Jaargang 6 | editie 55 | 22 maart 2023
 

[Column] Thijs Muller (Havas Media): Alles over de as van Meaningfulness
[Column] Thijs Muller (Havas Media): Alles over de as van Meaningfulness

Voor ons is denken in groei outdated. Het draait om meerwaarde en impact. Want 80 procent van consumenten uit ons Meaningful Brands-onderzoek - 400.000 respondenten - eist dat merken vooruitgang boeken op de grote issues, willen ze gezien, gehoord en dus gekocht worden.

De uitdagingen wereldwijd zijn simpelweg te groot. Men verwacht dat merken daar actie op nemen. Alles draait dus om betekenis toevoegen. Havas is daarin een single purpose company, wereldwijd...

Lees Meer

 

Deens stijlicoon Pernille Teisbaek guest creative director van ELLE
Deens stijlicoon Pernille Teisbaek guest creative director van ELLE

Op 22 maart verschijnt het voorjaarsnummer van ELLE met het Deense stijlicoon Pernille Teisbaek als guest creative director. Teisbaek is influencer van het eerste uur, maar heeft zich het afgelopen decennium ook ontwikkeld als stylist, creative director en ontwerper.

Anke de Jong, hoofdredacteur van ELLE: “Toen ik bijna twee jaar geleden bij ELLE begon, liep ik Pernille tegen het lijf bij de show van Acne Studios in Parijs. Ik vroeg of we niet eens konden...

Lees Meer

 

DDB haalt Eurostar binnen
DDB haalt Eurostar binnen

Het internationale treinbedrijf Eurostar Group heeft Adam&Eve DDB en DDB Paris aangesteld als creatief bureau. Dit is het resultaat van een pitch die Eurostar heeft uitgezet.

Eurostar (Londen-Parijs-Londen-Brussel-Amsterdam) en Thalys (Parijs-Brussel-Amsterdam) zijn een alliantie aangegaan om Eurostar Group te vormen. Deze groep is een resultaat van de fusie van beide bedrijven waarbij het  merk Thalys zal vedwijnen...

Lees Meer

 


[Column] Tjitske Maathuis (Mediaplus): Geïntegreerde multichannel mediaplanning: meer dan ooit essentieel voor impact en resultaat
[Column] Tjitske Maathuis (Mediaplus): Geïntegreerde multichannel mediaplanning: meer dan ooit essentieel voor impact en resultaat

Het aantal mogelijkheden van adverteren neemt toe. Ten eerste voor wat betreft het aantal platforms waar je je boodschap kunt tonen en ten tweede qua mogelijkheden van het type creatie: iets wat blijft innoveren.

Zo hadden we een jaar geleden nog niet van BeReal gehoord, zijn we aan het ontdekken wat we met merken kunnen in een Metaverse en kunnen we pas sinds een jaar een 3D (Deep Screen) creatie tonen...

Lees Meer

 

JFK: Pappa-grappen helpen kinderen in hun ontwikkeling
JFK: Pappa-grappen helpen kinderen in hun ontwikkeling

Iedereen kent het schaamteloze gelach van zijn/haar vader wel, nadat hij (volgens hemzelf) de grap van de eeuw heeft verteld. Soms weet je niet zo goed wat je met deze, vaak zinloze informatie moet.

Maar niks is minder waar. Een recente studie zegt dat papa-grappen niet alleen maar flauw zijn, maar dat het kinderen in de toekomst juist kan helpen. Papa-grappen kunnen kinderen namelijk in staat stellen om beter om te gaan met schaamte of ongemakkelijke...

Lees Meer

 

[Marketing Report TV] Madelon Fortuin (NRC) over het aantonen van de kracht van de digitale krant voor adverteerders
[Marketing Report TV] Madelon Fortuin (NRC) over het aantonen van de kracht van de digitale krant voor adverteerders

Madelon Fortuin, commercieel directeur bij Mediahuis NRC, is te gast bij Marketing Report TV. Bas Vlugt gaat samen met Elzemieke Olsthoorn, Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead, met haar in gesprek.

Madelon Fortuin: "Van al onze abonnees heeft 95 procent een digitaal account. Onze abonnees lezen gemiddeld 36 digitale artikelen per week. De kracht van de digitale krant willen wij natuurlijk aantonen voor adverteerders. We zien dat steeds meer...

Lees Meer

 

 
 

[SHOWREEL!] Wayne Parker Kent: epische highlights incoming
[SHOWREEL!] Wayne Parker Kent: epische highlights incoming

SHOWREEL Warning: epische highlights incoming. Van vette campagnes tot slimme content voor merken als ALDI, Eristoff en Samsung. Trots op het WPK-team! Meer lezen over ons werk? Check de cases op www.wayneparkerkent.com/cases

Lees Meer

 

[Vacatures] M2|OC zoekt een Digital Advertising Specialist
[Vacatures] M2|OC zoekt een Digital Advertising Specialist

Als Digital Advertising Specialist maak je deel uit van het Digital Advertising team van M2|OC. Hier worden alle Programmatic- en Social Advertising campagnes van onze klanten geboren en grootgebracht.

Samen met je team ben je verantwoordelijk voor het adviseren, opzetten, managen, analyseren en optimaliseren van geïntegreerde digitale mediacampagnes voor klanten als Walibi, BCC...

Lees Meer

 

[Vacatures] Havas Media zoekt een SEA Specialist
[Vacatures] Havas Media zoekt een SEA Specialist

Ben jij een talent op het gebied van SEA en ken jij de mogelijkheden van Google als de binnenkant van je broekzak? Het digitale landschap verandert enorm en daarom hebben we meer experts nodig.

Als SEA specialist is het jouw taak om de winstgevendheid van onze klanten en onze klantenscore te vergroten. Kom binnenkort langs op ons kantoor in de Houthavens (Koisvistokade 3, Amsterdam). Ontdek meer over de diverse en...

Lees Meer

 


[Vacatures] DPG Media zoekt een Senior SEO Specialist
[Vacatures] DPG Media zoekt een Senior SEO Specialist

Heb jij liefde voor SEO en strategie? Ben jij analytisch en performance gedreven? En heb je ervaring met marketplace high performance platformen?

Dan is dit de baan voor jou!  Wij zoeken een gedreven senior SEO Specialist die kennis inbrengt om onze vastgestelde SEO doelen te behalen. Ben jij degene die samen met de overige SEO teamleden Gaspedaal en Autotrack naar het volgende niveau...

Lees Meer

 

[Vacancy] Azerion has a position for a Senior Back-End PHP Developer
[Vacancy] Azerion has a position for a Senior Back-End PHP Developer

You will be working with a team to create new product features, improve stability and maintain the backend for the game. Your skills and experience will be needed to help make decisions and improve the product further.

Your responsibilities include but are not limited to:

  • Creating (new) product features, improvements
  • Working on regular deployments
  • Increasing performance of the game for our...

Lees Meer

 

[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur
[Vacatures] Quest zoekt een innovatieve, creatieve en crossmediale Hoofdredacteur

Quest is het grootste populairwetenschappelijke mediamerk van Nederland. Al bijna 20  jaar serveert Quest vermakelijke, journalistieke verhalen aan een nieuwsgierige doelgroep over een keur aan onderwerpen.

Belangrijke pijlers zijn psychologie, natuur, techniek, geschiedenis en het menselijk lichaam, maar Quest-producties beslaan veel meer interessegebieden. Quest uitingen zijn informatief en onderhoudend...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Happy Horizon partner Vitesse voor performance-marketing 07-06-2023 | 10:22:00
Vanaf aankomend seizoen gaat de bureaugroep onder andere zijn expertise op het gebied van SEO, SEA, social advertising en webshop-optimalisatie inzetten


[Vacatures] Reprise zoekt een Digital Marketeer - Groningen 07-06-2023 | 09:33:00
Reprise is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Groningen


[Vacatures] LVB zoekt een Motion Graphic Designer 07-06-2023 | 09:14:00
LVB is per direct op zoek naar een Motion Graphic Designer


[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Clear Channel stelt zich voor 07-06-2023 | 09:05:26
De Embassy of Dutch Creativity verhuist dit jaar naar een villa direct aan de Boulevard in Cannes. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni worden tijdens de festivalweek verschillende talks en sessies georganiseerd om de Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten. 


[Vacatures] JCDecaux zoekt een Ad Operations medewerker 07-06-2023 | 08:45:00
JCDecaux is per direct op zoek naar een Ad Operations medewerker


Springbok x Dawn ontwikkelt campagne voor THNK 06-06-2023 | 14:15:00
Springbok x Dawn heeft de eerste campagne ontwikkeld voor THNK, een school voor leiderschap. Slecht leiderschap siert bijna dagelijks de voorpagina’s


Dutch Digital Design organiseert sessie over AI en creativiteit tijdens Cannes Lions 06-06-2023 | 10:35:30
ACE, Dentsu Creative Amsterdam, Jam3, DDB Amsterdam en 180 Amsterdam delen visie op het gebied van creativiteit en AI


VENGEAN verzorgt rebranding Delft IMP naar Powall 06-06-2023 | 10:07:00
Dit deed het bureau in lijn met Powalls merkstrategie en purpose To power clients’ progress by magnifying the materials they use to store & convert energy.


[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Crossmediale Vormgever Quest 06-06-2023 | 10:05:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Crossmediale Vormgever Quest


[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Redacteur National Geographic 06-06-2023 | 09:44:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Redacteur National Geographic


[Vacatures] Fremantle zoekt een IT Support Engineer Nederland & België 06-06-2023 | 09:11:00
Fremantle is per direct op zoek naar een IT Support Engineer Nederland & België


[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Mindscapes stelt zich voor 06-06-2023 | 09:05:59
Een van de terugkerende namen in Cannes en op de Embassy of Dutch Creativity is Ravid Kuperberg, partner & trainer bij Mindscapes.


KPN benoemt Dave Frauenfelder tot VP Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring 05-06-2023 | 20:03:00
KPN heeft Dave Frauenfelder benoemd als Vice President Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring. Hij had deze  functie sinds 1 januari 2023 op interim basis. Chantal van der Walle is per 1 april 2023 bij KPN benoemd Manager Marketing Communicatie


[Vacatures] DPG Media zoekt een B2B Marketeer 05-06-2023 | 09:33:00
DPG Media is per direct op zoek naar een B2B Marketeer - Hoofddorp


[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Eindhoven 05-06-2023 | 09:26:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager Eindhoven


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -