Jaargang 6 | editie 93 | 24 mei 2023
 

[MarketingReport TV] Peter de Boer over het speciaalbier van Willsark
[MarketingReport TV] Peter de Boer over het speciaalbier van Willsark

Peter de Boer is oprichter en partner bij bierstart-up Willsark. Hij is te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat met hem in gesprek over het in de markt zetten van een speciaalbiertje en de rol van onder meer designers en chef-koks.

Peter de Boer: “Er zit een soort tegenstelling in Willsark. Aan de ene kant is het hartstikke ambachtelijk, en we brouwen bij Lochristi in België. Daar zitten studenten microbiologie van de...

Lees Meer

 

Hillenaar zet webcams in voor live volgen van OOH-campagnes
Hillenaar zet webcams in voor live volgen van OOH-campagnes

Klanten van Hillenaar kunnen hun outdoor-campagnes voortaan live volgen via webcams. Het bedrijf is naar eigen zeggen de eerste in de markt die deze dienst aanbiedt.

De toepassing is per direct actief en de eerste adverteerders maken er al gebruik van. Het grootste deel van het Hillenaar-netwerk is uitgerust met webcams. Peter Heemskerk, CEO van Hillenaar: “Alles draait bij ons om de effectiviteit van campagnes en...

Lees Meer

 

[MarketingReport Radio] Tim de Waard en Daniel Samama over Cheil Benelux
[MarketingReport Radio] Tim de Waard en Daniel Samama over Cheil Benelux

Tim de Waard en Daniel Samama zijn beiden Creative Director bij Cheil Benelux. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hen over de missie van Cheil voor de komende jaren. 

Tim de Waard en Daniel Samama: "Samsung is heel lang de focus van Cheil geweest, omdat Samsung verreweg de grootste klant is van het bureau. Maar terwijl we de focus op Samsung willen behouden, is er ook de ambitie om het klantenpakket te...

Lees Meer

 

HERC organiseert kunstveiling voor slachtoffers aardbeving Turkije en Syrië
HERC organiseert kunstveiling voor slachtoffers aardbeving Turkije en Syrië

De gevolgen van de aardbeving van februari 2023 in Turkije en Syrië zullen nog jarenlang voelbaar zijn, zowel in de getroffen landen als in aanverwante gemeenschappen over de hele wereld.

Bij het team van het Amsterdamse bureau HERC is er veel bezorgdheid en motivatie om actie te blijven ondernemen. Daarom organiseerde het creatieve bureau op donderdag 17 mei een kunstveiling. Kunstenaars Mous Lambarat, Eva Roefs, Bastiaan...

Lees Meer

 


[Podcast] Agency Runners: Sabine Roex over Hide and Seek
[Podcast] Agency Runners: Sabine Roex over Hide and Seek

Agency Runners is een podcast van Studiodock waarin Sergo Kraljev en Quincy Zeelenberg in gesprek gaan met agency eigenaren in het digitale landschap.

Hoe runnen zij een agency, welke valkuilen zijn ze tegengekomen en hoe hebben ze deze overwonnen. Kortom, echte verhalen van ondernemers die het digitale landschap in beweging brengen. Vandaag in Agency Runners, Sabine Roex. Sabine is een van...

Lees Meer

 

Open Now breidt team uit
Open Now breidt team uit

Door de toegenomen interesse voor gedragswetenschap en creativiteit groeit Open Now naar een volgende fase. Naast de vele overheidscampagnes die het bureau ontwikkelt, neemt ook de interesse toe bij het bedrijfsleven.

In de afgelopen tijd heeft het bureau daarom zeven medewerkers aangenomen op zowel creatie, account als gedragswetenschappers, afdelingen die bij Open Now nauw samenwerken...

Lees Meer

 

NMO Luisteronderzoek: simulcast leidt tot issues
NMO Luisteronderzoek: simulcast leidt tot issues

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft bekend gemaakt dat er bij het NMO Luisteronderzoek issues zijn als er op meerdere media hetzelfde geluid te horen is.

Met name bij de GrandPrix Radio als de Formule 1 wordt uitgezonden alsmede bij NPO Radio 2 en het Eurovisie Songfestival valt op dat het bereik extreem hoog werd (en het marktaandeel ook verhoogd was). Dit komt waarschijnlijk doordat het geluid van de...

Lees Meer

 

Videoland verhoogt prijzen per 20 juni 2023
Videoland verhoogt prijzen per 20 juni 2023

Videoland verhoogt opnieuw zijn prijzen. Per 20 juni 2023 zal het maandtarief met 1 euro per maand worden verhoogd voor de reclamevrije versies.

De plus-versie zal 9,99 euro per maand kosten en de premiumversie 11,99 euro per maand. De reclameversie die in juli 2020 werd geintroduceerd, kost sinds de introductie 4,99 euro per maand en dat blijft zo. RTL Nederland verhoogde in januari 2023 de prijzen van de reclamevrije versies ook al met 1...

Lees Meer

 

 
 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur SCOVILLE stelt zich voor
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur SCOVILLE stelt zich voor

De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie. Partijen die de handelsmissie ondersteunen variëren van reclame tot digitaal, design, muziek en film.

Een nieuwe naam van een Embassy-ambassadeur die opvalt dit jaar is die van productiemaatschappij SCOVILLE. Dit is een nieuwe naam, al blijkt daar een aantal mensen achter te zitten die al een flinke tijd...

Lees Meer

 

Opening inschrijving Content Marketing | The Awards 2023!
Opening inschrijving Content Marketing | The Awards 2023!

Na een daverende eerste editie van Content Marketing | The Awards in 2022, openen wij nu de inschrijving voor de 2023-editie.

Content Marketing | The Awards waren bij de eerste editie met 160 inschrijvingen in één klap de grootste contentmarketingprijzen in Nederland, georganiseerd door Media Meetings en Marketing Report in samenwerking met Platform Content Marketing...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Clear Channel: Creating the future of Media
[SHOWREEL!] Clear Channel: Creating the future of Media

Clear Channel is één van de grootste out-of-home spelers in Nederland. Kom buiten in contact met miljoenen Nederlanders!

Je vindt Clear Channel objecten in bijna 300 gemeentes in Nederland. Van abri’s met 2m² reclamevakken tot digitale schermen in shopping areas, in parkings en op scholen. Verspreid door heel Nederland dus een uniek gespreid en landelijk...

Lees Meer

 


[Vacancy] Matterkind has a position for Campaign Manager Nike
[Vacancy] Matterkind has a position for Campaign Manager Nike

Matterkind believes that digital and data technology is driving a revolution in marketing and the Campaign Manager is pivotal to that vision.

The role of the Campaign is to improve the performance of our clients’ business through the smart application of data, analytics and technology across programmatic media. The Campaign Manager is involved in leading a team in all stages of a digital campaign lifecycle, from pre-campaign planning...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Branded Content Writer
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Branded Content Writer

Het Branded Content team creëert geschreven content (print en online) voor de titels van Mediahuis, met een grote diversiteit in schaal, karakter en doelstelling.

Van overheidscampagnes voor De Telegraaf tot persoonlijke verhalen voor VROUW magazine. Als Branded Content Writer aan jou de taak om verhalen te schrijven die worden betaald door onze opdrachtgevers. Je werkt dus in dienst van de klant...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Demand manager programmatic advertising
[Vacatures] DPG Media zoekt een Demand manager programmatic advertising

Als Programmatic Demand Manager ben je verantwoordelijk voor het opstellen van programmatic buy strategieën voor een divers klantenpakket. Hierbij hebben display, data, audio, native en outstream video oplossingen de nadruk.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het in de markt zetten van het door DPG Media onlangs ontwikkelde inkoop platform ‘DPG Admanager’. Je onboard klanten, geeft demo's en zorgt dat zij met...

Lees Meer

 


[Vacancy] Azerion has a position for a Communications Manager
[Vacancy] Azerion has a position for a Communications Manager

The Marketing and Communication team is small in size and very agile in grabbing opportunities and working on fun ideas due to the use of Scrum. You will have input and responsibilities and work together with professionals. 

The Poker Group focuses on multiplayer and cross-platform online poker games such as Governor of Poker, Monopoly Poker and others. We work in an international, young and dynamic team on the...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Freelance Videoredacteur - De Telegraaf
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Freelance Videoredacteur - De Telegraaf

Als freelance ben je een ondernemende spil op onze redactie. Je gaat (pro)actief op zoek naar mogelijke nieuwsonderwerpen, beeldmateriaal en helpt mee met de voorbereiding van bijvoorbeeld studiogesprekken of reportages.

Uiteindelijk zorg jij er ook voor dat alle video’s met een goede kop en begeleidende teksten op de website worden gepubliceerd. Je bent daarnaast actief betrokken bij de voorbereiding en publicatie...

Lees Meer

 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant (corporate)
[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant (corporate)

Heb jij een scherp oog voor nieuwswaarde, ben je opzoek naar maatschappelijke relevantie in nieuws en volg je de laatste trends in tech dan is dit jouw kans!

Jij leidt in dit vakgebied samen met ons de revolutie in PR als strategisch adviseur en maakt het verschil door te werken volgens onze zelf ontwikkelde 3M methode. We gaan voor spraakmakend werk met impact en versterken de reputatie van merken door...

Lees Meer

 


Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Anouk Facee Schaeffer (Boomerang & Publicis Groupe) over Adnight 2023 02-10-2023 | 00:15:00
Op 13 oktober 2023 vindt de tweede editie van Adnight plaats in Amsterdam waarbij de creatieve bureaus hun deuren openen. We spreken hierover met Anouk Facee Schaeffer, Head of Brand and Culture bij Boomerang en Publicis Groupe


[Cross Media Adverteerder] Rafaël Todorovici over Birra Moretti 29-09-2023 | 14:31:00
Birra Moretti is door &.agency voorgedragen als Adverteerder van het jaar en is nu ook genomineerd voor deze prestigieuze prijs. We spreken Brand Manager Rafaël Todorovici.


[Cross Media Adverteerder] Luca Bade over ALDI 29-09-2023 | 10:21:00
Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. We spreken Luca Bade, Manager Campaign Management bij ALDI Nederland


[SHOWREEL!] Springbok 29-09-2023 | 09:21:00
We partner with ambitious brands and people to create lasting growth; outstanding for your business, brilliant for people and great for the planet.


[Vacatures] ZIGT zoekt een Junior Insights Consultant 29-09-2023 | 09:06:12
ZIGT is per direct op zoek naar een Junior Insights Consultant


Lemon Scented Tea organiseert ADE event Brands of the Night 29-09-2023 | 08:46:00
Creative agency Lemon Scented Tea organiseert op 19 oktober de vierde editie van de Brands of the Night


[Vacatures] Towel Media zoekt een Senior Editor 29-09-2023 | 08:46:00
Towel Media is per direct op zoek naar een Senior Editor


Dawn gaat verder onder de naam Springbok, Jurian van der Hoeven en Marjolein Huisinga gaan bureau leiden, andere rol Inge Ligthart 29-09-2023 | 08:00:00
Met de rebranding zet het de volgende stap als onderdeel van de internationale digitale en creatieve agency voor positieve groei


Advies Nationaal Rapporteur: reclame online gokken verder verbieden 29-09-2023 | 00:43:22
De Nationaal Rapporteur Verslavingen Prof. dr. Arnt F.A. Schellekens heeft in het adviesrapport Gokken met Gezondheid: advies over online kansspelen aangegeven dat verdere inperkingen van reclame voor online kansspelen zijn geadviseerd


Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen 28-09-2023 | 23:41:00
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense


SPAR introduceert SPAR media 28-09-2023 | 15:37:00
SPAR media is een netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle SPAR-winkels en op spar.nl


Fightclub ontwikkelt activatie voor Whirlpool MaxiSpace 28-09-2023 | 14:48:00
Ter ere van de lancering van de MaxiSpace vaatwasser opende Whirlpool, in samenwerking met Fightclub, voor één dag restaurant La Vaisselle


M100 2024 komt eraan - LAATSTE DAG OM MENSEN VOOR TE DRAGEN! 28-09-2023 | 14:18:22
Wie staat waar in de Media100, de Marketing100, de Reclamebureau100 of in een van de andere lijsten?


[Grow] 6 tips om als woonmerk op te vallen 28-09-2023 | 14:15:24
Wonen en interieur zijn hot topics. Uit recent onderzoek blijkt dat maar liefst 94 procent van de 18 tot 65-jarigen hierin is geïnteresseerd


[Vacatures] Springbok zoekt een Copywriter 28-09-2023 | 11:48:00
Springbok is per direct op zoek naar een Copywriter in Den Bosch



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -