Jaargang 6 | editie 96 | 30 mei 2023 |
|
Een naam die tijdens de festivalweek al langer op positieve associaties kan rekenen is die van Sizzer. Al meerdere jaren weet het Amsterdamse bureau aan de Franse zuidkust de aandacht op zich te vestigen met een van de drukst bezochte feesten van de week: The Sizzer Party.
Het onafhankelijke music agency is al een aantal jaren betrokken bij de Embassy of Dutch Creativity. We vroegen Dion Holla - Head of Brand & Operations bij Sizzer - naar zijn kijk op het vak, de impact van...
|
|
|
|
Deze maand heb ik ALDI gekozen als het merk dat sinds 2020 echt een jump laat zien en wat nog maar het begin is van wat er gaat komen. ALDI is in de winning mood om in 2025 Nr. 1 Discounter van Nederland te zijn.
De discounter in hart en nieren van destijds slaagt erin om zich op alle terreinen opnieuw uit te vinden. De knop werd in 2019 omgezet. Na een neergaande spiraal van circa 15 jaar op alle KPI’s werd de...
|
|
|
|
TBWA\NEBOKO ontwikkelt een social media activatie voor T-Mobile om Nederland te laten ervaren wat Denk Unlimited betekent.
Danser en performer Court brengt samen met artiesten sor en Sigourney K een track, dans en bijbehorende TikTok-filter uit om jongeren kennis te laten maken met de Nederlandse Gebarentaal (NGT). De activatie is onderdeel van de Denk Unlimited...
|
|
|
|
ARTIS lanceert een ludieke actie, ontwikkeld door Dawn, a Springbok Agency, waarin ze inhaken op de tijdgeest om de kracht van natuur te laten zien.
Artificial intelligence vervangt mensen, neemt banen over en maakt mooiere dingen dan je je kan voorstellen, maar die mogelijkheden maken ons blind voor de indrukwekkende dingen om ons heen die we vaak voor lief nemen. Het natuurinstituut geeft AI een nieuwe betekenis: Animal Intelligence...
|
|
|
|
Contentmarketingbureau iMediate uit Hilversum neemt het in Ede gevestigde ZB Communicatie & Content over. Met het samengaan ontstaat een end-to-end bureau met dertig specialisten voor strategie, digital, creatie en productie.
Joost Driessen, directeur/eigenaar van iMediate: "ZB is een prijswinnend, strategisch sterk bureau dat bekend staat om haar creatieve, digitale oplossingen voor klanten. Ik ken en volg het bureau al heel lang...
|
|
|
|
Het totale online gebruik van VOD-diensten is afgelopen jaar verder gestegen. Dit blijkt uit onderzoek van GfK Crossmedia Link, een grootschalig crossmedia panel van onderzoeksbureau GfK.
Nieuwsgierigheid en introductiecampagnes bezorgden Viaplay en HBO Max april 2022 een aandeel in bezoeken van 20 procent; in april 2023 is dit aandeel licht gedaald naar 12 procent. In totaal bereiken de VOD-diensten online 8 miljoen unieke gebruikers in...
|
|
|
|
ON A DAILY BASIS produceert programma Kick 't Met om de nieuwe generatie voetbalfan aan te spreken. In Kick ’t Met gaan hosts en tevens initiatiefnemers van het programma Armin Shah (initiatiefnemer & Creative Director Kick ‘t Met) en Jefferson Osei in gesprek met sterren uit de voetbal- en entertainmentwereld.
Next-gen content
Pim Berentzen, Owner & Creative Producer ODB: "Om dit programma over sport en het verhaal achter de atleten te produceren voelt als een thuiswedstrijd. Met ons label ODB.Studio specialiseren we ons in...
|
|
|
|
Tijdens het debat over de investeringsplicht van streamingdiensten bleek dat via achterkamers VVD, CDA, ChristenUnie en D66 een onderling akkoord hebben gesloten waaruit blijkt dat het hele wetsvoorstel uiteindelijk wordt gewijzigd.
De investeringsplicht in culturele producties voor streamingdiensten die minstens 10 miljoen euro per jaar omzetten is in feite teruggeschroefd naar 2,5 procent (was 4,5 procent). Wel moeten de...
|
|
|
|
MediaTest komt binnenkort met de MediaTestDag 2023. Daarbij wordt een volledig onderzoek uitgevoerd naar een maatschappelijk relevant vraagstuk voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft.
MediaTest doet dit jaarlijks om de eigen verjaardag te vieren en te trakteren. Iedereen kan een onderzoeksvraag inzenden. Uit de aanmeldingen kiest MediaTest een organisatie. De criteria...
|
|
|
|
Na een daverende eerste editie van Content Marketing | The Awards in 2022, openen wij nu de inschrijving voor de 2023-editie.
Content Marketing | The Awards waren bij de eerste editie met 160 inschrijvingen in één klap de grootste contentmarketingprijzen in Nederland, georganiseerd door Media Meetings en Marketing Report in samenwerking met Platform Content Marketing...
|
|
|
|
Fightclub is een creatief bureau dat net zo resultaatgericht werkt als een digital agency. En Fightclub is een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau.
Fightclub doet namelijk echt waar het als agency voor staat en dat is het combineren van branding en performance met als hoofddoel: winnen. Of het nou gaat om merkbekendheid, marktaandeel, omzet of awards, we’re in it to win it. Om dit waar te kunnen...
|
|
|
|
Word jij blij van het opzetten en managen van influencer campagnes voor grote klanten binnen een jong en hecht team? Maak jij er een sport van om klanten tevreden te houden? Dan is deze vacature zeker wat voor jou!
Belangrijke taken
Je bent verantwoordelijkheid voor het matchen, briefen en begeleiden van influencers en schakelt met zowel influencers, agentschappen als je collega’s binnen het client team. Je bent verantwoordelijk...
|
|
|
|
Heb jij ruime ervaring met projectmanagement en kun je uitstekend plannen en organiseren?
Krijg je er energie van bij te dragen aan content campagnes voor adverteerders, op bijvoorbeeld social media, online, op TV en in print? Pak jij graag de leiding over projecten, ben je positief kritisch en weet jij je team aan te sporen samen jullie deadlines te halen? Kom dan bij AM Beyond* werken, het contentlabel binnen het mediabureau Abovo...
|
|
|
|
Voor een nieuw groot entertainment programma zoeken wij per direct een Senior Castingredacteur. Heb jij aantoonbare relevante ervaring met talentshows en het casten van kandidaten, ben jij de aanpakker en heb jij een goede sociale babbel? Dan zoeken wij jou!
Wat ga jij doen?
- Uitzetten/researchen van potentiele kandidaten en nieuw talent
- Beoordelen van nieuwe aanmeldingen
- Redactionele werkzaamheden zoals...
|
|
|
|
Do you love playing games? Do you want to make it your job? Can you tell what is or isn’t a good UX? For the GameDistribution team at Azerion headquarters in Schiphol-rijk we are looking for a highly motivated Junior or Medior Content Manager.
About the role
GameDistribution is the team that handles multiple game distribution platforms, making it a one-stop-shop for game developers and publishers to engage their audiences. The extensive catalog of casual...
|
|
|
|
Op maandag maak je een reportage over een ingrijpende gebeurtenis, zoals een moord in Abbenbroek. Een dag later interview je iemand die iets merkwaardigs heeft meegemaakt, zoals Yvonne en haar neusprothese.
Woensdag schrijf je een aangrijpend verhaal over mensen die hun huis uit moeten, op donderdag buig je je over de lokale politiek en vrijdag spreek je Jesse van 22 die een wel heel bijzonder beroep heeft...
|
|
|
|
Voor LINDA. en LINDA.meiden zoeken we een subscription manager die onze gigantische fanschare aan ons kan binden. Niet alleen met de leukste producten, maar ook met de beste service.
Dit houdt de functie in
De subscription manager is verantwoordelijk voor acquisitie, retentie en lifetime value van de abonnees binnen het portfolio van Mood for Magazines. Enerzijds houdt dit het beheer- en serviceproces in en anderzijds het creëren en bewaken van de...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
[SHOWREEL!] Springbok
29-09-2023 | 09:21:00
We partner with ambitious brands and people to create lasting growth; outstanding for your business, brilliant for people and great for the planet.
Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen
28-09-2023 | 23:41:00
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense
SPAR introduceert SPAR media
28-09-2023 | 15:37:00
SPAR media is een netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle SPAR-winkels en op spar.nl
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|