Jaargang 6 | editie 59 | 28 maart 2023
 

[Interview] Allard Ruyl (Talpa Media Solutions): Onze merken werken samen om het Netwerkeffect te realiseren
[Interview] Allard Ruyl (Talpa Media Solutions): Onze merken werken samen om het Netwerkeffect te realiseren

Allard Ruyl is CEO bij Talpa Media Solutions. We spreken hem over het Netwerkeffect, Dynamic Audio Ads en de verwachtingen voor 2023.

Je bent nu bijna 4 jaar CEO van Talpa Media Solutions. Het waren roerige en boeiende jaren. Kun je iets vertellen over de dynamiek van jouw werk?

Het is in ieder geval nooit saai! Ik vind Talpa Network een fantastisch bedrijf. Er gebeurt van alles, elke dag zijn er nieuwe kansen om met ons Netwerk merken vooruit te helpen. We gaan met volle kracht vooruit...

Lees Meer

 

HYPR neemt ToLocal over
HYPR neemt ToLocal over

HYPR heeft ToLocal heeft overgenomen. ToLocal is in 2014 opgericht en werkt direct samen met mediabureaus, reclamebureaus en adverteerders. Deze acquisitie maakt het volgens HYPR voor bureaus en landelijke adverteerders makkelijker om advertenties hyperlokaal in te zetten.

In januari 2023 ging HYPR van start als initiatief van Koninklijke BDU, Uitgeverij Telstar Media, Rodi Media Groep, Kontakt Mediapartners, BrugMedia Groep, Enter Media, Uitgeverij Verhagen, Achterhoek...

Lees Meer

 

[Interview] Martijn Brons (&.agency): Influencermarketing wordt meer dan een kanaal of middel
[Interview] Martijn Brons (&.agency): Influencermarketing wordt meer dan een kanaal of middel

Martijn Brons is Strategy Director bij &.agency. We spreken hem over zijn bedrijf en de trends in influencermarketing.

Kun jij &.agency introduceren?

&.agency is een social-storytelling-bureau dat de kracht van influencermarketing public relations, social media en content combineert om merken te helpen hun verhaal effectief te vertellen en het merk onderdeel te maken van de belevingswereld van de...

Lees Meer

 

House of Treats ontwikkelt Nederlandse campagne voor Belgische merken Cent Pur Cent en i.am.klean
House of Treats ontwikkelt Nederlandse campagne voor Belgische merken Cent Pur Cent en i.am.klean

Het Amsterdamse adviesbureau House of Treats heeft voor de Belgische merken Cent Pur Cent en i.am.klean de go-to-marketstrategie ontwikkeld op basis van onderzoek onder zijn community van meer dan 2500 jonge Nederlandse consumenten.  

Beide merken van onder Rigorgeous van Caroline Rigo en is één van de grootste spelers in de Belgische beauty scene. De bedoeling is dat de merken ook de Nederlandse Millenials en Gen-Z’ers bereiken...

Lees Meer

 


[Interview] Marjolein Denekamp (Hearst Netherlands): Digital Strategy & Performance heeft een centrale rol in de organisatie
[Interview] Marjolein Denekamp (Hearst Netherlands): Digital Strategy & Performance heeft een centrale rol in de organisatie

Marjolein Denekamp is Chief Digital Officer bij Hearst Netherlands (onder meer merken als ELLE, Quote, Quest en Harper’s Bazaar) en scout bij HearstLab Europe. We spreken haar over de digitale versnelling binnen de organisatie.

Jullie waren ooit een traditionele uitgever, maar vandaag de dag zijn jullie een multimediabedrijf. Kun je uitleggen hoe deze transformatie is gegaan?

Toen ik 5 jaar geleden aantrad was het portfolio van Hearst Netherlands uitgebreid met onder andere de merken Runner’s World en Bicycling. Onze sterke magazinemerken hadden al goede digitale...

Lees Meer

 

LG Benelux kiest na pitch voor ACT.agency
LG Benelux kiest na pitch voor ACT.agency

LG heeft na een uitgebreide bureaupitch ACT.agency aangesteld als lead agency voor de Benelux. Het bureau, dat tijdens de pitch officieel nog niet bestond (reclamebureau epidemie en contentbureau qontent matters zijn 1 januari 2023 gefuseerd), is verantwoordelijk voor de nieuwe merkstrategie en campagnes voor de verschillende LG-divisies in de Benelux.

Eind 2022 heeft LG een pitch uitgeschreven voor een nieuwe lead agency voor de Benelux. Daaraan deden vier toonaangevende bureaus mee. Na een chemistry meeting en een creatieve brief, koos LG voor de...

Lees Meer

 

[Interview] Geert Doek (Towel Media): Impact voor ons is als content door de doelgroep wordt gewaardeerd
[Interview] Geert Doek (Towel Media): Impact voor ons is als content door de doelgroep wordt gewaardeerd

Geert Doek is Managing Director bij Towel Media. We spreken hem over The Breakfast Club, dynamische content optimalisatie en de impact van video.

Kun jij Towel introduceren?

Zeker! Wij zijn een full-service branded video content agency met alweer tien jaar ervaring in branded content. Full-service omdat we alles van creatie tot distributie in huis hebben. Met 60 gepassioneerde makers zijn we actief in Nederland en België en maken heel veel verschillende soorten branded...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] No Pictures Please zoekt een Technisch Producer Zeeman Confronteert
[Vacatures] No Pictures Please zoekt een Technisch Producer Zeeman Confronteert

Fremantle - No Pictures Please - is op zoek naar een technisch producer voor het RTL 5-programma Zeeman Confronteert.

Het team

Omdat de huidige producer na 3 seizoenen een functie in het buitenland gaat bekleden zijn wij op zoek naar jou! Ons team bestaat uit 7 personen. Je werkt nauw samen met presentator Thijs Zeeman, onderzoeksleider Nico van den Dries, de productieleider, de eindredacteur, 2 senior...

Lees Meer

 

[Vacatures] Global zoekt een Concession Manager
[Vacatures] Global zoekt een Concession Manager

Het Concessie team is het hart van Global. Het Concessieportfolio, met meer dan 230 contracten, bepaalt hoe goed wij in staat zijn om commercieel succesvol te zijn in het verkopen van de advertentieruimte op onze reclameobjecten.

Een groot Concessieportfolio betekent dat wij een groot bereik genereren over heel Nederland. Al onze objecten vallen onder zo’n concessie, te weten: abri’s, supermarkten, tankstations en winkelcentra...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Dordrecht
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Dordrecht

Ben jij goed gebekt, sociaal en staat klanten adviseren en ondersteunen jou op het lijf geschreven?

Woon je in de regio Drechtsteden of ken je deze regio goed? Stop dan met zoeken, en lees even rustig verder. Wellicht is de rol van accountmanager bij DPG Media (je kent onze merken zeker!) wat voor jou...

Lees Meer

 


[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een ICT Specialist
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een ICT Specialist

Als ICT Specialist ben jij de expert op het gebied van ICT systemen binnen Hearst.

Je beheert diverse ICT platformen en systemen teneinde voor de eindgebruikers. Je zorgt voor een solide, continue en kwalitatief goede ICT-beschikbaarheid. Je werkt hierbij nauw samen met jouw collega’s van het ICT team...

Lees Meer

 

[Vacatures] Zandbeek zoekt een Lead designer
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Lead designer

Design is niet jouw ding, het is je leven. En dat is het al een tijdje. Op hoog niveau vind en vertel je doordachte, onderbouwde en bovenal creatieve designverhalen die merken verder brengen.

Je bent een vakidioot pur sang die dit elke dag uitdraagt. Met aanstekelijk enthousiasme laat je klant en collega anders nadenken over merk én werk. Maar zelf wil je ook leren. Dus wissel je ideeën uit met collega's en blijf je altijd nieuwsgierig. Aan ego heb...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Communicatieadviseur - TV
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Communicatieadviseur - TV

Wil jij werken voor een ambitieus mediabedrijf in Nederland? Ben je een bevlogen, initiatiefrijke Communicatieadviseur en teamspeler die altijd zoekt naar de beste manier om communicatie-uitdagingen op te lossen?

Heb je een passie voor multimedia communicatie, kun je snel schakelen en heb je bij voorkeur ervaring in het medialandschap (bij TV programma’s/zenders/productiemaatschappijen)...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?l

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien


Lemon Scented Tea en Cortina introduceren De Reflection Ride 25-04-2024 | 11:25:00
Cortina opent het fietsseizoen met een 10 meter lange spiegel, die als eerst te zien was op de eerste lentedag in Amsterdam


SuperRebel ontwikkelt duurzaamheidscampagne voor DCB Energy 25-04-2024 | 11:06:00
SuperRebel en DCB Energy lanceren een campagne die de voordelen van Vooruit Tanken benadrukt - het proactief kiezen voor duurzame mobiliteit


Auping kiest voor N=5 als lead agency 25-04-2024 | 10:38:53
Na een bureau-oriëntatie heeft Auping voor N=5 gekozen als partner op het gebied van merkcommunicatie en campagnes


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een PHP developer Laravel 25-04-2024 | 09:39:00
AudienceFirst part of ZUID Agency Group is per direct op zoek naar PHP developer Laravel -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group HQ Tilburg


Natwerk ontwikkelt Koningsdag-campagne voor Nespresso 25-04-2024 | 09:32:45
Met de Travel Mug houd je niet alleen je cappuccino warm, maar ook je cocktails koud. Om Koningsdag door te komen met minder single-use bekers


Fitzroy ontwikkelt OOH-campagne Heinz: Helping reduce food waste since 1869 25-04-2024 | 09:19:00
In de AI-visuals van de campagne word je meegenomen door drie verschillende tijdsperioden waarin eten wordt geconsumeerd dat anders zou zijn weggegooid


[Vacatures] NPB Media zoekt een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam) 25-04-2024 | 08:53:00
NPB Media is per direct op zoek naar een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam)


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een Frontend developer Nextjs 25-04-2024 | 08:31:00
AudienceFirst (part of ZUID Agency Group) is per direct op zoek naar Frontend developer (Next.js) -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group (HQ Tilburg)


[Vacancy] TBWA\X has a position for a Mid-Senior Digital Designer 25-04-2024 | 08:05:00
TBWA\X is directly looking for a Mid-Senior Digital Designer -Full-time  \  Amsterdam


Publicis, Le Pub en Boomerang organiseren samen met ADCN ADsterdam 24-04-2024 | 19:06:00
Publicis Groupe Nederland, Le Pub en Boomerang organiseren op 5 juli 2024 bij LIEF Amsterdam in samenwerking met ADCN | Club for Creativity ADsterdam


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -