Jaargang 6 | editie 95 | 26 mei 2023
 

[Interview] Dimphy van Heusden en Dennis Mensink over samengaan DNA\LTB en Mediatic
[Interview] Dimphy van Heusden en Dennis Mensink over samengaan DNA\LTB en Mediatic

Pr- en contentmarketingbureau Mediatic neemt het merk en de klantenportefeuille van IT-contentmarketingbureau DNA\LTB over.

DNA\LTB-oprichter Dimphy van Heusden en Mediatic-eigenaar Dennis Mensink werken al jaren met veel enthousiasme en liefde voor het vak samen. Met de expertise van DNA\LTB breidt Mediatic haar dienstverlening verder uit. Dennis Mensink: “We leren van elkaar en versterken elkaars kennis, ervaring...

Lees Meer

 

Kruidvat, Dentsu Creative en Albert Heijn domineren SAN Accent 2022
Kruidvat, Dentsu Creative en Albert Heijn domineren SAN Accent 2022

Gisteravond vond in Studio 21 in Hilversum de jaarlijkse uitreiking van de SAN Accenten plaats.

Onder de leiding van Dionne Stax, die de presentatie verzorgde, werden de winnaars in verschillende categorieën bekendgemaakt. Tijdens de avond werd tevens kort stilgestaan bij het overlijden van Jorn Kruijsen, creatief partner bij Alfred, wiens bureau meerdere prijzen in de wacht sleepte...

Lees Meer

 

[JUMP! Retail] Thoughtful Thursday met ChatGPT-expert David Boyle
[JUMP! Retail] Thoughtful Thursday met ChatGPT-expert David Boyle

Thoughtful Thursday is een wekelijkse webinar met gesprekken over retail.

In samenwerking met JUMP! Retail worden verschillende gasten door Frank Quix en Ernst-Jan Smids geïnterviewd over de belangrijkste topics uit de boardroom van retailers, zijn inspirerende ondernemersverhalen te horen en worden actualiteiten besproken. Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: ChatGPT-expert David Boyle...

Lees Meer

 

Sanne Tolsma Managing Director Ambassadors
Sanne Tolsma Managing Director Ambassadors

Vanaf 1 juni is Sanne Tolsma Managing Director van Ambassadors. Zij neemt jarenlange reclame ervaring met zich mee, en was hiervoor werkzaam bij verschillende bureaus.

Ambassadors heeft kantoren in Amsterdam, New York en binnenkort ook Berlijn. Het bedrijf is actief in de visual effects, CG, online, animatie, geluids- en muziekproductie, creative design, editing, filmproductie, technologische innovatie, AI, digital...

Lees Meer

 


Global Media & Entertainment lanceert propositie voor B Corp gecertificeerde bedrijven
Global Media & Entertainment lanceert propositie voor B Corp gecertificeerde bedrijven

Buitenreclame-exploitant Global Media & Entertainment biedt B Corp gecertificeerde bedrijven een aangepast tarief met kortingen die tot 75 procent kunnen oplopen.

Op deze wijze wil Global Media & Entertainment de positieve impact van B Corp gecertificeerde bedrijven ondersteunen. Volgens Global blijkt uit internationaal onderzoek dat Digital Out Of Home tot de meest milieuvriendelijk media behoort. Global biedt met...

Lees Meer

 

Merkenbureau Globrands wordt onderdeel van United Playgrounds
Merkenbureau Globrands wordt onderdeel van United Playgrounds

Globrands is overgenomen door United Playgrounds. Samen met LiveWall, Wave, 100 procentEMAIL en Verve dragen zij bij aan het realiseren van de internationale ambities van de groep.

Globrands adviseert inmiddels 40 jaar bij de zoektocht naar een sterke merknaam. Van start-up tot corporate en van Amsterdam tot San Francisco: het bureau creëerde merken als Senseo, Thalys, Essent, Stellantis Groep, Actimel, Nouryon, Intel...

Lees Meer

 

Advocaten van Talpa Network verliezen rechtszaak over minimumprijzen radioveiling
Advocaten van Talpa Network verliezen rechtszaak over minimumprijzen radioveiling

De advocaten van Bureau Brandeis die met name voor Talpa Network werken, hebben een rechtszaak voor een voorlopige voorziening verloren waarin gevraagd werd om een veel lagere startprijs voor de veiling van de landelijke commerciële radiofrequenties.

In de rechtszaak tegen minister Micky Adriaansens werd (tevergeefs) betoogd dat die veel te hoog zouden zijn...

Lees Meer

 

 
 

[Interview] Allard Korenhof (Talpa Media Solutions): eindelijk innovatie met addressable reclame
[Interview] Allard Korenhof (Talpa Media Solutions): eindelijk innovatie met addressable reclame

Talpa Network en RTL Nederland starten per september 2023 met het aanbieden van addresssable reclame op de eigen zenders via het vaste netwerk van VodafoneZiggo bij gebruikers van de Mediabox Next (later volgt de Mediabox Next Mini).

We spreken Allard Korenhof, Head of Data Intelligence & Strategy bij Talpa Media Solutions (Talpa Network)...

Lees Meer

 

Opening inschrijving Content Marketing | The Awards 2023!
Opening inschrijving Content Marketing | The Awards 2023!

Na een daverende eerste editie van Content Marketing | The Awards in 2022, openen wij nu de inschrijving voor de 2023-editie.

Content Marketing | The Awards waren bij de eerste editie met 160 inschrijvingen in één klap de grootste contentmarketingprijzen in Nederland, georganiseerd door Media Meetings en Marketing Report in samenwerking met Platform Content Marketing...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] ACT.agency
[SHOWREEL!] ACT.agency

Bij ACT.agency combineren we de expertise van een reclamebureau met de mentaliteit van een van een always-on contentbureau.

We ontwikkelen merkstrategieën en campagnes voor de lange termijn, terwijl we ook elke dag always-on content produceren voor iedere stap van de customer journey. Dit doen we volgens onze eigen werkwijze, ACT.vertising. Door strategie, creativiteit, campagnes, content en data te integreren, zorgen we voor...

Lees Meer

 


[Vacatures] LINDA. zoekt een Ervaren Subscription Manager
[Vacatures] LINDA. zoekt een Ervaren Subscription Manager

De subscription manager is verantwoordelijk voor acquisitie, retentie en lifetime value van de abonnees binnen het portfolio van Mood for Magazines.

Enerzijds houdt dit het beheer- en serviceproces in en anderzijds het creëren en bewaken van de omzetstroom vanuit abonnementen binnen LINDA.. Belangrijk onderdeel is het ontwikkelen van een customer lifecycle strategie om de engagement, klanttevredenheid en retentie van abonnees...

Lees Meer

 

[Vacatures] Markteffect zoekt een Kwalitatief Research Expert - Eindhoven/Amsterdam
[Vacatures] Markteffect zoekt een Kwalitatief Research Expert - Eindhoven/Amsterdam

Doordat jij de vraag achter de vraag stelt doe jij inzichten op die de basis vormen van jouw advies om de kwalitatieve onderzoeksvraag van de opdrachtgever te helpen beantwoorden.

Jij adviseert bedrijven zoals NN Group, Jumbo, Swiss Sense, Fontys, ESPN, ASML en Microsoft. Uiteraard breiden we dit rijtje graag uit en voegen we hier samen met jou een aantal mooie nieuwe namen aan toe. Als gepassioneerd Kwalitatief Research Expert...

Lees Meer

 

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager
[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager

We make good brands grow big and big brands grow good. We staan op een kantelpunt in onze samenleving. Mensen willen een andere manier van consumeren, werken en leven.

Wij geloven dat merken deze nieuwe manier van samenleven vorm kunnen en moeten geven. Met Springbok dragen we ons steentje bij aan de maatschappij door goede merken groot te maken en grote merken beter te maken. Dit doen we door...

Lees Meer

 


[Vacatures] Cogonez zoekt een Designer met DTP & edit skills
[Vacatures] Cogonez zoekt een Designer met DTP & edit skills

Het gaat goed met Cogonez. Wij zijn ‘n Amsterdams, lean & mean reclamebureau en we zijn de perfecte match voor een dedicated designer met DTP & edit skills.

Cogonez betekent ‘ballen’. We geloven namelijk in wat meer lef in communicatie, maar altijd met een effectieve strategie. We werken met scale-ups en gevestigde bedrijven zoals Protix, Port of Amsterdam, T-Systems, Albert Heijn en Werkenindeoptiek.nl...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Junior Retail Marketeer
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Junior Retail Marketeer

Als Junior Retail Marketeer maak je onderdeel uit van het agile team Retail. Dit team is zelf geheel verantwoordelijk voor de verkoop van alle titels van Mediahuis in Nederland door meer dan 6.000 retailers.

Het team is onderdeel van Mediahuis Nederland. De uitgever van bekende merken als De Telegraaf, VROUW, Privé en regionale merken zoals Noordhollands Dagblad en De Gooi-en Eemlander...

Lees Meer

 

[Vacatures] NOSUCH zoekt een Projectmanager
[Vacatures] NOSUCH zoekt een Projectmanager

Als Projectmanager bij NOSUCH ben je uiteraard verantwoordelijk voor het succesvol managen van complexe projecten van start tot finish. Dit alles binnen de gestelde deadlines en budgetten.

Voor klanten en collega’s ben je het aanspreekpunt, een gedegen sparringpartner en draag je een probleemoplossend vermogen mee. Goed plannen, prioriteren en organiseren is een must. Jij kent je klant door en door en weet waar zij naartoe wil en...

Lees Meer

 


Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Michel Palmen verlaat Just Another Network en begint voor zichzelf 23-04-2024 | 21:41:00
Michel Palmen is per 1 april 2024 vertrokken bij Just Another Network. Hij heeft zijn eigen adviesbureau Palmen Consultancy & Interim Solutions opgericht


[The List] The Invaders 23-04-2024 | 14:11:00
We are The Invaders. We help brands unlock the value of gaming


TBWA en NS inspireren mensen met merkcampagne om de trein te nemen 23-04-2024 | 14:04:00
De NS lanceert in samenwerking met TBWA\NEBOKO een campagne die het merk een richting geeft. Het doel is om meer Nederlanders te inspireren


De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend 23-04-2024 | 12:08:00
De ABC-jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld


Xelion kiest Fightclub voor branding en performance campagnes 23-04-2024 | 10:34:00
Fightclub heeft onlangs een hernieuwde merkpositionering ontwikkeld voor Xelion, en werkt nu aan een campagne die de creatieve visie van het bureau vertaalt naar een aansprekende en effectieve strategie


[The List] Fightclub 23-04-2024 | 09:51:00
Sommige mensen zien ons als een stel vechtersbazen en -bazinnen. En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk


Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 22-04-2024 | 17:01:00
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst


HR-scale-up Alleo haalt 5 miljoen aan investeringen binnen 22-04-2024 | 16:57:00
Alleo (voormalig YourCampus), een platform gericht op het optimaliseren van werknemer compensatie, heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders


Annika Drion, Milo Duyff, Kim Trap, Leila Popovych en Rico de Lange MT Boomerang 22-04-2024 | 16:25:00
Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang; Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug


Dentsu Creative ontwikkelt hardloop-campagne Nationale-Nederlanden 22-04-2024 | 16:08:29
Nationale-Nederlanden (NN) wil ook de beginnende hardloper in beweging brengen om zo bij te dragen aan het welzijn van een zo groot mogelijke groep mensen


Megawatt ontwikkelt campagne rondom erotische realityshow voor EasyToys 22-04-2024 | 16:05:00
EasyToys ondersteunt de recent gelanceerde realityshow The Clitoris Conquest met een uitgebreide campagne, ontwikkeld door Megawatt. De campagne bestaat uit onder meer een landingspagina en interactieve online game.  


The Others ontwikkelt vernieuwde visuele identiteit voor Eco-Movement 22-04-2024 | 15:45:00
Het doel van deze herpositionering is het verhogen van de waardeperceptie van Eco-Movement met opdrachtgevers zoals Uber, Tesla, Google en TomTom


UM, Alfred, Talpa Network & Praxis ontwikkelen reality-klusprogramma Het Blok 22-04-2024 | 15:19:00
UM ontwikkelde de contentstrategie van het reality-klusprogramma Het Blok, waarin Praxis zich positioneert als partner voor het verduurzamen van je woning


Crocodile Agency ontwikkelt campagne voor Bar-le-Duc 22-04-2024 | 12:50:00
Met onder andere een merkvideo, die de positioneringsstrategie Dorstig naar Meer zichtbaar maakt, inclusief een retail winactie


TBWA\NEBOKO introduceert samen met Odido Het Telefoonboekje 22-04-2024 | 12:08:00
Een verhaal geschreven in app-gesprekken door de kinderboekenschrijver Marjon Hoffman, onder andere bekend van de populaire reeks De Regels van Floor



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -