Jaargang 6 | editie 57 | 24 maart 2023
 

[Column] Arjan Hoekstra (SuperRebel): Genderneutrale Mannekes
[Column] Arjan Hoekstra (SuperRebel): Genderneutrale Mannekes

Hoe uitgesproken mag je nog zijn als merk in 2024? Op het moment van schrijven woedt er een woke-storm en is de cancelcultuur diepgeworteld in het publieke debat. Ook reclame ontkomt hier niet aan en merken moeten meer en meer op hun woorden én beelden gaan letten.

Zo mag je bijvoorbeeld niet meer voor vlees adverteren, mag je met seksspeeltjes geen voetbalclub sponsoren en word je al gecanceld als je per ongeluk het verkeerde programma sponsort...

Lees Meer

 

Fremantle neemt meerderheidsbelang in A Team Productions
Fremantle neemt meerderheidsbelang in A Team Productions

Fremantle gaat een samenwerking aan met het jonge en ambitieuze productiebedrijf A Team Productions (ATP) uit België. Met de overname verstevigt Fremantle haar positie op de Belgische scripted markt en investeert zij in de groei van haar internationale scripted portefeuille van films en dramaseries.

A Team Productions wordt geleid door het duo Kobe van Steenberghe en Hendrik Verthé. Zij zullen intensief gaan samenwerken met Dave Heuten, CEO van Fremantle België. ATP is een belangrijke...

Lees Meer

 

Debat over investeringsverplichting streamers: deel kamer  wil meer, deel wil minder verplichtingen
Debat over investeringsverplichting streamers: deel kamer wil meer, deel wil minder verplichtingen

Tijdens het debat over de inevsteringsverplichtingen voor streamingdiensten bleek dat een  deel van de Tweede Kamer (met name GroenLinks en PvdA) meer verplichtingen wil, en een deel van de Tweede Kamer (met name CDA en VVD) juist minder verplichtingen wil.

De regering heeft een wetsvoorstel ingediend bij de Tweede Kamer om streamingdiensten te verplichten 4,5 procent van hun omzet te moeten besteden aan documentairefilms, documentaireseries...

Lees Meer

 


[Interview] Marcel Schuyt (Azerion): Integratie [M]Media bij Azerion verliep soepel
[Interview] Marcel Schuyt (Azerion): Integratie [M]Media bij Azerion verliep soepel

Vorig jaar werd [M]Media overgenomen door en geintegreerd bij Azerion. We spreken Marcel Schuyt, Country Director Azerion Nederland hieorover en over andere actuele ontwikkelingen.

Hoe kijk je terug op 2022?

2022 is het jaar waarin we de doelstellingen hebben bereikt die wij met Azerion voor ogen hadden en een mooie groei hebben doorgemaakt in onze ontwikkeling. Zowel op het gebied van strategische overnames als uitbreidingen van het team hebben...

Lees Meer

 

[Interview] Rogier Bruggeman (ZIGT): Sales overnight, brand over time
[Interview] Rogier Bruggeman (ZIGT): Sales overnight, brand over time

ZIGT is het onafhankelijke media- en marketingbureau voor de Benelux. Met data, media, creatie en tech bouwen we merken, informeren we mensen en zorgen we voor groei en omzet.

We gaan op zoek naar het onbenut potentieel in merken én mensen. Dat doen we al meer dan 20 jaar succesvol en noemen we Freedom to grow, want vrijheid en groei staan bij ons centraal...

Lees Meer

 

[DutchMedia Podcast] RTL Nederland | Verplichtingen Streamingdiensten | ACM | Mores
[DutchMedia Podcast] RTL Nederland | Verplichtingen Streamingdiensten | ACM | Mores

David de Jong en Taco Jelgersma maken de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite.

Deze aflevering: Een gesprek over de jaarresultaten van RTL Nederland waarbij de sectorcijfers televisie van Screenforce worden betrokken. Een nabeschouwing van het kamerdebat over de...

Lees Meer

 

 
 

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult
De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult. Gedragsverandering speelt een grote rol in een tijd waarin transitie centraal staat. Bij DCVF merkten ze dat organisaties steeds meer behoefte hebben aan gedegen advies over gedrag. Met concrete handvaten, waarmee ze snel kunnen schakelen.

Who’s who?

Deze propositie wordt geleid door strateeg en gedragsdeskundige Sanne Demir. Met de opleidingen communicatiewetenschap, media & persuasion en de Behaviour Change Academy in haar rugzak heeft zij...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] finally; creatief bureau voor aanstekelijk werk
[SHOWREEL!] finally; creatief bureau voor aanstekelijk werk

Finally is een onafhankelijk creatief bureau aan de rand van Rotterdam. Wij geloven dat de meest interessante en effectieve ideeën ontstaan door oprecht nieuwsgierig te zijn.

Daarom werken we met het Wat-als principe, waarmee we met onze opdrachtgevers op zoek gaan naar verbazing en verwondering. Met de juiste Wat-als vragen begint het dromen, ontstaan nieuwe invalshoeken en daarmee kansen die je daarvoor...

Lees Meer

 


[Vacatures] Zandbeek zoekt een Lead designer
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Lead designer

Design is niet jouw ding, het is je leven. En dat is het al een tijdje. Op hoog niveau vind en vertel je doordachte, onderbouwde en bovenal creatieve designverhalen die merken verder brengen. Je bent een vakidioot pur sang die dit elke dag uitdraagt.

Met aanstekelijk enthousiasme laat je klant en collega anders nadenken over merk én werk. Maar zelf wil je ook leren. Dus wissel je ideeën uit met collega's en blijf je altijd nieuwsgierig. Aan ego heb...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Communicatieadviseur - TV
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Communicatieadviseur - TV

Wil jij werken voor een ambitieus mediabedrijf in Nederland? Ben je een bevlogen, initiatiefrijke Communicatieadviseur en teamspeler die altijd zoekt naar de beste manier om communicatie-uitdagingen op te lossen?

Heb je een passie voor multimedia communicatie, kun je snel schakelen en heb je bij voorkeur ervaring in het medialandschap (bij TV programma’s/zenders/productiemaatschappijen)...

Lees Meer

 

[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch consultant - marketing automation
[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch consultant - marketing automation

We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.

Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...

Lees Meer

 

[Vacancies] Fitzroy has a position for a Medior Project Manager
[Vacancies] Fitzroy has a position for a Medior Project Manager

Fancy working in a small and creative team in Amsterdam? Fitzroy is looking for a Medior Project Manager to act as the main link between our clients and our team.

In conversation with the client you convert their wishes into clear assignments for the project team. In addition, you make offers, planning, manage the project team and you are part of review sessions...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een BI & DWH Solution Architect
[Vacatures] Mediahuis zoekt een BI & DWH Solution Architect

Als Europese mediagroep met bedrijven en activiteiten in België, Nederland, Ierland, Duitsland en Luxemburg zien we de mediawereld razendsnel digitaliseren.

Onze onafhankelijke nieuwsmerken en betrouwbare journalistiek vormen het hart van onze organisatie. Krachtige technologieën en verdere digitalisering zijn daarin de sleutels tot het succes. Stap jij straks als BI & DWH Solution Architect in onze wereld...

Lees Meer

 

[Vacatures] M2|OC zoekt een Digital Advertising Specialist
[Vacatures] M2|OC zoekt een Digital Advertising Specialist

Als Digital Advertising Specialist maak je deel uit van het Digital Advertising team van M2|OC. Hier worden alle Programmatic- en Social Advertising campagnes van onze klanten geboren en grootgebracht.

Samen met je team ben je verantwoordelijk voor het adviseren, opzetten, managen, analyseren en optimaliseren van geïntegreerde digitale mediacampagnes voor klanten als Walibi, BCC...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -