Jaargang 6 | editie 93 | 24 mei 2023 |
|
Peter de Boer is oprichter en partner bij bierstart-up Willsark. Hij is te gast bij Marketing Report TV. Peter Wybenga gaat met hem in gesprek over het in de markt zetten van een speciaalbiertje en de rol van onder meer designers en chef-koks.
Peter de Boer: “Er zit een soort tegenstelling in Willsark. Aan de ene kant is het hartstikke ambachtelijk, en we brouwen bij Lochristi in België. Daar zitten studenten microbiologie van de...
|
|
|
|
Klanten van Hillenaar kunnen hun outdoor-campagnes voortaan live volgen via webcams. Het bedrijf is naar eigen zeggen de eerste in de markt die deze dienst aanbiedt.
De toepassing is per direct actief en de eerste adverteerders maken er al gebruik van. Het grootste deel van het Hillenaar-netwerk is uitgerust met webcams. Peter Heemskerk, CEO van Hillenaar: “Alles draait bij ons om de effectiviteit van campagnes en...
|
|
|
|
Tim de Waard en Daniel Samama zijn beiden Creative Director bij Cheil Benelux. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hen over de missie van Cheil voor de komende jaren.
Tim de Waard en Daniel Samama: "Samsung is heel lang de focus van Cheil geweest, omdat Samsung verreweg de grootste klant is van het bureau. Maar terwijl we de focus op Samsung willen behouden, is er ook de ambitie om het klantenpakket te...
|
|
|
|
De gevolgen van de aardbeving van februari 2023 in Turkije en Syrië zullen nog jarenlang voelbaar zijn, zowel in de getroffen landen als in aanverwante gemeenschappen over de hele wereld.
Bij het team van het Amsterdamse bureau HERC is er veel bezorgdheid en motivatie om actie te blijven ondernemen. Daarom organiseerde het creatieve bureau op donderdag 17 mei een kunstveiling. Kunstenaars Mous Lambarat, Eva Roefs, Bastiaan...
|
|
|
|
Agency Runners is een podcast van Studiodock waarin Sergo Kraljev en Quincy Zeelenberg in gesprek gaan met agency eigenaren in het digitale landschap.
Hoe runnen zij een agency, welke valkuilen zijn ze tegengekomen en hoe hebben ze deze overwonnen. Kortom, echte verhalen van ondernemers die het digitale landschap in beweging brengen. Vandaag in Agency Runners, Sabine Roex. Sabine is een van...
|
|
|
|
Door de toegenomen interesse voor gedragswetenschap en creativiteit groeit Open Now naar een volgende fase. Naast de vele overheidscampagnes die het bureau ontwikkelt, neemt ook de interesse toe bij het bedrijfsleven.
In de afgelopen tijd heeft het bureau daarom zeven medewerkers aangenomen op zowel creatie, account als gedragswetenschappers, afdelingen die bij Open Now nauw samenwerken...
|
|
|
|
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft bekend gemaakt dat er bij het NMO Luisteronderzoek issues zijn als er op meerdere media hetzelfde geluid te horen is.
Met name bij de GrandPrix Radio als de Formule 1 wordt uitgezonden alsmede bij NPO Radio 2 en het Eurovisie Songfestival valt op dat het bereik extreem hoog werd (en het marktaandeel ook verhoogd was). Dit komt waarschijnlijk doordat het geluid van de...
|
|
|
|
Videoland verhoogt opnieuw zijn prijzen. Per 20 juni 2023 zal het maandtarief met 1 euro per maand worden verhoogd voor de reclamevrije versies.
De plus-versie zal 9,99 euro per maand kosten en de premiumversie 11,99 euro per maand. De reclameversie die in juli 2020 werd geintroduceerd, kost sinds de introductie 4,99 euro per maand en dat blijft zo. RTL Nederland verhoogde in januari 2023 de prijzen van de reclamevrije versies ook al met 1...
|
|
|
|
De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie. Partijen die de handelsmissie ondersteunen variëren van reclame tot digitaal, design, muziek en film.
Een nieuwe naam van een Embassy-ambassadeur die opvalt dit jaar is die van productiemaatschappij SCOVILLE. Dit is een nieuwe naam, al blijkt daar een aantal mensen achter te zitten die al een flinke tijd...
|
|
|
|
Na een daverende eerste editie van Content Marketing | The Awards in 2022, openen wij nu de inschrijving voor de 2023-editie.
Content Marketing | The Awards waren bij de eerste editie met 160 inschrijvingen in één klap de grootste contentmarketingprijzen in Nederland, georganiseerd door Media Meetings en Marketing Report in samenwerking met Platform Content Marketing...
|
|
|
|
Clear Channel is één van de grootste out-of-home spelers in Nederland. Kom buiten in contact met miljoenen Nederlanders!
Je vindt Clear Channel objecten in bijna 300 gemeentes in Nederland. Van abri’s met 2m² reclamevakken tot digitale schermen in shopping areas, in parkings en op scholen. Verspreid door heel Nederland dus een uniek gespreid en landelijk...
|
|
|
|
Matterkind believes that digital and data technology is driving a revolution in marketing and the Campaign Manager is pivotal to that vision.
The role of the Campaign is to improve the performance of our clients’ business through the smart application of data, analytics and technology across programmatic media. The Campaign Manager is involved in leading a team in all stages of a digital campaign lifecycle, from pre-campaign planning...
|
|
|
|
Het Branded Content team creëert geschreven content (print en online) voor de titels van Mediahuis, met een grote diversiteit in schaal, karakter en doelstelling.
Van overheidscampagnes voor De Telegraaf tot persoonlijke verhalen voor VROUW magazine. Als Branded Content Writer aan jou de taak om verhalen te schrijven die worden betaald door onze opdrachtgevers. Je werkt dus in dienst van de klant...
|
|
|
|
Als Programmatic Demand Manager ben je verantwoordelijk voor het opstellen van programmatic buy strategieën voor een divers klantenpakket. Hierbij hebben display, data, audio, native en outstream video oplossingen de nadruk.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het in de markt zetten van het door DPG Media onlangs ontwikkelde inkoop platform ‘DPG Admanager’. Je onboard klanten, geeft demo's en zorgt dat zij met...
|
|
|
|
The Marketing and Communication team is small in size and very agile in grabbing opportunities and working on fun ideas due to the use of Scrum. You will have input and responsibilities and work together with professionals.
The Poker Group focuses on multiplayer and cross-platform online poker games such as Governor of Poker, Monopoly Poker and others. We work in an international, young and dynamic team on the...
|
|
|
|
Als freelance ben je een ondernemende spil op onze redactie. Je gaat (pro)actief op zoek naar mogelijke nieuwsonderwerpen, beeldmateriaal en helpt mee met de voorbereiding van bijvoorbeeld studiogesprekken of reportages.
Uiteindelijk zorg jij er ook voor dat alle video’s met een goede kop en begeleidende teksten op de website worden gepubliceerd. Je bent daarnaast actief betrokken bij de voorbereiding en publicatie...
|
|
|
|
Heb jij een scherp oog voor nieuwswaarde, ben je opzoek naar maatschappelijke relevantie in nieuws en volg je de laatste trends in tech dan is dit jouw kans!
Jij leidt in dit vakgebied samen met ons de revolutie in PR als strategisch adviseur en maakt het verschil door te werken volgens onze zelf ontwikkelde 3M methode. We gaan voor spraakmakend werk met impact en versterken de reputatie van merken door...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
[SHOWREEL!] Springbok
29-09-2023 | 09:21:00
We partner with ambitious brands and people to create lasting growth; outstanding for your business, brilliant for people and great for the planet.
Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen
28-09-2023 | 23:41:00
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense
SPAR introduceert SPAR media
28-09-2023 | 15:37:00
SPAR media is een netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle SPAR-winkels en op spar.nl
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|