Jaargang 6 | editie 99 | 2 juni 2023
 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Dutch Digital Design stelt zich voor
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Dutch Digital Design stelt zich voor

De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale reclamefestival in Cannes.

Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners. Een van de partners die al sinds het begin betrokken is bij de Embassy is Stichting...

Lees Meer

 

[JUMP! Retail] Thoughtful Thursday met Rik Ledder
[JUMP! Retail] Thoughtful Thursday met Rik Ledder

Thoughtful Thursday is een wekelijkse webinar met gesprekken over retail. In samenwerking met JUMP!

Retail worden verschillende gasten door Frank Quix en Ernst-Jan Smids geïnterviewd over de belangrijkste topics uit de boardroom van retailers, zijn inspirerende ondernemersverhalen te horen en worden actualiteiten besproken...

Lees Meer

 

Ocean Digital Creative Competition: uitslag is bekend
Ocean Digital Creative Competition: uitslag is bekend

De derde editie van de Ocean Digital Creative Competition Amsterdam zit erop. Dit jaar beoordeelde de jury 50 inzendingen in de categorie commercieel en 20 in de categorie non-profit, allemaal rondom Digital Out Of Home.

Afgelopen dinsdag zijn tijdens de award show, gepresenteerd door Lauren Verster, de genomineerden en tevens de winnaars bekend...

Lees Meer

 


Dentsu Creative ontwikkelt campagne voor Randstad over tekort aan vakmensen
Dentsu Creative ontwikkelt campagne voor Randstad over tekort aan vakmensen

Randstad Nederland & Dentsu Creative Amsterdam zien dat vakmanschap last heeft van een imagoprobleem. Door in te haken op de ontwikkelingen op AI-gebied, wordt positieve aandacht voor praktische beroepen gecreëerd.

Randstad Nederland pleit in een campagne voor een hernieuwde waardering van praktische beroepen. Er is namelijk een groot tekort aan vakmensen,  deels door een gebrek aan waardering. Praktische...

Lees Meer

 

[Schiphol Media] Hoe het clusteren van dataprofielen leidt tot upsells en merkbekendheid
[Schiphol Media] Hoe het clusteren van dataprofielen leidt tot upsells en merkbekendheid

Er lopen dagelijks honderdduizend reizigers op de luchthaven. De één is rustig aan het winkelen, de ander beweegt zich haastig naar de gate, en weer een ander zit nog met een laptop te werken in de lounge.

Door maandelijkse enquêtes weten we hun leeftijd, nationaliteit en gender, maar ook wat de reden van hun reis is (zaken of plezier) en wat die dag hun bestemming is. Bij de aankoop van een zonnebril...

Lees Meer

 

Talpa Media Solutions komt met Dynamic Audio Ads
Talpa Media Solutions komt met Dynamic Audio Ads

Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten voortaan een adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties.

Met text to speech wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten persoonlijker worden aangesproken en wordt de boodschap nog...

Lees Meer

 


0930 creative agency ontwikkelt campagne Feenstra serviceabonnement
0930 creative agency ontwikkelt campagne Feenstra serviceabonnement

Na het winnen van de pitch van Feenstra, heeft 0930 creative agency hard gewerkt aan de lancering van de eerste campagne: het Feenstra serviceabonnement in de schijnwerpers zetten.

Wapen je tegen ijskoude verrassingen

Feenstra is actief in de installatietechniek. Feenstra is expert in verwarming, cv-ketel onderhoud, airco, ventilatie, warmtepompen en zonnepanelen. Met het serviceabonnement zorgt Feenstra ervoor dat je...

Lees Meer

 

Natwerk produceert eerste videoclip Bob uit Zuid en Izzy
Natwerk produceert eerste videoclip Bob uit Zuid en Izzy

Bob uit Zuid en Izzy Izzy presenteren vandaag hun nieuwe muziekvideo Leren Jas. De film werd geregisseerd door Ashley Röttjers en door Natwerk geproduceerd.

Natwerk produceerde niet zomaar deze muziekvideo: Bob uit Zuid (Bob Dijkshoorn) en Izzy Izzy (Ismay Schaduw) zijn in het dagelijks leven namelijk bij Natwerk werkzaam als creatief duo. Bob heeft over de video het volgende te zeggen: “Bob uit Zuid...

Lees Meer

 

Marjolein van der Linden COO van RTL Nederland
Marjolein van der Linden COO van RTL Nederland

Marjolein van der Linden is per 1 mei 2023 benoemd tot Chief Operations Officer (COO) bij RTL Nederland.

Marjolein van der Linden was oorspronkelijk tot 1998 8 jaar advocaat bij Nauta Dutilh. Sinds 2004 is zij werkzaam bij RTL Nederland. Eerst als general counsel. In 2018 werd zij aangesteld als Director Legal & Human Resources en breidde zij haar verantwoordelijkheden verder uit...

Lees Meer

 

 
 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur SCOVILLE stelt zich voor
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur SCOVILLE stelt zich voor

De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie.

Partijen die de handelsmissie ondersteunen variëren van reclame tot digitaal, design, muziek en film. Een nieuwe naam van een Embassy-ambassadeur die opvalt dit jaar is die van productiemaatschappij SCOVILLE. Dit is een nieuwe naam, al blijkt daar...

Lees Meer

 

Opening inschrijving Content Marketing | The Awards 2023!
Opening inschrijving Content Marketing | The Awards 2023!

Na een daverende eerste editie van Content Marketing | The Awards in 2022, openen wij nu de inschrijving voor de 2023-editie.

Content Marketing | The Awards waren bij de eerste editie met 160 inschrijvingen in één klap de grootste contentmarketingprijzen in Nederland, georganiseerd door Media Meetings en Marketing Report in samenwerking met Platform Content Marketing...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Joe Public: Take-Away Advertising
[SHOWREEL!] Joe Public: Take-Away Advertising

Joe Public Take-Away Advertising is een reclamebureau dat breekt met traditionele reclameconventies. Joe Public doet stof opwaaien sinds eind 2011.

Sindsdien stonden we zeven maal in de SAN top 10 en werden we in 2019 verkozen tot Bureau van het Jaar. Dit is het gevolg van ons revolutionaire Take-Away Advertising model, maar zeker ook van ons spraakmakende en prijswinnende werk voor grote...

Lees Meer

 


[Vacatures] The Invaders zoekt een Projectmanager (32-40 uur)
[Vacatures] The Invaders zoekt een Projectmanager (32-40 uur)

Kun jij het overzicht bewaken en deins je niet terug voor strakke deadlines? Heb je oog voor detail en ben je je klanten altijd twee stappen voor? Zet je je graag in voor klanten én voor de maatschappij?

Ben je een teamspeler en heb je interesse in wat gaming voor merken kan doen. Zo ja, lees dan verder om meer te weten over onze vacature van Project Manager! Of ga naar de website van The Invaders om meer over ons te weten...

Lees Meer

 

[Vacancy] Somention has a position for International Community and Copy Managers
[Vacancy] Somention has a position for International Community and Copy Managers

Are you a creative and enthusiastic person with a passion for social media? Would you enjoy generating online engagement for a variety of exciting global brands? If you’re nodding along, you might be just who we are looking for!

Employment Type: Flexible, Part-time, remote
Working Hours: Monday to Sunday, approximately 3 - 12 hours a week
Who are we looking for? Danish, Flemish and French Natives.
Applicants must live in The Netherlands...

Lees Meer

 

[Vacatures] ZIGT zoekt een Senior Mediaplanner - Hoofddorp
[Vacatures] ZIGT zoekt een Senior Mediaplanner - Hoofddorp

ZIGT heeft ruimte om haar team uit te breiden met een collega welke media-adviezen kan opstellen op het hoogste niveau. Jouw focus ligt op het optimaal plannen en inzetten van Radio en TV campagnes.

Jij weet alles over het inkopen, plannen, analyseren én optimaliseren van campagnes. Binnen het media team ben jij degene die elke dag de puzzels legt voor klanten als Wehkamp, Leen Bakker, Stoov , Appelsientje en Bavaria wat betreft media inkoop...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Sportverslaggever
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Sportverslaggever

Haarlems Dagblad en de IJmuider Courant zoeken een verslaggever met een grote affiniteit voor sport en met liefde voor het schrijven van interviews, achtergrondverhalen,reportages en wedstrijdstukken.

Je bent onderdeel van een sportredactie van vijftien verslaggevers, maar kunt goed zelfstandig werken. Je schrijft over grote evenementen zoals de Formule 1 in Zandvoort, maar volgt ook regionale topclubs als...

Lees Meer

 

[Vacatures] Somention zoekt een Creatief Duo
[Vacatures] Somention zoekt een Creatief Duo

Jullie hebben aan één blik genoeg. Als onafscheidelijk duo, van beelddenker en woordkunstenaar, vullen jullie elkaar perfect aanvult op creatief vlak. Een goed idee, dat ontstaat bij jullie in a split second.

Een geniale ingeving voor een nieuwe campagne? Jullie appen elkaar ‘s nachts. Jullie zijn altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op social en streven er naar om altijd het meest onderscheidende en creatieve werk OOIT te maken. Werken bij één...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

[The List] The Invaders 23-04-2024 | 14:11:00
We are The Invaders. We help brands unlock the value of gaming


TBWA en NS inspireren mensen met merkcampagne om de trein te nemen 23-04-2024 | 14:04:00
De NS lanceert in samenwerking met TBWA\NEBOKO een campagne die het merk een richting geeft. Het doel is om meer Nederlanders te inspireren


De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend 23-04-2024 | 12:08:00
De ABC-jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld


Xelion kiest Fightclub voor branding en performance campagnes 23-04-2024 | 10:34:00
Fightclub heeft onlangs een hernieuwde merkpositionering ontwikkeld voor Xelion, en werkt nu aan een campagne die de creatieve visie van het bureau vertaalt naar een aansprekende en effectieve strategie


[The List] Fightclub 23-04-2024 | 09:51:00
Sommige mensen zien ons als een stel vechtersbazen en -bazinnen. En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk


Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 22-04-2024 | 17:01:00
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst


HR-scale-up Alleo haalt 5 miljoen aan investeringen binnen 22-04-2024 | 16:57:00
Alleo (voormalig YourCampus), een platform gericht op het optimaliseren van werknemer compensatie, heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders


Annika Drion, Milo Duyff, Kim Trap, Leila Popovych en Rico de Lange MT Boomerang 22-04-2024 | 16:25:00
Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang; Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug


Dentsu Creative ontwikkelt hardloop-campagne Nationale-Nederlanden 22-04-2024 | 16:08:29
Nationale-Nederlanden (NN) wil ook de beginnende hardloper in beweging brengen om zo bij te dragen aan het welzijn van een zo groot mogelijke groep mensen


Megawatt ontwikkelt campagne rondom erotische realityshow voor EasyToys 22-04-2024 | 16:05:00
EasyToys ondersteunt de recent gelanceerde realityshow The Clitoris Conquest met een uitgebreide campagne, ontwikkeld door Megawatt. De campagne bestaat uit onder meer een landingspagina en interactieve online game.  


The Others ontwikkelt vernieuwde visuele identiteit voor Eco-Movement 22-04-2024 | 15:45:00
Het doel van deze herpositionering is het verhogen van de waardeperceptie van Eco-Movement met opdrachtgevers zoals Uber, Tesla, Google en TomTom


UM, Alfred, Talpa Network & Praxis ontwikkelen reality-klusprogramma Het Blok 22-04-2024 | 15:19:00
UM ontwikkelde de contentstrategie van het reality-klusprogramma Het Blok, waarin Praxis zich positioneert als partner voor het verduurzamen van je woning


Crocodile Agency ontwikkelt campagne voor Bar-le-Duc 22-04-2024 | 12:50:00
Met onder andere een merkvideo, die de positioneringsstrategie Dorstig naar Meer zichtbaar maakt, inclusief een retail winactie


TBWA\NEBOKO introduceert samen met Odido Het Telefoonboekje 22-04-2024 | 12:08:00
Een verhaal geschreven in app-gesprekken door de kinderboekenschrijver Marjon Hoffman, onder andere bekend van de populaire reeks De Regels van Floor


[Vacatures] M2|OC zoekt een Communications Consultant 22-04-2024 | 07:32:00
M2|OC is per direct op zoek naar Communications Consultant -Full-time · Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -