Jaargang 6 | editie 62 | 30 maart 2023
 

[Onderzoek] Audify, Douwe Egberts en Havas Media: inzet audio zorgt voor positieve impact
[Onderzoek] Audify, Douwe Egberts en Havas Media: inzet audio zorgt voor positieve impact

Uit een effectenonderzoek van het koffiemerk Douwe Egberts is gebleken dat radio als onderdeel van deze crossmediacampagne zorgt voor een significante stijging van de reclameherinnering en voor een positieve en onderscheidende merkassociaties.

Het effectonderzoek is in opdracht van brancheorganisatie Audify uitgevoerd in samenwerking met Jacobs Douwe Egberts en mediabureau Havas Media. DVJ Insights heeft het...

Lees Meer

 

Nick Maas en Lotte van Etten naar N=5
Nick Maas en Lotte van Etten naar N=5

Creatief Nick Maas (onder andere Accenture Song) en producer Lotte van Etten (onder andere Creative Animal) starten bij N=5 om de visie van het bureau te versterken met hun digitale ervaring.

De twee krachten gaan aan de slag bij het bureau dat groeit samen met opdrachtgevers als ABN AMRO, KVK, De Consumentenbond, Melkunie, Slachtofferhulp Nederland en Holland & Barrett. Thijs Bontje, creative partner N=5: "Met Nick halen we...

Lees Meer

 

Alfred maakt nieuwe campagne voor Praxis: Hulp aan de Maker
Alfred maakt nieuwe campagne voor Praxis: Hulp aan de Maker

Praxis lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker: een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen.

Daarom schakelt hij stiekem de hulp van Praxis in en blijft hij de held van zijn kinderen. De pay-off van de campagne luidt nog altijd Voor de makers. Praxis...

Lees Meer

 


[Column] Lucas Nord (Mediaplus): Hoe merken community's kunnen gebruiken – en vice versa
[Column] Lucas Nord (Mediaplus): Hoe merken community's kunnen gebruiken – en vice versa

Community is momenteel een van de grootste marketing-buzzwords die er zijn – en terecht. Het gebruik van digitale media wordt naast conversiegedreven, weer in toenemende mate gericht op het persoonlijke.

De band met de mens achter de klik. Het verschuift naar persoonlijke thema's. Zelfexpressie, uitwisseling van ideeën, verbinding en entertainment zijn veel belangrijker dan in voorgaande generaties. En zoals...

Lees Meer

 

[Interview] Marlene Wickel: 2022 beste jaar ooit van Jean Mineur Mediavision
[Interview] Marlene Wickel: 2022 beste jaar ooit van Jean Mineur Mediavision

Marlene Wickel is Managing Director van Jean Mineur Mediavision. We spreken met haar over trends en ontwikkelingen in de bioscopen en bioscoopreclame.

2022 is het jaar waarin na een lange coronaperiode we eindelijk weer alles mochten vanaf eind januari. Hoe was naar jouw idee het jaar 2022 voor de bioscoopsector?

Het was een enerverend jaar voor de bioscoopsector. Na 22 maanden waarin de bioscopen in totaal ruim negen maanden volledig gesloten zijn geweest...

Lees Meer

 

[Interview] Raymond Bresching (Counter Collective): We zijn story-first en beginnen altijd bij het verhaal
[Interview] Raymond Bresching (Counter Collective): We zijn story-first en beginnen altijd bij het verhaal

Raymond Bresching is co-owner van Counter Collective. We spreken hem over de plannen voor 2023, innovaties als ChatGPT en nepnieuws.

Hoe ging 2022 voor jullie, wat betekende dit post-coronajaar voor jullie?

2022 was een jaar dat in het teken stond van groei, organisatie en mensen. Daarnaast weten klanten in tech, innovatie en mobiliteit ons bijna als vanzelf te vinden. Dat is logisch, omdat wij voor Gorillas, ALD Automotive, EasyPark en ook Mourik op die...

Lees Meer

 

 
 

Vierde editie MarCom075 over employer branding en arbeidsmarktcommunicatie
Vierde editie MarCom075 over employer branding en arbeidsmarktcommunicatie

Met sprekers als Mandy Stevens, (algemeen directeur Unique), Dr. Ilja G. Sligte (neurowetenschapper aan de Universiteit van Amsterdam en mede-eigenaar Brainfirst) en Raymond Bresching (communicatiestrateeg en founder Counter Collective) staat storytelling event MarCom075 dit keer helemaal in het teken van employer branding en arbeidsmarktcommunicatie.

Op donderdag 6 april geven zij antwoord op de twee belangrijkste vragen voor elke werkgever: hoe werf en behoud je talent...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Studio MINSK: Branding with devotion to motion
[SHOWREEL!] Studio MINSK: Branding with devotion to motion

MINSK is een design studio gespecialiseerd in het bouwen van merken via beeld dat beweegt. Wij geloven dat bewegend beeld altijd aan de basis van een sterk merk moet staan.

Zodat branding- en marketingmateriaal tot leven komt en de doelgroep op een emotioneel niveau raakt. Want emotie roept actie op. En actie is wat mensen beweegt om met jouw merk een band op...

Lees Meer

 

[Vacatures] De Correspondent zoekt een Grafisch Vormgever/DTP-er
[Vacatures] De Correspondent zoekt een Grafisch Vormgever/DTP-er

Het ene moment maak je een visual voor onze sociale kanalen en het andere moment maak je boekhandelflyers, een videobumper, on- en offline uitingen voor een ledenwervingscampagne, ontwerp je posters, displays en andere pos-materialen of maak je een beeldpresentatie voor de evenementen die De Correspondent organiseert.

Het gaat om een rol met een grote verscheidenheid aan werkzaamheden waarin je je creativiteit goed kwijt kunt. Je ontwerpt binnen de huisstijl van De Correspondent, en bouwt met ons verder aan een...

Lees Meer

 


[Vacatures] NPB Media zoekt een B2B Telemarketeer
[Vacatures] NPB Media zoekt een B2B Telemarketeer

NPB is één van de grootste outdoor mediabedrijven in Nederland en marktleider in lichtmastreclame. Door middel van buitenreclame maken wij bedrijven en ondernemers beter zichtbaar in het straatbeeld.

Je vindt ons in een prachtig pand in het centrum van de mooie stad Haarlem, goed bereikbaar, zowel met de auto als met openbaar vervoer...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Channel Marketeer
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Channel Marketeer

Als Channel marketeer ben je een onmisbare schakel binnen het Direct Marketing team. Dit team is verantwoordelijk voor de werving van nieuwe abonnees die we vinden én binden: aan de telefoon, via e-mails, vanuit nieuwsbrieven, per post en op straat.

Onder begeleiding van een Product Owner werk je vanuit de agile werkmethode in een multi-disciplinair team nauw samen met een marketing analist, een campaign developer en een collega...

Lees Meer

 

[Vacatures] NOSUCH zoekt een Online Campagne Manager
[Vacatures] NOSUCH zoekt een Online Campagne Manager

In deze selfstarter-functie ben je de verbindende factor tussen afdelingen en stakeholders (intern en extern). Je werkt marketingcommunicatieplannen uit en zorgt voor de inzet van communicatiemiddelen: leadgeneratie campagnes tot klantcommunicatie in de breedste zin van het woord.

Je zet niet alleen de plannen op, maar voert deze ook in grote mate zelfstandig uit. Je voelt je thuis in systemen als (bijvoorbeeld) LinkedIn Ads Manager en Google Analytics, en je begrijpt het nut van...

Lees Meer

 

[Vacatures] NRC Media zoekt een Marketeer Journalistiek
[Vacatures] NRC Media zoekt een Marketeer Journalistiek

In deze functie zet je onze journalistieke parels in de schijnwerpers. We investeren volop in onze journalistiek. Een recent voorbeeld is onze uitgebreide onderzoeksgroep, die de komende jaren thematisch onderzoek zal doen en vele Tegels zal lichten.

Daarnaast investeren we in nieuwe manieren om deze journalistiek te verspreiden: denk aan de tientallen podcasts die we publiceren, onze eigen NRC audio app, nieuwe spraaktechnologie die het...

Lees Meer

 

[Vacatures] Qmusic zoekt een Junior Traffic & Planning Executive
[Vacatures] Qmusic zoekt een Junior Traffic & Planning Executive

Als Traffic & Planning Executive ben je verantwoordelijk voor de correcte afhandeling van de planning & traffic activiteiten en de financiële administratie van de zendtijd aanvragen. Jij zorgt er dus voor dat de commercials op het juiste moment worden uitgezonden.

In deze positie werk je nauw samen met je collega’s van sales en onderhoud je het contact met de mediabureaus en adverteerders. Als geboren multitasker kan jij snel schakelen en zorg je ervoor...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Happy Horizon partner Vitesse voor performance-marketing 07-06-2023 | 10:22:00
Vanaf aankomend seizoen gaat de bureaugroep onder andere zijn expertise op het gebied van SEO, SEA, social advertising en webshop-optimalisatie inzetten


[Vacatures] Reprise zoekt een Digital Marketeer - Groningen 07-06-2023 | 09:33:00
Reprise is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Groningen


[Vacatures] LVB zoekt een Motion Graphic Designer 07-06-2023 | 09:14:00
LVB is per direct op zoek naar een Motion Graphic Designer


[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Clear Channel stelt zich voor 07-06-2023 | 09:05:26
De Embassy of Dutch Creativity verhuist dit jaar naar een villa direct aan de Boulevard in Cannes. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni worden tijdens de festivalweek verschillende talks en sessies georganiseerd om de Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten. 


[Vacatures] JCDecaux zoekt een Ad Operations medewerker 07-06-2023 | 08:45:00
JCDecaux is per direct op zoek naar een Ad Operations medewerker


Springbok x Dawn ontwikkelt campagne voor THNK 06-06-2023 | 14:15:00
Springbok x Dawn heeft de eerste campagne ontwikkeld voor THNK, een school voor leiderschap. Slecht leiderschap siert bijna dagelijks de voorpagina’s


Dutch Digital Design organiseert sessie over AI en creativiteit tijdens Cannes Lions 06-06-2023 | 10:35:30
ACE, Dentsu Creative Amsterdam, Jam3, DDB Amsterdam en 180 Amsterdam delen visie op het gebied van creativiteit en AI


VENGEAN verzorgt rebranding Delft IMP naar Powall 06-06-2023 | 10:07:00
Dit deed het bureau in lijn met Powalls merkstrategie en purpose To power clients’ progress by magnifying the materials they use to store & convert energy.


[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Crossmediale Vormgever Quest 06-06-2023 | 10:05:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Crossmediale Vormgever Quest


[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Redacteur National Geographic 06-06-2023 | 09:44:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Redacteur National Geographic


[Vacatures] Fremantle zoekt een IT Support Engineer Nederland & België 06-06-2023 | 09:11:00
Fremantle is per direct op zoek naar een IT Support Engineer Nederland & België


[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Mindscapes stelt zich voor 06-06-2023 | 09:05:59
Een van de terugkerende namen in Cannes en op de Embassy of Dutch Creativity is Ravid Kuperberg, partner & trainer bij Mindscapes.


KPN benoemt Dave Frauenfelder tot VP Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring 05-06-2023 | 20:03:00
KPN heeft Dave Frauenfelder benoemd als Vice President Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring. Hij had deze  functie sinds 1 januari 2023 op interim basis. Chantal van der Walle is per 1 april 2023 bij KPN benoemd Manager Marketing Communicatie


[Vacatures] DPG Media zoekt een B2B Marketeer 05-06-2023 | 09:33:00
DPG Media is per direct op zoek naar een B2B Marketeer - Hoofddorp


[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Eindhoven 05-06-2023 | 09:26:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager Eindhoven



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -