Jaargang 6 | editie 60 | 29 maart 2023
 

VMLY&R ontwikkelt Iconic Local Flavours-campagne voor Lay's
VMLY&R ontwikkelt Iconic Local Flavours-campagne voor Lay's

In samenwerking met partners Brussels Ketjep in België en Wijko en Remia in Nederland werden er vier smaken gelanceerd met de overkoepelende naam Lay’s Iconic Local Flavours: Lay’s Frites Mayo en Lay’s Frietjes Andalouse in België, en Lay’s Hieperdepiepers Mayo en Lay’s Hieperdepiepers Satésaus in Nederland.

Concept gestoeld op nationale trots

Voor een tweede keer – na de succesvolle Lay’s Iconic Restaurant Flavours-campagne – schakelde Lay’s het publiek in. Ditmaal niet voor de favoriete chipssmaak, maar in deze campagne kregen de Nederlandse en...

Lees Meer

 

[Interview] Lauren van der Heijden (DPG Media): Schaal is belangrijk in snel veranderende mediawereld
[Interview] Lauren van der Heijden (DPG Media): Schaal is belangrijk in snel veranderende mediawereld

Lauren van der Heijden is Chief Commercial Officer voor DPG Media in België en Nederland. We kijken met hem terug op 2022, vooruit naar 2023 en bespreken trends.

2022 was vooral een post-coronajaar. Hoe was 2022 voor DPG Media?

2022 was in veel opzichten een bijzonder jaar. Iedereen stond direct op scherp toen de oorlog in de Oekraïne uitbrak. Voor ons kwam dit helemaal dichtbij toen we de collega’s van The Moscow Times onderdak gaven. Om te zorgen dat onze...

Lees Meer

 

TDE ontwikkelt campagne We’ve got you covered voor fietsmerk AGU
TDE ontwikkelt campagne We’ve got you covered voor fietsmerk AGU

Digitaal creatief bureau TDE, dat eerder ook al met AGU samenwerkte voor alle Team Jumbo-Visma campagnes, ontwikkelt de internationale voorjaarscampagne We’ve got you covered voor het Nederlandse fietsmerk AGU.

Met het succes van de Masterpiece en de laatste Tour de France nog vers in het geheugen, moedigt AGU iedereen aan om de fiets te pakken. We’ve got you covered toont de betrouwbaarheid en veelzijdigheid...

Lees Meer

 


[Interview] Saskia Wagenmakers (Reprise Digital): Met onze flow filosofie zetten we (potentiële) klanten van onze klanten centraal
[Interview] Saskia Wagenmakers (Reprise Digital): Met onze flow filosofie zetten we (potentiële) klanten van onze klanten centraal

Saskia Wagenmakers is Managing Director bij Reprise Digital. We spreken haar over het flow-model van Reprise Digital en de toekomst van performance-marketing.

Kun jij Reprise Digital introduceren?

Reprise Digital is een digitaal marketingbureau dat uitvoerende en strategische oplossingen levert aan bedrijven om hun, vaak ambitieuze, doelen te bereiken. We noemen onszelf daarom partners in digitale groei. En die groei leveren we door een...

Lees Meer

 

[Budi & Thijs] De mens als merk
[Budi & Thijs] De mens als merk

Ha Thijs,

Om maar met de deur in huis te vallen: ik ga niet meer in het verleden leven! Dat is ook het dringende advies van mijn spiritueel leider (zoals je weet is dat mijn vrouw). Het gaat om het nu. Leef in het nu!

Dat komt haar vooral goed van pas als ik weer eens tegenstribbel bij een klusje. Ik boodschappen doen? Maar ik heb vanochtend al de vaatwasser uitgeruimd. En de fietslampjes van de kinderen vervangen...

Lees Meer

 

[Interview] Bert Jan ten Kate (Massarius): Cookieloos zet nog niet echt door; keiharde refresh van 15 seconden komt op
[Interview] Bert Jan ten Kate (Massarius): Cookieloos zet nog niet echt door; keiharde refresh van 15 seconden komt op

Bert Jan ten Kate is CEO, eigenaar en oprichter van Massarius. We spreken hem over trends en ontwikkelingen bij Massarius en de markt van programmatic advertising.

Jullie bestonden in 2022 tien jaar. Kun je lezers die jullie onverhoopt niet kennen, uitleggen wie jullie zijn en waar jullie 10 jaar geleden stonden en vandaag?

Massarius is een programmatic first-saleshouse dat begon met reselling van Improve Digital voor midmarket-publishers om advertentieruimte van...

Lees Meer

 

 
 

[SHOWREEL!] Studio MINSK: Branding with devotion to motion
[SHOWREEL!] Studio MINSK: Branding with devotion to motion

MINSK is een design studio gespecialiseerd in het bouwen van merken via beeld dat beweegt. Wij geloven dat bewegend beeld altijd aan de basis van een sterk merk moet staan.

Zodat branding- en marketingmateriaal tot leven komt en de doelgroep op een emotioneel niveau raakt. Want emotie roept actie op. En actie is wat mensen beweegt om met jouw merk een band op...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een (Senior) Online Content Creator TV
[Vacatures] Talpa Network zoekt een (Senior) Online Content Creator TV

Het Marketing en Content team van Talpa TV is verantwoordelijk voor álles wat je online ziet van de zenders SBS6, Net5 en Veronica.

We bedenken alle online content voor het merk & tv-programma’s; van een teaser op Facebook en Instagram tot een online serie op YouTube. En we bedenken het niet alleen, maar maken het ook. Binnen het Marketing en Content team zijn we op zoek naar een enthousiaste (Sr) Online Content...

Lees Meer

 

[Vacancies] Fitzroy has a position for a Medior Project Manager
[Vacancies] Fitzroy has a position for a Medior Project Manager

Fancy working in a small and creative team in Amsterdam? Fitzroy is looking for a Medior Project Manager to act as the main link between our clients and our team.

In conversation with the client you convert their wishes into clear assignments for the project team. In addition, you make offers, planning, manage the project team and you are part of review sessions...

Lees Meer

 


[Vacatures] No Pictures Please zoekt een Technisch Producer Zeeman Confronteert
[Vacatures] No Pictures Please zoekt een Technisch Producer Zeeman Confronteert

Fremantle - No Pictures Please - is op zoek naar een technisch producer voor het RTL 5-programma Zeeman Confronteert.

Het team

Omdat de huidige producer na 3 seizoenen een functie in het buitenland gaat bekleden zijn wij op zoek naar jou! Ons team bestaat uit 7 personen. Je werkt nauw samen met presentator Thijs Zeeman, onderzoeksleider Nico van den Dries, de productieleider, de eindredacteur, 2 senior...

Lees Meer

 

[Vacatures] Global zoekt een Concession Manager
[Vacatures] Global zoekt een Concession Manager

Het Concessie team is het hart van Global. Het Concessieportfolio, met meer dan 230 contracten, bepaalt hoe goed wij in staat zijn om commercieel succesvol te zijn in het verkopen van de advertentieruimte op onze reclameobjecten.

Een groot Concessieportfolio betekent dat wij een groot bereik genereren over heel Nederland. Al onze objecten vallen onder zo’n concessie, te weten: abri’s, supermarkten, tankstations en winkelcentra...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een ICT Specialist
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een ICT Specialist

Als ICT Specialist ben jij de expert op het gebied van ICT systemen binnen Hearst.

Je beheert diverse ICT platformen en systemen teneinde voor de eindgebruikers. Je zorgt voor een solide, continue en kwalitatief goede ICT-beschikbaarheid. Je werkt hierbij nauw samen met jouw collega’s van het ICT team...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een CRO Specialist - Special Interest Media
[Vacatures] DPG Media zoekt een CRO Specialist - Special Interest Media

Dagelijks werken met het miljoenen bereik van merken als Autoweek, vtwonen, Tweakers en Ouders van Nu?

In ons productteam komt een positie beschikbaar als CRO Specialist en krijg jij de mogelijkheid om met de bergen aan data jouw hypotheses te valideren. Met welke A/B test ga jij starten...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] Lemon Scented Tea zoekt een Account Manager 19-03-2024 | 06:46:00
Lemon Scented Tea is per direct op zoek naar Account Manager


Natwerk lanceert campagne tegen (internationale) consolidatieslag creatieve bureaus 18-03-2024 | 23:46:00
Natwerk heeft een campagne gelanceerd voor onafhankelijkheid van zichzelf bij BNR Nieuwsradio en het Financieele Dagblad (FD) en zet zich daarmee af tegen de consolidatieslag en internationalisering van creatieve bureaus


Natwerk ontwikkelt Younited-campagne voor betere work-life balance opdrachtgevers 18-03-2024 | 23:30:00
Younited heeft een door Natwerk ontwikkelde campagne gelanceerd die gericht is op een betere balans tussen werk en de kwaliteit van leven


Creative Media Network (CMN) neemt Retail Republic over 18-03-2024 | 17:06:00
Creative Media Network heeft het creatieve bureau Retail Republic overgenomen. Met deze overname stelt CMN extra verdieping in huis te halen op het gebied van concepting, creatie en strategische communicatie


Lidl Belux kiest iO als digitale partner 18-03-2024 | 16:36:00
Lidl Belux (België en Luxemburg) heeft na een korte en intensieve pitch iO verkozen als partner voor de digitale marketing en campaigning


Marketing Report en Fightclub met AI M100 drie keer genomineerd voor SAN 2023 18-03-2024 | 14:51:00
Als organisator van diverse prijzen in ons vakgebied - Cross Media Awards, Content Marketing Awards, Dutch PR Awards - is Marketing Report niet een partij die zelf cases inzendt voor award shows


[The List] Van Santen Netwerk 18-03-2024 | 12:43:22
Wij zijn een creatief communicatienetwerk. Connectie maken. Verbinden. Samenwerken. Dat zit in ons DNA. Wij organiseren effectieve communicatie


[The List] Cantona 18-03-2024 | 12:32:51
Aan de hand van ons 3 weken / 3 maanden / 3 jaar framework laten we merken groeien in merkbekendheid en omzet.


ClubgeistBVH wordt Clubgeist 18-03-2024 | 11:50:49
Reclamebureau ClubgeistBVH gaat verder als Clubgeist. Dat maakt het bureau bekend via Marketing Report.


Gouden Reiger landt bij Zandbeek en Zuyd 18-03-2024 | 11:32:00
Met de manifestfilm, Het begint met jou, wonnen bureau en opdrachtgever in de categorie effectief en overtuigend


[The List] Lowres Creative Studio 18-03-2024 | 10:37:00
Lowres Creative Studio is een eenmansstudio gespecialiseerd in visuele identiteit


ACE | IM Lounge wordt mediabureau voor Signify Benelux 18-03-2024 | 09:16:14
De samenwerking omvat in 2024 acht B2C- en B2B-verlichtingsmerken van Signify. Hiervoor worden lokale mediastrategieën ontwikkeld


[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager New Business 18-03-2024 | 07:11:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager New Business-Nederland


[Column] Bas Vlugt: Agency at Night 2024 Report! 17-03-2024 | 20:50:00
Op vrijdag 15 maart was de eerste editie van Agency at Night, een feestelijke avond in Rotterdam tijdens welke deelnemende reclamebureaus de deuren openen, geïnspireerd door het al jaren succesvolle AdNight in Amsterdam


[The List] 0930 creative agency 16-03-2024 | 09:01:00
Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de Houthavens Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -