Jaargang 6 | editie 98 | 1 juni 2023
 

[Column] Michael Versélewel de Witt Hamer (Revitalize): Je B2B-merk herpositioneren
[Column] Michael Versélewel de Witt Hamer (Revitalize): Je B2B-merk herpositioneren

In de wereld van zakelijke communicatie en marketing is het herpositioneren van een merk een slimme zet die organisaties kunnen maken om hun positie op de markt te versterken en nieuwe groeimogelijkheden te realiseren.

Het herpositioneren van een business-to-consumer (B2C) merk brengt al uitdagingen met zich mee, maar het herpositioneren van een business-to-business (B2B) merk heeft zijn eigen unieke...

Lees Meer

 

The Others ontwikkelt wereldwijde campagne voor Philips MyCreation
The Others ontwikkelt wereldwijde campagne voor Philips MyCreation

De 3D-geprinte verlichtingsontwerpen van Signify worden vanaf nu onder het Philips MyCreation label op de markt gebracht.

Signify en The Others ontwikkelden samen de communicatiestrategie, het creatief concept en de complete productie en uitwerking van alle middelen om deze campagne wereldwijd te laden...

Lees Meer

 

[Interview] Fleur Osté over het activatiemodel van Ben & Jerry’s
[Interview] Fleur Osté over het activatiemodel van Ben & Jerry’s

Ben & Jerry's profileert zich nadrukkelijk maatschappelijk en politiek met een actie om halve bakken ijs tegen - het in hun optiek - halfbakken Haagse politieke beleid te keren als het gaat om het recht op werk voor asielzoekers in Nederland. We spreken hierover met Fleur Osté, Lead Ben &...

Lees Meer

 

ACE Influencer bureau Content Icons aan de slag voor Unilever
ACE Influencer bureau Content Icons aan de slag voor Unilever

Influencer marketing agency Content Icons gaat aan de slag voor Lipton Ice Tea en Magnum. Het ACE bureau leidt de ambassadeursprogramma's op beide Unilever merken voor de Nederlandse markt.

Content Icons is naast een boutique talentenbureau ook strategisch en creatief partner op beide merken. Daarbij zet het bureau de contentstrategie op, denkt mee op creatie en kiest het talent dat het beste past bij de campagne en de uitstraling van het merk...

Lees Meer

 


Smyle, Fitzroy en Tim Hoekstra met plasticvrije strandafbeelding op Plastic Free Day
Smyle, Fitzroy en Tim Hoekstra met plasticvrije strandafbeelding op Plastic Free Day

Het tandpastamerk Smyle en strandkunstenaar Tim Hoekstra hebben op Plastic Free Day (25 mei) de handen ineen geslagen om een advertentie te maken op het zandstrand van IJmuiden.

Het initiatief is ontwikkeld door reclamebureau Fitzroy en symboliseert de dringende noodzaak om duurzame alternatieven voor plastic te omarmen...

Lees Meer

 

David Schotting en Fouad El Hamdaoui Head of Studio bij Somention
David Schotting en Fouad El Hamdaoui Head of Studio bij Somention

David Schotting (Blauw Gras) en Fouad El Hamdaoui (We Are Blossom) treden in dienst als Head of Studio en Creative Director bij Somention. Zij gaan samen met huidig ECD Vivian Kowalski de creatieve teams leiden.

Vivian Kowalski versterkt hiermee haar focus op de creatieve koers en groei van het social media bureau. Het bureau werkt voor (internationale) klanten als ASAHI Group (Grolsch, Peroni, Viper), Fleurop...

Lees Meer

 

Natwerk produceert eerste videoclip Bob uit Zuid en Izzy
Natwerk produceert eerste videoclip Bob uit Zuid en Izzy

Bob uit Zuid en Izzy Izzy presenteren vandaag hun nieuwe muziekvideo Leren Jas. De film werd geregisseerd door Ashley Röttjers en door Natwerk geproduceerd.

Natwerk produceerde niet zomaar deze muziekvideo: Bob uit Zuid (Bob Dijkshoorn) en Izzy Izzy (Ismay Schaduw) zijn in het dagelijks leven namelijk bij Natwerk werkzaam als creatief duo. Bob heeft over de video het volgende te zeggen: “Bob uit Zuid...

Lees Meer

 

Nieuwsmedia stabiel in 2022
Nieuwsmedia stabiel in 2022

In 2022 steeg de totale omzet van de dagbladtitels met 1,1 procent naar 1.174 miljoen euro. Daarmee is de markt stabiel te noemen, ondanks de inflatie. Dat blijkt uit het Jaarverslag 2022 van brancheorganisatie NDP Nieuwsmedia.

Stabiele inkomsten uit de lezersmarkt en omzetgroei op de advertentiemarkt leidden tot dit resultaat. De lichte omzetstijging is terug te zien bij zowel kleine, middelgrote als grote titels. De grote titels...

Lees Meer

 

 
 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur SCOVILLE stelt zich voor
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur SCOVILLE stelt zich voor

De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie. Partijen die de handelsmissie ondersteunen variëren van reclame tot digitaal, design, muziek en film.

Een nieuwe naam van een Embassy-ambassadeur die opvalt dit jaar is die van productiemaatschappij SCOVILLE. Dit is een nieuwe naam, al blijkt daar...

Lees Meer

 

MediaTest komt met MediaTestdag 2023
MediaTest komt met MediaTestdag 2023

MediaTest komt binnenkort met de MediaTestDag 2023. Daarbij wordt een volledig onderzoek uitgevoerd naar een maatschappelijk relevant vraagstuk voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft.

MediaTest doet dit jaarlijks om de eigen verjaardag te vieren en te trakteren. Iedereen kan een onderzoeksvraag inzenden. Uit de aanmeldingen kiest MediaTest een organisatie. De criteria...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Joe Public: Take-Away Advertising
[SHOWREEL!] Joe Public: Take-Away Advertising

Joe Public Take-Away Advertising is een reclamebureau dat breekt met traditionele reclameconventies. Joe Public doet stof opwaaien sinds eind 2011.

Sindsdien stonden we zeven maal in de SAN top 10 en werden we in 2019 verkozen tot Bureau van het Jaar. Dit is het gevolg van ons revolutionaire Take-Away Advertising model, maar zeker ook van ons spraakmakende en prijswinnende werk voor grote...

Lees Meer

 



[Vacatures] LVB zoekt een Regisseur
[Vacatures] LVB zoekt een Regisseur

Een gedreven team en een creatieve werkplek op de mooiste locatie van Utrecht. Werken aan uitdagende projecten van snappy TikTok video’s tot longform content en alles ertussenin. Dat is wat wij je bieden bij LVB.

Wij zoeken een ervaren regisseur die wil werken in een veelzijdig en enthousiast videoteam dat producties bedenkt en produceert voor klanten als ABN AMRO, UWV, De Kindertelefoon, Enexis...

Lees Meer

 

[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Castingredacteur
[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Castingredacteur

Voor een nieuw groot entertainment programma zoeken wij per direct een Senior Castingredacteur. Heb jij aantoonbare relevante ervaring met talentshows en het casten van kandidaten, ben jij de aanpakker en heb jij een goede sociale babbel? Dan zoeken wij jou!

Wat ga jij doen?

  • Uitzetten/researchen van potentiele kandidaten en nieuw talent
  • Beoordelen van nieuwe aanmeldingen
  • Redactionele werkzaamheden zoals...

Lees Meer

 



[Vacatures] Mediahuis zoekt een Sportverslaggever
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Sportverslaggever

Haarlems Dagblad en de IJmuider Courant zoeken een verslaggever met een grote affiniteit voor sport en met liefde voor het schrijven van interviews, achtergrondverhalen,reportages en wedstrijdstukken.

Je bent onderdeel van een sportredactie van vijftien verslaggevers, maar kunt goed zelfstandig werken. Je schrijft over grote evenementen zoals de Formule 1 in Zandvoort, maar volgt ook regionale topclubs als...

Lees Meer

 


[Vacatures] Abovo Media zoekt een Senior Projectlead Content
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Senior Projectlead Content

Heb jij ruime ervaring met projectmanagement en kun je uitstekend plannen en organiseren?

Krijg je er energie van bij te dragen aan content campagnes voor adverteerders, op bijvoorbeeld social media, online, op TV en in print? Pak jij graag de leiding over projecten, ben je positief kritisch en weet jij je team aan te sporen samen jullie deadlines te halen? Kom dan bij AM Beyond* werken, het contentlabel binnen het mediabureau Abovo...

Lees Meer

 

[Vacatures] &.agency zoekt een Senior Influencer Marketing Manager
[Vacatures] &.agency zoekt een Senior Influencer Marketing Manager

Word jij blij van het opzetten en managen van influencer campagnes voor grote klanten binnen een jong en hecht team? Maak jij er een sport van om klanten tevreden te houden? Dan is deze vacature zeker wat voor jou! 

Belangrijke taken

Je bent verantwoordelijkheid voor het matchen, briefen en begeleiden van influencers en schakelt met zowel influencers, agentschappen als je collega’s binnen het client team. Je bent verantwoordelijk...

Lees Meer

 

[Vacancy] Azerion has a position for Content Manager
[Vacancy] Azerion has a position for Content Manager

GameDistribution is the team that handles multiple game distribution platforms, making it a one-stop-shop for game developers and publishers to engage their audiences.

The extensive catalog of casual HTML5 games is the content with which you will be working. You will get to know the catalog by playing, selecting the best and promising games, analyzing performances and scheduling the games for release. In this role, you...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -