Jaargang 6 | editie 61 | 29 maart 2023
 

[Interview] Rolf van Houten: Mediaplus is large enough to matter and small enough to care
[Interview] Rolf van Houten: Mediaplus is large enough to matter and small enough to care

Rolf van Houten is Business Director bij Mediaplus. We spreken hem over de geïntegreerde werkwijze van Mediaplus en hun onderscheidende kracht.

Kun jij Mediaplus introduceren?

Ruim twee jaar geleden bundelden Mediaxplain en het internationale Mediaplus de krachten. Op deze manier profiteren onze opdrachtgevers van het lokale ondernemerschap, met mensen die de markt in hun land het best kennen. Daarnaast heeft de internationale achtergrond van Mediaplus ervoor...

Lees Meer

 

ITV Studios publiceert uitkomsten en aanbevelingen grensoverschrijdend gedrag The Voice
ITV Studios publiceert uitkomsten en aanbevelingen grensoverschrijdend gedrag The Voice

ITV Studios heeft uitkomsten en aanbevelingen gepubliceerd van het onderzoek dat ITV Studios en eigenaar ITV plc hebben uitgezet bij advocatenkantoor Van Doorne heeft uitgevoerd.

Hetgeen gepubliceerd is, omvat de reikwijdte, bevindingen, ondernomen acties en aanbevelingen. Het volledige rapport is als vertrouwelijk gekwalificeerd en alleen aan ITV plc beschikbaar gesteld en onder strikte voorwaarden verstrekt...

Lees Meer

 

Amp.Amsterdam licht pianocommercials uit ter ere van Piano Day
Amp.Amsterdam licht pianocommercials uit ter ere van Piano Day

Ter ere van Piano Day licht Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company een aantal commercials uit waarin pianomuziek wordt gebruikt.

Pianomuziek is door de jaren heen een populaire keuze onder adverteerders en makers. Dit is mede ingegeven doordat pianomuziek een breed scala aan emoties kan oproepen, van melancholie en nostalgie tot opwinding en vreugde. Daarnaast is pianomuziek tijdloos en, in tegenstelling tot veel trendy...

Lees Meer

 


[Interview] Geert Doek (Towel Media): Impact voor ons is als content door de doelgroep wordt gewaardeerd
[Interview] Geert Doek (Towel Media): Impact voor ons is als content door de doelgroep wordt gewaardeerd

Geert Doek is Managing Director bij Towel Media. We spreken hem over The Breakfast Club, dynamische content optimalisatie en de impact van video.

Kun jij Towel introduceren?

Zeker! Wij zijn een full-service branded video content agency met alweer tien jaar ervaring in branded content. Full-service, omdat we alles van creatie tot distributie in huis hebben. Met 60 gepassioneerde makers zijn we actief in Nederland en België en maken we heel veel verschillende soorten branded...

Lees Meer

 

Mediahuis Nederland breidt team online platforms uit
Mediahuis Nederland breidt team online platforms uit

Media-exploitant Mediahuis groeit door. Na verschillende reorganisaties werkt Mediahuis nu aan het versterken van de positie. Zo ook met de online platforms, waaronder onder andere de merken Metro, NSMBL, Autovisie, Culy, Manners en J/M Ouders vallen. 

Mediahuis beschikt over een breed portfolio van online platforms. Om de naamsbekendheid onder de elf merken te vergroten, zijn er drie collega’s gestart: Sandya Ghogli, Coen Grutters en Renée Klumper...

Lees Meer

 

[Interview] Inge Ligthart (Dawn): Wij bieden merken Mission Driven Growth
[Interview] Inge Ligthart (Dawn): Wij bieden merken Mission Driven Growth

Inge Ligthart is CEO bij Dawn en CSO bij Springbok Groep. We spreken haar over duurzaamheid, Mission Driven Growth en de toekomst van de bureauwereld.

Kun jij Dawn introduceren?

Dawn bestaat 15 jaar en was het eerste bureau dat zich heeft gericht op positieve verandering en duurzaamheid. In het begin liepen we misschien nog wat voor de troepen uit, maar inmiddels leeft het onderwerp bij praktisch alle organisaties en merken...

Lees Meer

 

 
 

[SHOWREEL!] Wayne Parker Kent: epische highlights incoming
[SHOWREEL!] Wayne Parker Kent: epische highlights incoming

SHOWREEL Warning: epische highlights incoming. Van vette campagnes tot slimme content voor merken als ALDI, Eristoff en Samsung. Trots op het WPK-team! Meer lezen over ons werk? Check de cases op www.wayneparkerkent.com/cases...

Lees Meer

 

[Vacatures] De Correspondent zoekt een Grafisch Vormgever/DTP-er
[Vacatures] De Correspondent zoekt een Grafisch Vormgever/DTP-er

Het ene moment maak je een visual voor onze sociale kanalen en het andere moment maak je boekhandelflyers, een videobumper, on- en offline uitingen voor een ledenwervingscampagne, ontwerp je posters, displays en andere pos-materialen of maak je een beeldpresentatie voor de evenementen die De Correspondent organiseert.

Het gaat om een rol met een grote verscheidenheid aan werkzaamheden waarin je je creativiteit goed kwijt kunt. Je ontwerpt binnen de huisstijl van De Correspondent, en bouwt met ons verder aan een...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Communicatieadviseur - TV
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Communicatieadviseur - TV

Wil jij werken voor een ambitieus mediabedrijf in Nederland? Ben je een bevlogen, initiatiefrijke Communicatieadviseur en teamspeler die altijd zoekt naar de beste manier om communicatie-uitdagingen op te lossen?

Heb je een passie voor multimedia communicatie, kun je snel schakelen en heb je bij voorkeur ervaring in het medialandschap (bij TV programma’s/zenders/productiemaatschappijen)...

Lees Meer

 


[Vacatures] Zandbeek zoekt een Lead designer
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Lead designer

Design is niet jouw ding, het is je leven. En dat is het al een tijdje. Op hoog niveau vind en vertel je doordachte, onderbouwde en bovenal creatieve designverhalen die merken verder brengen.

Je bent een vakidioot pur sang die dit elke dag uitdraagt. Met aanstekelijk enthousiasme laat je klant en collega anders nadenken over merk én werk. Maar zelf wil je ook leren. Dus wissel je ideeën uit met collega's en blijf je altijd nieuwsgierig. Aan ego heb...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Business Intelligence Analist
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Business Intelligence Analist

Wij zijn Mediahuis. Een huis dat gebouwd is op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek. 

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio. Bij ons word je gezien. Met o.a. de afdelingen Inside Sales, Field Sales en Digital...

Lees Meer

 

[Vacatures] M2|OC zoekt een Ervaren Search - PPC Specialist
[Vacatures] M2|OC zoekt een Ervaren Search - PPC Specialist

Ben jij een ervaren PPC specialist en wil jij jouw kennis en ambities kunnen spiegelen aan een snelgroeiende organisatie die op Super League niveau klanten bedient?

Over de rol

Met een team van gedreven mediaspecialisten en -consultants, werkt M2|OC aan campagnes voor topmerken in binnen,- en buitenland. Het is belangrijk om te blijven verrassen en innoveren, om onze koploperspositie binnen het digitale landschap...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Natwerk lanceert campagne tegen (internationale) consolidatieslag creatieve bureaus 18-03-2024 | 23:46:00
Natwerk heeft een campagne gelanceerd voor onafhankelijkheid van zichzelf bij BNR Nieuwsradio en het Financieele Dagblad (FD) en zet zich daarmee af tegen de consolidatieslag en internationalisering van creatieve bureaus


Natwerk ontwikkelt Younited-campagne voor betere work-life balance opdrachtgevers 18-03-2024 | 23:30:00
Younited heeft een door Natwerk ontwikkelde campagne gelanceerd die gericht is op een betere balans tussen werk en de kwaliteit van leven


Creative Media Network (CMN) neemt Retail Republic over 18-03-2024 | 17:06:00
Creative Media Network heeft het creatieve bureau Retail Republic overgenomen. Met deze overname stelt CMN extra verdieping in huis te halen op het gebied van concepting, creatie en strategische communicatie


Lidl Belux kiest iO als digitale partner 18-03-2024 | 16:36:00
Lidl Belux (België en Luxemburg) heeft na een korte en intensieve pitch iO verkozen als partner voor de digitale marketing en campaigning


Marketing Report en Fightclub met AI M100 drie keer genomineerd voor SAN 2023 18-03-2024 | 14:51:00
Als organisator van diverse prijzen in ons vakgebied - Cross Media Awards, Content Marketing Awards, Dutch PR Awards - is Marketing Report niet een partij die zelf cases inzendt voor award shows


[The List] Van Santen Netwerk 18-03-2024 | 12:43:22
Wij zijn een creatief communicatienetwerk. Connectie maken. Verbinden. Samenwerken. Dat zit in ons DNA. Wij organiseren effectieve communicatie


[The List] Cantona 18-03-2024 | 12:32:51
Aan de hand van ons 3 weken / 3 maanden / 3 jaar framework laten we merken groeien in merkbekendheid en omzet.


ClubgeistBVH wordt Clubgeist 18-03-2024 | 11:50:49
Reclamebureau ClubgeistBVH gaat verder als Clubgeist. Dat maakt het bureau bekend via Marketing Report.


Gouden Reiger landt bij Zandbeek en Zuyd 18-03-2024 | 11:32:00
Met de manifestfilm, Het begint met jou, wonnen bureau en opdrachtgever in de categorie effectief en overtuigend


[The List] Lowres Creative Studio 18-03-2024 | 10:37:00
Lowres Creative Studio is een eenmansstudio gespecialiseerd in visuele identiteit


ACE | IM Lounge wordt mediabureau voor Signify Benelux 18-03-2024 | 09:16:14
De samenwerking omvat in 2024 acht B2C- en B2B-verlichtingsmerken van Signify. Hiervoor worden lokale mediastrategieën ontwikkeld


[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager New Business 18-03-2024 | 07:11:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager New Business-Nederland


[Column] Bas Vlugt: Agency at Night 2024 Report! 17-03-2024 | 20:50:00
Op vrijdag 15 maart was de eerste editie van Agency at Night, een feestelijke avond in Rotterdam tijdens welke deelnemende reclamebureaus de deuren openen, geïnspireerd door het al jaren succesvolle AdNight in Amsterdam


[The List] 0930 creative agency 16-03-2024 | 09:01:00
Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de Houthavens Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk


iO ontwikkelt platform voor Doyen Auto voor digitale transformatie 15-03-2024 | 16:44:00
iO heeft een digitaal platform ontwikkeld voor Doyen auto zodat een digitale omgeving ontstaat die hun merkensites zal huisvesten en onderling verbinden


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -