeën ontstaan door oprecht nieuwsgierig te zijn.
Daarom werken we met het Wat-als principe, waarmee we met onze opdrachtgevers op zoek gaan naar verbazing en verwondering. Met de juiste Wat-als vragen begint het dromen, ontstaan nieuwe invalshoeken en daarmee kansen die je daarvoor...
|
|
|
|
Design is niet jouw ding, het is je leven. En dat is het al een tijdje. Op hoog niveau vind en vertel je doordachte, onderbouwde en bovenal creatieve designverhalen die merken verder brengen. Je bent een vakidioot pur sang die dit elke dag uitdraagt.
Met aanstekelijk enthousiasme laat je klant en collega anders nadenken over merk én werk. Maar zelf wil je ook leren. Dus wissel je ideeën uit met collega's en blijf je altijd nieuwsgierig. Aan ego heb...
|
|
|
|
Wil jij werken voor een ambitieus mediabedrijf in Nederland? Ben je een bevlogen, initiatiefrijke Communicatieadviseur en teamspeler die altijd zoekt naar de beste manier om communicatie-uitdagingen op te lossen?
Heb je een passie voor multimedia communicatie, kun je snel schakelen en heb je bij voorkeur ervaring in het medialandschap (bij TV programma’s/zenders/productiemaatschappijen)...
|
|
|
|
We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.
Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...
|
|
|
|
Fancy working in a small and creative team in Amsterdam? Fitzroy is looking for a Medior Project Manager to act as the main link between our clients and our team.
In conversation with the client you convert their wishes into clear assignments for the project team. In addition, you make offers, planning, manage the project team and you are part of review sessions...
|
|
|
|
Als Europese mediagroep met bedrijven en activiteiten in België, Nederland, Ierland, Duitsland en Luxemburg zien we de mediawereld razendsnel digitaliseren.
Onze onafhankelijke nieuwsmerken en betrouwbare journalistiek vormen het hart van onze organisatie. Krachtige technologieën en verdere digitalisering zijn daarin de sleutels tot het succes. Stap jij straks als BI & DWH Solution Architect in onze wereld...
|
|
|
|
Als Digital Advertising Specialist maak je deel uit van het Digital Advertising team van M2|OC. Hier worden alle Programmatic- en Social Advertising campagnes van onze klanten geboren en grootgebracht.
Samen met je team ben je verantwoordelijk voor het adviseren, opzetten, managen, analyseren en optimaliseren van geïntegreerde digitale mediacampagnes voor klanten als Walibi, BCC...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|