Jaargang 6 | editie 58 | 27 maart 2023
 

De Vegetarische Slager opent pop-up broodjeszaak Vleesch Centraal
De Vegetarische Slager opent pop-up broodjeszaak Vleesch Centraal

Om de overstap naar plantaardig eten te vergemakkelijken, opent De Vegetarische Slager op 27 maart Vleesch Centraal. De pop-up broodjeszaak zal zes weken lang dagelijks te bezoeken zijn tussen 11:00 en 19:00 uur in de stationshal van Rotterdam Centraal.

Op het menu staan vlezige lunchklassiekers to go, zoals verse broodjes, salades en snacks. De gerechten zijn gemaakt met het nieuwe vleesch: plantaardig vleesch met de beleving van dierlijk...

Lees Meer

 

[Interview] Coen Zeevenhooven (Axioma): In een tijd waarin alles te automatiseren is, blijft een authentiek verhaal overeind
[Interview] Coen Zeevenhooven (Axioma): In een tijd waarin alles te automatiseren is, blijft een authentiek verhaal overeind

Coen Zeevenhooven is Managing Director van communicatiebureau Axioma. We spreken hem over het belang van echt contact maken en de aanpak van zijn bedrijf.

Kun jij Axioma introduceren?

Wij zijn een professioneel marketingcommunicatiebureau. Waar goede vakmensen plezier halen uit alles wat we doen. We hebben een sterke focus op storytelling en geloven ook dat een goed verhaal veel teweeg kan brengen...

Lees Meer

 

MOOI the agency werkt voor Sanex, Colgate, Sissy-Boy en Biodermal
MOOI the agency werkt voor Sanex, Colgate, Sissy-Boy en Biodermal

MOOI the agency voegt een aantal merken toe aan het portfolio. Niet alleen Sanex, Colgate, Sissy Boy en Biodermal stellen MOOI aan als vaste PR partner, ook Ipanema, Cruijff en OFF THE PITCH gaan een partnerschap aan met het Amsterdamse bureau. 

Waarbij Biodermal, Sissy- Boy, Ipanema, Cruijf en OFF THE PITCH de krachten van MOOI inzetten op het gebied van PR, kiezen Colgate en Sanex juist voor hun expertise op het gebied van social media...

Lees Meer

 


Gaming for brands agency The Invaders beweegt Fortnite community om in-game het licht uit te zetten tijdens Earth Hour
Gaming for brands agency The Invaders beweegt Fortnite community om in-game het licht uit te zetten tijdens Earth Hour

Hoe betrek je een grote jonge doelgroep wereldwijd om een uur iets positiefs te doen voor de aarde? Op initiatief van gaming for brands agency The Invaders ging in de iconische game Fortnite in afgelopen weekend het licht uit.

WWF samengebracht met Epic Games

Game media agency The Invaders nam het initiatief om belangeloos het WWF samen te brengen met Epic Games, de uitgever van Fortnite, om ook in-game het licht uit te zetten. Earth Hour, voor het eerste...

Lees Meer

 

[Interview] Michael Arbman (NOSUCH): Pas als je weet waar je het verschil maakt, wordt creativiteit effectief
[Interview] Michael Arbman (NOSUCH): Pas als je weet waar je het verschil maakt, wordt creativiteit effectief

Michael Arbman is Commercial Director bij NOSUCH, de Total Brand Agency voor de zakelijke markt. We spreken hem over zijn bedrijf en de investeringen in ontwikkeling en kwaliteit van de medewerkers.

Kun jij NOSUCH introduceren?

NOSUCH is zo’n 22 jaar geleden opgericht door Teus Baars, omdat zijn ervaringen bij bestaande bureaus duidelijk maakte wat en hoe hij het niet wilde. Hij wilde niet kiezen voor de kant account of creatief. Hij wilde dit combineren. De klant zo dicht mogelijk bij...

Lees Meer

 

[Interview] Stephan van Furth (MediaTest): Bij slim communicatieonderzoek staan de juiste mensen en technologie centraal
[Interview] Stephan van Furth (MediaTest): Bij slim communicatieonderzoek staan de juiste mensen en technologie centraal

Stephan van Furth is Managing Partner bij MediaTest, gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek. We spreken hem over zijn bedrijf en de MediaTestDag.

Kun jij MediaTest introduceren?

MediaTest is een no-nonsense bureau dat gespecialiseerd is in media- en communicatieonderzoek. Met een gedreven team van tien specialisten voorzien we onze klanten van strategische insights en adviezen. Veel van onze...

Lees Meer

 

 
 

[SHOWREEL!] Fightclub: we’re in it to win it
[SHOWREEL!] Fightclub: we’re in it to win it

Fightclub is een creatief bureau dat net zo resultaatgericht werkt als een digital agency. En Fightclub is een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau. 

Fightclub doet namelijk echt waar het als agency voor staat en dat is het combineren van branding en performance met als hoofddoel: winnen. Of het nou gaat om merkbekendheid, marktaandeel, omzet of awards, we’re in it to win it. Om dit waar te kunnen...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een CRO Specialist - Special Interest Media
[Vacatures] DPG Media zoekt een CRO Specialist - Special Interest Media

Dagelijks werken met het miljoenen bereik van merken als Autoweek, vtwonen, Tweakers en Ouders van Nu? In ons productteam komt een positie beschikbaar als CRO Specialist en krijg jij de mogelijkheid om met de bergen aan data jouw hypotheses te valideren. Met welke A/B test ga jij starten?

Wat ga je doen

Je wordt verantwoordelijk voor het verhogen van de online conversie door middel van A/B-testen, gedragsanalyse en het implementeren van optimalisaties. Daarin kan je voortbouwen op een...

Lees Meer

 



[Vacatures] Zandbeek zoekt een Medior projectmanager
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Medior projectmanager

Jij bent een ambitieuze projectmanager met een groot hart voor de maatschappij. Of je nu werkt aan interne, bouw- of publiekscommunicatie: op elk knooppunt neem jij de juiste afslag.

Je weet hoe overheidsorganisaties werken en deinst niet terug van een knap staaltje kantoorjargon. Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om je door te ontwikkelen...

Lees Meer

 


[Vacatures] Talpa Network zoekt een (Senior) Online Content Creator TV
[Vacatures] Talpa Network zoekt een (Senior) Online Content Creator TV

Het Marketing en Content team van Talpa TV is verantwoordelijk voor álles wat je online ziet van de zenders SBS6, Net5 en Veronica.

We bedenken alle online content voor het merk & tv-programma’s; van een teaser op Facebook en Instagram tot een online serie op YouTube. En we bedenken het niet alleen, maar maken het ook. Binnen het Marketing en Content team zijn we op zoek naar een enthousiaste (Sr) Online Content...

Lees Meer

 

[Vacatures] M2|OC zoekt een Digital Advertising Specialist
[Vacatures] M2|OC zoekt een Digital Advertising Specialist

Als Digital Advertising Specialist maak je deel uit van het Digital Advertising team van M2|OC. Hier worden alle Programmatic- en Social Advertising campagnes van onze klanten geboren en grootgebracht.

Samen met je team ben je verantwoordelijk voor het adviseren, opzetten, managen, analyseren en optimaliseren van geïntegreerde digitale mediacampagnes voor klanten als Walibi, BCC...

Lees Meer

 

[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch consultant - marketing automation
[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch consultant - marketing automation

We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.

Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Business Intelligence Analist
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Business Intelligence Analist

Wij zijn Mediahuis. Een huis dat gebouwd is op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek.

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio. Bij ons word je gezien. Met o.a. de afdelingen Inside Sales, Field Sales en Digital...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Michel Palmen verlaat Just Another Network en begint voor zichzelf 23-04-2024 | 21:41:00
Michel Palmen is per 1 april 2024 vertrokken bij Just Another Network. Hij heeft zijn eigen adviesbureau Palmen Consultancy & Interim Solutions opgericht


[The List] The Invaders 23-04-2024 | 14:11:00
We are The Invaders. We help brands unlock the value of gaming


TBWA en NS inspireren mensen met merkcampagne om de trein te nemen 23-04-2024 | 14:04:00
De NS lanceert in samenwerking met TBWA\NEBOKO een campagne die het merk een richting geeft. Het doel is om meer Nederlanders te inspireren


De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend 23-04-2024 | 12:08:00
De ABC-jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld


Xelion kiest Fightclub voor branding en performance campagnes 23-04-2024 | 10:34:00
Fightclub heeft onlangs een hernieuwde merkpositionering ontwikkeld voor Xelion, en werkt nu aan een campagne die de creatieve visie van het bureau vertaalt naar een aansprekende en effectieve strategie


[The List] Fightclub 23-04-2024 | 09:51:00
Sommige mensen zien ons als een stel vechtersbazen en -bazinnen. En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk


Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 22-04-2024 | 17:01:00
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst


HR-scale-up Alleo haalt 5 miljoen aan investeringen binnen 22-04-2024 | 16:57:00
Alleo (voormalig YourCampus), een platform gericht op het optimaliseren van werknemer compensatie, heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders


Annika Drion, Milo Duyff, Kim Trap, Leila Popovych en Rico de Lange MT Boomerang 22-04-2024 | 16:25:00
Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang; Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug


Dentsu Creative ontwikkelt hardloop-campagne Nationale-Nederlanden 22-04-2024 | 16:08:29
Nationale-Nederlanden (NN) wil ook de beginnende hardloper in beweging brengen om zo bij te dragen aan het welzijn van een zo groot mogelijke groep mensen


Megawatt ontwikkelt campagne rondom erotische realityshow voor EasyToys 22-04-2024 | 16:05:00
EasyToys ondersteunt de recent gelanceerde realityshow The Clitoris Conquest met een uitgebreide campagne, ontwikkeld door Megawatt. De campagne bestaat uit onder meer een landingspagina en interactieve online game.  


The Others ontwikkelt vernieuwde visuele identiteit voor Eco-Movement 22-04-2024 | 15:45:00
Het doel van deze herpositionering is het verhogen van de waardeperceptie van Eco-Movement met opdrachtgevers zoals Uber, Tesla, Google en TomTom


UM, Alfred, Talpa Network & Praxis ontwikkelen reality-klusprogramma Het Blok 22-04-2024 | 15:19:00
UM ontwikkelde de contentstrategie van het reality-klusprogramma Het Blok, waarin Praxis zich positioneert als partner voor het verduurzamen van je woning


Crocodile Agency ontwikkelt campagne voor Bar-le-Duc 22-04-2024 | 12:50:00
Met onder andere een merkvideo, die de positioneringsstrategie Dorstig naar Meer zichtbaar maakt, inclusief een retail winactie


TBWA\NEBOKO introduceert samen met Odido Het Telefoonboekje 22-04-2024 | 12:08:00
Een verhaal geschreven in app-gesprekken door de kinderboekenschrijver Marjon Hoffman, onder andere bekend van de populaire reeks De Regels van Floor


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -