Jaargang 6 | editie 55 | 22 maart 2023 |
|
Voor ons is denken in groei outdated. Het draait om meerwaarde en impact. Want 80 procent van consumenten uit ons Meaningful Brands-onderzoek - 400.000 respondenten - eist dat merken vooruitgang boeken op de grote issues, willen ze gezien, gehoord en dus gekocht worden.
De uitdagingen wereldwijd zijn simpelweg te groot. Men verwacht dat merken daar actie op nemen. Alles draait dus om betekenis toevoegen. Havas is daarin een single purpose company, wereldwijd...
|
|
|
|
Op 22 maart verschijnt het voorjaarsnummer van ELLE met het Deense stijlicoon Pernille Teisbaek als guest creative director. Teisbaek is influencer van het eerste uur, maar heeft zich het afgelopen decennium ook ontwikkeld als stylist, creative director en ontwerper.
Anke de Jong, hoofdredacteur van ELLE: “Toen ik bijna twee jaar geleden bij ELLE begon, liep ik Pernille tegen het lijf bij de show van Acne Studios in Parijs. Ik vroeg of we niet eens konden...
|
|
|
|
Het internationale treinbedrijf Eurostar Group heeft Adam&Eve DDB en DDB Paris aangesteld als creatief bureau. Dit is het resultaat van een pitch die Eurostar heeft uitgezet.
Eurostar (Londen-Parijs-Londen-Brussel-Amsterdam) en Thalys (Parijs-Brussel-Amsterdam) zijn een alliantie aangegaan om Eurostar Group te vormen. Deze groep is een resultaat van de fusie van beide bedrijven waarbij het merk Thalys zal vedwijnen...
|
|
|
|
Het aantal mogelijkheden van adverteren neemt toe. Ten eerste voor wat betreft het aantal platforms waar je je boodschap kunt tonen en ten tweede qua mogelijkheden van het type creatie: iets wat blijft innoveren.
Zo hadden we een jaar geleden nog niet van BeReal gehoord, zijn we aan het ontdekken wat we met merken kunnen in een Metaverse en kunnen we pas sinds een jaar een 3D (Deep Screen) creatie tonen...
|
|
|
|
Iedereen kent het schaamteloze gelach van zijn/haar vader wel, nadat hij (volgens hemzelf) de grap van de eeuw heeft verteld. Soms weet je niet zo goed wat je met deze, vaak zinloze informatie moet.
Maar niks is minder waar. Een recente studie zegt dat papa-grappen niet alleen maar flauw zijn, maar dat het kinderen in de toekomst juist kan helpen. Papa-grappen kunnen kinderen namelijk in staat stellen om beter om te gaan met schaamte of ongemakkelijke...
|
|
|
|
Madelon Fortuin, commercieel directeur bij Mediahuis NRC, is te gast bij Marketing Report TV. Bas Vlugt gaat samen met Elzemieke Olsthoorn, Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead, met haar in gesprek.
Madelon Fortuin: "Van al onze abonnees heeft 95 procent een digitaal account. Onze abonnees lezen gemiddeld 36 digitale artikelen per week. De kracht van de digitale krant willen wij natuurlijk aantonen voor adverteerders. We zien dat steeds meer...
|
|
|
|
SHOWREEL Warning: epische highlights incoming. Van vette campagnes tot slimme content voor merken als ALDI, Eristoff en Samsung. Trots op het WPK-team! Meer lezen over ons werk? Check de cases op www.wayneparkerkent.com/cases
|
|
|
|
Als Digital Advertising Specialist maak je deel uit van het Digital Advertising team van M2|OC. Hier worden alle Programmatic- en Social Advertising campagnes van onze klanten geboren en grootgebracht.
Samen met je team ben je verantwoordelijk voor het adviseren, opzetten, managen, analyseren en optimaliseren van geïntegreerde digitale mediacampagnes voor klanten als Walibi, BCC...
|
|
|
|
Ben jij een talent op het gebied van SEA en ken jij de mogelijkheden van Google als de binnenkant van je broekzak? Het digitale landschap verandert enorm en daarom hebben we meer experts nodig.
Als SEA specialist is het jouw taak om de winstgevendheid van onze klanten en onze klantenscore te vergroten. Kom binnenkort langs op ons kantoor in de Houthavens (Koisvistokade 3, Amsterdam). Ontdek meer over de diverse en...
|
|
|
|
Heb jij liefde voor SEO en strategie? Ben jij analytisch en performance gedreven? En heb je ervaring met marketplace high performance platformen?
Dan is dit de baan voor jou! Wij zoeken een gedreven senior SEO Specialist die kennis inbrengt om onze vastgestelde SEO doelen te behalen. Ben jij degene die samen met de overige SEO teamleden Gaspedaal en Autotrack naar het volgende niveau...
|
|
|
|
You will be working with a team to create new product features, improve stability and maintain the backend for the game. Your skills and experience will be needed to help make decisions and improve the product further.
Your responsibilities include but are not limited to:
- Creating (new) product features, improvements
- Working on regular deployments
- Increasing performance of the game for our...
|
|
|
|
Quest is het grootste populairwetenschappelijke mediamerk van Nederland. Al bijna 20 jaar serveert Quest vermakelijke, journalistieke verhalen aan een nieuwsgierige doelgroep over een keur aan onderwerpen.
Belangrijke pijlers zijn psychologie, natuur, techniek, geschiedenis en het menselijk lichaam, maar Quest-producties beslaan veel meer interessegebieden. Quest uitingen zijn informatief en onderhoudend...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|