Jaargang 6 | editie 58 | 27 maart 2023
 

De Vegetarische Slager opent pop-up broodjeszaak Vleesch Centraal
De Vegetarische Slager opent pop-up broodjeszaak Vleesch Centraal

Om de overstap naar plantaardig eten te vergemakkelijken, opent De Vegetarische Slager op 27 maart Vleesch Centraal. De pop-up broodjeszaak zal zes weken lang dagelijks te bezoeken zijn tussen 11:00 en 19:00 uur in de stationshal van Rotterdam Centraal.

Op het menu staan vlezige lunchklassiekers to go, zoals verse broodjes, salades en snacks. De gerechten zijn gemaakt met het nieuwe vleesch: plantaardig vleesch met de beleving van dierlijk...

Lees Meer

 

[Interview] Coen Zeevenhooven (Axioma): In een tijd waarin alles te automatiseren is, blijft een authentiek verhaal overeind
[Interview] Coen Zeevenhooven (Axioma): In een tijd waarin alles te automatiseren is, blijft een authentiek verhaal overeind

Coen Zeevenhooven is Managing Director van communicatiebureau Axioma. We spreken hem over het belang van echt contact maken en de aanpak van zijn bedrijf.

Kun jij Axioma introduceren?

Wij zijn een professioneel marketingcommunicatiebureau. Waar goede vakmensen plezier halen uit alles wat we doen. We hebben een sterke focus op storytelling en geloven ook dat een goed verhaal veel teweeg kan brengen...

Lees Meer

 

MOOI the agency werkt voor Sanex, Colgate, Sissy-Boy en Biodermal
MOOI the agency werkt voor Sanex, Colgate, Sissy-Boy en Biodermal

MOOI the agency voegt een aantal merken toe aan het portfolio. Niet alleen Sanex, Colgate, Sissy Boy en Biodermal stellen MOOI aan als vaste PR partner, ook Ipanema, Cruijff en OFF THE PITCH gaan een partnerschap aan met het Amsterdamse bureau. 

Waarbij Biodermal, Sissy- Boy, Ipanema, Cruijf en OFF THE PITCH de krachten van MOOI inzetten op het gebied van PR, kiezen Colgate en Sanex juist voor hun expertise op het gebied van social media...

Lees Meer

 


Gaming for brands agency The Invaders beweegt Fortnite community om in-game het licht uit te zetten tijdens Earth Hour
Gaming for brands agency The Invaders beweegt Fortnite community om in-game het licht uit te zetten tijdens Earth Hour

Hoe betrek je een grote jonge doelgroep wereldwijd om een uur iets positiefs te doen voor de aarde? Op initiatief van gaming for brands agency The Invaders ging in de iconische game Fortnite in afgelopen weekend het licht uit.

WWF samengebracht met Epic Games

Game media agency The Invaders nam het initiatief om belangeloos het WWF samen te brengen met Epic Games, de uitgever van Fortnite, om ook in-game het licht uit te zetten. Earth Hour, voor het eerste...

Lees Meer

 

[Interview] Michael Arbman (NOSUCH): Pas als je weet waar je het verschil maakt, wordt creativiteit effectief
[Interview] Michael Arbman (NOSUCH): Pas als je weet waar je het verschil maakt, wordt creativiteit effectief

Michael Arbman is Commercial Director bij NOSUCH, de Total Brand Agency voor de zakelijke markt. We spreken hem over zijn bedrijf en de investeringen in ontwikkeling en kwaliteit van de medewerkers.

Kun jij NOSUCH introduceren?

NOSUCH is zo’n 22 jaar geleden opgericht door Teus Baars, omdat zijn ervaringen bij bestaande bureaus duidelijk maakte wat en hoe hij het niet wilde. Hij wilde niet kiezen voor de kant account of creatief. Hij wilde dit combineren. De klant zo dicht mogelijk bij...

Lees Meer

 

[Interview] Stephan van Furth (MediaTest): Bij slim communicatieonderzoek staan de juiste mensen en technologie centraal
[Interview] Stephan van Furth (MediaTest): Bij slim communicatieonderzoek staan de juiste mensen en technologie centraal

Stephan van Furth is Managing Partner bij MediaTest, gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek. We spreken hem over zijn bedrijf en de MediaTestDag.

Kun jij MediaTest introduceren?

MediaTest is een no-nonsense bureau dat gespecialiseerd is in media- en communicatieonderzoek. Met een gedreven team van tien specialisten voorzien we onze klanten van strategische insights en adviezen. Veel van onze...

Lees Meer

 

 
 

[SHOWREEL!] Fightclub: we’re in it to win it
[SHOWREEL!] Fightclub: we’re in it to win it

Fightclub is een creatief bureau dat net zo resultaatgericht werkt als een digital agency. En Fightclub is een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau. 

Fightclub doet namelijk echt waar het als agency voor staat en dat is het combineren van branding en performance met als hoofddoel: winnen. Of het nou gaat om merkbekendheid, marktaandeel, omzet of awards, we’re in it to win it. Om dit waar te kunnen...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een CRO Specialist - Special Interest Media
[Vacatures] DPG Media zoekt een CRO Specialist - Special Interest Media

Dagelijks werken met het miljoenen bereik van merken als Autoweek, vtwonen, Tweakers en Ouders van Nu? In ons productteam komt een positie beschikbaar als CRO Specialist en krijg jij de mogelijkheid om met de bergen aan data jouw hypotheses te valideren. Met welke A/B test ga jij starten?

Wat ga je doen

Je wordt verantwoordelijk voor het verhogen van de online conversie door middel van A/B-testen, gedragsanalyse en het implementeren van optimalisaties. Daarin kan je voortbouwen op een...

Lees Meer

 



[Vacatures] Zandbeek zoekt een Medior projectmanager
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Medior projectmanager

Jij bent een ambitieuze projectmanager met een groot hart voor de maatschappij. Of je nu werkt aan interne, bouw- of publiekscommunicatie: op elk knooppunt neem jij de juiste afslag.

Je weet hoe overheidsorganisaties werken en deinst niet terug van een knap staaltje kantoorjargon. Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om je door te ontwikkelen...

Lees Meer

 


[Vacatures] Talpa Network zoekt een (Senior) Online Content Creator TV
[Vacatures] Talpa Network zoekt een (Senior) Online Content Creator TV

Het Marketing en Content team van Talpa TV is verantwoordelijk voor álles wat je online ziet van de zenders SBS6, Net5 en Veronica.

We bedenken alle online content voor het merk & tv-programma’s; van een teaser op Facebook en Instagram tot een online serie op YouTube. En we bedenken het niet alleen, maar maken het ook. Binnen het Marketing en Content team zijn we op zoek naar een enthousiaste (Sr) Online Content...

Lees Meer

 

[Vacatures] M2|OC zoekt een Digital Advertising Specialist
[Vacatures] M2|OC zoekt een Digital Advertising Specialist

Als Digital Advertising Specialist maak je deel uit van het Digital Advertising team van M2|OC. Hier worden alle Programmatic- en Social Advertising campagnes van onze klanten geboren en grootgebracht.

Samen met je team ben je verantwoordelijk voor het adviseren, opzetten, managen, analyseren en optimaliseren van geïntegreerde digitale mediacampagnes voor klanten als Walibi, BCC...

Lees Meer

 

[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch consultant - marketing automation
[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch consultant - marketing automation

We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.

Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Business Intelligence Analist
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Business Intelligence Analist

Wij zijn Mediahuis. Een huis dat gebouwd is op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek.

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio. Bij ons word je gezien. Met o.a. de afdelingen Inside Sales, Field Sales en Digital...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Aad Kuijper vaste adviseur van Hotel L'Amour 28-03-2024 | 14:59:00
Aad Kuijper heeft zijn dienstverband bij Hotel L’Amour per 1 maart 2024 omgewisseld voor een vast adviseurschap. Peter van Rij heeft aangegeven dat de aandelen van Aad Kuijper in Hotel L’Amour zullen worden verkocht aan mede-oprichters Martijn van Marle en Peter van Rij


Dit zijn de genomineerden voor de AMMA Awards 2024 28-03-2024 | 13:08:00
Met een lijst van 39 genomineerden verspreid over 13 categorieën, belooft de uitreiking op 16 mei een onvergetelijke viering te worden


[The List] Vandevorm 28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.


Dit zijn de 28 beste werkgevers voor vrouwen in Nederland 28-03-2024 | 11:26:00
Voor het eerst heeft Great Place To Work, naast de jaarlijkse lijst van beste werkgevers van Nederland, de Best Workplaces for Women bekend gemaakt


[The List] Springbok 28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland


Artemis Academie komt in handen van Danielle Robben en Martijn Feringa 28-03-2024 | 09:33:00
Martijn Feringa als Managing Director en Danielle Robben als Business Consultant. Samen hebben zij de koers van Artemis ontwikkeld en het plan opgevat om dit tot uitvoer te brengen


Somention: Gen Z heeft de marketing funnel totaal veranderd 28-03-2024 | 09:07:00
Gen Z kijkt anders naar consumentisme dan alle generaties hiervoor. Ze laten zich niet meer inspireren door advertenties, maar platforms zoals TikTok, Youtube en Instagram


CheapTickets.nl start eerste volledig AI-gestuurde vlucht 28-03-2024 | 08:45:00
AI(R)-vluchten maken tickets spotgoedkoop dankzij wegbezuinigen bemanning


[Vacatures] ZIGT zoekt een Backend Developer 28-03-2024 | 08:26:22
ZIGT is per direct op zoek naar Backend Developer – Hoofddorp


[Vacancies] Serviceplan has a position for a Customer Journey Director 28-03-2024 | 07:16:00
Serviceplan Group Netherlands on behalf of The Marcom Engine is looking for a Customer Journey Director -Fulltime


[Column] Niels Bruinsma (Abovo Maxlead): De kunst van Performance Marketing 27-03-2024 | 12:56:00
Performance marketing was, is en blijft hot en iedereen lijkt het te kunnen. Direct resultaat met minimale investeringen en dus een hoge ROI of ROAS. Zeggen ze...


Shortlist SAN New Kids on the Block 2023 bekend 27-03-2024 | 12:00:00
Aigency, Arfected, Happiness Amsterdam, Prosper & Bloom, Roots Network en Tonny Media zijn genomineerd voor de SAN New Kids on the Block 2023


Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem 27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren


Pim Kiffen Country Manager Nederland Circula 27-03-2024 | 11:26:00
Circula, aanbieder van employee benefits en onkostenbeheer, heeft Pim Kiffen aangesteld tot Country Manager Nederland


Sizzer ontwikkelt Typisch Deutsch-campagne voor Adidas EM 2024 27-03-2024 | 11:23:56
Voor de Adidas EM 2024 campagne Typisch Deutsch en A Fashion Piece haalde Sizzer de oude Duitse cult hit Major Tom van Peter Schilling onder het stof vandaan en maakte een nieuwe versie


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -