Jaargang 6 | editie 92 | 23 mei 2023
 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur SCOVILLE stelt zich voor
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur SCOVILLE stelt zich voor

De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie.

Partijen die de handelsmissie ondersteunen variëren van reclame tot digitaal, design, muziek en film. Een nieuwe naam van een Embassy-ambassadeur die opvalt dit jaar is die van productiemaatschappij SCOVILLE. Dit is een nieuwe naam, al blijkt daar...

Lees Meer

 

[In Memoriam] Jorn Kruijsen – Alfred
[In Memoriam] Jorn Kruijsen – Alfred

Op 18 mei is, toch nog onverwacht, Art Director, Executive Creative Director en Partner van Alfred, Jorn Kruijsen, overleden.

Het is 2009, ergens in het voorjaar. De telefoon gaat. Het is Jorn, helemaal buiten adem van opwinding. “Je gelooft niet wat ik net heb meegemaakt! Ik loop een winkeltje binnen, midden in de jungle van Costa Rica, staat er een man keihard te lachen achter zijn computer. En wat denk je? Hij keek naar de Walk-in...

Lees Meer

 

Lemm en Ten Haaf sluit zich aan bij Happy Horizon
Lemm en Ten Haaf sluit zich aan bij Happy Horizon

Creative agency Happy Horizonzet haar reeks aan overnames dit jaar voort en voegt Lemm en Ten Haaf toe aan de Happy Horizon-groep.

Na eerdere acquisitie van Adbirds en EF2, staat met creative marketing agency Lemm en Ten Haaf de teller van dit jaar al op drie. Lemm en Ten Haaf sluit zich aan bij Happy Horizon met als doel de (digitale) dienstverlening aan opdrachtgevers te verbreden...

Lees Meer

 


Natwerk ontwikkelt merkpositionering Lebara logisch
Natwerk ontwikkelt merkpositionering Lebara logisch

De mobiele telecomprovider Lebara heeft zijn merkpositionering gewijzigd in Lebara logisch. De mobiele aanbieder richt zich daarmee op een brede groep consumenten die zich vaak niet bewust zijn van hun mobiele gebruik.

Lebara wil consumenten helpen om te kiezen voor een abonnement dat bij hun past. Volgens Lebara zit niet iedereen te wachten op unlimited data, de modernste telefoon of een combinatieabonnement...

Lees Meer

 

[Interview] Alain van der Horst (Van Gogh Museum): Earned publicity is voor ons van belang
[Interview] Alain van der Horst (Van Gogh Museum): Earned publicity is voor ons van belang

Alain van der Horst is hoofd Corporate Communicatie & PR van het Van Gogh Museum. We spreken hem over hoe het Van Gogh museum omgaat met pr en campagnes.

Het Van Gogh Museum kent vermoedelijk bijna iedereen. Waarom is ondanks de wereldwijde bekendheid van het merk, pr en marketing van jullie museum van belang?

Natuurlijk, heel veel mensen wereldwijd zijn op de hoogte van het bestaan van het Van Gogh Museum. Maar dat betekent niet automatisch dat die mensen...

Lees Meer

 

XITE en Azerion slaan handen ineen voor ad sales samenwerking in Duitsland
XITE en Azerion slaan handen ineen voor ad sales samenwerking in Duitsland

Azerion heeft een exclusief Connected TV (CTV) partnership gesloten met XITE. De premium advertentie-inventory op XITE's tv-zenders en interactieve tv-app, zal direct en programmatic worden aangeboden via Azerion's in-house supply-side platform, Improve Digital.

De combinatie van tv en digitaal biedt adverteerders een tal van voordelen, zoals het inzien van tv-impressies, verschillende targeting opties en innovatieve advertentieformaten die de...

Lees Meer

 


[DPG Grow] De hartslag van Nederland: duurzame leefstijl
[DPG Grow] De hartslag van Nederland: duurzame leefstijl

Steeds meer Nederlanders zijn zich bewust van hun impact op het milieu. Zo past bijna de helft van de Nederlanders (49%) hun leefstijl al aan voor een duurzamer bestaan.

Mensen die in een dorp wonen lopen hierin voor op stedelingen. Daarnaast voelen jongeren zich vaker schuldig over hun consumptiegedrag dan ouderen, terwijl het vooral ouderen zijn die duurzaam leven. Dat blijkt uit het grootschalige...

Lees Meer

 

BUX kondigt rebranding van BUX Zero naar BUX aan
BUX kondigt rebranding van BUX Zero naar BUX aan

Neobroker BUX heeft de rebranding van beleggingsapplicatie BUX Zero naar BUX voltooid. Deze rebranding is de volgende stap in BUX’ strategie om te committeren aan haar vlaggenschipapplicatie en zo gebruikers te helpen bij het structureel opbouwen van vermogen.

Yorick Naeff, CEO van BUX: "In het verleden hebben we ons altijd gericht op prijsleiderschap. We groeien als bedrijf en zijn een meer geavanceerde speler in de ruimte geworden. Dit willen we weerspiegelen in...

Lees Meer

 

Jaarbeurs kiest voor mediabureau Zuiver Media
Jaarbeurs kiest voor mediabureau Zuiver Media

Na een korte bureauoriëntatie heeft Koninklijke Jaarbeurs gekozen om de media-activiteiten bij Zuiver Media onder te brengen. 

Het Rotterdamse mediabureau wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -planning en -inkoop van de organisatie, bekend van verschillende vak- en publieksbeurzen zoals Kampeer & Caravan Jaarbeurs en Vakantiebeurs...

Lees Meer

 

 
 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur The Invaders stelt zich voor
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur The Invaders stelt zich voor

De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes.

Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal de villa dé plek zijn voor internationale promotie van Nederlandse creativiteit tijdens het internationale reclamefestival aan de Franse zuidkust. De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een...

Lees Meer

 

Opening inschrijving Content Marketing | The Awards 2023!
Opening inschrijving Content Marketing | The Awards 2023!

Na een daverende eerste editie van Content Marketing | The Awards in 2022, openen wij nu de inschrijving voor de 2023-editie.

Content Marketing | The Awards waren bij de eerste editie met 160 inschrijvingen in één klap de grootste contentmarketingprijzen in Nederland, georganiseerd door Media Meetings en Marketing Report in samenwerking met Platform Content Marketing...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] ACT.agency
[SHOWREEL!] ACT.agency

Bij ACT.agency combineren we de expertise van een reclamebureau met de mentaliteit van een van een always-on contentbureau.

We ontwikkelen merkstrategieën en campagnes voor de lange termijn, terwijl we ook elke dag always-on content produceren voor iedere stap van de customer journey. Dit doen we volgens onze eigen werkwijze, ACT.vertising. Door strategie, creativiteit, campagnes, content en data te integreren, zorgen we voor een...

Lees Meer

 


[Vacatures] DPG Media zoekt een Demand manager programmatic advertising
[Vacatures] DPG Media zoekt een Demand manager programmatic advertising

Als Programmatic Demand Manager ben je verantwoordelijk voor het opstellen van programmatic buy strategieën voor een divers klantenpakket. Hierbij hebben display, data, audio, native en outstream video oplossingen de nadruk.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het in de markt zetten van het door DPG Media onlangs ontwikkelde inkoop platform ‘DPG Admanager’. Je onboard klanten, geeft demo's en zorgt dat zij met...

Lees Meer

 

[Vacancy] Azerion has a position for a Communications Manager
[Vacancy] Azerion has a position for a Communications Manager

The Marketing and Communication team is small in size and very agile in grabbing opportunities and working on fun ideas due to the use of Scrum. You will have input and responsibilities and work together with professionals. 

The Poker Group focuses on multiplayer and cross-platform online poker games such as Governor of Poker, Monopoly Poker and others. We work in an international, young and dynamic team on the...

Lees Meer

 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant (corporate)
[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant (corporate)

Heb jij een scherp oog voor nieuwswaarde, ben je opzoek naar maatschappelijke relevantie in nieuws en volg je de laatste trends in tech dan is dit jouw kans!

Jij leidt in dit vakgebied samen met ons de revolutie in PR als strategisch adviseur en maakt het verschil door te werken volgens onze zelf ontwikkelde 3M methode. We gaan voor spraakmakend werk met impact en versterken de reputatie van merken door...

Lees Meer

 


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Branded Content Writer
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Branded Content Writer

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio.

Ons creatieve bureau MHX zorgt ervoor dat de verhalen en brandend content tot leven komt. Kom jij ons versterken als Branded Content Writer? De deur staat open...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediabrands zoekt een Senior Video Producer - Yune
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Senior Video Producer - Yune

Yune is een contentbureau in Amsterdam waar wetenschap en creativiteit samensmelten tot eersteklas verhalen.

Gedragswetenschap is de drijfveer van elk concept, elke video en elke post. Onze content gaat voor de highscore: de maximaal mogelijke impact bij livegang. We werken voor toonaangevende klanten als ANWB, bol.com, SPA, Nespresso, ING, Mora, Duvel, Zilveren Kruis en Jumbo en doen dat – als...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Freelance Videoredacteur - De Telegraaf
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Freelance Videoredacteur - De Telegraaf

Als freelance ben je een ondernemende spil op onze redactie. Je gaat (pro)actief op zoek naar mogelijke nieuwsonderwerpen, beeldmateriaal en helpt mee met de voorbereiding van bijvoorbeeld studiogesprekken of reportages.

Uiteindelijk zorg jij er ook voor dat alle video’s met een goede kop en begeleidende teksten op de website worden gepubliceerd. Je bent daarnaast actief betrokken bij de voorbereiding en publicatie...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien


Lemon Scented Tea en Cortina introduceren De Reflection Ride 25-04-2024 | 11:25:00
Cortina opent het fietsseizoen met een 10 meter lange spiegel, die als eerst te zien was op de eerste lentedag in Amsterdam


SuperRebel ontwikkelt duurzaamheidscampagne voor DCB Energy 25-04-2024 | 11:06:00
SuperRebel en DCB Energy lanceren een campagne die de voordelen van Vooruit Tanken benadrukt - het proactief kiezen voor duurzame mobiliteit


Auping kiest voor N=5 als lead agency 25-04-2024 | 10:38:53
Na een bureau-oriëntatie heeft Auping voor N=5 gekozen als partner op het gebied van merkcommunicatie en campagnes


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een PHP developer Laravel 25-04-2024 | 09:39:00
AudienceFirst part of ZUID Agency Group is per direct op zoek naar PHP developer Laravel -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group HQ Tilburg


Natwerk ontwikkelt Koningsdag-campagne voor Nespresso 25-04-2024 | 09:32:45
Met de Travel Mug houd je niet alleen je cappuccino warm, maar ook je cocktails koud. Om Koningsdag door te komen met minder single-use bekers


Fitzroy ontwikkelt OOH-campagne Heinz: Helping reduce food waste since 1869 25-04-2024 | 09:19:00
In de AI-visuals van de campagne word je meegenomen door drie verschillende tijdsperioden waarin eten wordt geconsumeerd dat anders zou zijn weggegooid


[Vacatures] NPB Media zoekt een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam) 25-04-2024 | 08:53:00
NPB Media is per direct op zoek naar een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam)


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een Frontend developer Nextjs 25-04-2024 | 08:31:00
AudienceFirst (part of ZUID Agency Group) is per direct op zoek naar Frontend developer (Next.js) -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group (HQ Tilburg)


[Vacancy] TBWA\X has a position for a Mid-Senior Digital Designer 25-04-2024 | 08:05:00
TBWA\X is directly looking for a Mid-Senior Digital Designer -Full-time  \  Amsterdam


Publicis, Le Pub en Boomerang organiseren samen met ADCN ADsterdam 24-04-2024 | 19:06:00
Publicis Groupe Nederland, Le Pub en Boomerang organiseren op 5 juli 2024 bij LIEF Amsterdam in samenwerking met ADCN | Club for Creativity ADsterdam




 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -