Jaargang 6 | editie 99 | 2 juni 2023 |
|
De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale reclamefestival in Cannes.
Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners. Een van de partners die al sinds het begin betrokken is bij de Embassy is Stichting...
|
|
|
|
Thoughtful Thursday is een wekelijkse webinar met gesprekken over retail. In samenwerking met JUMP!
Retail worden verschillende gasten door Frank Quix en Ernst-Jan Smids geïnterviewd over de belangrijkste topics uit de boardroom van retailers, zijn inspirerende ondernemersverhalen te horen en worden actualiteiten besproken...
|
|
|
|
De derde editie van de Ocean Digital Creative Competition Amsterdam zit erop. Dit jaar beoordeelde de jury 50 inzendingen in de categorie commercieel en 20 in de categorie non-profit, allemaal rondom Digital Out Of Home.
Afgelopen dinsdag zijn tijdens de award show, gepresenteerd door Lauren Verster, de genomineerden en tevens de winnaars bekend...
|
|
|
|
Randstad Nederland & Dentsu Creative Amsterdam zien dat vakmanschap last heeft van een imagoprobleem. Door in te haken op de ontwikkelingen op AI-gebied, wordt positieve aandacht voor praktische beroepen gecreëerd.
Randstad Nederland pleit in een campagne voor een hernieuwde waardering van praktische beroepen. Er is namelijk een groot tekort aan vakmensen, deels door een gebrek aan waardering. Praktische...
|
|
|
|
Er lopen dagelijks honderdduizend reizigers op de luchthaven. De één is rustig aan het winkelen, de ander beweegt zich haastig naar de gate, en weer een ander zit nog met een laptop te werken in de lounge.
Door maandelijkse enquêtes weten we hun leeftijd, nationaliteit en gender, maar ook wat de reden van hun reis is (zaken of plezier) en wat die dag hun bestemming is. Bij de aankoop van een zonnebril...
|
|
|
|
Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten voortaan een adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties.
Met text to speech wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten persoonlijker worden aangesproken en wordt de boodschap nog...
|
|
|
|
Na het winnen van de pitch van Feenstra, heeft 0930 creative agency hard gewerkt aan de lancering van de eerste campagne: het Feenstra serviceabonnement in de schijnwerpers zetten.
Wapen je tegen ijskoude verrassingen
Feenstra is actief in de installatietechniek. Feenstra is expert in verwarming, cv-ketel onderhoud, airco, ventilatie, warmtepompen en zonnepanelen. Met het serviceabonnement zorgt Feenstra ervoor dat je...
|
|
|
|
Bob uit Zuid en Izzy Izzy presenteren vandaag hun nieuwe muziekvideo Leren Jas. De film werd geregisseerd door Ashley Röttjers en door Natwerk geproduceerd.
Natwerk produceerde niet zomaar deze muziekvideo: Bob uit Zuid (Bob Dijkshoorn) en Izzy Izzy (Ismay Schaduw) zijn in het dagelijks leven namelijk bij Natwerk werkzaam als creatief duo. Bob heeft over de video het volgende te zeggen: “Bob uit Zuid...
|
|
|
|
Marjolein van der Linden is per 1 mei 2023 benoemd tot Chief Operations Officer (COO) bij RTL Nederland.
Marjolein van der Linden was oorspronkelijk tot 1998 8 jaar advocaat bij Nauta Dutilh. Sinds 2004 is zij werkzaam bij RTL Nederland. Eerst als general counsel. In 2018 werd zij aangesteld als Director Legal & Human Resources en breidde zij haar verantwoordelijkheden verder uit...
|
|
|
|
De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie.
Partijen die de handelsmissie ondersteunen variëren van reclame tot digitaal, design, muziek en film. Een nieuwe naam van een Embassy-ambassadeur die opvalt dit jaar is die van productiemaatschappij SCOVILLE. Dit is een nieuwe naam, al blijkt daar...
|
|
|
|
Na een daverende eerste editie van Content Marketing | The Awards in 2022, openen wij nu de inschrijving voor de 2023-editie.
Content Marketing | The Awards waren bij de eerste editie met 160 inschrijvingen in één klap de grootste contentmarketingprijzen in Nederland, georganiseerd door Media Meetings en Marketing Report in samenwerking met Platform Content Marketing...
|
|
|
|
Joe Public Take-Away Advertising is een reclamebureau dat breekt met traditionele reclameconventies. Joe Public doet stof opwaaien sinds eind 2011.
Sindsdien stonden we zeven maal in de SAN top 10 en werden we in 2019 verkozen tot Bureau van het Jaar. Dit is het gevolg van ons revolutionaire Take-Away Advertising model, maar zeker ook van ons spraakmakende en prijswinnende werk voor grote...
|
|
|
|
Kun jij het overzicht bewaken en deins je niet terug voor strakke deadlines? Heb je oog voor detail en ben je je klanten altijd twee stappen voor? Zet je je graag in voor klanten én voor de maatschappij?
Ben je een teamspeler en heb je interesse in wat gaming voor merken kan doen. Zo ja, lees dan verder om meer te weten over onze vacature van Project Manager! Of ga naar de website van The Invaders om meer over ons te weten...
|
|
|
|
Are you a creative and enthusiastic person with a passion for social media? Would you enjoy generating online engagement for a variety of exciting global brands? If you’re nodding along, you might be just who we are looking for!
Employment Type: Flexible, Part-time, remote Working Hours: Monday to Sunday, approximately 3 - 12 hours a week Who are we looking for? Danish, Flemish and French Natives. Applicants must live in The Netherlands...
|
|
|
|
ZIGT heeft ruimte om haar team uit te breiden met een collega welke media-adviezen kan opstellen op het hoogste niveau. Jouw focus ligt op het optimaal plannen en inzetten van Radio en TV campagnes.
Jij weet alles over het inkopen, plannen, analyseren én optimaliseren van campagnes. Binnen het media team ben jij degene die elke dag de puzzels legt voor klanten als Wehkamp, Leen Bakker, Stoov , Appelsientje en Bavaria wat betreft media inkoop...
|
|
|
|
Haarlems Dagblad en de IJmuider Courant zoeken een verslaggever met een grote affiniteit voor sport en met liefde voor het schrijven van interviews, achtergrondverhalen,reportages en wedstrijdstukken.
Je bent onderdeel van een sportredactie van vijftien verslaggevers, maar kunt goed zelfstandig werken. Je schrijft over grote evenementen zoals de Formule 1 in Zandvoort, maar volgt ook regionale topclubs als...
|
|
|
|
Jullie hebben aan één blik genoeg. Als onafscheidelijk duo, van beelddenker en woordkunstenaar, vullen jullie elkaar perfect aanvult op creatief vlak. Een goed idee, dat ontstaat bij jullie in a split second.
Een geniale ingeving voor een nieuwe campagne? Jullie appen elkaar ‘s nachts. Jullie zijn altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op social en streven er naar om altijd het meest onderscheidende en creatieve werk OOIT te maken. Werken bij één...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
[SHOWREEL!] Springbok
29-09-2023 | 09:21:00
We partner with ambitious brands and people to create lasting growth; outstanding for your business, brilliant for people and great for the planet.
Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen
28-09-2023 | 23:41:00
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense
SPAR introduceert SPAR media
28-09-2023 | 15:37:00
SPAR media is een netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle SPAR-winkels en op spar.nl
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|