Jaargang 6 | editie 54 | 22 maart 2023
 

[Marketing Report TV] Madelon Fortuin (NRC) over het aantonen van de kracht van de digitale krant voor adverteerders
[Marketing Report TV] Madelon Fortuin (NRC) over het aantonen van de kracht van de digitale krant voor adverteerders

Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC, is te gast bij Marketing Report TV.

Madelon Fortuin: "Van al onze abonnees heeft 50 procent een digitaal account. Onze abonnees lezen gemiddeld 36 digitale artikelen per week. De kracht van de digitale krant willen wij natuurlijk aantonen voor adverteerders. We zien dat steeds meer mensen de digitale krant vinden en lezen. Er wordt wel eens gedacht dat NRC wat oudere lezers heeft maar één...

Lees Meer

 

[TikTok Today] Het fluitlied, Photo swipes storytelling, Capcut Helikopter Vrucht template
[TikTok Today] Het fluitlied, Photo swipes storytelling, Capcut Helikopter Vrucht template

Blauw Gras maakt samen met Marketing Report een maandelijks item over TikTok: TikTok Today. Gen Z-creatives en TikTok-adepten Thom Knobel en Mauran Verniers nemen daarin marketeers mee in dit nieuwe medium.

Met daarin de laatste trends op het platform, gefilmd in een TikTok-format van 3 minuten. Ze nemen je mee in het ontstaan van de trends, hoe merken als Duolingo, IT’S A PRESENT en Blokker deze hebben...

Lees Meer

 

Fransz Finds - Vol 13. | Inspiratie waar je wat aan hebt
Fransz Finds - Vol 13. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Toe aan wat afleiding waar je wat aan hebt? Dan is deze tweewekelijkse column precies wat je nodig hebt. Bij Fransz Finds krijgt creativiteit het podium dat het verdient.

Wat maakt een goed idee goed? En wat kun jij daarmee als nieuwsgierige marketeer? De antwoorden vind je hier. Gecureerd door Daryl Fransz, Senior Creative bij MIX...

Lees Meer

 


Havas+Lemz lanceert Havas Play
Havas+Lemz lanceert Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat vandaag wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment, sport, gaming, muziek, film, kunst en cultuur.

Havas Play is geboren uit de overtuiging dat het aansluiten bij mensen op plekken waar hun passies tot leven komen, leidt tot meer betrokkenheid en voorkeur. Onze unieke aanpak biedt een fris...

Lees Meer

 

[DPG Grow] Full-funnel aanpak voor Aziatische supermarktketen Amazing Oriental
[DPG Grow] Full-funnel aanpak voor Aziatische supermarktketen Amazing Oriental

Amazing Oriental, de grootste Aziatische supermarktketen van Nederland, heeft de wens om meer naamsbekendheid te genereren, top-of-mind te zijn bij potentiële klanten en traffic naar de winkels én webshop te verhogen.

Wil je nog meer kennis opdoen over digitale media en marketing? Kijk dan op dpggrow.nl...

Lees Meer

 

 
 

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult
De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult

De Combinatie van Factoren introduceert DCVF Behaviour Consult. Gedragsverandering speelt een grote rol in een tijd waarin transitie centraal staat.

Bij DCVF merkten ze dat organisaties steeds meer behoefte hebben aan gedegen advies over gedrag. Met concrete handvaten, waarmee ze snel kunnen...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Global: Iedere doelgroep op elk moment van de dag bereiken
[SHOWREEL!] Global: Iedere doelgroep op elk moment van de dag bereiken

Global is de enige Nederlandse Out-of-Home exploitant die door de landelijk gespreide samenstelling van traditionele en digitale objecten in de meeste grote steden een evenwichtige bereiksopbouw en share of voice kan garanderen.

Als marktleider in Digital Out-of-Home met strategische locaties als NS-stations, winkelcentra, supermarkten en tankstations, kan iedere doelgroep, op elk moment van de dag, binnen ieder...

Lees Meer

 


[Vacatures] Incontrol zoekt een Online Content Marketeer
[Vacatures] Incontrol zoekt een Online Content Marketeer

Wij zijn op zoek naar een Online Content Marketeer met een aantal jaren ervaring, die ondersteuning biedt op onze online marketingafdeling. Het doel van de afdeling is het uitbouwen van het klantenbestand van Maxdoro in Nederland en vervolgens de Europese markt te veroveren.  

Over ons 

Maxdoro is een IT-bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen van (enterprise) cloud-oplossingen van zowel web- als mobiele applicaties. Wij weten wat er nodig is om processen binnen organisaties te...

Lees Meer

 

[Vacatures] Fightclub zoekt een Social Lead
[Vacatures] Fightclub zoekt een Social Lead

Ben jij een social media strateeg in hart en nieren mét ervaring om een team aan te sturen? Heb jij een bewezen trackrecord in het ontwikkelen en uitbouwen van social media als dienst aan de agency kant? Dan zijn wij op zoek naar jou! Stap in de ring als Social Lead bij Fightclub.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een social media strateeg met leiderschapskwaliteiten om onze vertical ‘social’ verder te ontwikkelen en uit te bouwen. Jij bent verantwoordelijk, benaderbaar en bovenal een...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een CRM Specialist B2B
[Vacatures] DPG Media zoekt een CRM Specialist B2B

Ben jij dé gedreven CRM specialist die ons innovatieve B2B CRM team helpt bij het optimaliseren van de bestaande systemen? Zoek jij altijd door naar waar het nog net even beter kan? En zorg jij voor de beste gebruiksvriendelijkheid? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen

Met jouw CRM kennis zoek je naar constante optimalisatie van de B2B processen. Een goed CRM systeem is de basis en jij zorgt dat afdeling sales optimaal met het CRM systeem kan werken...

Lees Meer

 

[Vacatures] Reprise zoekt een SEO Consultant
[Vacatures] Reprise zoekt een SEO Consultant

Jij bent verantwoordelijk voor het adviseren en doorvoeren van verbeteringen op de owned kanalen op het gebied van hygiëne, autoriteit, content en UX.

Je zorgt ervoor dat niet alleen de prestaties van de organic, maar ook van de paid kanalen dankzij jouw strategie worden verbeterd. Ook ben je verantwoordelijk voor het verbeteren van het organische verkeer náár de site; waarbij je een...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Onderzoeksjournalist Quote
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Onderzoeksjournalist Quote

Duik jij graag in de wereld van het grote geld? Dan is dit dé baan voor jou. Want jij weet: waar het om veel geld gaat, ligt vals spel op de loer.

Lijkt het jou lekker om een maand – of langer – de tijd te hebben om onderzoek te doen en aan een stuk te werken? Om vervolgens gerust vierduizend woorden te krijgen om het optimaal op te tekenen, waarbij je gebruik kunt maken van al je literaire kwaliteiten? Om dat daarna gepubliceerd te zien in...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Ingmar Larsen (This Agency) doet oproep voor campagne tegen roekeloos fatbikergedrag 26-07-2024 | 11:04:00
Ingmar Larsen, oprichter en Creative Director van This Agency heeft een oproep gedaan om een campagne te ontwikkelen voor gedragsverandering rondom fatbikers onder de noemer Doe ******g normaal op het fietspad! We spreken hem over deze spontane actie


[Be More Challanger] Jan van Hövell over KLABU 26-07-2024 | 10:23:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger merken van Nederland


[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Motion Designer 26-07-2024 | 09:29:00
TBWA\NEBOKO is looking for Motion Designer


[Vacatures] Pink Marketing zoekt een (Junior) Social Advertising Consultant 26-07-2024 | 08:33:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar (Junior) Social Advertising Consultant -Groningen • 36-40 uur


Abovo Maxlead, Clear Channel Nederland en Global Nederland ontwikkelen campagne Toverland 25-07-2024 | 14:52:06
Abovo Maxlead heeft in samenwerking met Clear Channel Nederland en Global Nederland voor deze campagne (digitale) outdoor media ingekocht, evenals advertenties in Vriendin, Flair en Donald Duck


Jumbo introduceert roomboter met 1 ster Beter Leven keurmerk 25-07-2024 | 11:25:00
Als eerste in de markt verkoopt Jumbo vanaf nu roomboter met het 1 ster Beter Leven keurmerk via haar huismerk in alle 726 winkels.


Rianne Meijerman benoemd tot Chief Commercial Officer van Triple en code d'azur groep 25-07-2024 | 11:04:00
In deze gecreëerde rol zal Rianne Meijerman de commerciële strategie van de groep leiden over de kernservices: Brand, Experience, Data en Technology


Surfmerk Devoted lanceert brandfilm zonder bureau 25-07-2024 | 10:56:00
Het surfmerk Devoted heeft een brandfilm gelanceerd die met minimale ecologische footprint is geproduceerd.


Gabriel Lepesteur, Owen Dowling and Oleta Hambleton naar 180 Amsterdam 25-07-2024 | 10:23:00
Creatief bureau 180 Amsterdam heeft drie senior aanstellingen aangekondigd. Gabriel Lepesteur is benoemd tot creatief directeur, Owen Dowling is aangesteld als hoofd strategie en Oleta Hambleton als Global Brand Communications Director. 


[Vacancy] Nielsen has a position for Senior HR Business Partner 25-07-2024 | 09:48:00
Nielsen is directly looking for Senior HR Business Partner -Amsterdam


[Vacatures] NRC zoekt een Marketing Automation Developer 25-07-2024 | 09:29:00
NRC is per direct op zoek naar een Marketing Automation Developer


XYZ Creative Agency maakt vervolg Pop uit je Bubbel-campagne Uitagenda 25-07-2024 | 08:00:00
Na de succesvolle Pop uit je Bubbel-wintercampagne, ging XYZ Creative Agency opnieuw aan de slag voor Uitagenda


ACE Blauw Gras en ACE Glasnost gaan aan de slag voor Bolletje 24-07-2024 | 11:22:00
Bolletje wil zich door middel van social media en corporate & brand PR, richten op diverse thema’s en producten


72andSunny en Feeld ontwikkelen campagne F*ck Around and Find Out 24-07-2024 | 10:49:00
Ter gelegenheid van de campagne kleurde Feeld de Reguliersdwarsstraat groen van 16 tot 20 juli, om iedereen het groene licht te geven


[Vacatures] Key Agency zoekt een Project / Traffic Manager (medior / senior) 24-07-2024 | 10:12:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Project / Traffic Manager (medior / senior) -36-40 uur per week Amsterdam


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -